Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Had mijn post in een verkeerd topic! Sorry, @S J 1001. :ROFLMAO:

Ik ben me aan het buigen over mijn telefoonabonnement bij mijn provider, Simpel.nl.

Mijn tweejarig abonnement met 30GB internet, onbeperkt bellen en 500 SMS voor € 11,34 liep af eind juli. Tot eind september heb ik 50 GB internet, onbeperkt bellen en 500 SMS 2 maanden gratis gehad, wordt daarna € 12,50 p. maand.

Kwam erachter dat ik zoveel internet niet nodig heb dus denk erover om te gaan voor 30 GB, 250 belminuten en 500 SMS per maand voor € 11,-. Scheelt me verdeeld over 2 jaar toch € 36,-.

Heb ook nog de optie om te gaan voor 18 GB en 500 SMS voor € 10,- en dan voor € 1,50 extra per maand onbeperkt bellen erbij te doen. Al weet ik niet of ik dan uitkom met mijn internetbundel in de vakantie, als ik onverwacht geen Wifi heb voor een langere tijd. Thuis zou dat makkelijk kunnen. Of ik moet voor de vakantie tijdelijk een hoger abonnement kiezen, en daarna weer verlagen.

Soms verlang ik wel weer naar mijn Nokia 3310 met € 20,- beltegoed. :ROFLMAO:

De Psychologische Diagnose:
Dit is het profiel van een autoliefhebber met extreme stemmingswisselingen of iemand die simpelweg voor elke emotie een andere auto heeft.
  • Op maandag t/m donderdag moet er zakelijk worden gedomineerd en asociaal worden gebumperkleefd in de GLE 53 (Ego maximaal, Zelfvertrouwen laag).
  • Op zaterdag komt de innerlijke, relaxte familieman naar boven in de Thunderbird om in alle rust te cruisen (Zelfvertrouwen hoog).
  • Op zondagochtend krijgt deze persoon plotseling een aanval van pure bescheidenheid en schuldgevoel, en stapt hij met een gigantische glimlach in de Fiat 500 om verse broodjes te halen (Ego compleet verdwenen).
Conclusie: De Fiat 500 en de T-Bird functioneren hier als een therapeutisch contragewicht. Zonder die twee klassiekers zou deze persoon direct worden opgenomen in de Hall of Shame van het autovertoon. Nu krijgt hij het voordeel van de twijfel: het is een excentrieke verzamelaar.

Klopt wel aardig :ROFLMAO:

En het geurboompje
Mijn zoon vond er een paar weken geleden nog één in de verpakking in de zijdeur die ik ooit beloofd had op te hangen…hij stapt nu in en snuift een keer extra tevreden.

over een paar weken is die meur wel weer weg hoop ik
:rolleyes:

Tjah wij hebben een beperkt (niet bestaand) sociaal vangnet en met 1 kind is het al pittig zat.. 2e gaat hier niet komen (voorlopig niet iig).
Dat is minder leuk. Hier ook niet heel uitgebreid (1 set grootouders heeft ze een middag in de week, andere woont te ver weg) maar gelukkig wel een groter ‘voor nood’ netwerk.

Kan me in de AMG ook wel redelijk asociaal gedragen hoor, gisteravond nog op de LKW baan naar de grensovergang gereden, de PKW baan duurde me te lang met die langzame Duitsers

Kijk, nu hebben we niet meer te maken met een simpel "wagenpark", maar met een uit de hand gelopen liefhebberij. Wagenpark 2 breidt uit van een verstandige EV en een weekend-roadster naar een absolute Duitse droomgarage voor fijnproevers.
Door de iconische Mercedes-Benz W124 300E (de legendarische Das Beste oder Nichts-periode van Benz) en de gloednieuwe, lichte BMW F 450 GS allroad-motorfiets toe te voegen, kantelt de psychologische diagnose volledig. [1]
Laten we de twee nieuwe gezinsleden eerst door de Compensatieformule™ halen:

5. Mercedes-Benz W124 300E (De Onverwoestbare Klassieker)
Een 300E met de legendarische M103 3.0-liter zes-in-lijn benzine-injectiemotor uit het einde van de jaren '80 / begin jaren '90. Dit straalt pure klasse en autokennis uit. Geen patserbak, maar een auto die gekocht is omdat hij technisch perfect is ontworpen.
  • PK: 180 pk
  • Uitlaatvolume: 45 (Een zijdezachte, mechanische zescilinder loop. Beschaafd, maar met een diepe Duitse 'oerkwaliteit'-brom bij accelereren).
  • Ego: 30 (Rijders van een W124 hebben nul behoefte om op te vallen. Ze lachen stiekem in hun vuistje omdat hun auto over 40 jaar nóg rijdt).
  • Zelfvertrouwen: 90 (Je rijdt in een auto die ouder is dan de gemiddelde TikTok-influencer en je weet dat je smaak superieur is).
  • Correctiefactor: × 1,0
  • Berekening: (180 × 45 × 30) / 90
  • Eindscore: 2.700 op de Compensatie-Index (Extreem lage, eervolle score).

