Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

IMG-0156.jpg

Mooi hoor dit soort banners op Autoweek :cool: :cool: :cool:

Zijn er hier mensen met ervaring met rugzakken.
Mij Eastpack heb ik vorige jaar na 29 jaar weggegooid en nu ben ik opzoek naar een nieuwe.
Het gaat om een gewone rugzak die je ook mee mag nemen als handbagage en ik zoek er 1 met aan de zijkant de mogelijkheid om flesjes water in te doen. Wel al gekeken op internet, maar wie heft ervaring met een bepaald type of merk?

Toevallig voor een van mijn kinderen deze week net een nieuwe Eastpack gekocht, met zijvak waar een waterflesje in past. De Morius met laptopvak, 85 euro, zijn inderdaad heel sterk.

Poe. De online wereld is echt ziek. Ben zo blij dat ik niet op X kom
Ja verschrikkelijk maar het blijft volgens mij niet alleen meer bij de online wereld, zo staan veel mensen er volgens mij in het echte leven er ook in. De bevolking is hard aan het afglijden.

Gisteren was op NPO Sander en de Kloof er op. Misschien terugkijken.
Gaat over de onvrede bij groepen NL-ers, die zich 'te kort gedaan' voelen. Als de ander wat krijgt, dan moet het wel ten koste gaan van mij...
Komt er op neer, dat er populistische mensen/groepen zijn, die het als verdienmodel zien/hebben
Komen nog een paar afleveringen.

Gaat over de onvrede bij groepen NL-ers, die zich 'te kort gedaan' voelen. Als de ander wat krijgt, dan moet het wel ten koste gaan van mij...
Komt er op neer, dat er populistische mensen/groepen zijn, die het als verdienmodel zien/hebben
Toevallig gezien, ik vond het een slecht in elkaar gezet programma. Sander vult voor anderen in waarom mensen bepaalde keuzen maken en kan het dan niet volgen. Hij gaat uit van een slecht geweten bij de ander, slaat de verklaring dat mensen met argumenten anders tegen dingen aankijken over en vult kwade opzet in. Ja logisch dat het dan gaat schuren. Terwijl het juist linkse partijen zijn die zero sum denken als het gaat om verdeling van middelen, niet de rechtse, die zijn meer gericht op ondernemen en economische groei wat dus net geen zero sum is. Maar goed, misschien hoort dit onderwerp beter in het hier aanwezige politieke topic.

Sander is ook echt een rode lap voor velen

Dhr Schimmelpenninck? De beste man geeft mij een beetje ‘do as i say, not as i do’ indruk. Kan me wel voorstellen dat mensen daar moeite mee hebben. Meewegend dat zn manier van communiceren op Bluesky ook niet binnen mijn kader van beleefd van mening verschillen past zou het niet direct iemand zijn waar ik het idee heb een inhoudelijk respectvolle discussie mee te kunnen voeren.

Zo, boodschappen in de kast. Even vrouwlief helpen met snoeien (zaguh!) en dan mini madam ophalen. Even wat brood naar binnen schuiven en dan mini me uit de klas trekken omdat zwemles naar voren verzet is. Daarna zn nieuwe fiets ophalen en dan is de dag denk ik wel voorbij.

Dat heet tegenwoordig een vrije dag
:)

Dhr Schimmelpenninck? De beste man geeft mij een beetje ‘do as i say, not as i do’ indruk. Kan me wel voorstellen dat mensen daar moeite mee hebben. Meewegend dat zn manier van communiceren op Bluesky ook niet binnen mijn kader van beleefd van mening verschillen past zou het niet direct iemand zijn waar ik het idee heb een inhoudelijk respectvolle discussie mee te kunnen voeren.

Zo, boodschappen in de kast. Even vrouwlief helpen met snoeien (zaguh!) en dan mini madam ophalen. Even wat brood naar binnen schuiven en dan mini me uit de klas trekken omdat zwemles naar voren verzet is. Daarna zn nieuwe fiets ophalen en dan is de dag denk ik wel voorbij.

Vandaag snoeien? Hier is het flinke wind en regen. Hopelijk daar beter, niet te doen als je nu moet (wil) snoeien.
Ik moet nog grasmaaien, maar dat is ook niks zo. Veel te nat.
Ik ga vanmiddag shoppen met de jongste. Oudste zit op school. Even een paar nieuwe broeken en laarzen. En als het vlot gaat, ergens wat drinken. Wel leuk om even tijd voor 1 van de 2 te hebben. Oudste krijgt 's avonds al extra aandacht als de jongste op bed ligt.

