Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Vooral dat ze onze normen en waarden respecteren.
Uiteindelijk zal ons land (grotendeels) islamitisch worden (extrapoleer geboortecijfers en alle vrijheid voor het belijden van je eigen cultuur en godsdienst).

Dan worden we een land waaruit de meeste "vluchtelingen" vandaan komen. Dus zonder verzorgingsstaat, zonder duurzame vrede, zonder vooruitgang, waar homo's en vrouwen minderwaardige mensen zijn etc.

Dus dan weer vluchten naar een ander westers land?

Uiteindelijk zal ons land (grotendeels) islamitisch worden (extrapoleer geboortecijfers en alle vrijheid voor het belijden van je eigen cultuur en godsdienst).

Dan worden we een land waaruit de meeste "vluchtelingen" vandaan komen. Dus zonder verzorgingsstaat, zonder duurzame vrede, zonder vooruitgang, waar homo's en vrouwen minderwaardige mensen zijn etc.

Dus dan weer vluchten naar een ander westers land?
Dat zeg je heel stellig, maar dat denk ik niet. Wij zijn daar bovendien nog altijd zelf bij.

Tja als je gewoon doorrekent en ziet hoe het in de grote steden gaat... Daarbij assimileren moslims zo goed als niet. In ieder geval niet in landen met een ruime verzorgingsstaat.

Ik bedoel vanaf wanneer de eerste Turken en Marokkanen als gastarbeiders naar Nederland kwamen. Hoe zijn we toen begonnen.

Dat is een mooi punt. : "We" zochten in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw de goedkoopste arbeidskrachten die het zware (scheepsbouw), monotone (textiel) of vies werk (schoonmaak) wilde doen.... En wie zijn de goedkoopste arbeidskrachten? Juist veelal ongeletterden zonder opleiding uit de binnenlanden van.... Die lieten we overkomen in grote aantallen, want Nederland moest groot worden. De politiek werkte er toen ook al goed aan mee en had ook toen geen visie om hoe deze mensen goed te laten integreren. Huisjesmelkers en werkgevers werden rijk van de situatie. Arbeidsmigranten, géén (semi) vluchtelingen!

Dat is een mooi punt. : "We" zochten in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw de goedkoopste arbeidskrachten die het zware (scheepsbouw), monotone (textiel) of vies werk (schoonmaak) wilde doen.... En wie zijn de goedkoopste arbeidskrachten? Juist veelal ongeletterden zonder opleiding uit de binnenlanden van.... Die lieten we overkomen in grote aantallen, want Nederland moest groot worden. De politiek werkte er toen ook al goed aan mee en had ook toen geen visie om hoe deze mensen goed te laten integreren. Huisjesmelkers en werkgevers werden rijk van de situatie. Arbeidsmigranten, géén (semi) vluchtelingen!
Gelukkig leren we ervan...behandel iemand als een tweederangs burger en die zal zich ook zo gedragen. Maakt niet uit of je arbeidsmigrant of vluchteling bent. Iederen die mee wil doen met de maatschappij is wat mij betreft welkom. We hebben het nodig.

Maar wat hebben we dan geleerd en gebeurt er nu anders? De arbeidsmigranten (geschat zo'n 600.000) wonen in de huizen/panden van de uitzendbureaus waar ze voor werken... op locaties waar niets is, Vervelen zich te pletter buiten werktijden, De lokale bevolking heeft er overlast van. Bij Zembla was een interessante documentaire over Vion, die zocht via uitzendbureaus in Polen arbeidskrachten met de kreet "Als je niets meer kan, kan je altijd nog in Nederland bij Vion werken" Het merendeel dat naar Nederland kwam was verslaafd, werd ontslagen, het huis uitgezet en verdween hier in de illegaliteit. Wat hebben we geleerd?

BBP is 1026 miljard dacht ik. Dan is dit een fractie daarvan.

Kijk ook naar hoeveel grondoppervlak er nodig is om de veestapel te voeren, hoeveel de veestapel uitstoot. Staan de opbrengsten dan nog in verhouding tot de kosten. Plat gezegd gijzelt de agrarische industrie Nederland.

