Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Die Unimogs zijn ook nooit goedkoop geworden of wel? Ja, een kats verrotte..
Het mechanisatiebedrijf heeft er ook goed werk aan gehad ja, schone pa heeft em inmiddels weer een jaar of 15. Toendertijd samen nog een ander blok gehaald mét turbo ipv de versleten zonder. De laatste 10 jr loopt het eigenlijk zonder problemen.

Ideaal ding om balen mee te halen als je wat verder moet rijden.

Proberen z’n score omhoog te krijgen door als een aso te rijden :’)
Maar dan eerst de ‘E’ van ‘EV6’ van de auto krabben. :p
IMG-1482.jpg

Wagenpark 8: De "Everything-is-Bigger"-Texaan (Nederlandse expat)
Als je in Texas woont, word je onvermijdelijk besmet met de Amerikaanse bigness. Dit wagenpark is gigantisch, maar de Camry en de K1600GT verraden dat de nuchtere Nederlandse export-ziel nog ergens aanwezig is.
  • Ford Bronco (De ruige offroader): 300 pk (2.3 EcoBoost), uitlaatvolume 60, ego 80 (je voelt je de koning van het onverharde), zelfvertrouwen 80. Score = 18.000.
  • Ford Expedition (De XXL-gezinstank): 380 pk (3.5 V6 EcoBoost), uitlaatvolume 55, ego 85 (hij is groter dan de gemiddelde Nederlandse rijtjeswoning), zelfvertrouwen 75. Score = 23.686.
  • BMW K 1600 GT (De Zescilinder Toermotor): 160 pk, uitlaatvolume 65 (een huilende zescilinder), ego 65, zelfvertrouwen 85. Score = 7.952.
  • Toyota Camry (De Onopvallende Daily): 218 pk (Hybrid), uitlaatvolume 20, ego 10 (pure rationaliteit), zelfvertrouwen 85. Score = 512.
  • Subtotaal Texas: 50.150

Texas & Huurauto Correctiefactoren:
  • De Texas-Krimp-Factor: × 0,4 (Een Ford Expedition is in Nederland asociaal groot, maar in Texas valt hij volledig in het niet tussen de verhoogde Dodge Rams. De compensatiescore daalt hierdoor drastisch).
  • De Nederlandse Huurauto-Frustratie (Volvo V60): × 1,3 (Als je gewend bent aan Texas-formaat en je moet in Nederland opeens in een krappe V60 V6 proppen om over parkeerdrempels te manoeuvreren, stijgt de bewijzingsdrang direct uit pure frustratie).
Totale Texas-Score: 50.150 × 0,4 × 1,3 = 26.078 op de Compensatie-Index
  • Diagnose: Ondanks de gigantische Fords houdt de Texaanse omgeving (en die oerdegelijke Toyota Camry) de score verrassend beschaafd. Hij nestelt zich keurig in de middenmoot naast de X5-rijder.
Zo te zien goed dat we de X5 hebben ingeruild op de Camry...

Wat ga je zo vroeg uit bed doen? :p
Wassen, aankleden, ontbijten, tanden poetsen en gaan! Richting werk. Ben er meestal 10 over 7.
Nu zal het ook wel extra druk zijn op A1 richting Amersfoort nu de A28 bij Nijkerk dicht zit. Dan moet ik ook meer aso gaan rijden ja. :LOL:

• Leuk
Waarderingen: JL86
Hopelijk is de olijke grapjas van gisteren @S J 1001 al aan de beterhand!
De grote auto compensatie index met al zijn factoren en ingewikkelde berekeningen in dit topic, hoe verzin je het.

Als de AW redactie @Roadracer om een gastschrijver / columnist verlegen zit, herlees even de voorbije 2 pagina's.
Bedankt voor het super entertainment S J 1001 en veel beterschap met de ontsteking!
(altijd opletten met combineren geneesmiddelen, Ibuprofen en Paracetamol - ik zou morgen niet met de moto rijden als ik jou was)
Mooi aanbod maar als ik af en toe zie hoe de planning van AW eruit ziet, dan moeten ze er iedere keer weer een touwtje om binden om het bij elkaar te houden... Overigens inderdaad vermakelijk maar de feuilletonvorm op deze manier is wat minder 'des AW's'. Affijn, van tijd tot tijd hier een column achterlaten kan toch ook?

Eerst even door de mcdrive, vervolgens permanent linkerbaan met grootlicht aan en telefoon in de hand al scrollend naar Ali-express glimmertjes. Dan gaat het vast hard met de score…
Kom er dagelijks langs, telt dat ook?
Groot licht kan ook.
Ali-express glimmertjes: mag het ook 2 Ali inlegbakjes zijn in middenconsole?

Verder zal het weinig indruk maken op de linkerbaan achter een van de vele L3H2-bus met 3-assige tandem vol met kozijnen ben ik bang. Die gaan echt niet aan de kant voor je.

