Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ja, eens. Ik kwam bij spoed ook uit op zo'n 1800 Euro voor het werk en de materialen. En dan maken ze dus normale winst, niet om gelijk te spelen.
Ja precies maar je hebt zoveel verschillende louche bedrijven tegenwoordig in die sector. De “spoed” klusjes mafia.

Het hele verhaal gaat niet om het betalen, het gaat om 2000 Euro zeggen en dan door "tegenslag" er 4000 van maken.
Als ze al bezig zijn en je geen kant meer op kan...

Review van Trustpilot:

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

De website is nep + opgelicht?!​

De website is nep. Met een prachtige foto van wat werklui voor hun bestelbusje. Het oogt hetzelfde als Elektricien 365. De monteur claimde steeds dat hij spullen op het hoofdkantoor had liggen en dus niet alles kon uitvoeren, maar na het ontvangen van de factuur blijkt het een eenmanszaak (nba vastgoedonderhoud). We zijn 1650 euro kwijt na een uur nep-werkzaamheden waarvan ik achteraf bedacht dat het totale onzin was en na even googlen blijken de bedragen meer buitensporig. Het werkelijke probleem is niet verholpen. De monteur deed overigens heel vriendelijk en beleefd, dat wel.

Ja precies maar je hebt zoveel verschillende louche bedrijven tegenwoordig in die sector. De “spoed” klusjes mafia.
Ja precies, slotenmakers idem.

Ik heb ooit een keer op de zondag de deur in het slot laten vallen terwijl we buiten koffie zaten te drinken op ons balkon.

Toen met spoed was €125 of zo (2015?), maar hoor nu soms wel eens €500-1000 vaak met “we moeten het slot vervangen” erbij als argument.

Maar ook met normale klussen veel beunen hoor. Mn moeder liet recent haar nieuwbouwwoning schilderen. De vloer zou erna komen, maar schilder was vertraagd dus vloer zat er wel al in. Netjes alles afgedekt met zeil en tape.

Zegt die doodleuk: niet de afspraak. Ik kan zo evt morsen dus ik trek de klus terug, jij houdt je niet aan de afspraak. Ik heb al €1.5k kosten gemaakt en die moet je wel betalen.

Die discussie liep hoog op, toen werd het €3k en ‘gang naar de rechter’. Gezegd succes, zien het met vertrouwen tegemoet. Toen kon die wel, maar voelde die zelf ook wel dat relatie verziekt was dus opdracht geannuleerd en andere gevonden.

Was gewoon officieel bedrijf met ook juiste reviews. Er is echt een tekort aan vaklui dus ze kunnen dit gedrag gewoon maken.

Ja precies, slotenmakers idem.

Ik heb ooit een keer op de zondag de deur in het slot laten vallen terwijl we buiten koffie zaten te drinken op ons balkon.

Toen met spoed was €125 of zo (2015?), maar hoor nu soms wel eens €500-1000 vaak met “we moeten het slot vervangen” erbij als argument.

Maar ook met normale klussen veel beunen hoor. Mn moeder liet recent haar nieuwbouwwoning schilderen. De vloer zou erna komen, maar schilder was vertraagd dus vloer zat er wel al in. Netjes alles afgedekt met zeil en tape.

Zegt die doodleuk: niet de afspraak. Ik kan zo evt morsen dus ik trek de klus terug, jij houdt je niet aan de afspraak. Ik heb al €1.5k kosten gemaakt en die moet je wel betalen.

Die discussie liep hoog op, toen werd het €3k en ‘gang naar de rechter’. Gezegd succes, zien het met vertrouwen tegemoet. Toen kon die wel, maar voelde die zelf ook wel dat relatie verziekt was dus opdracht geannuleerd en andere gevonden.

Was gewoon officieel bedrijf met ook juiste reviews. Er is echt een tekort aan vaklui dus ze kunnen dit gedrag gewoon maken.
Wij hebben ook "gedoe" gehad met een bouwbedrijf, schilderen/renoveren vaag de trap. Akkoord op de offerte, gingen ze dik overheen want alles was duurder geworden. Ja, vervelend, maar niet mijn probleem, staat nergens in de letters. Gezegd dat 10% redelijk is, meer niet. Poot stijf gehouden, ze gingen steeds intern overleggen, uiteindelijk die 10% extra betaald maar niet meer. Anders had ik €1500 extra betaald, op een bedrag van €3000, dus echt groot verschil.
En om nou te zeggen dat ze echt goed schilderwerk hebben afgeleverd...

