Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Vanmiddag gebeld door de garage: de A6 is voorzien van een nieuwe dynamo. Gelukkig ben ik nu al op vakantie anders moest ik mijn vakantiegeld daar aan besteden.
Is een kwaal bij die dingen, toch? Hoor John van der Rijt er ook vaak over in zijn vlogs bij RS6-en.

Pagina 508 alweer…
peugeot-508-gt-2018-ext-1-jpg.jpg

Net terug van buiten, even met de kleine naar het meer gegaan, weer half nat natuurlijk, alleen geen zin, dus thuis vrouw boos :ROFLMAO:

Nu nog ff een watermeloen eten en dan gaat hij zo ook richting bed.
Half nat alleen geen zin dus vrouw boos? Waar geen zin in dan?:unsure:

Veel te veel obstakels, kan net zo goed de Dyson pakken en het is niet goed genoeg dat je niet zelf nog moet na-stofzuigen.

Ja klopt, hier ook, zolang ze genoeg slaap hebben vind ik dat ook prima. Oudste wilde voorlezen, dus ik mocht weer naar beneden haha.
Jongste ligt vaak nog een tijdje te zingen, moet dat eigenlijk opnemen, die verzint haar eigen liedjes en dan ook echt met drama, ze kan ook best goed zingen voor een kind van 5 vind ik. Ook beter dan haar zus.
Heerlijk toch. Ik kan er zo van genieten

Wij hebben ook zo'n dure Dyson - blij mee? Ja en nee.
Ja : werkt erg goed zeker in slaapkamers, de gang en op trappen - maar met een huisdier...
Nee : de borstelmond vergt veel onderhoud / gepruts omdat die Cyclone zijn werking gebaseerd is op hoge toevoer van lucht -> eens de fluffy rolborstel wat "verzadigd" is door stof of kattenhaar begint het ding te bokken omdat ie de airflow niet haalt.

Praktijk : eerst snel vegen, dan de Dyson en dan dweilen. Dat vindt de logistieker in mij niet geweldig.

Ja : werkt erg goed zeker in slaapkamers, de gang en op trappen - maar met een huisdier...
Nee : de borstelmond vergt veel onderhoud / gepruts omdat die Cyclone zijn werking gebaseerd is op hoge toevoer van lucht -> eens de fluffy rolborstel wat "verzadigd" is door stof of kattenhaar begint het ding te bokken omdat ie de airflow niet haalt.

Praktijk : eerst snel vegen, dan de Dyson en dan dweilen. Dat vindt de logistieker in mij niet geweldig.
Ik vind het echt een duur klote ding en ben blij als die straks stuk gaat.

Constant geeft die aan dat ‘ie verstopt zit.

Ook bij normale stofzuigers moet je de stofzuigerzak sowieso om de zoveel tijd vervangen, maar volgens mij heeft Dyson inderdaad wel een aantal modellen met een klein reservoir.

Wij hebb

WIj hebben een Nep-Dyson, door House Manager aangeschaft. Voor de woonkamer, gang en trap naar boven. Als de accu nog 50% is verliest die al zuigkracht. Dus H.M. zet m weer aan de lader tot 100%. Als iets niet goed is voor dat type accu's is het dat wel. Dus verwacht dat de accu snel slechter wordt door slecht laadmanagment.
Datzelfde heeft de H.M met de Oral B tandenborstel: Na een nachtje laden trekt ze m al van de lader terwijl die minimaal 16 uur moet. Dus haar tandenborstel gaat ook wel 3x zo snel stuk. En ik krijg het niet aan haar verstand. Verder is ze wel lief!

Maar dit is geen robo stofzuiger toch?

Wij hebben gewoon een ‘ouderwetse’ Philips met snoer - werkt altijd en altijd goed. Had ooit zo een Dyson gekocht (jaaaaren terug) maar dat was gewoon nog te vroeg denk ik.

Wij hebben één met snoer met 12m bereik, kan ik op de overloop inpluggen en dan groot deel van het huis stofzuigen. Beneden nog een keer en dan klaar. Heeft geen zak, eens per twee maanden of zo filter even afspoelen en ik vervang een aantal elke 2 jaar zoiets. Zit veel kracht achter. Hebben beneden nog een steelstofzuiger, gebruiken na het broodkruimels verspreiden, dat noem je ook wel lunch :p of even de deurmat.
Die heeft ook een automatische borstelkop, af en toe het haar eruit en ook filters afspoelen. Wel minder sterk dan de grote, maar prima en logisch.

Maar dit is geen robo stofzuiger toch?

Wij hebben gewoon een ‘ouderwetse’ Philips met snoer - werkt altijd en altijd goed. Had ooit zo een Dyson gekocht (jaaaaren terug) maar dat was gewoon nog te vroeg denk ik.
Nee een gewone draadloze steelstofzuiger. Superhandig ipv zo een onding met een snoer dat je ver wegzet omdat het zo lelijk is. Maar de Dyson zuigt lucht als een jetfighter zijn turbinemotor. Dus als er “ergens” wat verstopt geraakt met stof etc haalt hij zijn snelheid niet.
1st world problems. We zien wel als ie de geest geeft, maar iets met een snoer komt er nooit meer in, zo onhandig.

Had ooit zo een Dyson gekocht (jaaaaren terug) maar dat was gewoon nog te vroeg denk ik.
Ik heb eentje van 2j oud en ben er niet over te spreken. Speciaal gekocht omdat die als beste uit de test komt voor haren van huisdieren.

