Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Pasjes, bankpas en rijbewijs, past prima in de boomer-flap. En als gewenst heb je ook geen bankpas meer nodig.

Ik heb nog zo een oude zwarte lederen portemonnee

Ov chip kan niet op tel

Pasje van gebouw

Rijbewijs

De rest is eigenlijk allemaal digitaal op tel

Heb m 50% van de tijd ook niet mee :’)

Hey, het is de friggin Veluwe, waar zomers de sloten droogvallen. Wees blij dat je water ziet ;-)
:)
Ik denk dat Dude de grootte van de waterval bedoelde... stukje metselwerk van 4m hoog is nou niet indrukwekkend. De hoogste in Duitsland is 100m hoog.
In Ijsland heb ik indrukwekkende watervallen gezien van 100m breed en 50m diep...300m3/sec

Ik denk dat Dude de grootte van de waterval bedoelde... stukje metselwerk van 4m hoog is nou niet indrukwekkend. De hoogste in Duitsland is 100m hoog.
In Ijsland heb ik indrukwekkende watervallen gezien van 100m breed en 50m diep...300m3/sec
IJsland…daar noem je ook wat ja. De klim bij dat die ene douche was wel 80 meter voor mn gevoel. En een trap vol Aziaten…..

Dan toch 1 aspect waar we beter in zijn - een auto heeft 2 van die kentekenbewijzen, één met een auto icoon (in de auto te bewaren voor bij controles) en 1 met een huis icoon (thuis).
Zonder geraak je die auto niet kwijt. In landen waar ze niet zo nauw kijken allicht wel.

Dan toch 1 aspect waar we beter in zijn - een auto heeft 2 van die kentekenbewijzen, één met een auto icoon (in de auto te bewaren voor bij controles) en 1 met een huis icoon (thuis).
Zonder geraak je die auto niet kwijt. In landen waar ze niet zo nauw kijken allicht wel.
Gelukkig gaat het niet zóó makkelijk. :ROFLMAO: Er is ook nog een tenaamstellingscode van de RDW voor nodig wil je een auto op de legale manier kunnen verkopen. Maar ja, toch verdwijnen auto’s op of in trailers ook zonder deze documenten. :rolleyes:

Wij hebben 3 delen....

Eerste tenaamstellingscode.
Tweede tenaamstellingscode
Het fysieke pasje met nog een document nummer.

Helaas helaas

Ik zat vandaag ook te denken, ik was 6 maar heb dat heel goed meegekregen.

Langzaam in de tijd ben ik gaan beseffen dat er een wereld voor en na is.
Maar het meest erge vind ik wel dat ook daar meer en meer polarisatie plaatsvind. Nou ja, hopen dat onze kinderen daar niet aan mee willen doen.

25 jaar geleden was ik nog aan het studeren en was ik nog helemaal niet van plan om te emigreren. Nu, in 2026, kan ik Amerika als mijn thuis noemen.

Ik krijg altijd rillingen als ik de pilote hoor spreken die op een missie was om vluch 93 neer te halen.

10 september 2016 waren we in New York en één van de bezochte plekken was het 911 memorial. Samen met het museum zeer indrukwekkend.

Mooie foto’s. Ik wilde ook wat foto’s plaatsen maar ik blijf maar een laadbalkje houden ipv dar de afbeelding verschijnt. Erg irritant.

Ik vond het een heel indrukwekkend monument ook omdat je van geen enkele hoek de bodem kon zien en het een soort oneindige stroom water naar beneden is. Heel mooi gedaan. Ik vond het uitzicht ook schitterend.

In Oktober gaan we ook zeker weer naar het memorial en het museum. We hebben gister voor het eerst echt aan onze kinderen uitgelegd wat 9/11 is en wat voor impact het toen had. Dat dit 1 van de momenten in de geschiedenis is dat het leven en hoe we met elkaar omgaan in de wereld voorgoed heeft veranderd.

Zit nu met enig ontzag, verbazing en ook verdriet naar een 9/11-docu op Nat Geo te kijken. De live beelden en geluiden van het eerste uur... Poeh hé...heftige beelden.
Had ik nog niet eerder gezien zo 'live' zogezegd.
Ik was 12 toen het in het nieuws was. Zoiets vergeet je nooit meer. :(
Voelt soms best gek dat er na mij al een generatie is die het niet (bewust) hebben meegemaakt.

