Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

570118.jpg

Ik weet dat ze in Amerika wel eens een powder room hebben, maar is volgens mij ook niet standaard.
De meeste huizen waar ik kom hebben inderdaad een powder room. Dit is vaak een wc en wasbakje.

In de VS heeft soms elke slaapkamer een badkamer. Kan handig zijn.
Sommige slaapkamers delen een badkamer door middel van een jack and jill. Meerdere wc's en badkamers is echt super fijn.

De meeste huizen waar ik kom hebben inderdaad een powder room. Dit is vaak een wc en wasbakje.

Sommige slaapkamers delen een badkamer door middel van een jack and jill. Meerdere wc's en badkamers is echt super fijn.
Lijkt me ook handig, zeker met gasten. Wel veel schoonmaakwerk.

En dan moet ik eerst he-le-maal naar Friesland rijden en dan weer naar Zwitserland. Terwijl we offtopic gasten hebben uit het noorden met een auto.:unsure:

Geen rijbewijs. Dan wordt het een taxi. :whistle:
Wist ik niet en schrik ik even van om eerlijk te zijn - Heb bij John van Rijt auto's al een paar keer prachtige ombouws zien passeren voor mensen met een fysieke beperking qua ledematen.
Als je blind zou zijn, tja, dan is het nogal logisch dat het niet zo verstandig is om te gaan rijden.
Niet slecht bedoeld, maar lijkt me vreselijk voor een ongelofelijke carnut zoals jij.

In 2017 zware longoperatie gehad met coma etc. en 3 maanden niet kunnen autorijden, vreselijke periode in mijn leven. Ik zat te wenen toen ik eindelijk weer kon & mocht rijden.

Toch wel een tent met airco en een powder room, niet?
Ik zit dan nu wel in Duitsland, maar een rit van 6 uur moesten we nu ook al verdelen over twee dagen met een benzineauto. Als je dan ook nog moet laden, dan zijn we een week onderweg. :ROFLMAO:

Wist ik niet en schrik ik even van om eerlijk te zijn - Heb bij John van Rijt auto's al een paar keer prachtige ombouws zien passeren voor mensen met een fysieke beperking qua ledematen.
Als je blind zou zijn, tja, dan is het nogal logisch dat het niet zo verstandig is om te gaan rijden.
Niet slecht bedoeld, maar lijkt me vreselijk voor een ongelofelijke carnut zoals jij.

In 2017 zware longoperatie gehad met coma etc. en 3 maanden niet kunnen autorijden, vreselijke periode in mijn leven. Ik zat te wenen toen ik eindelijk weer kon & mocht rijden.
Dat was op mijn 18de ook een zware teleurstelling inderdaad. En nog, maar de scherpe randjes zijn er vanaf. ;)

Zonder gekheid, dan is juist voor jou zo'n stop wel fijn?
Voordat we een rel krijgen, 2-3u rijden en half uur laden is realistisch, ook wanneer je harder gaat dan 100. Dat laatste kan ook niet meer in Duitsland, tenzij je in de nacht rijdt misschien?

Dat was op mijn 18de ook een zware teleurstelling inderdaad. En nog, maar de scherpe randjes zijn er vanaf. ;)

Het zal wel meer geld kosten dan een - nou ja - standaard rijschooltraject, maar is er echt geen mogelijkheid dat je een rijbewijs kan halen met financiële tegemoetkomingen? Ik kan het me eerlijk gezegd amper inbeelden.
Als dat dan met inperkingen komt genre verplicht automaat etc, OK, beter toch dan niks?

Maar dat heb je zelf allicht al goed bekeken denk ik.

Het zal wel meer geld kosten dan een - nou ja - standaard rijschooltraject, maar is er echt geen mogelijkheid dat je een rijbewijs kan halen met financiële tegemoetkomingen? Ik kan het me eerlijk gezegd amper inbeelden.
Als dat dan met inperkingen komt genre verplicht automaat etc, OK, beter toch dan niks?

Maar dat heb je zelf allicht al goed bekeken denk ik.
Aan de kosten en aanpassingen ligt het ook zeker niet. Die technieken blijven zich ook ontwikkelen. Er spelen bij mij meer dingen dan het feit dat ik niet kan lopen en dat ik rolstoelafhankelijk ben. ;)

Aan de kosten en aanpassingen ligt het ook zeker niet. Die technieken blijven zich ook ontwikkelen. Er spelen bij mij meer dingen dan het feit dat ik niet kan lopen en dat ik rolstoelafhankelijk ben. ;)
Ik wilde me er niet mee bemoeien... Maar dacht ook, als de mogelijkheid er geweest was had je die zeker aangepakt. Maar er is meer in het leven dan een botsdoos besturen.