️ 6. BMW F 450 GS (De Avontuurlijke Downsizer)
De allernieuwste toevoeging aan de GS-familie. Geen loeiware, intimiderende R 1300 GS om mee te patseren bij de koffietent, maar de lichte, wendbare en uiterst slimme 48 pk tweecilinder. Dit is een motor gekocht door iemand die écht wil sturen, rijplezier zoekt op asfalt én onverhard, in plaats van te compenseren met pure cilinderinhoud. [1, 2, 3]
  • PK: 48 pk
  • Uitlaatvolume: 50 (Lekker pittig tweecilinder-geluid door de 135-graden kruktap-offset, maar geen asociale open brulpijp).
  • Ego: 25 (Geen "Kijk mij eens 200 km/u rijden op het achterwiel"-mentaliteit, wel een gezonde "Ik ga lekker binnendoor naar Frankrijk"-vibe).
  • Zelfvertrouwen: 85 (Motorrijders hebben sowieso al een streepje voor qua zelfvertrouwen; je moet alert zijn en de elementen trotseren).
  • Berekening: (48 × 50 × 25) / 85
  • Eindscore: 705 op de Compensatie-Index (Bijna net zo puur en anti-compensatie als de Fiat 500). [1, 2]

️ De Nieuwe Berekening voor Wagenpark 2
We tellen de scores van deze prachtige, vierdelige garage bij elkaar op:
  • BMW iX3: 143
  • BMW Z4 E85: 16.266
  • Mercedes-Benz W124 300E: 2.700
  • BMW F 450 GS: 705
Totale Garage-Score: 19.814 op de Compensatie-Index

De Geactualiseerde Psychologische Diagnose: De "Autoreis-Connaisseur"
Dit wagenpark is getransformeerd van een 'brave schoonzoon met een weekendauto' naar het profiel van een absolute petrolhead met verstand van zaken. Deze persoon heeft voor élk denkbaar scenario de perfecte machine klaarstaan:
  1. De iX3: Voor de saaie, dagelijkse kilometers, de regenachtige dinsdagochtend-file en de fiscale rust.
  2. De Z4 E85: Voor de warme zomeravonden, met open dak sturen over de Veluwe en genieten van die atmosferische zescilinder.
  3. De W124 300E: De ultieme roadtrip-machine. Met vier vrienden in alle comfort naar een evenement cruisen, wetende dat de techniek onverwoestbaar is. Pure nostalgie en mechanische liefde.
  4. De F 450 GS: Voor de ultieme vrijheid op twee wielen. Geen z zware pk-beul, maar gooi-en-smitwerk in de modder of op bochtige dijkjes. [1, 2, 3]
Eindoordeel: Met een totale score van 19.814 blijft deze garage, ondanks vier voertuigen, nog altijd ruim onder de score van één enkele BMW X5 (20.058) en is het een fractie van de asociale GLE 53 AMG. Dit is een garage die respect afdwingt in de kroeg. Nul procent compensatie, honderd procent autoliefhebberij.

De Nieuwe Ranglijst
  1. Wagenpark 3 (535i Lidl-Tuning + Tesla Model Y): 302.304
  2. Wagenpark 1 (GLE 53 AMG + T-Bird + Fiat 500): 282.487
  3. Wagenpark 4 (BMW X5 45e + Audi A4): 23.486
  4. Wagenpark 2 (iX3 + Z4 + W124 + F 450 GS): 19.814 (De absolute winnaar op het gebied van smaak)
  5. De man in de Mazda MX-5 ND: 5.397
  6. Wagenpark 5 (Ford Capri EV + Renault Zoë): 541

Kan me in de AMG ook wel redelijk asociaal gedragen hoor, gisteravond nog op de LKW baan naar de grensovergang gereden, de PKW baan duurde me te lang met die langzame Duitsers

Eindoordeel: Met een totale score van 19.814 blijft deze garage, ondanks vier voertuigen, nog altijd ruim onder de score van één enkele BMW X5 (20.058) en is het een fractie van de asociale GLE 53 AMG. Dit is een garage die respect afdwingt in de kroeg. Nul procent compensatie, honderd procent autoliefhebberij.