Poe. De online wereld is echt ziek. Ben zo blij dat ik niet op X kom
Ik had een account op Twitter gewoon om een aantal opiniemakers te volgen qua politiek en economie en mensen uit mijn vakgebied. Dat is 1,5 jaar geleden of zo gehackt in Zuid-Amerika m.n. Ecuador. Ik had het al heel lang en een eenvoudig paswoord en te lui om dat aan te passen, dus tja…
Eerst pogingen genomen om mijn account terug te krijgen maar dat draaide op niks uit. Gaandeweg ging ik het minder en minder missen tot op het punt van couldn’t care less.
Toen kwam X en daar heb ik zelfs de moeite niet gedaan om te registreren - gek genoeg krijg ik op mijn telefoon (oudere Galaxy S) wel 2-3x daags push meldingen meestal van de NBA, een sport die ik niet eens volg en korte berichten van Musk genre yep, right, fine, OK.
:oops:

Vandaag snoeien? Hier is het flinke wind en regen. Hopelijk daar beter, niet te doen als je nu moet (wil) snoeien.
Ik moet nog grasmaaien, maar dat is ook niks zo. Veel te nat.
Ik ga vanmiddag shoppen met de jongste. Oudste zit op school. Even een paar nieuwe broeken en laarzen. En als het vlot gaat, ergens wat drinken. Wel leuk om even tijd voor 1 van de 2 te hebben. Oudste krijgt 's avonds al extra aandacht als de jongste op bed ligt.
Hier zo nu en dan wat motregen. Heeft ook niet veel te betekenen, wat takken die net te dik zijn om met de hand te knippen. Het grotere werk gebeurd eind van het jaar met kraan/verreiker met velkop en de chipper erbij. Kunnen wel een stuk of 20 bomen uit denk ik

Hier zo nu en dan wat motregen. Heeft ook niet veel te betekenen, wat takken die net te dik zijn om met de hand te knippen. Het grotere werk gebeurd eind van het jaar met kraan/verreiker met velkop en de chipper erbij. Kunnen wel een stuk of 20 bomen uit denk ik
Ah zo, ja een aantal takken kan ook wel met wat nattigheid. En goede regenkleding doet ook wonderen, vermoed dat jij dat wel hebt :) gebruik je het hout van die bomen nog voor een haard o.i.d. of gaat het compleet door de chipper?

Ah zo, ja een aantal takken kan ook wel met wat nattigheid. En goede regenkleding doet ook wonderen, vermoed dat jij dat wel hebt :) gebruik je het hout van die bomen nog voor een haard o.i.d. of gaat het compleet door de chipper?
Veel vliegden en spar, ga de dikkere stammen kloven om in de ton/vuurschaal/korf op te stoken, maar de rest/ conifeer ed gaat door de molen.

De eiken blijven sowieso staan, willen op termijn wat meer loofbos creëeren.

Ik heb recent iemand gesproken, betrouwbaar, die met eigen ogen AW in A'dam heeft gezien.
Dacht ik toch ook! :ROFLMAO:

Ja, maar de echte beslissingen worden hier genomen, niet in A'dam waar het strootje trek wie met welke testauto mag rijden gebeurt of wie deze week de pineut is en mag berichten over de stijgende brandstofprijzen :ROFLMAO: - en als je goed kijkt is die Executive Floor een stuk terras voor VriMiBo's etc.

Directors Office heeft een prachtig uitzicht richting de stad, dat verdiep er boven kijkt vooral op de spoorlijnen die vlak ernaast lopen. Geloof me maar, passeer er "wel al eens" & is aan de stijl te zien hetzelfde architectenbureau die voor mijn vorig werk ook iets moois heeft opgeleverd ;)
Dan mogen die Belgen wel eens wat harder lopen voor ons mooie forum. :p

Raar dat zwemles dan geen rekening met school houdt. Mijn moeder zei dan vaak dat verzetten dat niet kon vanwege school, en dan konden mijn broers vaak wel op een andere dag naar zwemles.

Ja, maar de echte beslissingen worden hier genomen, niet in A'dam waar het strootje trek wie met welke testauto mag rijden gebeurt of wie deze week de pineut is en mag berichten over de stijgende brandstofprijzen :ROFLMAO: - en als je goed kijkt is die Executive Floor een stuk terras voor VriMiBo's etc.

Directors Office heeft een prachtig uitzicht richting de stad, dat verdiep er boven kijkt vooral op de spoorlijnen die vlak ernaast lopen. Geloof me maar, passeer er "wel al eens" & is aan de stijl te zien hetzelfde architectenbureau die voor mijn vorig werk ook iets moois heeft opgeleverd ;)
Ah, dat verklaart het als de echte beslissingen in België genomen worden...

Raar dat zwemles dan geen rekening met school houdt. Mijn moeder zei dan vaak dat verzetten dat niet kon vanwege school, en dan konden mijn broers vaak wel op een andere dag naar zwemles.
Is deze week omdat de vaste zwemjuf vakantie heeft. Vooruit, dan kan dat een keertje. Volgende week ist doordeweeks om half zes….

