Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Het heeft zover ik weet niet op de AW site gestaan maar Volvo reorganiseert in Zweden. Kantoor in Stockholm wordt gesloten (450 banen op de helling). En d’Ieteren (1/1 het Belgische Pon :sneaky: ) kondigde vanochtend aan 344 te banen schrappen.

Vervelend, maar niet heel nieuwswaardig voor AW lijkt me, die 'paar' banen in een ander land ;)

Goed dank voor vragen! Wel nog moe. Huisarts geweest, echo's worden volgende week gemaakt ivm galsteen aanval wat het ook kan hebben veroorzaakt.
Mijn wederhelft heeft een tijdje met een kastje gelopen, die had af en toe gekke hartkloppingen. Dat hoeft ze niet?
Overigens niks uitgekomen destijds.

Gelukkig is het vandaag ook nog een beetje zonnig.
Vanochtend de Capri lekker gewassen, was wel mooi weer voor. Ook beetje polijsten gedaan (met de hand, doekje en autoglym) , zat weer plaksel op van de vliegen. Blijft irritant. Gaat wel aardig weg zo. En wat wat oppervlakkige krasjes. Rubbers wat bijgewerkt, van binnen schoon. Spraywax op de voorzijde, hopelijk helpt dat weer even.

Precies. Daarom PHEV. :p
Ik ben de enige die aan laden denkt……..
Trouwens…..ook de enige die tankt……zelfs destijds haar auto.

…..dus…..maakt eigenlijk geen fl*kker uit. Ik moet het gewoon zelf doen.:rolleyes:
:devilish:
Dan draai ik het met plezier eens om. Ik denk veel te weinig aan tanken. Ik heb al menigmaal een telefoontje gehad: 'Hé, je had niet gezien dat de tank bijna leeg is?!'.

Whoeps :D

Gelukkig is het vandaag ook nog een beetje zonnig.
Vanochtend de Capri lekker gewassen, was wel mooi weer voor. Ook beetje polijsten gedaan (met de hand, doekje en autoglym) , zat weer plaksel op van de vliegen. Blijft irritant. Gaat wel aardig weg zo. En wat wat oppervlakkige krasjes. Rubbers wat bijgewerkt, van binnen schoon. Spraywax op de voorzijde, hopelijk helpt dat weer even.
Niet alle zon voor jezelf houden, hele dag bewolkt hier.

Nou, zo iets als dit.

Ik heb dat vroeger ook vaker gehad, migraine. Laatste jaren gelukkig minder.
Bij mij kwam dat hoofdzakelijk met een aantal nachten té weinig slaap en stress, druk.
Als ik dat voel aankomen, dan neem ik al een paracetamol en doe ik effe rustig an, geen beeldschermen of lezen etc.
Daarmee kan ik het al veelal pareren.

Ik weet nog de eerste keer dat ik migraine kreeg, als 14 of 15-jarige.
Kwam beroerd uit de stad, met vlekken voor de ogen en hoofdpijn.
Mijn ouders dachten dat ik drugs of pillen had gebruikt of zo.
Naar bed en een nat washandje over de ogen doet veel goed. Toen af en toe ook nog spugen.

Kan idd heel vervelend zijn!

Zijn er hier mensen met ervaring met rugzakken.
Mij Eastpack heb ik vorige jaar na 29 jaar weggegooid en nu ben ik opzoek naar een nieuwe.
Het gaat om een gewone rugzak die je ook mee mag nemen als handbagage en ik zoek er 1 met aan de zijkant de mogelijkheid om flesjes water in te doen. Wel al gekeken op internet, maar wie heft ervaring met een bepaald type of merk?

Mij Eastpack heb ik vorige jaar na 29 jaar weggegooid en nu ben ik opzoek naar een nieuwe.
Het gaat om een gewone rugzak die je ook mee mag nemen als handbagage en ik zoek er 1 met aan de zijkant de mogelijkheid om flesjes water in te doen. Wel al gekeken op internet, maar wie heft ervaring met een bepaald type of merk?
Ik heb na mijn goede ervaringen in de afgelopen jaren met Eastpak dit jaar een nieuwe gekocht. Ze hebben vele soorten en maten dus als het goed is bevallen zou ik er gewoon weer voor gaan.

@Frits79 zoiets als Lewis? ;)
lewis-hamilton-mercedes-1.jpg

De oranje is een Wildebeast. De zwarte een McKinley. Beide bevallen goed!

De zwarte heeft nog extra 'rugstuk', zodat je met wandelen minder oppervlak tegen je rug hebt en daardoor minder gaat zweten.

Ik gebruik de zwarte alleen tijdens vakanties, wandelen in de bergen.
De oranje hebben we ook al héél wat jaren.