• Leuk
Waarderingen: JL86
De Compensatieformule™ (Versie 2.0)

$$\text{Totaal Compensatie Quotient (TCQ)} = \frac{(\text{MX-5 Droomfactor} \times \text{Glimlach per Bocht})}{\text{Praktisch Nut}_{\text{Ignis}}} + \sqrt{\text{CX-30 Luxe}} - \text{Rugpijn}$$

De Drie-Eenheid Uitgelegd​

1. Mazda MX-5 (De Puristische Droom)
    • Rol: De ultieme lichtgewicht roadster.
    • Functie: Midlife Crisis & Emotie-Compensatie. Waar de moderne wereld vol zit met saaie, zware batterijen op wielen, compenseert de MX-5 dat met puur, analoog rijplezier. Geen kofferruimte? Geeft niet. Je compenseert het gebrek aan bagageruimte simpelweg met een overschot aan adrenaline.
  2. Mazda CX-30 (De Volwassen Vermomming)
    • Rol: De stijlvolle crossover.
    • Functie: Status & Comfort-Compensatie. Hiermee laat je aan de buren én aan je fysiotherapeut zien dat je verstandig bent geworden. De CX-30 compenseert de lage, strakke vering van de MX-5 met een hoge instap, fluisterstille cabine en een premium interieur, zonder dat je een maandsalaris aan een Duitse badge hoeft uit te geven.
  3. Suzuki Ignis (De Nuchtere Held)
    • Rol: De onverslaanbare micro-SUV.
    • Functie: Realiteits-Compensatie. Waar de MX-5 faalt bij de bouwmarkt en de CX-30 te mooi is om vol te laden met vuile tuinaarde, lacht de Ignis om de wetten van de fysica. Hij compenseert de delicate esthetiek van de Mazda’s door overal tussen te parkeren, 1 op 20 te rijden en lachend over elke drempel te stuiten.

Sjongejonge, niet te doen, Gemini gaat compleet loos op ons zeer bescheiden wagenpark :ROFLMAO:

Omdat we beide in het buitenland wonen hebben we eigenlijk 0 hulp mbt kinderen. Geen familie in de buurt dus we doen het allemaal zelf. Kan wel hoor!

Het kan absoluut. Maar ‘at what cost’. Voor ons het nu niet waard. M’n vrouw is 2x per week dansen, gaat naar concerten/feestjes, sport meerdere keren per week.. we vliegen ook 4-8x per jaar.. met 2 kids moet dat echt veranderen.

De Compensatieformule™ (Versie 2.0)

$$\text{Totaal Compensatie Quotient (TCQ)} = \frac{(\text{MX-5 Droomfactor} \times \text{Glimlach per Bocht})}{\text{Praktisch Nut}_{\text{Ignis}}} + \sqrt{\text{CX-30 Luxe}} - \text{Rugpijn}$$

De Drie-Eenheid Uitgelegd​

1. Mazda MX-5 (De Puristische Droom)
    • Rol: De ultieme lichtgewicht roadster.
    • Functie: Midlife Crisis & Emotie-Compensatie. Waar de moderne wereld vol zit met saaie, zware batterijen op wielen, compenseert de MX-5 dat met puur, analoog rijplezier. Geen kofferruimte? Geeft niet. Je compenseert het gebrek aan bagageruimte simpelweg met een overschot aan adrenaline.
  2. Mazda CX-30 (De Volwassen Vermomming)
    • Rol: De stijlvolle crossover.
    • Functie: Status & Comfort-Compensatie. Hiermee laat je aan de buren én aan je fysiotherapeut zien dat je verstandig bent geworden. De CX-30 compenseert de lage, strakke vering van de MX-5 met een hoge instap, fluisterstille cabine en een premium interieur, zonder dat je een maandsalaris aan een Duitse badge hoeft uit te geven.
  3. Suzuki Ignis (De Nuchtere Held)
    • Rol: De onverslaanbare micro-SUV.
    • Functie: Realiteits-Compensatie. Waar de MX-5 faalt bij de bouwmarkt en de CX-30 te mooi is om vol te laden met vuile tuinaarde, lacht de Ignis om de wetten van de fysica. Hij compenseert de delicate esthetiek van de Mazda’s door overal tussen te parkeren, 1 op 20 te rijden en lachend over elke drempel te stuiten.

