Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

"Verdien sneller korting op je verzekeringspremie" Het is dus hun ding, niet de norm.
46.50 per maand voor mijn Subaru WA + Dus inclusief mijn schadevrije jaren. Niks bijzonders.

Geen idee, als je ze belt nemen ze supersnel op. Hele goede service ook verder. Dat vind ik vooral belangrijk itt Allianz direct en die andere online prijsvechters

Een kat... dat is toch zo'n dier dat in de tuin van de buren zit?
Mislukt huisdier als je het mij vraagt...
Ja en Nee. De onze was met niks in orde (nu wel uiteraard na de officiële adoptie) dus hij is al eens verdwaald in het verleden.
Paar keer buiten gelaten, wij hebben een grote ommuurde tuin en idd, hij zat direct bij de verschillende buurtjes en dat zijn er 5 waar wij aan palen.
Toppunt was dat hij naar een koer was gesprongen van een leegstaande huurwoning, we zijn hem zelf gaan 'redden' want geraakte niet terug. Sindsdien is hij 'binnenkat'... Maar hij zit veel aan de ramen naar de tuin en de straat en telkens er een vogel, vlinder, mug of zo passeert gaat ie er (achter glas) achteraan springen.
Compensatie is wel dat hij hier veel speelgoed heeft en we daar ook actief mee bezig zijn dat hij voldoende beweging heeft.

Wij hebben al 11 jaar dezelfde kat, een echte huiskat. Mag wel naar buiten maar is altijd binnen. Kan ook prima alleen zijn maar is tevens leuk voor m’n zoontje om te leren met dieren om te gaan. De flexibiliteit die je zelf hebt met katten tov honden spreekt mij meer aan. Maar ik denk dat we later ook wel een keer een hond er bij nemen.

De Benz zit omgerekend op €250,- per maand en de T-Bird op €110,- a €120,- per maand. Nadeel hier is dat per maand betalingen vaak niet mogelijk zijn, dus je betaald per jaar of per half jaar vooruit. Idem voor de rechtsbijstand, inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering… Jan/Feb zijn vaak hele dure maanden, maar dan ben je er wel vanaf!

Wij hebben al 11 jaar dezelfde kat, een echte huiskat. Mag wel naar buiten maar is altijd binnen. Kan ook prima alleen zijn maar is tevens leuk voor m’n zoontje om te leren met dieren om te gaan. De flexibiliteit die je zelf hebt met katten tov honden spreekt mij meer aan. Maar ik denk dat we later ook wel een keer een hond er bij nemen.
Precies hierom zou ik best een kat willen. Als ze niet krabben of bijten is voor mij een kat prima. Daarom zeg ik altijd maar dat een hond mijn voorkeur heeft. Die luistert tenminste af en toe nog. :p Een bijtende hond komt of door trauma of door slechte opvoeding. Maar goed, daar hebben we het al uitgebreid over gehad. ;)

Ik begrijp eindelijk de functie hiervan... kan je kijken of je recht in het vak staat!
20260517-132950.jpg

De Benz heeft het ook, maar dan gewoon een grote ster.

Mijn Jaguar E Pace had een Jaguar die hij op de grond scheen, dat was wel gaaf.

Maar het is wel echt zo’n optie die echt totaal geen nut heeft :ROFLMAO:

Mijn Jaguar E Pace had een Jaguar die hij op de grond scheen, dat was wel gaaf.

Ja echt in de categorie "omdat het kan", voegt niks toe. Bij de Mondeo waren het gewoon nog lampen, maar die had verder ook geen verlichting aan de zijkant. De Capri heeft verlichting bij de grepen, dus voegt dit logo nog minder toe.

Overigens zei mijn jongste vandaag iets in de geest van, papa, hoe heet zo'n auto met zo'n kat? Ik vroeg of ze een Jaguar bedoelde... ja die. Die wil ik later. Dan weet je dat de opvoeding goed gaat :ROFLMAO:

De ix3 projecteert strepen, op zich qua verlichting voor jezelf als het buiten donker is het best fijn (goed kunnen zien waar je je voeten neerzet).

Ik verzin het echt niet, maar die projectie dient eigenlijk om te voorkomen dat je in een plas of zo stapt net naast je auto met je dure Floris Van Bommel croco schoenen als je wil instappen in het donker…

Ligt wat onder toch? Mijn huidige auto's lekken gelukkig niet, alleen condens van de airco.
Ja ze lekt haha! Deed de Corvette overigens ook. Ik heb er niet zoveel problemen mee, wellicht als ik een keer voor een revisie gaat dat dan het lekken ook op houdt… maar so be it.