Badkamers en wc’s. Gezellig onderwerp zeg. Spuit elf komt ook nog even langs:
- Een wc moet wel beetje ruim zijn. In NYC en Rome eens gehad dat de wc deur niet dicht kon door m’n lange benen
- Als wij gaan verhuizen wil ik 100% zeker twee badkamers. Wat een gedoe nu in de ochtend nu m’n jongste ook naar school gaat en tussen 6-7 spitsuur is

- Een wc moet wel beetje ruim zijn. In NYC en Rome eens gehad dat de wc deur niet dicht kon door m’n lange benen
- Als wij gaan verhuizen wil ik 100% zeker twee badkamers. Wat een gedoe nu in de ochtend nu m’n jongste ook naar school gaat en tussen 6-7 spitsuur is

Het scheelt hier dat ik altijd (by far) als eerste ben, dan help ik de kleine en tegen de tijd dat ons ontbijt op is horen we m’n vrouw de badkamer in gaan :’)

Denk dat die volgorde ook zo zal blijven :p

Kleine wc’s zijn idd vreselijk! Heb het op vakantie wel vaker gehad in hotels etc

Leven en laten leven, maar dat laatste vind ik echt overdreven. Hoezo twee badkamers? Wij hebben 1 en redden ons echt prima met twee kinderen. Pas als ze gaan puberen en de badkamer een uur op slot gooien in de ochtend zie ik een klein probleem. Tackelen we dan wel.
Sorry, maar ik vind het echt een overdreven luxeprobleem.
Kleine wc, ja klopt, al vind ik de trent van die mini wastafels in de wc ook erg irritant. Soms wordt het een gigantisch waterballet als je je handen gaat wassen. Past niet!

Leven en laten leven, maar dat laatste vind ik echt overdreven. Hoezo twee badkamers? Wij hebben 1 en redden ons echt prima met twee kinderen. Pas als ze gaan puberen en de badkamer een uur op slot gooien in de ochtend zie ik een klein probleem. Tackelen we dan wel.
Sorry, maar ik vind het echt een overdreven luxeprobleem.
Kleine wc, ja klopt, al vind ik de trent van die mini wastafels in de wc ook erg irritant. Soms wordt het een gigantisch waterballet als je je handen gaat wassen. Past niet!
het is ook een luxe probleem, geef ik gelijk toe :p. Ander bijkomend voordeel vind ik als je gasten over de vloer hebt, wat wij zeker rond kerst wel hebben

vind ik de trent van die mini wastafels in de wc ook erg irritant. Soms wordt het een gigantisch waterballet als je je handen gaat wassen. Past niet!
Oeh je maakt een mooi bruggetje naar irritaties in moderne hotel kamers !!!

Inderdaad kleine wastafels moeilijk irritant. Net als dat hotels geen dichte kastjes meer hebben in de badkamers en tegenwoordig ook geen dichte kledingkasten meer. Het allerergste is (wat je in Azie al veel zag) de ‘en-suite’ badkamer met wc dmv een glazen scheidingswand. Alles om de m2 zoveel mogelijk te benutten…

Ik vind het altijd fijn om een opgeruimde hotelkamer te hebben en hierdoor word ik een beetje kriegelig :D

Ik zeg maar niets…wij hebben drie wc’s. Twee in huis en één in de schuur. Beneden in huis zit wc in badkamer, dan is het wel prettig om boven nog een hokje te hebben, oa met thuiswerken wel ideaal dat ik niet de ochtendspits beneden (en mezelf) afleid.

Schuur was harde voorwaarde van vrouwlief bij de bouw, en ik geef dr wel gelijk. Kids hoeven niet netjes alles uit te trekken als ze buiten spelen, en met een feestje oid buiten scheelt het veel geloop en daarmee rommel in huis.

1 badkamer met een luxe douche voor 2 personen (rainshower, 20+ jets, sfeerverlichting EN radio) + bad en daarnaast ook een douchekamer volstaan wel. 2 volledige badkamers vind ik weggegooid geld in onze situatie.

Ik zeg maar niets…wij hebben drie wc’s. Twee in huis en één in de schuur. Beneden in huis zit wc in badkamer, dan is het wel prettig om boven nog een hokje te hebben, oa met thuiswerken wel ideaal dat ik niet de ochtendspits beneden (en mezelf) afleid.

Schuur was harde voorwaarde van vrouwlief bij de bouw, en ik geef dr wel gelijk. Kids hoeven niet netjes alles uit te trekken als ze buiten spelen, en met een feestje oid buiten scheelt het veel geloop en daarmee rommel in huis.
Maar geen drie badkamers? Ik zou verhuizen :p

Terug
Bovenaan