Dit weekend tokkelde ik in opnieuw een huurauto (een witte basis-Altima, zelfs met ongespoten spiegelkappen?!). Op een gegeven moment gingen we van twee rijstroken naar een. Ik was al in niet in opperste stemming omdat ik mijn gereserveerde K4 niet kreeg en mijn traject een half uur langer zou duren dan voorzien en toen bleek iemand ook nog eens niet van het principe ritsen te zijn.
Al vrij snel reden we echt heel erg dicht naast elkaar. De bestuurster werd steeds bozer en begon van alles naar me te roepen door haar dichte raam. Aangezien ik het raampje wél lekker open had kwam ik - overigens tot mijn eigen verbazing achteraf - op het idee om dan maar haar rechterspiegel in te klappen. Ze remde (van verbazing/schrik?) wat af en ik kon mooi voor haar invoegen.

Vervolgens stuiterde ze op en neer op haar stoel, maakte ze wilde handgebaren en was ze me aan het filmen.
Och, ik zat toch in een huurauto.

Uiteindelijk vond ik het best grappig, mijn actie was natuurlijk totaal niet nodig en vooral een gevolg van mijn eerder opgebouwde frustratie, maar jeetje, wat kan iemand overstuur raken van weinig zeg.
Overigens reeds ze nadien nog zeker een kwartier achter me. Zonder te bumperkleven of rare acties of zo, maar ik wilde toch wel van d'r af. =)

Dit weekend tokkelde ik in opnieuw een huurauto (een witte basis-Altima, zelfs met ongespoten spiegelkappen?!). Op een gegeven moment gingen we van twee rijstroken naar een. Ik was al in niet in opperste stemming omdat ik mijn gereserveerde K4 niet kreeg en mijn traject een half uur langer zou duren dan voorzien en toen bleek iemand ook nog eens niet van het principe ritsen te zijn.
Al vrij snel reden we echt heel erg dicht naast elkaar. De bestuurster werd steeds bozer en begon van alles naar me te roepen door haar dichte raam. Aangezien ik het raampje wél lekker open had kwam ik - overigens tot mijn eigen verbazing achteraf - op het idee om dan maar haar rechterspiegel in te klappen. Ze remde (van verbazing/schrik?) wat af en ik kon mooi voor haar invoegen.

Vervolgens stuiterde ze op en neer op haar stoel, maakte ze wilde handgebaren en was ze me aan het filmen.

Uiteindelijk vond ik het best grappig, mijn actie was natuurlijk totaal niet nodig en vooral een gevolg van mijn eerder opgebouwde frustratie, maar jeetje, wat kan iemand overstuur raken van weinig zeg.
Overigens reeds ze nadien nog zeker een kwartier achter me. Zonder te bumperkleven of rare acties of zo, maar ik wilde toch wel van d'r af. =)
Niet even een consultje ingepland? :ROFLMAO:

Je woont gelukkig niet in een land waar men voor minder al z’n glock tevoorschijn haalt :p

Aangezien ik het raampje wél lekker open had kwam ik - overigens tot mijn eigen verbazing achteraf - op het idee om dan maar haar rechterspiegel in te klappen. Ze remde (van verbazing/schrik?) wat af en ik kon mooi voor haar invoegen.
Persoonlijk zou ik dat nooit doen. Je vertrouwt dan wel heel erg op het gedrag van de ander.

Ik lees weer te vluchtig zie ik…dacht eerst dat Twix z’n ‘zou ik nooit doen’ op Angelina sloeg. Zal wel aan mij liggen. :LOL:

• Haha
Waarderingen: JL86
Ik heb het nog nooit gekeken haha. Maar we hebben wat Apple fanboyszzz hier dus vandaar dat ik het ff benoemde. Ben wel heel benieuwd naar die vouwbare

Ben wel benieuwd of Apple het anders/beter doet.
Zal ‘m denk ik niet snel aanschaffen. iPhone heb ik van het werk, dus dat is het standaard modelletje (maar voldoet prima). Mijn vrouw kan nog minstens een jaartje door met de 13 Pro Max. En de kinderen krijgen Samsungs…..(ben niet gek.. :p ).
Wellicht een upgrade van de watch 9 naar een 4 Ultra.:cool:

Ik vind het trouwens nog prima te doen op de weg nu de vakanties voorbij zijn. Had vanmiddag 5 min vertraging wat reuze mee valt zeker daar her al schemerig was en regen.

Ben wel echt helemaal klaar met die velgen. Het rijdt zó K*T. Als het goed is komen ze deze week binnen.

Mn vrouw zei vh weekend hoe houd je het vol :ninja:

Je woont gelukkig niet in een land waar men voor minder al z’n glock tevoorschijn haalt :p
Mijn inschatting was dat het een Victoria Ratcliff-typetje was. :p (White Lotus/S03).
Leve stereotypen, haha.
En weer gaat het topic een heeeele verkeerde kant op….. :rolleyes:
:p
Ja, precies, we waren zo lekker bezig met 'hoe best te roadragen?'. :D
Persoonlijk zou ik dat nooit doen. Je vertrouwt dan wel heel erg op het gedrag van de ander.
Ja neu, het was ook zeker geen goed idee. Iets met een opwelling.

Terug
Bovenaan