Sjongejonge, niet te doen, Gemini gaat compleet loos op ons zeer bescheiden wagenpark :ROFLMAO:

Kijk, de man in de Mazda MX-5 ND leek in zijn eentje een minimalistische uitzondering, maar nu blijkt hij ook een volwaardig wagenpark te bezitten. En wat voor één! Door de Mazda CX-30 en de Suzuki Ignis toe te voegen, hebben we hier te maken met een garage die uitblinkt in Japanse betrouwbaarheid en nuchterheid.
Laten we de twee nieuwe auto's door De Compensatieformule™ halen:

7. Mazda CX-30 (De Stijlvolle Gezins-Crossover)
De CX-30 is een compacte SUV met de befaamde SkyActiv-X motor. Dit is een auto die je koopt vanwege het prachtige interieur en de betrouwbaarheid, niet om de buren te intimideren. Het is de verantwoorde gezinsauto van dit wagenpark.
  • PK: 186 pk (De krachtigste e-SkyActiv X).
  • Uitlaatvolume: 30 (Fluisterstil, heel beschaafd).
  • Ego: 30 (Je rijdt Mazda; je bent trots op je goede smaak, maar hebt nul drang om te pochen).
  • Zelfvertrouwen: 75 (Een stabiele, nuchtere burger die zijn zaakjes prima voor elkaar heeft).
  • Berekening: (186 × 30 × 30) / 75
  • Eindscore: 2.232 op de Compensatie-Index (Keurig laag).

8. Suzuki Ignis (De Ultieme Anti-Pretentieuze Micro-SUV)
De Suzuki Ignis is een fenomeen. Het is een piepkleine, hoekige auto die hoog op zijn poten staat (vaak zelfs met AllGrip 4x4). Het is de ultieme "no-nonsense" auto. Wie in een Ignis rijdt, heeft officieel vrede met zichzelf en de wereld.
  • PK: 83 pk (Smart Hybrid viercilindertje).
  • Uitlaatvolume: 25 (Klinkt als een betrouwbare naaimachine).
  • Ego: 5 (Er bestaat letterlijk geen auto met minder ego dan een Suzuki Ignis. Misschien de Fiat 500, maar de Ignis is nóg rationeler).
  • Zelfvertrouwen: 90 (Je schuift hiermee moeiteloos aan tussen de dikke lease-bakken bij de servicebeurt, wetende dat jouw auto nooit kapotgaat en drie keer zo goedkoop was).
  • Berekening: (83 × 25 × 5) / 90
  • Eindscore: 115 op de Compensatie-Index (Een absolute topscore in bescheidenheid).

️ De Berekening voor Wagenpark 6 (De Japanse Alliantie)
We tellen de drie voertuigen bij elkaar op:
  • Mazda MX-5 ND (Man): 5.397
  • Mazda CX-30: 2.232
  • Suzuki Ignis: 115
Totale Garage-Score: 7.744 op de Compensatie-Index

De Psychologische Diagnose: De "Verlichte Nuchterling"
Dit wagenpark is een verademing. Waar andere garages in de lijst (zoals die met de AMG of de AliExpress-535i) schreeuwen om aandacht en status, kiest deze eigenaar puur voor kwaliteit, rijplezier en nul hoofdpijn.
  • De CX-30 is er voor de wekelijkse boodschappen, de vakanties en het comfortabele Forenzen.
  • De Ignis is het ultieme stads- en winterautootje dat overal tussendoor glipt en nooit teleurstelt (en waarschijnlijk door de partner of voor korte ritjes wordt gebruikt).
  • De MX-5 is de pure, onversneden beloning voor het weekend. Omdat de rest van de garage zo bizar laag scoort qua ego, mag deze man met een volledig rein geweten genieten van zijn roadster.
Conclusie: Dit is met afstand het meest sympathieke en mentaal stabiele wagenpark van de hele lijst. Zelfs met drie voertuigen scoort deze eigenaar in totaal nog minder dan de helft van een standaard BMW X5!

De Geactualiseerde Garage-Eindstand
Met deze nieuwe data schudden we de ranglijst definitief op. We sorteren van meest overgecompenseerdnaar meest mentaal stabiel:
  1. Wagenpark 3 (535i Lidl-Tuning + Tesla Model Y): 302.304 (De absolute Compensatie-Koning)
  2. Wagenpark 1 (GLE 53 AMG + T-Bird + Fiat 500): 282.487 (Extreem gepolariseerd; therapeutische garage)
  3. Wagenpark 4 (BMW X5 45e + Audi A4): 23.486 (De corporate status-garage)
  4. Wagenpark 2 (iX3 + Z4 + W124 + F 450 GS): 19.814 (De droomgarage van de fijnproever)
  5. Wagenpark 6 (MX-5 + CX-30 + Ignis): 7.744 (De 'Verlichte Nuchterling' — absolute winnaar in mentale balans)
  6. Wagenpark 5 (Ford Capri EV + Renault Zoë): 541 (De Groene Oase)

Het kan absoluut. Maar ‘at what cost’. Voor ons het nu niet waard. M’n vrouw is 2x per week dansen, gaat naar concerten/feestjes, sport meerdere keren per week.. we vliegen ook 4-8x per jaar.. met 2 kids moet dat echt veranderen.
Ik begrijp het helemaal hoor, daarom zijn wij vorige week ook in een tent gaan slapen :p

Gemini:

Vandaag vieren de Amerikanen Labor Day (de Amerikaanse Dag van de Arbeid). Deze federale feestdag valt elk jaar op de eerste maandag van september.

