Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Snap ik, maar hoe streng maak jij nu uit met je kinderen. Maar meestal zijn opa's en oma's een stuk milder voor de kleinkinderen dan voor hun eigen kinderen.

Gewoon de link van een artikel uit de krant gekopieerd. Niks meer dan dat hoor; als mensen in een mall graag aanschuiven voor een plastic horloge, fine with me maar ik zal er noch mijn tijd noch mijn geld insteken.

Snap ik, maar hoe streng maak jij nu uit met je kinderen. Maar meestal zijn opa's en oma's een stuk milder voor de kleinkinderen dan voor hun eigen kinderen.
Mag ook, die hoeven ze niet meer op te voeden normaliter. Bij opa en oma gelden hun regels, bij ons thuis de onze. Dat ze bij de ouwelui meer mogen/krijgen prima

Man onze ouders zijn zoveel chiller nu dan bij ons haha. Al hebben we beide goede / fijne jeugd gehad hoor.

Wij vinden ook alles best muv ritme van de slaapjes en eten enz, maar nu ze 4 en 6 zijn is dat niet meer zo ingewikkeld. Ze hebben altijd honger en zijn qua energie niet te stoppen

Vandaag op het menu. Asperges uit eigen provincie, friet uit pap zijn fabriek en een lekker biefstukje van de bbq. Gekruid met een rub uit Curaçao.

55274375304_cd18b11e86_b.jpg

Leven is ook zo oneerlijk!

Nog mensen die de live uitzending van de 24h volgen?
Hier is het met 1 oog en op de achtergrond, kanaal van GTWorld.
Coverage is echt wel goed vind ik, hebben interessante gasten, ook rijders tussen 2 stints in.
Schitterende zonsondergang was het daar.

Nog mensen die de live uitzending van de 24h volgen?
Hier is het met 1 oog en op de achtergrond, kanaal van GTWorld.
Coverage is echt wel goed vind ik, hebben interessante gasten, ook rijders tussen 2 stints in.
Schitterende zonsondergang was het daar.
Ik had de livestream de eerste 6 uur aan staan, mooi om te zien, veel actie en de weersveranderingen maken het spannend. Nu even verplicht de vrouw aandacht geven ;)

Overigens vandaag prachtige Dobermann gezien. Herkende het ras niet, nagevraagd. Was helemaal bruin, gelukkig niet gecoupeerd. Vroeger vaak geschrokken van die honden, met van die puntige oren. Gelukkig mag dat niet meer!
Ik heb het niet zo met Dobermanns, biet mijn type hond. Mijn top 3 is:

Duitse Herder
Rottweiler
Berner Sennen

Ik heb het niet zo met Dobermanns, biet mijn type hond. Mijn top 3 is:

Duitse Herder
Rottweiler
Berner Sennen
Ik heb het ook niet op Dobermans. Komt wellicht omdat ik die associeer met een tokkie in onze vorige woonwijk. Die man had er 2 notabene en liet ze overal schijten en aan het blaffen deed hij ook niks.
Kan de hond dus niks aan doen, het is het type baasje, maar toch. Vaak gaat dat soort types wel samen met een doberman of pitbul zoiets...stoer!

Ik heb het ook niet op Dobermans. Komt wellicht omdat ik die associeer met een tokkie in onze vorige woonwijk. Die man had er 2 notabene en liet ze overal schijten en aan het blaffen deed hij ook niks.
Kan de hond dus niks aan doen, het is het type baasje, maar toch. Vaak gaat dat soort types wel samen met een doberman of pitbul zoiets...stoer!
Gelijk dat slag een levenslang houd verbod voor alles groter dan een boomer. Ik kan dr erg slecht tegen dat zulk volk de waak en bescherm rassen zo’n slechte naam bezorgen.

Ik heb dus ook geen goede associatie met de Dobermann en z'n baasje, maar ik woonde ook niet in een fijne buurt in Culemborg destijds. Althans, soort van naast de slechte wijk. Zo'n wijk die vaak in het nieuws was...
Maar zo'n Dobermann was dan gecoupeerd, dus korte staart en oren.
De hond gisteren zag er echt anders uit, lief, mooie vacht, nette Duitse eigenaar, gelijk heel andere associatie! Grappig hoe dat werkt.
Zelfde associatie met Rottweiler, Pitbull (terriër). Komt gewoon door gedoe in het verleden.

Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat het met dat soort honden goed, totdat het niet meer goed gaat plus het imago van zo’n hond… lekker plastic stoeltje in de voortuin zetten en een biertje drinken :ROFLMAO:

Net effe kennisgemaakt met een buurvrouw een paar huizen verderop.
Ik zag haar aankomen rijden met een nieuwe iX1 naar de laadpaal voor ons huis.
De e-Niro staat daar nu ook wat electronen te tanken; gisteren op en neer richting Groningen, Nijmegen en weer thuis gereden door zoonlief.
Buurvrouw had al moeite met achteruit inparkeren naast de e-Niro... Als dat maar goed gaat?
Toen bespioneerde ik haar vauit het keukenraam (@Carkiller) en zag ik haar stuntelen met de laadkabel; in- en uithalen van de kabel in de BMW en dan weer bij de laadpaal.
Dus mijn jas maar aangedaan en naar haar toe gelopen. Kennis gemaakt en de vrouw geholpen.
"Mijn man heeft 'm gekregen van zijn werk...". Ik hoor: "Mijn man heeft 'm in z'n mik gekregen, maar heeft geen benul van elektrisch...".
Ik vertelde de buurvrouw dat er ook een BMW-app bestond waarop je de auto op afstand kan bedienen als ook de status van het laden. "Oh dat weten we helemaal niet...". "Bedankt voor de tip!".
Nu weet ik ook waarop deze BMW altijd aan het laadpaalkleven was... Die mensen hebben geen benul.
Maar even een praatje gemaakt en geholpen, da's het belangrijkste voor even.

Ik heb wel dezelfde lijst als JW wat honden betreft, maar in mijn geval van honden die ik nooit vertrouw.

Nou is mijn Boomer wel goed met alle honden, groot en klein (als puppy trok hij veel op met de Stafford die mijn dochter toen had) en ik zie meestal al zijn gedrag wat voor type een andere hond is (wegwezen of snuffelen). Maar ik ben me er ook van bewust dat het met een klein hondje maar 1 keer mis hoeft te gaan.

We zijn al eens aangevallen door een herder die zich lostrok. Die was zo gefocussed op mijn hond dat ik de kans kreeg voortijdig keihard te trappen. Omdat ik toevallig werkschoenen met stalen neus aan had kwam dat nogal aan en ging hij piepend terug naar zijn baas. Wil ik niet nog een keer meemaken.

Ik zweet nu peultje!
Ik heb via Marktplaats een trapsteigertje gekocht, om in het trapgat te gaan schilderen.
Nu sta ik op dat steigertje een beetje te shacken, want het voelt heel onwerkelijk zo in het trapgat te staan.
Ben wel wat gewend maar het is toch even wennen, het voelt een beetje onnatuurlijk.
Maar het is wel een handig ding! Je komt nu overal beter bij met schilderen.

Wij hebben vorige zomer een erg lieve tijgerkat geadopteerd, na een paar h was het alsof hij hier al zijn hele leven woonde… Zo een maf beest, al veel mee gelachen met zijn stunts en deugenieten gedrag.
Ik ben ook meer een “hondenmens” maar omdat ik geregeld 24h+ van huis ben voor een roadtripje of iets gastronomisch met overnachting moest het een kat worden. Die kunnen gerust hun plan trekken voor een volledige dag, bij een hond is dat wel anders.

Wij hebben vorige zomer een erg lieve tijgerkat geadopteerd, na een paar h was het alsof hij hier al zijn hele leven woonde… Zo een maf beest, al veel mee gelachen met zijn stunts en deugenieten gedrag.
Ik ben ook meer een “hondenmens” maar omdat ik geregeld 24h+ van huis ben voor een roadtripje of iets gastronomisch met overnachting moest het een kat worden. Die kunnen gerust hun plan trekken voor een volledige dag, bij een hond is dat wel anders.
Klopt, maar nadeel van een kat vind ik wel dat als je langer weg bent dat er altijd iemand anders voor moet zorgen. Zo’n beest kan ook geen dagen zonder voer en water.

