Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Iemand ervaring met een goede ventilatorzuil/torenventilator voor de warme dagen, of een alternatief?

Enige voorwaarden zijn stil en qua kleur zwart.

Mijn ervaring is dat een plafond ventilator het fijnste werkt. Altijd maar de airco aan is niet gezond en een staande weet de kamer minder te verkoelen dan een plafond.

We gebruiken de airco vooral om smiddags en savonds alvast de bovenverdieping te koelen, snachts gaat die vrijwel altijd weer uit. Doen we dat niet dan ‘zwem’ ik halverwege de nacht mn bed uit…

Ja ik ga ook over op een airco. Lang uitgesteld vanuit ‘principe’ maar heb nu zoveel overschot aan energie dat ik het wel best vind.

In onze wijk gaan ze nu ook proefdraaien met tegels waar de kabel in kan, erg fijn want de gemeente omarmt dat dus ipv ‘mag niet vanwege de veiligheid’.

Probleem is wel dat ik zon buurman heb die de plekken voor het huis direct claimt zodra ik wegga met z’n 2 autos.

Ja ik ga ook over op een airco. Lang uitgesteld vanuit ‘principe’ maar heb nu zoveel overschot aan energie dat ik het wel best vind.

In onze wijk gaan ze nu ook proefdraaien met tegels waar de kabel in kan, erg fijn want de gemeente omarmt dat dus ipv ‘mag niet vanwege de veiligheid’.

Probleem is wel dat ik zon buurman heb die de plekken voor het huis direct claimt zodra ik wegga met z’n 2 autos.
Spijkermat…sorry, ik ben een erf gewend, geen woonwijk. Heb een jaar int dorp gewoond, maar krijg al jeuk als ik tegen de auto van een ander aan kijk vanuit huis…jaja, niks gewend. Ik weet het :)

Ik las vorige week dat gemeentes hier richting het oosten die tegels alweer achterhaald en duur vinden en ipv daarvan nu platte kabels toestaan. Dacht juist dat ze op zulke onderwerpen in de grotere steden wat voor liepen?

Zou haast denken dat ik je buurman ben

(Ik wil de auto’s altijd kunnen zien vanaf het raam)

:p

Hebben in dit huis direct airco’s geïnstalleerd overal bij de verbouwing, het is echt geweldig (ook voor bijverwarming in de winter)

Even tot rust komen in dit topic. Mijn inzending in de AI wedstrijd van vorige week (een vrije Mercedes CLE560 interpretatie) is zooo hard uitgelachen, compleet afgefakkeld dat ik er vannacht niet van kon slapen :ROFLMAO: .

Grapje hoor, lekker gemaft - fijn Pinksterweekend iedereen, het wordt zalig weer! Vanochtend al een toertje gemaakt met de roadster, ah ja want ik kon toch niet slapen ;)

Dat zou weles kunnen. Mensen vliegen hier wel minder in de gordijnen over dat soort algemene zaken.
Snap ik ook wel, je zit veel minder op elkaars lip natuurlijk.

Leven en laten leven. Geldt ook voor mijzelf , kan me soms ook prima de pleuris irriteren aan iemand anders.

In de grote steden heb je al sneller de kans dat er iemand is die daar weer tegen is. Not in my backyard haha

Lol ga jij zodra er een plekje is het huis uit om je auto te verplaatsen?

De plek voor de deur wel :censored:

Maar 9/10x is die ook gewoon vrij als we thuiskomen

Irriteer me vooral aan de witte Prius van een vrouw die om de hoek woont en de auto het liefst bij ons voor de deur zet ipv bij haar voor de deur (?!?)

Voor de rest parkeert iedereen voor zijn/haar eigen deur.

De ix3 staat wel vaak achter het huis ivm opladen

Even tot rust komen in dit topic. Mijn inzending in de AI wedstrijd van vorige week (een vrije Mercedes CLE560 interpretatie) is zooo hard uitgelachen, compleet afgefakkeld dat ik er vannacht niet van kon slapen :ROFLMAO: .

Grapje hoor, lekker gemaft - fijn Pinksterweekend iedereen, het wordt zalig weer! Vanochtend al een toertje gemaakt met de roadster, ah ja want ik kon toch niet slapen ;)

Ik had ook 0 stemmen met mn magistrale 8 serie

Niet zo ver bij mij vandaan! Hoorde net voor het slapen gaan al 4 politiewagens voorbij snellen over die weg.

Staat bekend als een 'dodenweg'; Her en der beschadigde bomen (geen kleintjes) waar dan ook een gedenkplekje naast staat. Voor 2 jaar terug ook een frontale botsing waarbij een 6-jarig kind om het leven kwam. Op plek van ongeluk staat een groot kruis met een teddybeer er naast. Doe altijd een schietgebedje voor hem als ik er langs rijd.
De weg heeft een inhaalverbod voor voertuigen echter zijn er malloten die het toch doen, want haast.

Mijn ervaring is dat een plafond ventilator het fijnste werkt. Altijd maar de airco aan is niet gezond en een staande weet de kamer minder te verkoelen dan een plafond.
Interessant! Andere plafondlamp ben ik eigenlijk ook naar op zoek, maar dan komt zoiets wel in beeld…

Niet zo ver bij mij vandaan! Hoorde net voor het slapen gaan al 4 politiewagens voorbij snellen over die weg.