Zo grote hype hier gaande omtrent Swatch x Audemars Piguet. Plastic horloge waar men sinds gisteravond al voor in de rij staat. Vanochtend pas beschikbaar, ze proberen hem uiteraard voor meer te verkopen. Was een aantal jaren geleden hetzelfde voor de MoonSwatch. In NL ook zo?

Zo grote hype hier gaande omtrent Swatch x Audemars Piguet. Plastic horloge waar men sinds gisteravond al voor in de rij staat. Vanochtend pas beschikbaar, ze proberen hem uiteraard voor meer te verkopen. Was een aantal jaren geleden hetzelfde voor de MoonSwatch. In NL ook zo?
Jep

En hier uit de regio gaat er smorgens een redelijke karavaan die kant op. Bouwbedrijven een deel, maar stratenmakers hebben best veel van hun werk in de grote steden zitten
Ja sorry dat bedoelde ik idd ! Bij ons veel gasten ook gehad uit Twente. Aannemer was ook uit Rijssen

Friggin…kunnen die weerprofeten ook nog eens goed voorspellen voor de verandering. Vant weekend zou het redelijk mooi worden. De eerste maar thuis afwachten, dan naar de crossbaan voor zijspan en quadcross.

Zo grote hype hier gaande omtrent Swatch x Audemars Piguet. Was een aantal jaren geleden hetzelfde voor de MoonSwatch. In NL ook zo?

Paar jaar geleden mezelf in het weekend midden in de nacht buiten gesloten. 5 minuutjes werk voor de slotenmaker kostte rustig €400+ (zelfs inclusief studentenkorting). Maar ja, wat doe je anders als je rond 2 uur ‘s nachts niet meer naar binnen kan? :ROFLMAO:

Ja het is hier alweer uitverkocht lees ik, mensen stonden sinds gisteravond in de rij. Sommige hebben ze al voor 900-1.000 euro door verkocht, maar dan denk ik, dan maak je +/- 400-500 euro winst, sta je dan de hele avond/nacht voor in de koud en regen… ach wellicht heeft het wat met de leeftijd te maken :ROFLMAO: . Over een jaar kun je ze voor onder de retail prijs kopen!

Wij hadden hier met de stukadoor een probleem toen hij een (nieuw aangelegde..) leiding had geraakt. Fontein in de woonkamer.

je krijgt een partij boeven aan de lijn.. uiteindelijk een ‘normale’ partij aan de lijn. Dat is nu ook de loodgieter die elk jaar het onderhoud etc aan werk krijgt. Bedrijven die snappen dat recurring revenue meer waard is dan eenmalig een hogere rekening houden het naar mijn idee ook langer uit.

Wat een deceptie. Ben wezen kijken voor een andere auto, een Mazda 3 sedan met automaat in de Luxury uitvoering, blauw met wit lederen bekleding.
Zaak zit op 45 minuten rijden en goed te doen, Kom ik daar mag ik alvast de auto bekijken de verkoper was nog even bezig, prima wij kijken. Nou binnen 5 minuten wist ik al dat het hem niet ging worden. Wordt verkocht als nieuwstaat, maar als hij zou uit de fabriek kwam nam ik hem ook niet in ontvangst. Nog geen 5 jaar en 60dkm op de teller, maar al vol met krassen, schaafplekken en gaatjes in de bumper van schade, van binnen zag hij er nog erg mooi uit.
Maar heb oudere auto's met meer kilometers op de teller gekocht die in een stuk betere staat waren.

Paar jaar geleden mezelf in het weekend midden in de nacht buiten gesloten. 5 minuutjes werk voor de slotenmaker kostte rustig €400+ (zelfs inclusief studentenkorting). Maar ja, wat doe je anders als je rond 2 uur ‘s nachts niet meer naar binnen kan? :ROFLMAO:
Ik heb dat eens gehad bij een appartement. Deur achter mezelf dicht getrokken, bah, sleutel vergeten. Balkondeur was nog open. Tussen de balkons zat een kleine opslag. Mijn zus (op bezoek) bood aan over de opslag van de buren naar mijn balkon te klimmen. Ik verklaarde haar voor gek, maar ik heb ook enorme hoogtevrees. Aangebeld, buurvrouw vond het wel een eng idee (oude vrouw) maar wel gedaan en dat heeft mij vast veel geld gescheeld...