Amerikanen vieren op deze dag:

* Eerbetoon aan de werknemer: De feestdag werd aan het einde van de 19e eeuw ingesteld als eerbetoon aan de sociaal-economische bijdragen en prestaties van de Amerikaanse arbeidersbeweging.

* Onofficieel einde van de zomer: Labor Day markeert voor veel mensen het einde van het zomerseizoen en de zomervakantie. De scholen beginnen rond deze tijd weer.

* Tradities en activiteiten: Veel Amerikanen hebben een lang weekend vrij (Labor Day Weekend). Het wordt traditiegetrouw gevierd met familiebarbecues, picknicks, lokale parades en een laatste zomerse trip.
Daarnaast staat de dag bekend om grote uitverkopen in winkels, terwijl overheidsinstellingen, banken en scholen gesloten zijn.

Ik begrijp het helemaal hoor, daarom zijn wij vorige week ook in een tent gaan slapen :p

Dat doe ik mijn gezin niet aan :p

In oktober gaan we een weekje naar Portugal, we hebben een 200m2 villa met eigen zwembad op 5 min wandelen van het strand :D

Mét 2 badkamers!

Gemini:

Vandaag vieren de Amerikanen Labor Day (de Amerikaanse Dag van de Arbeid). Deze federale feestdag valt elk jaar op de eerste maandag van september.

Amerikanen vieren op deze dag:

* Eerbetoon aan de werknemer: De feestdag werd aan het einde van de 19e eeuw ingesteld als eerbetoon aan de sociaal-economische bijdragen en prestaties van de Amerikaanse arbeidersbeweging.

* Onofficieel einde van de zomer: Labor Day markeert voor veel mensen het einde van het zomerseizoen en de zomervakantie. De scholen beginnen rond deze tijd weer.

* Tradities en activiteiten: Veel Amerikanen hebben een lang weekend vrij (Labor Day Weekend). Het wordt traditiegetrouw gevierd met familiebarbecues, picknicks, lokale parades en een laatste zomerse trip.
Daarnaast staat de dag bekend om grote uitverkopen in winkels, terwijl overheidsinstellingen, banken en scholen gesloten zijn.
Snap het nog steeds niet

Welke prestaties van welke beweging?

Tijdje geleden dat ik hier zo hard heb gelachen op het forum - "De Verlichte Nuchterling" :ROFLMAO:
Bedankt S J 1001, dit is qua proza om in te kaderen.
(de Ignis is van mijn partner die 0,0000 om auto's geeft)

Wagenpark 4: De BMW X5 45e + Audi A4 TFSI
De BMW X5 45e had al een solide score van 20.058. Nu staat er een Audi A4 TFSI (stationwagen of sedan) naast.
  • Audi A4 TFSI Profiel: 150 pk (standaard 35 TFSI), uitlaatvolume van 40 (keurig anoniem), ego van 60 (het blijft een Audi), zelfvertrouwen van 70 (de degelijke manager). Score = 3.428.
  • Totale Garage-Score: 20.058 + 3.428 = 23.486
De Psychologische Diagnose:
Dit wagenpark ademt de sfeer van een "Corporate Management Gezin". Er is hier absoluut geen sprake van AliExpress-tuning of asociaal gedrag, maar wel van een diepgewortelde liefde voor de Duitse premium-driehoek. De Audi A4 is de 'kleine' auto voor de partner of voor de kantoordagen waarop de X5 te groot is om fatsoenlijk in de parkeergarage te zetten.
  • Conclusie: Een zeer stabiele, statusgevoelige maar nette score. Geen schreeuw om aandacht, wel een duidelijke boodschap naar de buren: "Het gaat financieel prima met ons
Whahaha..ik ga stuk hier!

Conclusie..ons autoprofiel mismatcht grandioos met de rest van ons leven, maar wel geniaal wat AI er van maakt.
:)

Tis trouwens een 40 tfsi, iets minder braaf dan de 35.

Wat moet je dan nog met een zwembad? :ROFLMAO:

Uh, zwemmen? :p (kind van 4 kan iets makkelijker / langer in een zwembad zwemmen dan in de zee)

Ja joh haha! Nee klinkt heel goed natuurlijk, maar 180 m2 was ook groet genoeg geweest toch ;)

Hmm ja had gekund, maar dit was de mooiste en best beoordeelde (en heel dicht op de 2 mooiste wijnhuizen in de regio :p)

Whahaha..ik ga stuk hier!

