Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Gaan soms tussen het rubber van binnen-buitendeur door. Dan vindt je ze terug als je het filter schoonmaakt. Sokken, zakdoeken, slipjes.
Ik herken dit echt niet. Uitdaging hier is dat ze het grappig vinden om twee verschillende sokken aan te doen. Dus zolang het een even aantal is, geloof ik het wel. Maar nooit sokken kwijt.

En ondertussen gaat men meer en meer links rijden, op de telefoon kijken, 20 km/h onder de snelheid rijden op wegen...het is niet meer te doen ons verkeer.
We pakken het echte probleem van verkeersveiligheid niet aan want de kosten baten analyse komt niet uit : je hebt meer / andere camera’s en meer agenten nodig.

Dus dat hele gelul altijd over veiliger verkeer snelheid omlaag etc etc , mij niet meer bellen. Dat is niet de intentie want dan hadden we andere prioriteiten. Edit: je kan dus net als Nico zegt maar beter iemand in elkaar rossen want de pakkans is 0. 115 km/u rijden waar het 100 is kost je gelijk €200

Laatst bewerkt:
En het argument: ik moet wel want geen budget is natuurlijk gelul van een dronken aardbei. Je kan nooit primair leunen op boetes als inkomsten bron van politie en toont precies aan waar het probleem zit: er zit een hele nare perverse relatie wbt verkeersboetes en ‘veiligheid’.

We pakken het echte probleem van verkeersveiligheid niet aan want de kosten baten analyse komt niet uit : je hebt meer / andere camera’s en meer agenten nodig.

Dus dat hele gelul altijd over veiliger verkeer snelheid omlaag etc etc , mij niet meer bellen. Dat is niet de intentie want dan hadden we andere prioriteiten
Ik volg je niet helemaal, ben je het nu eens met Nico of niet?

Ik reed gisteren achter een slingerend busje, snelheden tussen de 60 en de 90 (niet overdreven!) op een 80 weg, zonder middenberm. Dubbele doorgetrokken streep, dus kon er niet langs, was ook druk. Levensgevaarlijk!

Ik reed gisteren achter een slingerend busje, snelheden tussen de 60 en de 90 (niet overdreven!) op een 80 weg, zonder middenberm. Dubbele doorgetrokken streep, dus kon er niet langs, was ook druk. Levensgevaarlijk!
Ik klapte gister bijna op een tut van 25 in zo’n Peugeot 107 die bij de snelweg afrit dacht ik moet er weer op en over het talud reed terwijl dat helemaal niet kan (je moet afslag nemen en de stad in en daar terug draaien) en ik groen licht had vanaf dat talud om de snelweg op te gaan.

Ik reed ernaast en gebaarde boos wat ze in vredesnaam aan het doen was, maar middelvinger terug.

Ter info: ik heb in de kreukels gelegen en een auto Total loss gereden op precies dezelfde plek en zelfde oorzaak. Ik trok op met groen licht en uit het niets klapte er iemand vol op

Ik klapte gister bijna op een tut van 25 in zo’n Peugeot 107 die bij de snelweg afrit dacht ik moet er weer op en over het talud reed terwijl dat helemaal niet kan (je moet afslag nemen en de stad in en daar terug draaien) en ik groen licht had vanaf dat talud om de snelweg op te gaan.

Ik reed ernaast en gebaarde boos wat ze in vredesnaam aan het doen was, maar middelvinger terug.

Ter info: ik heb in de kreukels gelegen en een auto Total loss gereden op precies dezelfde plek en zelfde oorzaak. Ik trok op met groen licht en uit het niets klapte er iemand vol op
Precies dat kan ik slecht tegen. Foutje maken kan gebeuren, maar denken dat je je gang kan gaan en dan gepikeerd zijn… :rolleyes:

Tijd geleden schoot er één de rotonde op net voor me (ik in Giulia) en ik remmen met een tikje op de toeter. Kreeg brakecheck met middelvinger toebedeeld. Dan heb ik toch wel redelijk snel stoom uit mn oren en ist maar goed dat ik geen RAM met bullbar onder de kont heb

Dit is wel lekker zeg, jammer van de zwarte velgen maar dat wit kan ie goed hebben
Een 450 die een 53 probeert te zijn, persoonlijk ben ik niet zo van die aanpassingen. Grill, bumpers, uitlaten etc. allemaal achteraf gedaan.

Zo was er vorige week vlakbij ons een dodelijk ongeluk met 2 doden (19(dader)+57(slachtoffer). Inhalen op een 80 weg waar het niet mag en kan.

er zit een hele nare perverse relatie wbt verkeersboetes en ‘veiligheid’.
3 dagen terug weer een groep motorrijders die 100+ reden op een 60 weg tussen 2 dorpen...omdat er een paar mooie bochten in zitten. Paar rijders raakten wat achterop en gingen nog harder om bij te halen... mafkezen!!
Gisteren op hetzelfde stuk een Corsa met pech midden op een rijstrook. Politie erbij en met pionen wegdeel afgezet. Sprak agent, de Corsa moest uitwijken voor een snelle tegenligger (recht stuk van 250m) en daarbij boom geschamd aan rechterkant.