Die Mall of the Netherlands trekt standaard al vele tokkies aan dus dit verbaast mij niks

Die leek wel een ex-lease auto. Het is niet mijn auto dus ik let nergens op.
Die zal je altijd hebben, maar die krijgen dan een leuke eindafrekening bij het inleveren van de auto.
Wordt hier bij inlevering nagekeken volgens de Renta norm die normale gebruiksschade en niet aanvaardbare schade definieert in leeftijd en km stand van de auto.
Ik ken de norm niet van buiten uiteraard maar je mag wat gebruikssporen hebben zeker na 100K km.
Wel zonde van je tijd…

Wat een deceptie. Ben wezen kijken voor een andere auto, een Mazda 3 sedan met automaat in de Luxury uitvoering, blauw met wit lederen bekleding.
Zaak zit op 45 minuten rijden en goed te doen, Kom ik daar mag ik alvast de auto bekijken de verkoper was nog even bezig, prima wij kijken. Nou binnen 5 minuten wist ik al dat het hem niet ging worden. Wordt verkocht als nieuwstaat, maar als hij zou uit de fabriek kwam nam ik hem ook niet in ontvangst. Nog geen 5 jaar en 60dkm op de teller, maar al vol met krassen, schaafplekken en gaatjes in de bumper van schade, van binnen zag hij er nog erg mooi uit.
Maar heb oudere auto's met meer kilometers op de teller gekocht die in een stuk betere staat waren.
Ja dat is dan jammer van je tijd.

Zo had ik een andere groene EV6 in Breda gezien. Kia Apeldoorn wilde m wel inkopen van hun zusterbedrijf onder voorbehoud van proefrit. Niet gedaan op die manier. Maar ben in Breda geweesr en daar proefrit gemaakt.
En ook teleurstelling; lakschade aan portieren en loszittend deurrubber.
Ook blij dat ik er kia apeldoorn niet mee in de maag gesplit heb...

Die zal je altijd hebben, maar die krijgen dan een leuke eindafrekening bij het inleveren van de auto.
Wordt hier bij inlevering nagekeken volgens de Renta norm die normale gebruiksschade en niet aanvaardbare schade definieert in leeftijd en km stand van de auto.
Ik ken de norm niet van buiten uiteraard maar je mag wat gebruikssporen hebben zeker na 100K km.
Wel zonde van je tijd…
Gebruikerssporen is niet erg, maar dit was gewoon teveel en rondom.

Ik vind eigenlijk de meeste gebruikte auto's een teleurstelling. Veel Swifts bekeken, tot ik die van mij tegen kwam in bijna nieuwstaat en 5000 km op de teller. Dan maar wat meer betalen.

Ik kan me niet erg druk maken over een krasje of deukje. Dat helpt me wel om, wat afschrijving betreft, goedkoop auto te rijden.

Het zegt veel over de eigenaar. Steenslag waar elk plekje zo goed als dat gaat met een lakstift bijgewerkt is, dus iemand die om zijn auto gaf. Je ziet het vrij snel.

Het zegt veel over de eigenaar. Steenslag waar elk plekje zo goed als dat gaat met een lakstift bijgewerkt is, dus iemand die om zijn auto gaf. Je ziet het vrij snel.
Net als met de leren stoelen, als je ze niet behandeld met een (Turtle) Leather-goedje, dan drogen de stoelen uit en krijg je scheurtjes, rimpels. Zo heb ik de stoelen van mijn V40 destijds 2x per jaar even ingevet en bleven mooi soepel en ook zwart. Heeft mij bij inruil echt wel wat extra pecunia's opgeleverd.

Ik ga zo lekker op die Puerto Rico trend ! Het is dan wel met AI gemaakt maar toch. Lekker catchy en de filmpjes zijn mooi

Terug
Bovenaan