Willen we groeien als land dan zal je een deel van de boeren moeten laten stoppen. Of je accepteert dat dit is wat het is maar dan niet gaan klagen dat de economie op de rem gaat omdat het lastiger wordt om uit te breiden op elk vlak.

Nu is het toch jarenlang het beleid geweest om de boeren groter en groter te maken, de rapporten over de effecten op het milieu negerend. Vervolgens loopt men tegen muren aan en blijven we onzeker en zwalkend beleid voeren. Harde keuzes blijven uit. Maak die harde keuzes, geef duidelijkheid en ga niet moeilijk doen over de financiën. Zorg dan ook dat de boeren die stoppen dan ook financieel en geestelijk niet in de knoei komen.
Dat is natuurlijk een beetje vreemd redeneren. We winnen in een van de meest vruchtbare delta’s ter wereld. Wij kunnen tegen veel lagere kosten voedsel verbouwen dat we kunnen exporteren. Wij hebben verder geen eigen grondstoffen om maar eens wat te noemen. Dat importeren wij weer. Ik vind het vreemd om te stellen dat wij alleen voor eigen behoefte voedsel hoeven te produceren en dat de rest van de wereld wel voor onze behoefte grondstoffen kan afgraven.

Daarnaast vind ik het vrij bizar dat wij wel aan stikstofnormen moeten voldoen die zijn opgelegd vanuit Brussel en dat als we dat niet doen dat er dan schijnbaar gigantische consequenties aan verbonden zijn. En dat Frankrijk zich nog werkelijk nooit aan de afgesproken begrotingsregels heeft gehouden en dat daar 0 consequenties aan verbonden zijn. Terwijl de stikstof uitstoot enkel tot gevolg heeft dat er wat meer brandnetels groeien en de begrotingstekorten van Frankrijk de gehele eurozone in een financiële crisis kan storten.

En toen had je links aan de macht en die vonden het wel een goed idee om ze hier te houden. Ze zouden 6/7 jaar komen werken en dan weer terug gaan, maar nee we moesten ze hier houden en zie alle ellende die er van gekomen is.

Het vieze werk wordt idd deels gedaan door die groep. Aan de andere kant zit een megadeel van die groep in de ruif van uitkering, toeslagen, sociale huur etc. Dus een grote belasting op het systeem. Zonder dat daar iets voor terugkomt.

Hoeveel autochtonen Nederlanders vangen een uitkering? Wonen in een sociale huurwoning? Absoluut? Relatief? Pas op dat je je niet focust op één groep, relativeer dat wel!

Maar wat hebben we dan geleerd en gebeurt er nu anders? De arbeidsmigranten (geschat zo'n 600.000) wonen in de huizen/panden van de uitzendbureaus waar ze voor werken... op locaties waar niets is, Vervelen zich te pletter buiten werktijden, De lokale bevolking heeft er overlast van. Bij Zembla was een interessante documentaire over Vion, die zocht via uitzendbureaus in Polen arbeidskrachten met de kreet "Als je niets meer kan, kan je altijd nog in Nederland bij Vion werken" Het merendeel dat naar Nederland kwam was verslaafd, werd ontslagen, het huis uitgezet en verdween hier in de illegaliteit. Wat hebben we geleerd?
Dat leren mag je een beetje cynisch lezen. Helemaal niets namelijk.

Laatst bewerkt:
Dat is natuurlijk een beetje vreemd redeneren. We winnen in een van de meest vruchtbare delta’s ter wereld. Wij kunnen tegen veel lagere kosten voedsel verbouwen dat we kunnen exporteren. Wij hebben verder geen eigen grondstoffen om maar eens wat te noemen. Dat importeren wij weer. Ik vind het vreemd om te stellen dat wij alleen voor eigen behoefte voedsel hoeven te produceren en dat de rest van de wereld wel voor onze behoefte grondstoffen kan afgraven.