Net effe kennisgemaakt met een buurvrouw een paar huizen verderop.
Ik zag haar aankomen rijden met een nieuwe iX1 naar de laadpaal voor ons huis.
De e-Niro staat daar nu ook wat electronen te tanken; gisteren op en neer richting Groningen, Nijmegen en weer thuis gereden door zoonlief.
Buurvrouw had al moeite met achteruit inparkeren naast de e-Niro... Als dat maar goed gaat?
Toen bespioneerde ik haar vauit het keukenraam (@Carkiller) en zag ik haar stuntelen met de laadkabel; in- en uithalen van de kabel in de BMW en dan weer bij de laadpaal.
Dus mijn jas maar aangedaan en naar haar toe gelopen. Kennis gemaakt en de vrouw geholpen.
"Mijn man heeft 'm gekregen van zijn werk...". Ik hoor: "Mijn man heeft 'm in z'n mik gekregen, maar heeft geen benul van elektrisch...".
Ik vertelde de buurvrouw dat er ook een BMW-app bestond waarop je de auto op afstand kan bedienen als ook de status van het laden. "Oh dat weten we helemaal niet...". "Bedankt voor de tip!".
Nu weet ik ook waarop deze BMW altijd aan het laadpaalkleven was... Die mensen hebben geen benul.
Maar even een praatje gemaakt en geholpen, da's het belangrijkste voor even.
Weer aan het gluren?

Overigens vandaag prachtige Dobermann gezien. Herkende het ras niet, nagevraagd. Was helemaal bruin, gelukkig niet gecoupeerd. Vroeger vaak geschrokken van die honden, met van die puntige oren. Gelukkig mag dat niet meer!
M’n pa had er vroeger een. Donkerbruin zwart, gecoupeerd. Was een schat maar z’n uiterlijk jaagde iedereen angst aan inderdaad.

Ik vind het hele mooie honden

Wij nemen denk sowieso wel weer een hond en ik denk ook weer een Beagle. Alternatieven zijn Briard, Bouvier maar die vind ik te groot.

Een kat heb ik echt niks mee en zal nooit in huis komen. Ben er ook allergisch voor dus dat scheelt.

Laatst bewerkt:
Tja…..wij hebben sinds vorig jaar zomer ook twee katten. Tot dan was ik altijd degene die daar het veto over uitsprak.
Ik snap nu weer waarom: twee katten naar een opvang tijdens vakantie is duur. Voor dat bedrag stond ik een paar jaar geleden nog met het hele gezin twee weken oo de camping. :eek:

Maar…..moet toegeven dat het ook wel gezelligheid geeft.:rolleyes:
Hond zal van mij een veto blijven krijgen….

Onze twee katten blijven gelukkig thuis als we weg zijn. Goed plannen met m’n ouders, want die verzorgen ze dan. En omgekeerd als zij weg zijn. Ideaal!

Onze twee katten blijven gelukkig thuis als we weg zijn. Goed plannen met m’n ouders, want die verzorgen ze dan. En omgekeerd als zij weg zijn. Ideaal!
Zo hebben wij dat ook altijd gedaan met onze katten. Wij hadden een kennis en later de buurvrouw die de katten en de planten verzorgde als we langer weg waren, en de post haalde ze ook uit de brievenbus! En even voor de goede orde: dat laatste legde ze dan keurig op de eettafel binnen bij ons. Nam ze niet zelf mee. :ROFLMAO:

Tja…..wij hebben sinds vorig jaar zomer ook twee katten. Tot dan was ik altijd degene die daar het veto over uitsprak.
Ik snap nu weer waarom: twee katten naar een opvang tijdens vakantie is duur. Voor dat bedrag stond ik een paar jaar geleden nog met het hele gezin twee weken oo de camping. :eek:

Maar…..moet toegeven dat het ook wel gezelligheid geeft.:rolleyes:
Hond zal van mij een veto blijven krijgen….
De honden hebben wij altijd wel in een pension/opvang gehad wanneer nodig, de katten nooit.

Terug
Bovenaan