Ik verzin het echt niet, maar die projectie dient eigenlijk om te voorkomen dat je in een plas of zo stapt net naast je auto met je dure Floris Van Bommel croco schoenen als je wil instappen in het donker…
Ja dat moet je natuurlijk ook niet doen haha!

Stap ik droog in, maar sleur ik mijn pantalon langs de treeplanken, droge schoenen maar een natte broek ;)

Haha zulke schoenen heb ik serieus ergens liggen, nooit aan gehad volgens mij haha

Zoiets vgm

Moet weer eens de zolder opruimen bedenk ik me.

[draag dagelijks Reinhard Frans, magnanni’s voor de nettere gelegenheden]

Laatste avond hier in Sevilla, dus maar even bijzonder decadent gedaan.

Picanha en witte asperges, gevolgd door dry-aged ribeye en M9 Wagyu met een klein glaasje rode wijn erbij.

De Wagyu was het duurste hoofdgerecht dat ik in m’n leven heb gehad, maar ook oprecht het lekkerste stuk vlees dat ik ooit heb geproefd. Echt niet normaal hoeveel smaak daar in zat en hoe mals dat was.

In bijna 14u een goede 40% bijgeladen. Staat nu op 52% met 184km range. Genoeg voor de 44km die mn vrouw vandaag moet maken. Komende nacht weer laden en we zitten over de 80%.
Dus heb je nou de hele nacht geladen om 45 km elektrisch te kunnen rijden? :rolleyes:

Dus heb je nou de hele nacht geladen om 45 km elektrisch te kunnen rijden? :rolleyes:

Ik denk dat je het anders moet zien. We zijn naar het vliegveld heen en weer gereden met een volle lading. Daarom is ie nu redelijk leeg. Een nacht geladen. Nu vandaag 44 km rijden en vannacht dus weer laden. Betekent dat ie waarschijnlijk weer bijna vol is en dan kunnen we waarschijnlijk een week weer zonder te laden.

Dat is een manier om er naar te kijken, maar een andere manier is dat je meer aan de lader hangt dan dat je aan het rijden bent :p

Dat is een manier om er naar te kijken, maar een andere manier is dat je meer aan de lader hangt dan dat je aan het rijden bent :p
mwah, als je met twee nachten laden in principe een week vooruit kunt vind ik dat geen heel gek schema. Zou daar zelf al beter tegen kunnen dan elke dag dat ding aan de lading mikken wat ik wel bij ons kantoor zie.

Ik zou wat geld uitgeven en een wat krachtiger laadpunt laten aanleggen. Ik kon mijn Tesla destijds in ca. 4 uur volledig opladen. Dan ben je wat flexibeler en kun je tussendoor ook nog ff opladen, mocht je opeens de volgende dag een afspraak ver weg hebben.

Vandaag heb ik zo'n klusjes dagje. 2 auto's ingepland voor beurt en apk, wachttijd bij dealer is enorm dus ik ben ruim op tijd.
En net de wasmachine vol gegooid, even een keer een lang wasprogramma want altijd kort is ook weer niet goed.
Beetje schoonmaken, beetje opruimen.

Kleine dingen dus.

Tjah als hij thuis geparkeerd staat, gaat ie toch nergens heen.. of hij dan wel of niet laadt is dan irrelevant

mwah, als je met twee nachten laden in principe een week vooruit kunt vind ik dat geen heel gek schema. Zou daar zelf al beter tegen kunnen dan elke dag dat ding aan de lading mikken wat ik wel bij ons kantoor zie.

Ja we kwamen net van vakantie terug dus leeg thuis, maar anders heeft ie altijd wel 50-80% charge. Weekend dagje laden en doordeweeks een nachtje en we komen altijd wel uit.

Ik zou wat geld uitgeven en een wat krachtiger laadpunt laten aanleggen. Ik kon mijn Tesla destijds in ca. 4 uur volledig opladen. Dan ben je wat flexibeler en kun je tussendoor ook nog ff opladen, mocht je opeens de volgende dag een afspraak ver weg hebben.

Met de egolf was dat als 2e auto echt niet nodig, die was ook met een nachtje laden vol

Toen de ix3 er kwam heb ik wel gekeken, maar de meterkast is voor in het huis en laden doen we achter. Das ff 20 meter kabel trekken onder het huis door, tuin opentrekken etc. Met het ‘gevaar’ van verhuizen erbij werkt dit prima.

Agenda is heel wisselend maar wel goed voorspelbaar, verder weg is eigenlijk ook altijd nog met 50% charge te halen heen en weer. Tot nu toe 1x een snellader gehad (en dat was gepland).

Hebben ook altijd nog benzine auto’s voor noodgevallen maar ook dat gebruiken we eigenlijk niet..

Terug
Bovenaan