Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Vooral delegeren toch?
Maar niet aan de Engelse collega's ;)
Het Engelse team heb ik door middel van interne politiek schaakmat gezet !

240px-Look_At_Me%2C_I%27m_The_Captain_Now_meme_1.jpg

Vandaag de nieuwe HR directrice ontmoet. Vorige had onenigheid met de CEO .. da kan nie he

Drukke week wel weer met werk

Amsterdam, Schiedam, Eindhoven..

Ja hoort er wel een beetje bij, wel pas vanaf 1 Juni en dan halen we in principe de verantwoording grotendeels naar CH, wat eigenlijk precies is wat ik wilde hebben.

De 3 leidinggevenden op mijn afdeling riepen kort geleden nog iets over een Verbeterpunt, wat uit een enquete naar voren kwam: We gaan beter overleggen met de medewerkers, meer inspraak en betrokkenheid....
Twee weken later: WIJ hebben de teams opnieuw ingedeeld!...punt! Duh? Hoezo?

De 3 leidinggevenden op mijn afdeling riepen kort geleden nog iets over een Verbeterpunt, wat uit een enquete naar voren kwam: We gaan beter overleggen met de medewerkers, meer inspraak en betrokkenheid....
Hoe herkenbaar (helaas)

Enquetes zijn alleen leuk als ze de gewenste resultaten geven he.

Net zoals ‘anoniem en vrijblijvend’ ‘antwoorden niet herleidbaar’…..maar wel twee weken later een reminder ‘wil je de enquete nog even invullen’

Eehh..anoniem zeker :rolleyes:

Ik maak dat grapje altijd als wij weer een survey hebben, dan schrijf ik naar mijn medewerkers, je hebt de anonieme survey nog niet ingevuld kun je dat nog even doen? ;)
Als je dat naar hele team doet wil het nog. Stuur dan vooral iedereen een persoonlijke inloglink en reminder keurig naar degenen die niet ingelogd hebben :)

Bij vorige werk ook zo'n medewerkers-tevredenheidsonderzoek ingevuld:
4a) Heeft u problemen (gehad) met leidinggevende? Antw: Ja! (Ik heb één kakkefietje gehad en dat was geescaleerd )
4b) Zijn de problemen inmiddels opgelost? Antw: Ja!

Uitkomst onderzoek: Er zijn problemen!!

Duh? Nee...niet meer! Antwoord 4b was helemaal niet meer terug te vinden in de survey.

Wij hebben 2 keer per jaar een enquete over ons management en hoe we vinden dat het bedrijf er voorstaat. Daarna komen er discussie clubjes die dit omzetten in voorstellen voor verbetering.

Inmiddels werk ik 35 jaar voor het bedrijf en ik kan met de hand op het hart verklaren dat er vervolgens nog werkelijk nooit iets mee is gedaan.

Jazeker, als ingenieur voor een tier 1 leverancier in de vrachtwagens. 90% van de tijd met het merk met de ster bezig, maar vandaag een keertje wat voor Ford.

Dat uitzicht is echt perfect. Men begrijpt pas wat voor gevoel die ster op de kap geeft nadat je zo een auto hebt gereden. Mis de 212.

Dat uitzicht is echt perfect. Men begrijpt pas wat voor gevoel die ster op de kap geeft nadat je zo een auto hebt gereden. Mis de 212.
En dan is de ster op de S ook nog eens een 20-30% groter dan die op de modernere auto's en de motorkap loopt niet af, dus je hebt er vol zicht op bij zo'n oudje!

Ja, dit is ook voor de F-Max; best een dik ding, doen ze netjes daar in Turkije; Alleen het logo is namelijk Amerikaans, de fabriek en de ontwikkeling doen ze in Turkije.

All-inclusive? :ROFLMAO:
Eigenlijk wel! Of ja, qua maaltijden (3x dag) toch!

Ik heb geen hoge pet op van de NS, maar in de States is het niet veel beter dan? ;)

Maar werkse en veel reisplezier!

Ha, nee. Nou ja, Tussen Boston-NYC-Philly-Washington is het best prima geregeld, daarbuiten is het vrij matig. :) Maar! Het wordt wel een erg mooie rit en we hebben - vanzelfsprekend - een eigen kamer.

Ga je de polar express nemen?

Nee, wel de Southwest Chief.

Hier staat de airco nu voor het eerst aan op koelen. Voorheen was het nog (bij)warmen in winter en voorjaar.

Prettig weekend allen!!

Terug
Bovenaan