Is het voor dagelijks gebruik? Voor naar werk of zo?
Dan gebruik ik een 'gewone' rugzak zonder vakken voor flesjes aan zijkant. Maar wel met 30l inhoud.
Daar gaat broodtrommel, portemonee, drinkfles, reservebril, zakdoek etc in.

De kleur die ik heb is er blijkbaar niet meer, maar volgens mij heb ik deze…
EK0A5BG4008-HERO.jpg

De oranje is een Wildebeast. De zwarte een McKinley. Beide bevallen goed!

De zwarte heeft nog extra 'rugstuk', zodat je met wandelen minder oppervlak tegen je rug hebt en daardoor minder gaat zweten.

Ik gebruik de zwarte alleen tijdens vakanties, wandelen in de bergen.
De oranje hebben we ook al héél wat jaren.

Is het voor dagelijks gebruik? Voor naar werk of zo?
Dan gebruik ik een 'gewone' rugzak zonder vakken voor flesjes aan zijkant. Maar wel met 30l inhoud.
Daar gaat broodtrommel, portemonee, drinkfles, reservebril, zakdoek etc in.
Echt voor vakantie, voor thuis heb ik gewoon een Eastpack.

Ik heb de betbetovergrootvader van deze al jaren als daily backpack - ze gebruiken blijkbaar nog steeds dezelfde naam bij TNF & het ziet er vrij identiek uit dus, zoiets om je een idee te geven :
Ik heb wel de gele variant omdat ik die ook op de moto gebruik, zwart vind ik mooier maar veiligheid is ook belangrijk.

Top : praktische indeling, stevigheid / goede ritsen, je kan een fleece vooraan tussen die "rekkers" (of hoe het ook heet) proppen.

Minder : laptop van 16" wordt al nipt -> groter formaat vergeet het; enkel spatwaterdicht er is geen regenhoes bij de mijne.

Ik heb al jaren een van american tourist. Onverwoestbaar

en ook met @JL86 nu zijn geliefde GLE wordt afgefakkeld op de FP?
Wat een stel pipo's dat daarop gereageerd heeft :ROFLMAO:
Overigens neem ik dat AW wel kwalijk, het is een nogal tendentieuze toon, duidelijk gericht op 'fuck de overheid met die achterlijke BPM' en vervolgens reageren wat mensen die het juist voor 'BPM' opnemen.
BPM heeft natuurlijk in se geen zak met de nieuwe GLE AMG-serie te maken. MB maakt die voor hun markt en ja, dat betekent dat die auto's in het kleine Nederland wat duurder zijn. Goed, oké, maar dat zegt verder niks over de auto of de techniek of het comfort of de opties of ... Maar daar de nadruk op leggen vond de auteur duidelijk te saai.

Ik ben juist tegen het kappen van bomen en dat daar steeds maar meer en meer woonwijken voor in de plaats komen. Bomen nemen de CO2 juist op en gebruiken dat om te groeien. En dan de boeren en automobilisten de schuld geven… :rolleyes:

Het was wel een relletjesdag daar : die opgedreven Golf GTI, heisa rond een nieuwe patserbak oftewel 'gedrogt' :LOL:van Mercedes-AMG en de dagelijkse rel omdat de brandstof weer 2 cent/liter duurder is geworden.
En dan moet het nog vrijdag worden!

De grote baas van AW (DPG Media) zit in Antwerpen Jay W.
Den Director heeft wel een mooi uitzicht en een terras aan zijn kantoor. Supergoed gelegen immo vastgoed vlakbij Antwerpen Centraal!

Schermafbeelding-2026-09-03-231812.png

De grote baas van AW (DPG Media) zit in Antwerpen Jay W.
Den Director heeft wel een mooi uitzicht en een terras aan zijn kantoor. Supergoed gelegen immo vastgoed vlakbij Antwerpen Centraal!

Schermafbeelding-2026-09-03-231812.png

Mooi pandje, maar ik zie dat den directeur niet op de exectutive floor zit, dat is dan wel weer jammer ;)

Ja, maar de echte beslissingen worden hier genomen, niet in A'dam waar het strootje trek wie met welke testauto mag rijden gebeurt of wie deze week de pineut is en mag berichten over de stijgende brandstofprijzen :ROFLMAO: - en als je goed kijkt is die Executive Floor een stuk terras voor VriMiBo's etc.

Directors Office heeft een prachtig uitzicht richting de stad, dat verdiep er boven kijkt vooral op de spoorlijnen die vlak ernaast lopen. Geloof me maar, passeer er "wel al eens" & is aan de stijl te zien hetzelfde architectenbureau die voor mijn vorig werk ook iets moois heeft opgeleverd ;)

Terug
Bovenaan