Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Problemen heb ik er ook niet mee, maar blij van een Mondial wordt ik nou ook weer niet. Dan liever de 328 of eventueel de F355 of 360 (die had m’n oom).
Vanaf de 360 Modena was ik de weg kwijt qua design. De Spider en Challenge Stradale kan ik nog wel waarderen, maar verder heb ik niks met de 360. Hetzelfde heb ik met de 430. Spider en Scuderia zie ik graag, maar verder doet het me weinig.

Heb ze wel in 1/18 staan, maar dat was omdat ik toen alle modellen wilde die voor een leuke prijs te koop waren. Als ik opnieuw zou beginnen met verzamelen zou ik stoppen bij de F40.

Wij hebben vroeger nog de oer Panda en Swift als tweede auto gehad. Praat ik wel over eind jaren 80/ begin jaren 90 volgens mij.

Oké! Kan ook nog…

Mijn oma had een rode oer-Panda van ‘83/‘84. Met de eerste grille. Daarna sloeg ze een facelift over en kwam er een zwarte ‘92-er met roldak!
Mijn moeder had ook een zwarte uit '90. Die was er in een speciale uitvoering in 3 kleuren: rood, wit of zwart. Ook nog mee gereden na behalen rijbewijs.

Mijn wat minder spectaculaire Swift is weer gewassen, gaat nu een tijdje niet meer regenen. En ik verwacht veel drukte komende tijd bij de wasboxen dus kan maar gedaan zijn.

Hoe ik het doe? Helemaal afspuiten met de hogedruk, afsponzen met mijn washandschoen en daarna hotwax er op en naspoelen met kalkvrij water. 2 Euro, heb ik hem helemaal schoon.

Heb ooit een f430 scuderia gereden.

Dat was een geweldige ervaring
Twee weken geleden bijna een F430 Scuderia opgevangen met een 360; die flippo dacht even in te halen bij een vluchtheuvel en bedacht zich halverwege en vlamde terug naar de rijbaan waarbij hij op een haar na een hele hoge stoeprand miste. Het is dat die maat van me in z'n 360 wist waar de rem zat, anders hadden we die 430 vol gekopt.

Dus was jij dit @S J 1001? :ROFLMAO::

IMG-8684.jpg

Mijn ouders kochten als eerste een gele eend (1967-68). Mijn vader had een rijbewijs, mijn moeder niet. Ze wilde toch rijden maar dat eindigde in de sloot. Eend niet teveel kapot.

Moeders heeft daarna wel haar rijbewijs gehaald na maar liefst 11 pogingen. Ik ging elke week samen met haar boodschappen doen en was echt bijrijder. Kijk uit die komt van rechts, pas op stoeprand. Nee het hoorde echt niet bij haar vaardigheden :)

Collega heeft vanochtend met z'n Tesla model 3 een aanrijding gehad op de A1. Een Clio is achterop gereden bij een file. Tesla heeft alles geregistreerd; Clio reed nog met 60km/u achterop. Collega kwam er nog goed af. Maar Tesla doet het niet meer...

Collega heeft vanochtend met z'n Tesla model 3 een aanrijding gehad op de A1. Een Clio is achterop gereden bij een file. Tesla heeft alles geregistreerd; Clio reed nog met 60km/u achterop. Collega kwam er nog goed af. Maar Tesla doet het niet meer...
Oef dat zal een flinke klap geweest zijn? Stond je collega stil in de file, of langzaamrijdend? Gelukkig dat je collega er goed vanaf is gekomen dan.

Twee weken geleden bijna een F430 Scuderia opgevangen met een 360; die flippo dacht even in te halen bij een vluchtheuvel en bedacht zich halverwege en vlamde terug naar de rijbaan waarbij hij op een haar na een hele hoge stoeprand miste. Het is dat die maat van me in z'n 360 wist waar de rem zat, anders hadden we die 430 vol gekopt.

IMG-8684.jpg
Ben ik heel onaardig als ik die 430 piloot veel losse stukjes auto en jeuk met te korte armpjes gun? Heb iemand in shock zien belanden omdat zo'n knuppel bij mij ook die actie deed. 90 op een 80 weg ging hem niet hard genoeg blijkbaar. tegenligger moest een noodstop maken en zat te shaken in de auto.

Oei! die zal zn nek wel even voelen ben ik bang?

Oef dat zal een flinke klap geweest zijn? Stond je collega stil in de file, of langzaamrijdend? Gelukkig dat je collega er goed vanaf is gekomen dan.
Collega reed 105 en moest remmen voor beginnende file. Onderin de video zag je de snelheid snel teruglopen door remmen van hem. En de Clio reed er 1 vrachtwagenlengte achter en lette niet goed op en klapte er achterop terwijl mijn collega nog 60 reed en vertraagde.
Wel mooi dat zoiets geregistreerd werd i.v.m. verzekeringswerk etc.

Collega reed 105 en moest remmen voor beginnende file. Onderin de video zag je de snelheid snel teruglopen door remmen van hem. En de Clio reed er 1 vrachtwagenlengte achter en lette niet goed op en klapte er achterop terwijl mijn collega nog 60 reed en vertraagde.
Wel mooi dat zoiets geregistreerd werd i.v.m. verzekeringswerk etc.
Op zo'n moment zijn al die extra systemen wel prettig. Clio zal geen hulp-/waarschuwingssysteem hebben gehad.

Is het niet zo dat achteropkomend verkeer "standaard" de schuld heeft bij zulke situaties?

Mijn ouders kochten als eerste een gele eend (1967-68). Mijn vader had een rijbewijs, mijn moeder niet. Ze wilde toch rijden maar dat eindigde in de sloot. Eend niet teveel kapot.

Moeders heeft daarna wel haar rijbewijs gehaald na maar liefst 11 pogingen. Ik ging elke week samen met haar boodschappen doen en was echt bijrijder. Kijk uit die komt van rechts, pas op stoeprand. Nee het hoorde echt niet bij haar vaardigheden :)

Ben ik heel onaardig als ik die 430 piloot veel losse stukjes auto en jeuk met te korte armpjes gun? Heb iemand in shock zien belanden omdat zo'n knuppel bij mij ook die actie deed. 90 op een 80 weg ging hem niet hard genoeg blijkbaar. tegenligger moest een noodstop maken en zat te shaken in de auto.
Zeker niet, wij waren ook niet heel blij met hem.

Want ik was oprecht erg onder de indruk hoe 'rustig' er gereden werd door deze club mensen. Tuurlijk, het zijn Ferrari's en reed iedereen steevast 10-15km te hard op doorgaande wegen. Maar er werd goed rekening gehouden met andere weggebruikers, behalve dan door deze frikandel. Al zagen we hem na deze actie ook wel een stuk rustiger rijden, dus hopelijk heeft het indruk gemaakt...

Ja, en onderdelen voor een 430 Scuderia kosten ook nog eens een rib uit je lijf. Maar ja, als je ‘m kunt bezitten kun je ‘m ook onderhouden hoop ik. :rolleyes:

IMG-8684.jpg

Haha nee dat was wel 10j+ terug

Terug
Bovenaan