Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Plaatje bij het paginaatje - omdat er geen auto is (wel een moto van Benelli maar goed) nog eens tractor equipment van mijn favoriete merk - dit ding dient om 'iets' te doen met hooi, gras of stro. Of zoiets.
Of als blower als je wat verkoeling zoekt, koppelen aan de PTO van je tractor en klaar.

(postimg weiger momenteel dienst jammer genoeg wat een rotsite is het geworden & bedankt voor de tip MM)

Schermafbeelding-2026-09-11-145906.png

opgeladen met https://imgbb.com/

Laatst bewerkt:
92 is zeker een respectabele leeftijd. Haar lichaam was op, haar geest was nog vrij helder. Al begon ze zichzelf te herhalen, haar wereld werd ook erg klein. Ze is in haar slaap overleden, enkele dagen aan de morfine. En dus net in een hospice. Ze had er zelf ook vrede mee, ze kon weer naar haar man naar eigen zeggen.
Mijn andere oma is jaren terug overleden nadat ze lang heeft gedementeerd. Dat vond ik naar, omdat ze op het eind een soort leeg omhulsel was. Ze kon niet eens meer praten...

Vorige week is een moeder van een klasgenoot van mijn jongste overleden aan "die verschrikkelijke ziekte". Dat is een heel ander verdriet en in mijn ogen ook verschrikkelijker. Hebben onze kinderen ook best bewust meegemaakt, omdat het meisje en mijn jongste naar eigen zeggen "besties" zijn, ze speelde ook vaak hier.

Plaatje bij het paginaatje - omdat er geen auto is (wel een moto van Benelli maar goed) nog eens tractor equipment van mijn favoriete merk - dit ding dient om 'iets' te doen met hooi, gras of stro. Of zoiets.
Of als blower als je wat verkoeling zoekt, koppelen aan de PTO van je tractor en klaar.

(postimg weiger momenteel dienst jammer genoeg wat een rotsite is het geworden & bedankt voor de tip MM)

Schermafbeelding-2026-09-11-145906.png

opgeladen met https://imgbb.com/
Hooihark. De good old acrobaat zoals die bij Lely heette. Mooi harkje, lekker licht. Enige nadeel is dat hij t wat in elkaar rolt ipv alleen bij mekaar harkt. Dat vind niet elke vervolgmachine even leuk.

Ik heb zo'n unit gehad, vond het niks, nu een hufter hoesje, zie je de mooie blauwe telefoon niet en het is lomp, maar ideaal. Ik heb namelijk "ook altijd pech" met laten vallen en zo...

Ik had een Galaxy-flap maar van pure misérie is het ding uit elkaar gescheurd zodat ik nu enkel nog de "achter-flap" heb. Die krijgt door zijn hoge kwaliteit kunststof een gele schijn.

Ik noem het patina zoals bij ouder edelmetaal. Iedereen anders noemt het "skeer" :LOL:

Beekbergen toch?
Net een week te laat eigenlijk. Anders had je nog wat stoomtreinen kunnen zien in beekbergen. Nu heb je alleen de Loenense waterval als attractie nabij ;)
Dit weekend is museumweekend dacht ik. Ik weet dat het artilleriemuseum extra voertuigen heeft laten aanrukken en andere extra’s. In Elburg zijn de botterdagen.

Nog een tip voor crimi-lovers:
Op NpoStart de Britse serie Ellis !
Ellis, inspecteur bij politie, grote donker gekleurde vrouw, lost in anderhalf uur moorden op. Een pittige tante.
Kijkt lekker weg. Mooie plattelands beelden.
6 afleveringen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan