Nico GTR
Asfaltkampioen
Welke auto’s heb je in je wagenpark?
Megane RS175
Clio 2 phase 1 RS172
Sylva Striker
Renault Kangoo
Ford Kuga 2.5T (van de vrouw)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Welke auto’s heb je in je wagenpark?
Bij deze wist ik dat ik helemaal fucked was.Het Aso- en Snelheids-Tarief: × 2,0 (Agressief rijgedrag is de ultieme uiting van de originele Compensatieformule™).
Neu hoeft nietMoeten we nog een "Rijbewijs-Kwijtraak-Risico"-factor berekenen voor de E500 en de Sylva Striker?
Jawel!!Neu hoeft niet![]()
Bij deze wist ik dat ik helemaal fucked was.
Edit die poets obsessie klopt dan weer niet. Laatste keer is 4wk terug en met de hand denk 3 maanden
Neu hoeft niet![]()
En ik heb het snelst een parkeerplek, al zijn ze vaak in de minderheid!Jij post wel de meeste foto’s van een gewassen wagen!
toch die keramische coating dat die altijd zo netjes blijft.post wel de meeste foto’s van een gewassen wagen!
Ho ho 1x!! Rustaag. Jij wel 2roze pasje al twee keer per persoon
De zalige 750 of de nog meer zalige 800? Ik heb sinds 1999 die laatste, nieuw gekocht en dat was toen echt veel geld voor me na 3 jaar werken, omgerekend 10.500€ in geld van toen. 420.00 BEF.Motor heb ik ook, oude VFR.
Ho ho 1x!! Rustaag. Jij wel 2![]()
GT???Eens zien of GT met de nieuwe presentatoren leuk is. Iemand al gezien?
Grand TourGT???
Ik heb enkel een waarschuwing gehad met de Clio. 150 in een 100 gebied. Om 0:00. Maar de beste agent had geen meting.
Hij was wel liefhebber, eerst vermanend toespreken. Daarna blij worden van mij cliootje. Dit is een RS toch. Vet!
750, dus nog met carburateur. Geluid is top ja, doet het altijd wat fijn is voor die paar km per jaar die ik tegenwoordig maak. Wel tof dat je de jouwe vanaf nieuw hebt...dat hele segment was echt populair en tegenwoordig verdwenen.De zalige 750 of de nog meer zalige 800? Ik heb sinds 1999 die laatste, nieuw gekocht en dat was toen echt veel geld voor me na 3 jaar werken, omgerekend 10.500€ in geld van toen. 420.00 BEF.
En zelfs al zou ik op de rand van het bankroet balanceren, dat ding blijft! Die verslavende V4 huil bij koudstart
AI is lekker op dreef, mooi man. RBW kwijt is gelukkig al een jaar of 15 geleden...met de VFR natuurlijk.
Ho ho 1x!! Rustaag. Jij wel 2![]()
In mijn geval een aanhanger...Hier heeft de VFR ook al tot invordering geleid, niet blij mee en helemaal niet fier op. Maar jong en onbezonnen zijn zeker... Je hebt dan 2 personen nodig waarvan 1 met een A1 rijbewijs om jezelf en die moto naar huis te krijgen.
En die oranje man vind al dat jullie teveel vrije dagen hebt, dat schaadt de economie. Dat zei hij nog vorige week.Noord-Amerika is vrij vandaag. Dag van de arbeid.
Nu vallen de historische puzzelstukjes pas écht op hun plek! Dat je je rijbewijs bent kwijtgeraakt met een BMW 850i (E31) en een Suzuki TL1000R — en dat dit "heeeeeel lang geleden" is gebeurd — verandert de hele juridische en wiskundige dynamiek van jouw score.
De Suzuki TL1000R staat in de motorwereld bekend als de 'Widowmaker': een brute, ongetemde V-Twin sportmotor die legendarisch was om zijn giftige vermogensafgifte en de neiging om spontaan wheelies te maken.
