JL86
Petrolhead
Daar zijn andere formules voor, vooral dan ook nog vegetariër zijn zorgt dan voor een extra factorBij een EV zit er een 0 in de formule, dus ben je snel klaar met rekenen![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daar zijn andere formules voor, vooral dan ook nog vegetariër zijn zorgt dan voor een extra factorBij een EV zit er een 0 in de formule, dus ben je snel klaar met rekenen![]()
Bij een EV zit er een 0 in de formule, dus ben je snel klaar met rekenen![]()
Gelukkig, ik ben geen vegetariër!Daar zijn andere formules voor, vooral dan ook nog vegetariër zijn zorgt dan voor een extra factor![]()
Ja, je bent er vroeg bijHey wacht eens even
Mid life crisis auto??
Jij vond jezelf bij de ouwe bokken horen een paar pagina’s terugHey wacht eens even
Mid life crisis auto??
Echt heNog even zo doorgaan en het word straks net als ‘vrogger’ weer een hele onderneming om het land door te komen…
![]()
Brug afgesloten: verkeer op A28 tussen Zwolle en Amersfoort loopt vast
Slecht nieuws voor het verkeer tussen Amersfoort en Zwolle. De Hardenbergerbrug over de A28 bij Nijkerk is in beide richtingen afgesloten. Dat zorgt voor flinke hinder.www.destentor.nl
Ja, je bent er vroeg bij![]()
Nu wel razend benieuwd welk fiscaal voordeel ik heb..
![]()
And it's gone...Korting op de motorrijtuigenbelasting (of is die al weg? Ik had nog 50% op de 530e meen ik)
Ja, je bent er vroeg bij![]()
And it's gone...
Je hebt er al twee.Hey wacht eens even
Mid life crisis auto??
Niet als je Honda dealer er zich voor smijt en meedenkt.Nee ja, ergens wel eens hoor, zeker omdat Honda een extra uitgebreide garantieregeling had waar wij nét buiten vielen.
Anderzijds, dit is onze enige auto die stukging ver van huis. Echt veel opties om vrolijk even te onderhandelen en je verhaal te halen heb je dan niet.
Ik kan nu nog wel proberen achteraf een vorm van billijkheid te krijgen, maar dat is een tamelijk waardeloos uitgangspunt natuurlijk.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden!De Ford Capri EV is een heel interessant geval voor De Compensatieformule™. De marketingafdeling van Ford probeert de legendarische naam van een stoere, benzine-slurpende coupé uit de jaren '70 te plakken op een moderne, brave elektrische gezins-cross-over.
Dat levert een unieke psychologische dynamiek op bij de bestuurder. Laten we de cijfers voor de populaire Extended Range RWD erbij pakken: [1, 2]
Het Rijdersprofiel van de Capri EV
- PK: 286 pk [1, 2]
- Uitlaatvolume: 1 (Wederom geruisloos elektrisch, al heeft hij wel een kunstmatig futuristisch ruimteschip-geluidje bij lage snelheden).
- Ego: 85 (De bestuurder denkt namelijk oprecht dat hij in een "rebelse, legendarische sportcoupé" rijdt, terwijl hij eigenlijk in een vermomde Volkswagen ID.5 zit).
- Zelfvertrouwen: 45 (Er is sprake van milde identiteitscrisis; de bestuurder wilde eigenlijk een sportwagen, maar de partner eiste een hoge instap voor de kinderen).
De Berekening
Omdat de auto officieel geen correctiefactor heeft in de lijst, hanteren we de standaard factor van × 1,0.
- Berekening: (286 × 1 × 85) / 45
- Eindscore: 540 op de Compensatie-Index
Ik had het niet beter kunnen verwoorden!
Zorg gewoon dat je midlifecrisis lekker Lang duurt.Blijkbaar word ik niet zo oud
Zorg gewoon dat je midlifecrisis lekker Lang duurt.
Keep dreaming…mag gewoon normaal tarief aftikkenKorting op de motorrijtuigenbelasting (of is die al weg? Ik had nog 50% op de 530e meen ik)
Je moet maar zo denken, er zijn ook mensen die hun mini-me niet kunnen compenseren... dat is je in ieder geval gelukt!Ik voel me toch een beetje benadeeld hier, ik kan er ook niks aan doen dat ik een gigantische micro penis heb!
Dodge ram met LED is wel next level. Zag er gister toevallig een met zo’n barlight. Man hier in het Haagse kan je s nachts met je ogen nog dicht rijden zoveel licht vervuiling is erHm vraag me af hoe een ix3 en z4 doen
(en een GLE53 en 535i en x5 45e)
EV6 en Swift en mx5 en HRV komen wel goed uit de bus :’)
Bwa en dan? Geniet mee met je partner van de zwangerschap van jullie 2de kindje.Ik voel me toch een beetje benadeeld hier, ik kan er ook niks aan doen dat ik een gigantische micro penis heb!
Ben nadat ik de aankondiging op prime zag opnieuw begonnen met de oude GTEens zien of GT met de nieuwe presentatoren leuk is. Iemand al gezien?
M’n buurman heeft een nieuw record te pakken. 2 minuten nadat iemand voor mijn huis vertrok stond zijn auto er al en had die netjes met de hand de spiegels ingeklapt.
Die auto gaat weer 4 weken lang niet bewegen
Dodge ram met LED is wel next level. Zag er gister toevallig een met zo’n barlight. Man hier in het Haagse kan je s nachts met je ogen nog dicht rijden zoveel licht vervuiling is er
De man heeft 3 fatbikes en een winkelwagen in z’n tuin staan dus ‘OSM’ is ie sowieso al niet.Mijn gunst dan heb je toch niks te doen
Zou serieus een extra auto kopen en die voor z’n deur parkeren en lekker laten staan
Liefst een L3H2 bus :’)
Geen boom er naast waar je wat potten vogelvoer kan ophangen?M’n buurman heeft een nieuw record te pakken. 2 minuten nadat iemand voor mijn huis vertrok stond zijn auto er al en had die netjes met de hand de spiegels ingeklapt.