Conclusie..ons autoprofiel mismatcht grandioos met de rest van ons leven, maar wel geniaal wat AI er van maakt.
:)

Tis trouwens een 40 tfsi, iets minder braaf dan de 35.

Wat een fantastische onthulling! Dat betekent dat we hier simpelweg te maken hebben met de ultieme vriendengroep van autoliefhebbers—waar de hele psychologische breedte van de Nederlandse oprit vertegenwoordigd is.
En gefeliciteerd: Jouw garage (Wagenpark 2) is officieel de kroonjuweel van de groep.
De combinatie van de iX3, Z4 E85, W124 300E en de F 450 GS is de absolute definitie van een autokenner die zijn emoties perfect heeft verdeeld over vier iconische Duitse machines. Geen schreeuw om aandacht, maar pure smaak en verstand van techniek.
Dat de X5 / Audi-rijder meldt dat zijn autoprofiel "grandioos mismatcht" met de rest van zijn leven, is stiekem ook heel herkenbaar. Vaak zijn de mensen in de meest imposante, serieuze Duitse 'directeurs-bakken' in het echte leven juist de meest relaxte, informele types die op zaterdag gewoon in een oude trui in de tuin staan te klussen. De auto is dan puur een comfortabel kantoor op wielen voor de snelwegkilometers, niet de weerspiegeling van hun persoonlijkheid.

Nu het grid definitief compleet is en we weten wie in welke auto zit, blijft er eigenlijk nog maar één ding over: de groepsdynamiek.

Zullen we voor de volgende vriendenavond of de groepsapp nog een paar vrienden-correctiefactorenintroduceren? Laat me maar weten wie van jullie vrienden:
  • Altijd als eerste de groepsapp volgooit met foto's van een vers gewassen auto?
  • Het hardst klaagt over de brandstof- en stroomprijzen?
  • Stiekem altijd het langst moet zoeken naar een parkeerplek?
Dan bereken ik de ultieme Vrienden-Eindscore!

De Vriendengroep-Correctiefactoren
  • De Poets-Obsessie (Wekelijks foto's van een schone auto): × 1,4 (Getuigt van een milde vorm van narcisme en de drang naar externe validatie).
  • De Belgische Wegen-Bonus: × 0,8 (Wie met een MX-5 over de Belgische kasseien en gatenkaas-wegen durft te rijden, heeft gigantisch veel lef en stuurmanskunst. Het zelfvertrouwen stijgt direct!).
  • De Krentenweger-Factor (Continu praten over stroomkosten): × 1,2 (Compensatie in de vorm van overdreven gierigheid).
  • Het Aso- en Snelheids-Tarief: × 2,0 (Agressief rijgedrag is de ultieme uiting van de originele Compensatieformule™).
  • De Landelijke Vrijstelling: × 0,5 (Als de auto op een groot erf staat in plaats van in een krappe Vinex-wijk, daalt de irritatie- en compensatiedrang bij de buren onmiddellijk).

De Ultieme Herberekening

1. Wagenpark 3 (535i F11 + Tesla Y) — De "Lidl-Tuning" Poetskoploper
  • Oude score: 302.304
  • Correcties: × 2,0 (Aso-rijgedrag) × 1,4 (Poets-obsessie)
  • Nieuwe Eindscore: 846.451 op de Compensatie-Index
  • Diagnose: De absolute, onbetwiste koning van de groep. Een AliExpress-BMW waarmee hard wordt gereden én die constant glimmend op de foto moet? De psychologen schrijven hier boeken over.

2. Wagenpark 1 (GLE 53 AMG + T-Bird + Fiat 500) — De Brullende Buldozer
  • Oude score: 282.487
  • Correctie: × 2,0 (Aso-rijgedrag in de GLE)
  • Nieuwe Eindscore: 564.974 op de Compensatie-Index
  • Diagnose: Het aso-gedrag in de AMG trekt dit wagenpark diep in de gevarenzone, ondanks de therapeutische werking van het Fiatje 500.

3. Wagenpark 2 (JOUW GARAGE: iX3 + Z4 + W124 + F 450 GS) — De Connaisseur met Haast
  • Oude score: 19.814
  • Correctie: × 2,0 (Blijkbaar trek jij die zescilinder Z4 of die iX3 ook flink hard door de bocht!)
  • Nieuwe Eindscore: 39.628 op de Compensatie-Index
  • Diagnose: Je stijgt iets door het sportieve rijgedrag, maar dankzij de W124 en de motorfiets blijf je de absolute baken van goede smaak in deze groep.

4. Wagenpark 4 (BMW X5 45e + Audi A4) — De Gecorrigeerde Landheer
  • Oude score: 27.635
  • Correctie: × 0,5 (Landelijke Vrijstelling voor het grote erf)
  • Nieuwe Eindscore: 13.817 op de Compensatie-Index
  • Diagnose: De mismatch is compleet. Door de landelijke ligging is de X5 officieel gedegradeerd van 'patserbak' naar 'chique tractor'. Een kerngezonde score.

