Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Poah lekker avondje voetbal zo met Ajax - PSV. Zaterdagavonden waren toch altijd het leukst. Op zo’n moment als nu mis ik m’n seizoenskaart wel

Zo 2 keer in Konstanz geweest vandaag, familie daar op bezoek en die wilde ff met de kleine weg, dacht rijdt wel een paar keer op en neer, uiteindelijk 5 uur in de auto gezeten. Hele stad daar is 30 km/u en net er buiten 40 km/u wat een onzin man. Nog even de auto op de Duitse Autobahn uitgelaten, blijft leuk, ook die tunnels in Sport+ :ROFLMAO: . Morgen maar weer eens tanken, is alweer 2 dagen geleden….

Hangt nogal van eiland af, Sardinie hou ik wel van hoor :love:
geloof je meteen, maar om te wonen? Ik heb 1 regel, ik moet in de auto kunnen stappen en met spoed ergens kunnen komen (familie etc.). Niet eerst nog een halve dag op een veerboot of in een vliegtuig moeten zitten. Maar dat is uiteraard persoonlijk!

Zo 2 keer in Konstanz geweest vandaag, familie daar op bezoek en die wilde ff met de kleine weg, dacht rijdt wel een paar keer op en neer, uiteindelijk 5 uur in de auto gezeten. Hele stad daar is 30 km/u en net er buiten 40 km/u wat een onzin man. Nog even de auto op de Duitse Autobahn uitgelaten, blijft leuk, ook die tunnels in Sport+ :ROFLMAO: . Morgen maar weer eens tanken, is alweer 2 dagen geleden….
Had je even door moeten rijden naar AT, scheelt nogal in prijs daar

Had je even door moeten rijden naar AT, scheelt nogal in prijs daar
De prijzen in AT ken ik niet, maar CH is in ieder geval flink goedkoper tanken tov Duitsland, kan dus beter gewoon hier gaan tanken. AT is dan ook wel weer echt een stuk om.

geloof je meteen, maar om te wonen? Ik heb 1 regel, ik moet in de auto kunnen stappen en met spoed ergens kunnen komen (familie etc.). Niet eerst nog een halve dag op een veerboot of in een vliegtuig moeten zitten. Maar dat is uiteraard persoonlijk!
Ja hoor, zonder omkijken. Als midden IT je uitgangspunt is voor naar NL, is vliegen altijd de snellere optie.

Persoonlijk kijken we wat meer Noordelijk, eventueel Liguria of Cote d’Azur en dan heb je ook nog redelijk vliegveld met Nice mocht het nodig zijn. Maar voor ons is niet alleen NL belangrijk maar ook CH, omdat wij wel onze kinderen hier willen laten studeren. En de bovenstaande omgevingen zijn in 5-8 uur rijden vanaf waar we nu wonen.

Persoonlijk kijken we wat meer Noordelijk, eventueel Liguria of Cote d’Azur en dan heb je ook nog redelijk vliegveld met Nice mocht het nodig zijn. Maar voor ons is niet alleen NL belangrijk maar ook CH, omdat wij wel onze kinderen hier willen laten studeren. En de bovenstaande omgevingen zijn in 5-8 uur rijden vanaf waar we nu wonen.
Ik begrijp wst je bedoelt hoor maar in praktijk ben je in noodgevallen toch te laat waarschijnlijk...

Ik heb liever geen eiland omdat ik daar te snel op zou zijn uitgekeken. Veel Nederlanders gaan met pensioen op Curaçao. Dat is te kleine voor me.
Zou het met zo'n bestemming (eiland) ook niet bewust zo zijn dat je niet meer overal heen wil?

Ik begrijp wst je bedoelt hoor maar in praktijk ben je in noodgevallen toch te laat waarschijnlijk...
In echte noodgevallen ben je bijna altijd te laat als je in het buitenland woont. Maar het is wel fijn dat je in ieder geval nog de flexibiliteit hebt. Ik ken het vluchtschema niet van Sardinië maar ik kan mij voorstellen dat het ook vrij seizoensgebonden is dus dat heeft dan gewoon wat meer planning nodig. Maar zo heeft iedereen uiteraard zijn eigen voorkeuren en overwegingen hè, dus stuur je er niet op blind.

Ik vind Curaçao overigens prachtig en wil absoluut weer terug. Maar wonen? Nee.
We kijken wel eens House Hunters en dan heb je ook een beach front tak ervan, Amerikanen die vertrekken. Kom je wel mooie plekjes tegen, vaak Costa Rica of Mexico, maar soms ook de Bahama’s en dan in Bimini, met een budget van 4 miljoen (hoe dan?), super dikke huizen, ontzettend mooi, maar wel echt helemaal niks te doen… moet je willen!