Dat doet die ook wel goed moet ik zeggen.

Maar.. De turbo stand is die met 5 min klaar - niet omdat de accu dan leeg is maar omdat die de hitte niet kwijt kan. Hij geeft heel snel aan dat die verstopt zit terwijl die gewoon leeg is, de steel is te dik en de borstel onder zeg maar te dik waardoor je niet overal bij komt, hoekjes pakt die onvoldoende mee dus moet ik altijd met tussenstuk apart weer dat doen.

Voor in de auto is het ook een klote ding want het reservoir is te dik waardoor ik nergens tussen kom.

En m’n schoonmaker klaagt dat die te zwaar is. Vind ik wel meevallen, maar goed ik ben denk 1.5x zo zwaar en 40 cm groter dan hem :p

Maar de Dyson zuigt lucht als een jetfighter zijn turbinemotor. Dus als er “ergens” wat verstopt geraakt met stof etc haalt hij zijn snelheid niet.
Dit dus

Goedemorgen iedereen. Echt een klote nacht gehad, m’n jongste had vannacht opeens last van pseudokroep.

Hij heeft best heftig RS virus gehad en ook op IC gelegen toen die een half jaar was dus we zijn nogal alert op alles met z’n longen, ademhaling etc.

Gelukkig helpt koele lucht vrij snel, dus met ‘m buiten in de tuin gezeten om 3u ‘s nachts.

Nu in zwembad zzzzzz

Bij de oudere Dysons gaat het filter achterop vaak volzitten en dan gaat ie bokken of wordt heet. Hier bestaan ombouw setjes voor, kost 2 tientjes en dan heb je een filter die je los kan halen.

Accu's is vaak ook ellende.. altijd ineens leeg als je bezig bent en duur. Bij die van ons heb ik de accu vervangen voor adapter en klik er nu een 18v gereedschap accu onder.. ook in 15 minuten leeg maar dan pak je de volgende.

Robot-stofzuigers en maaiers zijn gebaseerd op herhaling. Elke twee, drie dagen poetsen of maaien zorgt voor een mooi resultaat. 1 keer zuigen of maaien als je denkt dat het wel een keer nodig heeft geeft een sloppy resultaat.
Als je niet of nauwelijks de mogelijkheid hebt om zo’n robot-ding uit zichzelf zijn werk te laten doen, verlies je veel van het voordeel van zo’n ding.

Wij hebben allerlei obstakels (deels lagere vloer, te hoge drempels), maar mijn vrouw blijft dat ding stug gebruiken en dan werkt het wel. Vooral dweilen heeft herhaling nodig.
Ik pak vaak gewoon de Miele standaard stofzuiger, die we ooit een keer gratis bij een ander product hebben gekregen.:p

Mijn robotmaaier doet het prima. Die kan het helemaal zelf. Enige reden dat ik die niet helemaal “unsupervised” laat maaien is dat ie voor de voortuin een stukje over de openbare weg moet. Dus daarbij zorg ik altijd dat ik toezicht kan houden.
Maar ik heb al eens gehad dat ik afgeleid was en hij al weer op het oplaadstation stond voor ik er erg in had. Hele tuin gemaaid zonder toezicht. :cool:

Wij hebben één met snoer met 12m bereik, kan ik op de overloop inpluggen en dan groot deel van het huis stofzuigen. Beneden nog een keer en dan klaar. Heeft geen zak, eens per twee maanden of zo filter even afspoelen en ik vervang een aantal elke 2 jaar zoiets. Zit veel kracht achter. Hebben beneden nog een steelstofzuiger, gebruiken na het broodkruimels verspreiden, dat noem je ook wel lunch :p of even de deurmat.
Die heeft ook een automatische borstelkop, af en toe het haar eruit en ook filters afspoelen. Wel minder sterk dan de grote, maar prima en logisch.
12 meter? :oops: Volgende keer dan maar inpluggen bij de buren? :p

We gaan van die panelen op de wand doen met erin wit crème behang met motiefje.

Dus wel soort van onbewuste knipoog naar mijn auto zit ik nu te bedenken :ROFLMAO:.
En ook bijpassende stoelen en banken in het leer van je autostoelen? :ROFLMAO: ‘The BMW Mansion…’

Dus wel soort van onbewuste knipoog naar mijn auto zit ik nu te bedenken :ROFLMAO:.
Bij ons vorige huis was het schilderwerk wit met bordeauxrood. Daar zou de Mazda perfect bij passen.
Nu zou het heel donkergroen met wit moeten worden. Wel auto gebaseerd op huis, in plaats van andersom. Maar klinkt toch niet verkeerd. :cool:

Ik zweer toch bij m'n snoer. Geen gedoe met accu, betere zuigkracht, hele huis in één keer. Robot kan alleen beneden en komt bijvoorbeeld niet achter mijn gitaar. Kan je nog de helft zelf doen.

Ja pff heb net klm geboekt voor Schotland anders had ik die punten wel gebruikt

Landen op Edinburgh en dan naar Speyside rijden, 2 nachrjes

Daarna nog 2 nachtjes ‘onbepaald’

Edinburgh centrum is bijna geen accommodatie meer te vinden voor normaal geld, dus zitten te kijken naar alternatieven

Ja dat is het probleem hier ook, moet het halve huis verbouwen voordat dat ding een beetje kan gaan poetsen.

Terug
Bovenaan