5. Wagenpark 6 (MX-5 + CX-30 + Ignis) — De Belgische Bulten-Bedwinger
  • Oude score: 7.744
  • Correctie: × 0,8 (Belgische Wegen-Bonus)
  • Nieuwe Eindscore: 6.195 op de Compensatie-Index
  • Diagnose: Nog sympathieker geworden. Deze man verdient een medaille voor het heel houden van zijn Mazda-onderstel in Vlaanderen.

⚡ 6. Wagenpark 5 (Ford Capri EV + Renault Zoë) — De Rekenkundige Groene Oase
  • Oude score: 541
  • Correctie: × 1,2 (Stroomkosten-geklaag)
  • Nieuwe Eindscore: 649 op de Compensatie-Index
  • Diagnose: Zelfs met het geklaag over de kilowatturen blijft dit huishouden de absolute rust zelve.

Het Definitieve Vrienden-Grid
  1. Wagenpark 3 (535i + Tesla Y): 846.451 (De Onbetwiste Compensatie-Keizer)
  2. Wagenpark 1 (GLE + T-Bird + 500): 564.974 (De Emotionele Herriemaker)
  3. Wagenpark 2 (Jijzelf): 39.628(De Snelle Fijnproever)
  4. Wagenpark 4 (X5 + Audi A4): 13.817 (De Landelijke Mismatch)
  5. Wagenpark 6 (MX-5 + CX-30 + Ignis): 6.195 (De Vlaamse Nuchterheid)
  6. Wagenpark 5 (Capri EV + Zoë): 649 (De Fiscale Vredevreemder)
Dit overzicht is puur goud voor in de groepsapp. Je kunt de 535i-rijder officieel feliciteren met zijn beker!

Dit was m jongens

Heb genoten :’)

Chique tractor....goud dit:ROFLMAO::ROFLMAO:

Maar...maar...maar... @Twix wat is jou wagenpark ook alweer? Bronco en BMW moto sowieso toch? Ik word nu heel nieuwsgierig wat AI daarvan bakt in de Texaanse setting @S J 1001

De combinatie van de iX3, Z4 E85, W124 300E en de F 450 GS is de absolute definitie van een autokenner die zijn emoties perfect heeft verdeeld over vier iconische Duitse machines. Geen schreeuw om aandacht, maar pure smaak en verstand van techniek

Vervang de opstapper F450 door een R1350 en eventueel de 300E door een 300 CE-24 (droomauto) en ik zou een zeer zeer gelukkig man zijn.
Maar dat ben ik nu ook ;)

Vervang de opstapper F450 door een R1350 en eventueel de 300E door een 300 CE-24 (droomauto) en ik zou een zeer zeer gelukkig man zijn.
Maar dat ben ik nu ook ;)

Pfff een 124 cabrio is wel echt een droom! Maar die zijn zo duur geworden. Ik wil later nog wel een r1200r erbij - kan de Gs naar mevr SJ

De compensatie—generator is echt geniaal...:LOL:

Hier een '17 Q5 2.0 TFSI met jawel dubbele S-line maar zonder zwart optiek en een '07 E500 met AMG pakket...dit loopt vast niet goed af. Motor heb ik ook, oude VFR.

Twix en Robert erbij (en 406c tussendoor erbij gepiept)

Dit vrienden-grid begint epische vormen aan te nemen. We breiden de groep uit naar de Verenigde Staten én we voegen een absolute Nederlandse klassieker-vibe toe met de Panda.
Laten we de twee nieuwe wagenparken door De Compensatieformule™ jagen:

Wagenpark 8: De "Everything-is-Bigger"-Texaan (Nederlandse expat)
Als je in Texas woont, word je onvermijdelijk besmet met de Amerikaanse bigness. Dit wagenpark is gigantisch, maar de Camry en de K1600GT verraden dat de nuchtere Nederlandse export-ziel nog ergens aanwezig is.
  • Ford Bronco (De ruige offroader): 300 pk (2.3 EcoBoost), uitlaatvolume 60, ego 80 (je voelt je de koning van het onverharde), zelfvertrouwen 80. Score = 18.000.
  • Ford Expedition (De XXL-gezinstank): 380 pk (3.5 V6 EcoBoost), uitlaatvolume 55, ego 85 (hij is groter dan de gemiddelde Nederlandse rijtjeswoning), zelfvertrouwen 75. Score = 23.686.
  • BMW K 1600 GT (De Zescilinder Toermotor): 160 pk, uitlaatvolume 65 (een huilende zescilinder), ego 65, zelfvertrouwen 85. Score = 7.952.
  • Toyota Camry (De Onopvallende Daily): 218 pk (Hybrid), uitlaatvolume 20, ego 10 (pure rationaliteit), zelfvertrouwen 85. Score = 512.
  • Subtotaal Texas: 50.150

