Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Mijn opa (Overleden in 2013, 88 geworden) zei altijd.

De man is het hoofd, de vrouw de nek. En als de nek niet wil draaien...:)
Zo is het. Zelf heb ik ook hele mooie dingen geleerd van mijn opa’s. Ik mis ze allebei op een andere manier. Heb nog zo vaak dat ik ze nog wel eens wat zou willen vragen of vertellen… :rolleyes: Heb nog 1 oma, verder niks meer in die lijn.

Ja, dat heb ik als oudste kleinkind aan beide kanten ook. De eerste was mijn opa (75) van mijn vaders kant in 2013, toen in 2018 mijn oma (80) aan moeders kant, daarna in 2022 mijn opa (84) aan moeders kant. De oma die ik nog heb is 83 nu.

Het is maar net hoe jong je ouders en grootouders kinderen kregen. Nu meestal pas rond de 30, mijn moeder kreeg op haar 20e mijn zus. 3 jaar later kwam ik.

Mensen beginnen nu steeds later aan kinderen. Is ook een geldkwestie.
Ja, maar aan de andere kant lijkt carrière ook steeds belangrijker te worden. In mijn jongere jaren was dat voor vrouwen nog lang niet altijd zo. Dan was het echt uit nood, hadden die gezinnen het echt niet breed en werd er niet echt gewerkt vanwege een groter huis of meerdere auto’s voor de deur. Niet waar ik vandaan kom in ieder geval. Toen was iedereen denk ik ook eerder tevreden met minder. Als je dan geld had ging je met het vliegtuig op vakantie, maar dat was het dan ook.

Laatst bewerkt:
Het is hier zo glooiend dat het lastig te zeggen is of dat veel uitmaakt (heen- en terugreis). 2 meter hoogteverschil per km gemiddeld, een helling van 0.2% in principe.

Het is maar net hoe jong je ouders en grootouders kinderen kregen. Nu meestal pas rond de 30, mijn moeder kreeg op haar 20e mijn zus. 3 jaar later kwam ik.
Mijn moeder was 18...o_Otoen ik geboren werd. Pas 18 dagen getrouwd hi hi. Mijn zus(je) kwam weer 2 jaar later. Moeder overleed in augustus '95 aan een hersentumor na 8 weken ziekbed; 45 jaar slechts.
Ik heb net de grafrechten (na 30 jaar) met 5 jaren verlengd. Meer voor haar nog levende broers en zussen (uit een gezin van 10 kinderen de middelste en eerst overledene).

Ik heb 1 neef 3 maanden ouder; zijn moeder (mijn tante dus) was ook 18...Dus iets met familie :unsure:

Mijn moeder was 18...o_Otoen ik geboren werd. Pas 18 dagen getrouwd hi hi. Mijn zus(je) kwam weer 2 jaar later. Moeder overleed in augustus '95 aan een hersentumor na 8 weken ziekbed; 45 jaar slechts.
Ik heb net de grafrechten (na 30 jaar) met 5 jaren verlengd. Meer voor haar nog levende broers en zussen (uit een gezin van 10 kinderen de middelste en eerst overledene).

Ik heb 1 neef 3 maanden ouder; zijn moeder (mijn tante dus) was ook 18...Dus iets met familie :unsure:
Sneu van je moeder.

Dat is ook voor iedereen anders. Mijn moeder is 27 jaar geleden overleden, mijn vader is er 15 jaar niet meer. De wens van mijn vorig jaar overleden broer was om bij mijn ouders uitgestrooid te worden,

We moesten dus bij het crematorium navragen waar mijn ouders waren uitgestrooid, niemand was er nadien nog geweest, geen behoefte aan.

@Jay DoubleYou wellicht een rare vraag maar dat komt omdat ik er weinig ervaring mee heb. kun jij gewoon normaal in een auto zitten of moet jij meestal met zo’n speciale taxi mee? En, als je gewoon in de auto kunt zitten ook lange afstanden of wordt het dan met een paar uur lastig?

@Jay DoubleYou wellicht een rare vraag maar dat komt omdat ik er weinig ervaring mee heb. kun jij gewoon normaal in een auto zitten of moet jij meestal met zo’n speciale taxi mee? En, als je gewoon in de auto kunt zitten ook lange afstanden of wordt het dan met een paar uur lastig?
Rare vragen bestaan niet. ;) Qua taxi werkt het hier (in onze regio) bij het bedrijf waar ik mee vervoerd word zo als je in een rolstoel zit dat er standaard een Crafter/Sprinter of een Caddy voor komt rijden. Als je niet rolstoelafhankelijk bent komen ze met een Audi Q4 of A6 sedan. :rolleyes: (Die doet wel pijn ja :ROFLMAO:) Waar het om gaat is dat de taxichauffeur de rolstoel dan niet hoeft te tillen en de mijne is ook niet inklapbaar.

Privé rijden mijn ouders op dit moment een 2019 Peugeot 5008 waar ik met wat hulp en een transferplank de overstap nog in kan maken, maar dat wordt met de huidige klachten ook hard minder. Heb inmiddels ook uitsluitsel gehad dat mijn pijnklachten chronisch zijn en mijn revalidatietraject vervroegd gaat stoppen omdat ze verder weinig kunnen doen. Beter wordt het niet. De wens is daarom ook een rolstoelbus zodat ik tijdens de reis ook gewoon in mijn stoel kan blijven zitten.

Je wilt hem meenemen naar Zwitserland?:whistle:
Der Schweiz staat nog wel op mijn lijstje… :p

• Leuk
Waarderingen: JL86
Is dan een hogere auto or lagere auto makkelijker instappen?
Hogere auto. Zeker met de transferplank nu. Gelukkig al meerdere keren een ritje in verschillende Ferrari’s en een Lamborghini kunnen maken, dus dat neemt niemand me meer af. ;)

Snap ik, maar jij geeft niet snel op. Niks proberen kan ook, maar daar kies je duidelijk niet voor.
Zolang er deuren open blijven gaan geef ik niet op. ;)

Terug
Bovenaan