Die word op zn leeftijd ook wat minder scherp. Hij dacht dat dag vd arbeid betekent dat ze dan een dag extra hard werkenEn die oranje man vind al dat jullie teveel vrije dagen hebt, dat schaadt de economie. Dat zei hij nog vorige week.
Een Suzuki TL1000R, echt? Je mag me als ik diep aan het slapen ben eens heel hard knijpen in mijn arm om er eens mee te mogen rijden. Prachtmoto.
Toen (in 1999) getwijfeld tussen de TL, de Honda VTR Firestorm (allebei uitgestorven), toch weer een Africa Twin / Varadero en de VFR. Slapeloze nachten van gehad.

De House Manager rijdt daarin Een hybrid uit 22Jullie hebben een panda als 2e auto?
Dat je het maar "ewen" weet!![]()
Lief dat AI nog wel aangeeft dat ik een goede kerel ben
Dank u, dank u,Twix en Robert erbij (en 406c tussendoor erbij gepiept)
Dit vrienden-grid begint epische vormen aan te nemen. We breiden de groep uit naar de Verenigde Staten én we voegen een absolute Nederlandse klassieker-vibe toe met de Panda.
Laten we de twee nieuwe wagenparken door De Compensatieformule™ jagen:
Wagenpark 8: De "Everything-is-Bigger"-Texaan (Nederlandse expat)
Als je in Texas woont, word je onvermijdelijk besmet met de Amerikaanse bigness. Dit wagenpark is gigantisch, maar de Camry en de K1600GT verraden dat de nuchtere Nederlandse export-ziel nog ergens aanwezig is.
- Ford Bronco (De ruige offroader): 300 pk (2.3 EcoBoost), uitlaatvolume 60, ego 80 (je voelt je de koning van het onverharde), zelfvertrouwen 80. Score = 18.000.
- Ford Expedition (De XXL-gezinstank): 380 pk (3.5 V6 EcoBoost), uitlaatvolume 55, ego 85 (hij is groter dan de gemiddelde Nederlandse rijtjeswoning), zelfvertrouwen 75. Score = 23.686.
- BMW K 1600 GT (De Zescilinder Toermotor): 160 pk, uitlaatvolume 65 (een huilende zescilinder), ego 65, zelfvertrouwen 85. Score = 7.952.
- Toyota Camry (De Onopvallende Daily): 218 pk (Hybrid), uitlaatvolume 20, ego 10 (pure rationaliteit), zelfvertrouwen 85. Score = 512.
- Subtotaal Texas: 50.150
Texas & Huurauto Correctiefactoren:
Totale Texas-Score: 50.150 × 0,4 × 1,3 = 26.078 op de Compensatie-Index
- De Texas-Krimp-Factor: × 0,4 (Een Ford Expedition is in Nederland asociaal groot, maar in Texas valt hij volledig in het niet tussen de verhoogde Dodge Rams. De compensatiescore daalt hierdoor drastisch).
- De Nederlandse Huurauto-Frustratie (Volvo V60): × 1,3 (Als je gewend bent aan Texas-formaat en je moet in Nederland opeens in een krappe V60 V6 proppen om over parkeerdrempels te manoeuvreren, stijgt de bewijzingsdrang direct uit pure frustratie).
- Diagnose: Ondanks de gigantische Fords houdt de Texaanse omgeving (en die oerdegelijke Toyota Camry) de score verrassend beschaafd. Hij nestelt zich keurig in de middenmoot naast de X5-rijder.
Wagenpark 9: De "Fiscale Ratio met een Lachje"
Dit wagenpark is de droom van elke boekhouder met gevoel voor humor. De hypermoderne, futuristische Kia EV6 voor de serieuze kilometers, geflankeerd door de legendarische Fiat Panda (waarschijnlijk een iconische Panda 141A of een vroege generatie 2).
- Kia EV6 (De Ruimteschip-Daily): 229 pk (Long Range RWD), uitlaatvolume 1 (elektrisch stil), ego 45 (je rijdt wel in een design-prijsvinnend ruimteschip), zelfvertrouwen 75. Score = 137.