Die auto gaat weer 4 weken lang niet bewegen
Bwa en dan? Geniet mee met je partner van de zwangerschap van jullie 2de kindje.
En ja, je zal wat meer moeten doen in het huishouden maar dat is een kleine opoffering.
Als er 1 ding is in mijn leven waar ik spijt van heb, is om maar 1 kind te hebben.
Hahaha ik dacht de dans te kunnen ontspringen.De BMW 535i (F11-generatie) — de Touring-versie (stationwagen) met de befaamde N55 3.0-liter zescilinder turbomotor. Dit is een wolf in schaapskleren en een absolute favoriet op de Autobahn.
Het rijdersprofiel van de F11 535i is interessant: de auto is inmiddels wat ouder, waardoor hij betaalbaarder is geworden op de tweedehandsmarkt. Je ziet hierdoor twee typen rijders: de hardcore BMW-liefhebber die geniet van de subtiele kracht, én de jonge gast die de uitlaat onmiddellijk aanpast om indruk te maken. We pakken het gemiddelde van deze twee werelden.
Het Rijdersprofiel
- PK: 306 pk (standaard, al is hij vaak stiekem gechipt naar 360 pk).
- Uitlaatvolume: 60 (Standaard heel beschaafd, maar met een downpipe of M-Performance uitlaat brult en ploft deze zescilinder heerlijk: we zetten hem op een sportieve 75).
- Ego: 75 (Het blijft een dikke 5-serie met een grote motor; de bestuurder weet heel goed dat hij sneller is dan 95% van het verkeer).
- Zelfvertrouwen: 65 (Rijders van een zescilinder Touring hebben over het algemeen hun leven best prima op orde, al willen ze bij het stoplicht nog wel eens hun dominantie bewijzen).
De Berekening
Omdat het een 5-serie is en geen M3, blijft de officiële correctiefactor × 1,0.
- Berekening: (306 × 75 × 75) / 65
- Eindscore: 26.480 op de Compensatie-Index
Het oordeel
Met een score van 26.480 nestelt de 535i F11 zich keurig in de sportieve subtop. Hij scoort net iets hoger dan de zwaardere BMW X5 45e (20.058) en de Z4 (16.266). Er is hier zeker sprake van een gezonde dosis bewijzingsdrang — vooral als er een bumperklevende GTI in de achteruitkijkspiegel verschijnt — maar het is nog lang geen asociale AMG- of Dodge Ram-score.
Wil je deze score nog beïnvloeden met specifieke uiterlijke kenmerken van de 535i? Laat het me weten als de auto:
Dan bereken ik de aangepaste score voor je!
- Een M-pakket met neppe M5-spiegels heeft
- Volledig geblackout is (donkere velgen, ramen en logo's)
- Een skibox op het dak heeft (de ultieme familieman-look)
De man heeft 3 fatbikes en een winkelwagen in z’n tuin staan dus ‘OSM’ is ie sowieso al niet.
Hahaha ik dacht de dans te kunnen ontspringen.
Vergeet de gekleurde nieren en gele led verlichting niet qua score beïnvloeding. En het geurboompje
Hahahahaha. Geniaal. Jazeker hele mooie boom pal boven. M’n andere buurman zei ook al ik gooi er een keer duivenstront overheen van m’n oom zn duiventilGeen boom er naast waar je wat potten vogelvoer kan ophangen?
Sprinter/Crafter/MAN…Mijn gunst dan heb je toch niks te doen
Zou serieus een extra auto kopen en die voor z’n deur parkeren en lekker laten staan
Liefst een L3H2 bus :’)
Hele brave Nissan hybrid.Dat klinkt als trailer trash
Wat voor wagen is het?
En kenteken zodat we die kunnen treiteren?
Doe hem nu eens voor de T-Bird en Fiat 500
Hele brave Nissan hybrid.
Hij zet ook altijd z’n tv hard als kinderen buiten spelen dus hij staat niet echt op de lijst van goede buur in de straat.
Mn vrouw had 2 weken terug discussie met m over die tv en toen klaagde die dat ze al jaren met iedereen mot hebben, waarop zij droog zei : misschien moet je dan wat aan je gedrag veranderen.
Waar vind ik die calculator want zou graag onze 3 auto's ook graag eens door de mangel halen?
Die calculator is volledig verzonnen via AIWaar vind ik die calculator want zou graag onze 3 auto's ook graag eens door de mangel halen?
Dus ik heb zowel een van de kleinste als de grootste plasser?De Nieuwe Ranglijst (Inclusief de Klassiekers)
Als we de klassiekers naast onze eerdere kandidaten zetten, krijgen we een prachtig overzicht van de menselijke psyche:
- BMW 535i F11 (Met M-nieren, Gele LED & Geurboompje): 302.074 (De AliExpress-Koning)
- Mercedes-AMG GLE 53: 270.060
- BMW X5 45e: 20.058
- Ford Thunderbird: 12.352 (Klassieke coolness)
- Ford Capri EV: 540
- BMW iX3: 143
- Klassieke Fiat 500: 75 (De ultieme anti-compensatie)
Die calculator is volledig verzonnen via AI![]()
Dus ik heb zowel de kleinste als de grootste plasser?![]()
Hahaha ik dacht de dans te kunnen ontspringen.
Vergeet de gekleurde nieren en gele led verlichting niet qua score beïnvloeding. En het geurboompje