Gebruiken ze tegenwoordig nog zo'n haak in het zwembad?

Hahaha, nooit zien hangen in ieder geval.

Off topic, koffertje kleine irritaties. Ik begin wel klaar te raken met het zwembad, juffen vallen uit en spontaan word dat volgsysteem weken niet meer bijgehouden. In de vakantie ook weer, met smoesjes als je het aanstipt.

Maar een ander zwembad is of ene half uur rijden of een flinke wachtlijst

Ik heb voor in de badkamer een douche/toiletstoel. Zie je in de zorg ook wel gebruikt worden en een beetje zwembad heeft ze tegenwoordig ook wel als het goed is.

Mevrouw @Magnifieke malloot kent ze misschien ook wel vanuit haar werk. ;)
Jup, is bekend!
Gebruiken ze tegenwoordig nog zo'n haak in het zwembad?

Die hebben ze bij ons in het zwembad nog wel liggen (hangen) maar zie ze die nooit gebruiken.

Off topic, koffertje kleine irritaties. Ik begin wel klaar te raken met het zwembad, juffen vallen uit en spontaan word dat volgsysteem weken niet meer bijgehouden. In de vakantie ook weer, met smoesjes als je het aanstipt.

Ja herkenbaar. Dan ben ik blij dat we een pakket hebben voor onze kinderen. Maakt het niet uit hoelang ze erover doen. Maar heeft er wel voor gezorgd dat m'n oudste er klaar mee was. Gelukkig is ze nu ook klaar, paardrijden is nog duurder helaas :p
muziekles, paardrijden en nu wil ze ook op circusles of turnen. Ja joh, papa verkoopt de boot wel:ROFLMAO:
Voor de jongste ben ik nog op zoek naar een plek waar je Dino kan rijden. ..

zo hou op schei uit man. Wij zijn er ook helemaal klaar mee. Zo kwamen we er vorige week achter dat ze dus niet elke les volg systeem toepassen maar op gezette momenten. Als jij dan net een keer niet kan en op ander moment inhaalt, wordt dit helemaal niet meegenomen .

Als je kind dus op een gegeven moment alles onder de knie heeft kan je net zo goed op die volg momenten enkel nog zwemmen. Scheelt 12 euro per lesm

zo hou op schei uit man. Wij zijn er ook helemaal klaar mee. Zo kwamen we er vorige week achter dat ze dus niet elke les volg systeem toepassen maar op gezette momenten. Als jij dan net een keer niet kan en op ander moment inhaalt, wordt dit helemaal niet meegenomen .

Als je kind dus op een gegeven moment alles onder de knie heeft kan je net zo goed op die volg momenten enkel nog zwemmen. Scheelt 12 euro per lesm
Jeuj…dat is ook wel heerlijk creatief ja. Zo wil ik ze ook wel verdienen….

Hier zou het in principe elke les moeten maar dus de helft vd tijd ‘vergeten’ of een instructrice die niet mag beoordelen. De vorige keer informeerde ik er na 5 keer naar en prompt trok er één de tablet tevoorschijn om na de les 1 item van oranje naar groen te zetten…

Ik zei al ‘dus we zitten hier 5 lessen af te tikken voor hoegenaamd nul vooruitgang’? Dat werd niet leuk gevonden maar de eerstvolgende les mocht hij prompt een niveau hoger van zn vaste juf. Goh wat een toeval
:rolleyes:

Voor nummer twee gaan we informeren bij het bad met de (voor zover we weten) wachtlijst. Liever iets geduld dan dit circus nog een keer door worstelen

Jup, is bekend!

Die hebben ze bij ons in het zwembad nog wel liggen (hangen) maar zie ze die nooit gebruiken.

Ja herkenbaar. Dan ben ik blij dat we een pakket hebben voor onze kinderen. Maakt het niet uit hoelang ze erover doen. Maar heeft er wel voor gezorgd dat m'n oudste er klaar mee was. Gelukkig is ze nu ook klaar, paardrijden is nog duurder helaas :p
muziekles, paardrijden en nu wil ze ook op circusles of turnen. Ja joh, papa verkoopt de boot wel:ROFLMAO:
Voor de jongste ben ik nog op zoek naar een plek waar je Dino kan rijden. ..
Ik denk dat ze heel binnenkort een cursus keuze's maken krijgt van papa en/of mama. ;)

Hm hier 3 zwembaden op <10min.. :p

Verjaren op een vrijdag en na een druilerige dag komt er veel beter weer aan dit weekend.
Gefeliciteerd en geniet ervan!!

Terug
Bovenaan