In echte noodgevallen ben je bijna altijd te laat als je in het buitenland woont. Maar het is wel fijn dat je in ieder geval nog de flexibiliteit hebt. Ik ken het vluchtschema niet van Sardinië maar ik kan mij voorstellen dat het ook vrij seizoensgebonden is dus dat heeft dan gewoon wat meer planning nodig. Maar zo heeft iedereen uiteraard zijn eigen voorkeuren en overwegingen hè, dus stuur je er niet op blind.
Ik heb nauwelijks familie van betekenis dus dat zou voor mij geen overweging zijn inderdaad. Ik denk dat het een bijkomstigheid is die je zal moeten accepteren.

Morgen maar weer eens tanken, is alweer 2 dagen geleden….
Moet ook weer eens langs de pomp met de zespitter, is glad 2300 km geleden dat dat voor het laats gebeurd is
:)

Over een tijdje stap je dan gewoon in je eigen heli als het nodig is.
:)

Die is echt brak
Exact wat ons tegenhield om iets te kopen in de Algarve (in de buurt van Tavira); connectie Faro - BEL/NL is excellent in "het seizoen" maar daarbuiten ben je bij wijze van spreken 24h onderweg en 2x overstappen in Zürich, Lissabon, Genève, München, CDG en noem het allemaal maar.

In de plaats 2de woonst gekocht toen de rente quasi 0% was om te verhuren. En als de kinderen afgestudeerd zijn en hun draai hebben gevonden bekijken we het nog wel eens. Niet dat die eigendom intussen minder waard is geworden...

Ik werd giga uitgelachen toen ik in 2015 1 ha verwaarloosde recreatie/bosgrond kocht met een vergund en eveneens verwaarloosd weekendhuisje. "Vergund" is key in deze - het kost wel wat aan belastingen als zgn. buitenverblijf terwijl het minder dan niks voorstelt. Gammele chalet van 5 op 5m zonder nutsvoorzieningen die om de haverklap gevandaliseerd wordt.

Maar, er zijn verkavelingen gaande vlakbij die van recreatiegrond een "woonuitbreidingsgebied" maken en dan wordt het een interessante / lucratieve investering. En als het niet zo is, so be it. De kinderen hebben toen ze kleiner waren er zoveel plezier gehad dat dat alleen al de AK rechtvaardigde ipv een duurdere cabrio te kopen. Een 911 rijden zou leuker zijn, maar ik ben ook blij met een MX-5je... en dat mooie bos.

Ik maak met mijn dochters vaak grapjes uit series of boeken, vast herkenbaar voor de vaders hier. Zo ook het "seperaat toilet" van buurman en buurman. Zei mijn dochter laatst dat een vriendinnetje van haar maar één wc had in huis (maar was wel seperaat). Tja, wat voor jou (haar) normaal is...

Beetje krapjes wel!

wij hebben de indeling op de bg veranderd, wc op nieuwe plek met nieuwe muurtjes etc

Lekker ruim gemaakt met binnenmaten van 1x1,40

M’n vrouw zei vandaag.. ‘misschien is een groter huis wel handig’

Net nu ik geen zin meer heb om huizen te kijken :’)

Volgend jaar maar eens zien..

Twijfel over installatie van een wallbox voor 11kw laden.. toch weer 2k.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ik maak met mijn dochters vaak grapjes uit series of boeken, vast herkenbaar voor de vaders hier. Zo ook het "seperaat toilet" van buurman en buurman. Zei mijn dochter laatst dat een vriendinnetje van haar maar één wc had in huis (maar was wel seperaat). Tja, wat voor jou (haar) normaal is...

Ja en de tweede dan boven toch?

wij hebben de indeling op de bg veranderd, wc op nieuwe plek met nieuwe muurtjes etc

Lekker ruim gemaakt met binnenmaten van 1x1,40

M’n vrouw zei vandaag.. ‘misschien is een groter huis wel handig’

Net nu ik geen zin meer heb om huizen te kijken :’)

Volgend jaar maar eens zien..

Twijfel over installatie van een wallbox voor 11kw laden.. toch weer 2k.
Of wordt het dan tijd om te ontspullen? :ROFLMAO:

Het WC kamertje is volgens mij wel typisch Nederlands. Ik weet dat ze in Amerika wel eens een powder room hebben, maar is volgens mij ook niet standaard. Hier heb je gewoon badkamers, en meestal 2 verschillende badkamers. Wij hebben er eentje met een douche en eentje met een bad. De badkamer met douche is ensuite en de andere algemeen.

Ja klopt, die mega mansions hebben dan ook 10-15 slaapkamers… ken niet eens zoveel mensen om uit te nodigen :p

Terug
Bovenaan