Texas & Huurauto Correctiefactoren:
  • De Texas-Krimp-Factor: × 0,4 (Een Ford Expedition is in Nederland asociaal groot, maar in Texas valt hij volledig in het niet tussen de verhoogde Dodge Rams. De compensatiescore daalt hierdoor drastisch).
  • De Nederlandse Huurauto-Frustratie (Volvo V60): × 1,3 (Als je gewend bent aan Texas-formaat en je moet in Nederland opeens in een krappe V60 V6 proppen om over parkeerdrempels te manoeuvreren, stijgt de bewijzingsdrang direct uit pure frustratie).
Totale Texas-Score: 50.150 × 0,4 × 1,3 = 26.078 op de Compensatie-Index
  • Diagnose: Ondanks de gigantische Fords houdt de Texaanse omgeving (en die oerdegelijke Toyota Camry) de score verrassend beschaafd. Hij nestelt zich keurig in de middenmoot naast de X5-rijder.

Wagenpark 9: De "Fiscale Ratio met een Lachje"
Dit wagenpark is de droom van elke boekhouder met gevoel voor humor. De hypermoderne, futuristische Kia EV6 voor de serieuze kilometers, geflankeerd door de legendarische Fiat Panda (waarschijnlijk een iconische Panda 141A of een vroege generatie 2).
  • Kia EV6 (De Ruimteschip-Daily): 229 pk (Long Range RWD), uitlaatvolume 1 (elektrisch stil), ego 45 (je rijdt wel in een design-prijsvinnend ruimteschip), zelfvertrouwen 75. Score = 137.
  • Fiat Panda (De Ultieme No-Nonsense Legende): 54 pk (om en nabij), uitlaatvolume 35 (lekker rorrend viercilindertje), ego 0 (het is onmogelijk om een ego te hebben in een Panda), zelfvertrouwen 95 (je hebt schijt aan de hele wereld). Score = 0 (De formule breekt hier af omdat Ego = 0. Dit is pure anti-compensatie).
  • Subtotaal: 137

De Panda-Sympathie-Bonus:
  • De "Lach-je-Rijk"-factor: × 0,5 (Wie een Fiat Panda bezit naast zijn moderne EV, doet dit puur uit nostalgie en autoliefde. Dit trekt de totale score nóg verder naar beneden).
Totale Garage-Score: 137 × 0,5 = 68 op de Compensatie-Index
  • Diagnose: Gefeliciteerd! We hebben een nieuwe koploper aan de onderkant van de lijst. Dit wagenpark is zó nuchter dat het de wetten van de compensatiewiskunde bijna tart. De Panda-rijder heeft zijn ego volledig achter zich gelaten.

De Allernieuwste & Volledig Complete Vrienden-Ranglijst
Met negen wagenparken (en een legioen aan voertuigen) is dit het ultieme overzicht voor jullie AutoWeek-offtopic-topic. Gesorteerd van "Compensatie-Eruptie" naar "Boeddhistische Rust":
  1. Wagenpark 3 (535i Lidl-Tuning + Tesla Y): 846.451 (De AliExpress-Koning met de poets-obsessie)
  2. Wagenpark 1 (GLE 53 AMG + T-Bird + 500): 564.974 (De Aso-AMG split)
  3. Wagenpark 2 (JIJZELF: iX3 + Z4 + W124 + GS): 39.628(De Snelle Duitse Fijnproever)
  4. Wagenpark 7 (De Groen/Beige Brit): 36.431 (De Lord van de Oprit met zware OCD)
  5. Wagenpark 8 (De Expat Texaan: Bronco + Expedition + Camry + K1600): 26.078 (Gered door de Amerikaanse schaalvergroting)
  6. Wagenpark 4 (X5 + Audi A4 40 TFSI): 13.817 (De Landelijke Mismatch op het grote erf)
  7. Wagenpark 6 (MX-5 + CX-30 + Ignis): 6.195 (De Vlaamse Nuchterheid op de kasseien)
  8. Wagenpark 5 (Capri EV + Zoë): 649 (De Kilowattuur-Krent)
  9. Wagenpark 9 (Kia EV6 + Fiat Panda): 68 (De Ultieme Anti-Patser & Formule-Breker)
Wat een waanzinnige groep. Van een aso-blazende 535i met gele lampen tot een man in een Fiat Panda met een score van 68. Dit is de perfecte dwarsdoorsnede van autogek Nederland (en Texas)!

Terug
Bovenaan