Doe mij een lasergun en cameraopstelling!
Halveer de snelheidsboetes, maar geef mij 5% van elke boete en ik heb een riant salaris.
Ga dan vooral opereren op doorgaande wegen in dorpen/steden. Met schoolgaande kinderen etc. Daar snelheid naar beneden krijgen en dus veiliger. Vliegende keep...

Ja ik rijd altijd behoorlijk door. Maar in de bebouwde kom ben ik de braafste burger.

Hoef het echt niet mee te maken dat er een van de buurkinderen met haar vriendinnen de straat oprent en je niet meer kunt stoppen.

Kan ik me dan wel enorm opwinden over mensen die dan 60 rijden op een 80 weg. En 60 op een 50 weg.

Gisteravond nog een wielrenner die het nodig vond om op de 60 weg zn tijden te halen bijna tegen de trekker aan gehad. Dan kun je wel heel boos kijken, maar wat heb je in den vrede op de baan te zoeken als er aan de andere kant van de tussenberm 2 meter fietspad zit. Ik snap dat echt niet, één verkeerde beweging van hem of schrikreactie van mij en hij was niet meer thuisgekomen….

Ja ik rijd altijd behoorlijk door. Maar in de bebouwde kom ben ik de braafste burger.

Hoef het echt niet mee te maken dat er een van de buurkinderen met haar vriendinnen de straat oprent en je niet meer kunt stoppen.

Kan ik me dan wel enorm opwinden over mensen die dan 60 rijden op een 80 weg. En 60 op een 50 weg.
Idem hier!

Gisteravond nog een wielrenner die het nodig vond om op de 60 weg zn tijden te halen bijna tegen de trekker aan gehad. Dan kun je wel heel boos kijken, maar wat heb je in den vrede op de baan te zoeken als er aan de andere kant van de tussenberm 2 meter fietspad zit. Ik snap dat echt niet, één verkeerde beweging van hem of schrikreactie van mij en hij was niet meer thuisgekomen….
Of elektrische fietsers of pedelec’s die met noodvaart op kruising komen en voorrang nemen bij haaientanden . Ze hebben m ook formeel, maar ja met zo’n snelheid is het lastig anticiperen als automobilist.

Ik beeld me dan altijd het volgende in. Ben niet gelovig maar gaat om het idee :)

Dan sta je aan de poort en leg je bij Petrus uit: ja. Weet je. Ik had voorrang dus ik nam m. Ik had gelijk. Lekker puh.

Waarop Petrus zegt; maar daardoor ben je nu wel hier

Jij rijdt inderdaad prima Nico, alleen snel waar er ruimte is, ik kan het bevestigen.

Net geklust in huis, zaten in mijn logeerkamer wat ontsierende barstjes in het stucwerk.
Geen plamuurmes maar gewoon met mijn vinger en Pattex filler, ziet er weer keurig uit.

@Dude

Petrus beoordeelt of je de hemel in mag, zal hem een zorg zijn hoe je je te pletter reed.:whistle:
Ik geloof juist dat God dat bepaalt. Daarnaast geloof ik dat het overgrote deel van de mensen op den duur hier op aarde verder zal leven zonder ellende als oorlogen, ziektes en natuurrampen nadat ze uit de dood zijn opgewekt. Maar goed, om dit topic voor iedereen toegankelijk te houden laat ik het daar verder bij. Een persoonlijk berichtje mag altijd. ;)

Ik geloof in de enige persoon die echt keuzes kan en mag maken - it’s me.
Dat kan en mag ook. ;) Voor mijn gevoel kan ik juist niet zonder waar ik in geloof, aangezien ik als mens zondig en onvolmaakt ben. Daarnaast is mijn gezondheid niet al te best dus de hoop op iets beters houdt me ‘op de been’.

Na een rit van ruim 6 uur op de plaats van bestemming. Veel file en zo gaar als boter.
Het is hier nu 33 graden.
Klinkt goed! Geniet ervan.

Het is hier ook al 1.5 week 30 graden +, vanaf zondag verwachten wij wat verandering. Vanmiddag nog even met de T-Bird naar kantoor gereden. Nu nog ff de laatste dingetjes doen en dan weekend.

Het rommelt hier nu ook goed in de lucht, maar nog geen regen. Kan/wil nog niet de deuren en ramen tegen elkaar open zetten. Is eigenlijk ook niet nodig met 22 graden in woonkamer en airco. Boven misschien wel even ramen openen.

Goed weekend allen!

Ik had nog niet geschreven en gepost of het regent hier goed. Zet de ramen boven tegen elkaar open om wat trek te creeëren, slaan ze net zo hard weer dicht of de hor vliegt er uit of deur slaat dicht...
Nu maar aan één kant de ramen op een kiepstand gezet

Terug
Bovenaan