Staat bekend als een 'dodenweg'; Her en der beschadigde bomen (geen kleintjes) waar dan ook een gedenkplekje naast staat. Voor 2 jaar terug ook een frontale botsing waarbij een 6-jarig kind om het leven kwam. Op plek van ongeluk staat een groot kruis met een teddybeer er naast. Doe altijd een schietgebedje voor hem als ik er langs rijd.
De weg heeft een inhaalverbod voor voertuigen echter zijn er malloten die het toch doen, want haast.
Altijd verdrietig, zulke berichten. Toch komt het altijd bij mij nog harder binnen als er (zoals 2 jaar geleden dan) ook een kind bij betrokken is. :cry:

Er staat hier een referendum gepland op 14 juni, waarbij de bevolking over een initiatief stemt dat tegen een 10 miljoen mensen Switzerland is. Momenteel wonen er zo’n 9.1 miljoen in CH en dat vinden mensen te veel.

Het initiatief is voor maatregelen wanneer de teller op 9.5 miljoen staat en bij 10 miljoen zelfs afspraken met de EU opzegt om immigratie tegen te gaan…

Het discussie onderwerp van de dag hier, maar het lijkt erop dat er wel heel veel mensen voor zijn…

Het internet staat vol met dashcam fimpjes van mensen die menen in te kunnen schatten hoe snel hun auto is, hoe snel de tegenliggers rijden en dan maar in gaan halen. Dat zowel de ingehaalde als de tegenligger flink remmen en een hartverlamming krijgen van zo'n stuntman is bijzaak.

Er staat hier een referendum gepland op 14 juni, waarbij de bevolking over een initiatief stemt dat tegen een 10 miljoen mensen Switzerland is. Momenteel wonen er zo’n 9.1 miljoen in CH en dat vinden mensen te veel.

Het initiatief is voor maatregelen wanneer de teller op 9.5 miljoen staat en bij 10 miljoen zelfs afspraken met de EU opzegt om immigratie tegen te gaan…

Het discussie onderwerp van de dag hier, maar het lijkt erop dat er wel heel veel mensen voor zijn…
Ik vind dat nogal wat, zo'n referendum.
Mag jij dan ook een stem uitbrengen als inwoner of moet je ook een CH paspoort hebben?

Ik zeg geboortebeperking en iedereen met meer dan 1 kind het land uit zetten...

Mag jij dan ook een stem uitbrengen als inwoner of moet je ook een CH paspoort hebben?
Nee mag alleen met een CH paspoort, dus ik mag niet stemmen helaas, anders had ik Nee gestemd!

Refendums hebben we regelmatig, vaak ook belasting gerelateerd, het volk bepaald dan gelukkig nog, want bij Nee is het ook echt nee.

Ik zeg geboortebeperking en iedereen met meer dan 1 kind het land uit zetten...
Dat klinkt meer als een dictatuur :ROFLMAO:

Het gekke is dat het gross van de immigratie uit mensen bestaat die inreizen voor werk, studie of familie (totaal 90%) en dat zijn dus wel mensen die bijdragen aan de economie. Ga je dat inkorten dan merk je dat natuurlijk op lange termijn in negatieve zin.

Maar goed het is geen politiek topic hier, dus zal er over op houden!

@JL86 in Zwitserland kan zo een referendum tenminste; de stem “van het volk” laten spreken en er ook naar handelen.
In NL of BE kan dat niet eens en als het al zou kunnen is het niet eens bindend. Ik noem dit Schijndemocratie.
Neem Andorra (ken ik vrij goed): iedereen is er welkom en met open armen zelfs.
Maar breng wel minimaal 1 miljoen € (legaal geld itt Dubai) mee of blijf hier gewoon weg.

Op zich vind ik het voor ingrijpende beslissingen een goed instrument, maar wel zonder voor/tegen campagnes. Ik merk dat ik eerder geneigd ben de keuze van een bevolkings meerderheid te accepteren dan wat 150 parlementsleden bekokstoven.

Heeft dat voor jou en andere Nederlanders/niet-Zwitsers nog gevolgen? Of is je vrouw een Zwitserse?

Heeft dat voor jou en andere Nederlanders/niet-Zwitsers nog gevolgen? Of is je vrouw een Zwitserse?
We zijn beide niet Zwitsers, maar omdat we hier al zijn heeft het geen gevolgen. Mijn zoontje omdat hij hier geboren is heeft recht op een Zwitserse paspoort, maar deel van het initiatief is dat ze dan deels het vrije reizen binnen Europa willen op zeggen, dan vraag ik mij af wat de meerwaarde voor ons is om allemaal een CH paspoort te nemen.

Lastige keuzes!

Op zich vind ik het voor ingrijpende beslissingen een goed instrument, maar wel zonder voor/tegen campagnes. Ik merk dat ik eerder geneigd ben de keuze van een bevolkings meerderheid te accepteren dan wat 150 parlementsleden bekokstoven.
Ik heb niks tegen een referendum, integendeel. Maar ik weet niet wat het tijdsbestek is in CH om van 9,1 naar 9,5 naar 10 miljoen te gaan is? Als dat een paar jaar is, dan kun je ook normale maatregelen nemen ipv rigoreuse maatregel tegen immigratie. Dat is wst ik bedoelde.
Zeker als JL ook nog schrijft dat merendeel er nog bijdraagt aan economie.

De projectie nu is dat ze in 2030 op 9,5 miljoen zitten. Ca 100.000 immigranten per jaar. Dus in ca 3-4 jaar. Van die 100k is dus 90k werkend, studerend of familie, en die mensen zijn hard nodig, in de bouw, in de zorg etc.

Terug
Bovenaan