Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Pagina 480 alweer…
volvo-480-front.jpg

De Sub doet 1:7???
1:5 kan ook, na stevig rijden een keer 20 liter getankt op 100 km.

Koude starts zijn het ergst, temperatuurmeter van nul naar warm in het midden duurt een minuut of 5.
Dat is prima, maar in die tijd heeft hij precies 1 liter benzine verbruikt en ben ik 3 a 4 km verder...

Op een hele lange vakantierit met alleen constant rijden op de snelweg ooit 1:11,5 gehaald. Mooi weer, geen airco aan en wind mee...

Audi A6 TSFI 55 V6 quattro
Verbruik is afhankelijk van de rijstijl maar < 1 op 7 kan makkelijk.

Maat van me is van een a3 1.5 naar zo een 55 tfsi gegaan en haalt makkelijk 1:10.. das met die Soeb bijna niet te doen (Infiniti van me ook niet).

Snelladen is voor vakanties in het buitenland ;)
Ik zet thuis ook vaak de auto aan de lader, tenzij die al op 80% zit. Maar de Capri regelt dat ook zelf, de Zoë blijft gaan doorgaan tot 100%. Dus dat houd ik zelf in de gaten, maar dat kan alleen door op het dashboard te kijken. Dus niet als ik zelf weg ben, helaas. Ik laad dit moment zoveel mogelijk op eigen opwek, kan prima.

Snelladen is voor vakanties in het buitenland ;)
Ik zet thuis ook vaak de auto aan de lader, tenzij die al op 80% zit. Maar de Capri regelt dat ook zelf, de Zoë blijft gaan doorgaan tot 100%. Dus dat houd ik zelf in de gaten, maar dat kan alleen door op het dashboard te kijken. Dus niet als ik zelf weg ben, helaas. Ik laad dit moment zoveel mogelijk op eigen opwek, kan prima.

Bmw gaat gewoon naar de 100%, kan je ook afregelen maar goed meestal is hij in de ochtend tussen de 80-90% als we hem bij 40-50% eraan hangen. Buitenland.. Brussel, Eindhoven, Amsterdam - al die airports liggen op <200km retour dus ook daar is het niet nodig :p

Zit net te kijken in de app. Laden de afgelopen maanden zo een 300-350kwh thuis/mnd en nog zo een 100-150kwh ‘elders’ (luiheid, op kantoor of bij klanten oid). Gaat dus toch zo een 500kwh doorheen per maand.. klopt ook wel met 2-2.5k km per maand.

Frits79 heeft dit weekend vast goed getraind voor deze pittige werkdag door integraal naar de 24h van de NS te kijken ;)
Hopelijk was de installatie van de ketel van de 1ste x goed want dat zijn van die herstellingen / vervangingen waar ik niet naar uitkijk. Nog los van de rekening.

Terug
Bovenaan