Weet het ook nog goed, was op het werk in een machinefabriek in Lochem. Iemand stormde het kantoor binnen "Er is een vliegtuigcrash in NY!" zoiets. En we zetten toen de tv aan en keken vol ongeloof naar de brandende Towers en de rest.
Ik had een Marokaanse bankwerker in mijn team, die stond te dansen op zijn werkplek; die hebben we gesommeerd te stoppen.

Man, ik was net kersverse vader geworden van een baby, nog geen 2 maanden uit...pff!
Hoe zou de 'wereld' er voortaan uit zien?

Ik zat in de auto onderweg naar huis, samen met 3 anderen want toen carpoolde ik nog. Zegt er 1, ik hoorde net voor vertrek nog iets raars, dat er een vliegtuig tegen de twin towers is gevlogen. Hoe krijgt ie dat voor elkaar?

Ik dek dat vanaf 35-40 jaar de meesten kunnen zeggen wat ze aan het doen waren toen ze het hoorden, te onwerkelijk om te vergeten.

Ik zit aan de ondergrens van die leeftijd Janneman maar ik zou het echt niet meer weten.

wat ik niet begrijp is dat de 3000 mensen die daar om zijn gekomen wel jaarlijks herinnerd worden, maar de 200k+ mensen die in de oorlog die erna kwam overleden…

Ik weet het inderdaad nog. Ik was al aan het werk.
Maar nadat de tweede in de torens was gevlogen kwam van werk weinig meer. Iedereen was aan vol ongeloof de beelden aan het bekijken.
Ik vond die drone-tekening van de twin towers ook indrukwekkend. Dat zal voor mensen die er wonen en de oude situatie kennen nog veel meer zijn.

Was net begonnen met mijn bedrijf, toen nog vanuit huis, en hoorde het op de radio. Tv meteen aangezet op cnn en daar de 2e live de toren zien binnen vliegen. Idd een van die momenten waarvan je nooit meer vergeet waar je was. Maar zou het nu zoveel beter zijn geweest als dat niet gebeurd was, ik durf het te betwijfelen...

Ik vond die drone-tekening van de twin towers ook indrukwekkend. Dat zal voor mensen die er wonen en de oude situatie kennen nog veel meer zijn.
De drone tekening is door een Nederlander bedacht/uitgevoerd hè! Met bijna 3000 drones evenveel als slachtoffers. Silhoueten TT even hoog en breed als ze echt waren. Hij had nog nooit zo hoog met drones gevlogen voor een uitvoering.
Mooie indrukwekkende beelden inderdaad.
In april hadden ze in Belfast of Liverpool de Titanic nagebootst, de haven uitvarend.
Wat ze al niet kunnen tegenwoordig...

Wij waren destijds op vakantie in Amerika en ongeveer een maand er voor daar in NY en in het WTC geweest en zelfs op het dak gestaan en wat gelunched in het restaurant op de bovenste verdieping.

Eenmaal weer thuis gekomen, zagen we het op tv gebeuren!

Dat was wel heel Bisar, ook met name omdat we een maand daarvoor dus daar contact hadden met het personeel ook in het restaurant.

Ik kan mij nog heel goed de man herinneren die de lift bediende. Legde destijds uit hoe snel de lift ging etc. en hij maakte er nog een grapje over. Leuke vent! Geen idee of bijv. die meneer het overleefd heeft…

Later nog een keer terug gegaan om ook het memorial te bezoeken.

Nu woon ik al meer dan 20 jaar in Apeldoorn, maar deze moest ik even opzoeken… :sneaky:
Maar toen ik het pand zag op de site……oh die….:p
Ik rook dan ook al meer dan 20 jaar niet meer.
Haha ooit een keer per toeval gekomen omdat mn schoonpa op zoek was naar een sigaar. Toen we daar binnen kwamen gelijk sigaar in de hand, aansteker erbij “ga maar even in het hoekje genieten van deze sigaar jongen”.

Ik rook muv af en toe een sigaar verder ook niet.

Haha ooit een keer per toeval gekomen omdat mn schoonpa op zoek was naar een sigaar. Toen we daar binnen kwamen gelijk sigaar in de hand, aansteker erbij “ga maar even in het hoekje genieten van deze sigaar jongen”.

Ik rook muv af en toe een sigaar verder ook niet.
Geen cederhoutje?

Dat is ook amper roken te noemen aangezien je die sigaar naar goed gebruik niet over de longen pakt.

De niet rokende heren in mijn vriendengroep doen ook af en toe een sigaar. Meestal is er wel één uit te dagen een trek op de longetjes te pakken.

Terug
Bovenaan