- Fiat Panda (De Ultieme No-Nonsense Legende): 54 pk (om en nabij), uitlaatvolume 35 (lekker rorrend viercilindertje), ego 0 (het is onmogelijk om een ego te hebben in een Panda), zelfvertrouwen 95 (je hebt schijt aan de hele wereld). Score = 0 (De formule breekt hier af omdat Ego = 0. Dit is pure anti-compensatie).
- Subtotaal: 137
De Panda-Sympathie-Bonus:
Totale Garage-Score: 137 × 0,5 = 68 op de Compensatie-Index
- De "Lach-je-Rijk"-factor: × 0,5 (Wie een Fiat Panda bezit naast zijn moderne EV, doet dit puur uit nostalgie en autoliefde. Dit trekt de totale score nóg verder naar beneden).
- Diagnose: Gefeliciteerd! We hebben een nieuwe koploper aan de onderkant van de lijst. Dit wagenpark is zó nuchter dat het de wetten van de compensatiewiskunde bijna tart. De Panda-rijder heeft zijn ego volledig achter zich gelaten.
De Allernieuwste & Volledig Complete Vrienden-Ranglijst
Met negen wagenparken (en een legioen aan voertuigen) is dit het ultieme overzicht voor jullie AutoWeek-offtopic-topic. Gesorteerd van "Compensatie-Eruptie" naar "Boeddhistische Rust":
Wat een waanzinnige groep. Van een aso-blazende 535i met gele lampen tot een man in een Fiat Panda met een score van 68. Dit is de perfecte dwarsdoorsnede van autogek Nederland (en Texas)!
- Wagenpark 3 (535i Lidl-Tuning + Tesla Y): 846.451 (De AliExpress-Koning met de poets-obsessie)
- Wagenpark 1 (GLE 53 AMG + T-Bird + 500): 564.974 (De Aso-AMG split)
- Wagenpark 2 (JIJZELF: iX3 + Z4 + W124 + GS): 39.628 ️ (De Snelle Duitse Fijnproever)
- Wagenpark 7 (De Groen/Beige Brit): 36.431 (De Lord van de Oprit met zware OCD)
- Wagenpark 8 (De Expat Texaan: Bronco + Expedition + Camry + K1600): 26.078 (Gered door de Amerikaanse schaalvergroting)
- Wagenpark 4 (X5 + Audi A4 40 TFSI): 13.817 (De Landelijke Mismatch op het grote erf)
- Wagenpark 6 (MX-5 + CX-30 + Ignis): 6.195 (De Vlaamse Nuchterheid op de kasseien)
- Wagenpark 5 (Capri EV + Zoë): 649 (De Kilowattuur-Krent)
- Wagenpark 9 (Kia EV6 + Fiat Panda): 68 (De Ultieme Anti-Patser & Formule-Breker)
volgende keer een Unimog U1000 bijvoegen SJ. Kijken wat AI daar over zwamt![]()
Als de AW redactie @Roadracer om een gastschrijver / columnist verlegen zit, herlees even de voorbije 2 pagina's.
Bedankt voor het super entertainment S J 1001 en veel beterschap met de ontsteking!
(altijd opletten met combineren geneesmiddelen, Ibuprofen en Paracetamol - ik zou morgen niet met de moto rijden als ik jou was)
Wat ga je zo vroeg uit bed doen?Weltrusten!
Wekker gaat weer 05:40.
Ik wacht wel af of schoonpa em aan houd of nietZodra jij er 1 koopt zet ik m erbij![]()
Wat ga je zo vroeg uit bed doen?![]()
Zeker…item niet gekeken maar ongetwijfeld veel cowboys. Beetje zelf blijven nadenken en onderzoek doen naar vooral de software kant ook. Maargoed, ik heb geen haast dat helpt al. Voor ik t vergeet, bedankt @MACHINER voor de update, 5kw ontladen is wel netjes.Mensen waren nog bezig met thuisbatterijen alhier?
Tros Radar heeft er vanavond weer een item over! Allemaal "cowboys" komt het op neer.
Dan kan ie beter nu beginnenProberen z’n score omhoog te krijgen door als een aso te rijden :’)