Daarnaast vind ik het vrij bizar dat wij wel aan stikstofnormen moeten voldoen die zijn opgelegd vanuit Brussel en dat als we dat niet doen dat er dan schijnbaar gigantische consequenties aan verbonden zijn. En dat Frankrijk zich nog werkelijk nooit aan de afgesproken begrotingsregels heeft gehouden en dat daar 0 consequenties aan verbonden zijn. Terwijl de stikstof uitstoot enkel tot gevolg heeft dat er wat meer brandnetels groeien en de begrotingstekorten van Frankrijk de gehele eurozone in een financiële crisis kan storten.
Tot die landen jou voorbij hollen omdat je het land op slot zet vanwege die reden. Ik begrijp je wel en in een ideale wereld zou dat mooi werken. Maar een land als bijvoorbeeld China werkt niet zo.

Wat betreft de Fransen, daar moet een regering komen die door het zuur bijt en vervolgens niet toe moet geven aan al die onzin zoals die gele hesjes. Het is te lang pappen en nathouden geweest. Dan staken ze maar een poosje. Laat ze het land maar lamleggen. Dat worden de mensen ook vanzelf zat.

En toen had je links aan de macht en die vonden het wel een goed idee om ze hier te houden. Ze zouden 6/7 jaar komen werken en dan weer terug gaan, maar nee we moesten ze hier houden en zie alle ellende die er van gekomen is.
Dan is bij mij de vraag...kregen die mensen ook de kans om te integreren of was het mooi makkelijk dat ze bleven. Blijft ook dat die groep zich letterlijk kapot heeft gewerkt en dan dien je ze na 6 jaar niet af te danken. Dan zorg je ervoor.

Dan is bij mij de vraag...kregen die mensen ook de kans om te integreren of was het mooi makkelijk dat ze bleven. Blijft ook dat die groep zich letterlijk kapot heeft gewerkt en dan dien je ze na 6 jaar niet af te danken. Dan zorg je ervoor
Je dankt ze natuurlijk niet af, ze krijgen gewoon betaald en meer dan in het land van herkomst. Je tekent een contract en als dat afgelopen is dan ga je terug zoals de afspraak was.
Maar of ze wel of niet geïntgereerd zijn is niet heel belangrijk, deze mensen veroorzaken geen overlast, maar hun kinderen en kleinkinderen zijn degene waar we nu nog steeds last van hebben, omdat ze zich niet willen aanpassen aan onze cultuur en onze normen en waarden.

Het is in die cultuur ook verankerd om je niet aan te passen. Je leeft immers vanuit een ideologie die je "opgelegd" wordt. Dat staat boven gebruiken/culturen en soms zelfs regels van het gastland. En die staat voor het in stand houden van die ideologie. Een gematigde versie bestaat ook haast niet. Uiteraard uitzonderingen daargelaten. Mij is eens verteld door iemand vanuit die kant dat de reden om naar Westerse landen te gaan , de verzorgingsstaat is en relatief veel ongelovigen/christenen die bekeerd zouden kunnen worden. Dus winst.

Waarom ga je als Syrier bijv. niet naar Egypte? Geen oorlog, zelfde geloof, haast zelfde cultuur, zelfde weer, vele dichterbij en dus geen risicovolle trips over zee en 15 grenzen extra te passeren. Zie bovenstaand.

Omdat op veel plekken men in Egypte misschien in hetzelfde gat in de grond schijt? Omdat Egypte geen aantrekkelijk land is om naar toe te gaan?

De welvaart zoals wij die kennen is op een groot deel van de wereld lang niet vanzelfsprekend. Verplaats je eens in hun gedachtengang. Zou jij in een gat in de grond blijven schijten terwijl je kinderen creperen van de honger? Of ga je naar een plek waar veel zaken goed geregeld zijn.

Verder vraag ik mij af of al die mensen hier zijn en komen om ons te onderwerpen. Zijn ze dan lang mee bezig en doen ze ontzettend slecht tot nu toe. Het grootste gedeelte zal gewoon een normaal leven willen leven. De extremen knikker je er naar uit. Blijft dat ook in Nederland groepen gelovigen zijn die veel moeite hebben met de gang van zaken nu.

Wie gaat sowieso alle vuile klusjes doen? Ik kom niet zo vaak meer in Nederland, maar ik zie bijna nooit autochtonen achter de vuilniswagen lopen.

Precies dat Joost! En dus zullen we die groep wel de kans moeten geven om verder te komen ten koste van misschien de studenten die er ellenlang over doen of niet afstuderen.

Als je wel wilt werken pak je vaak wat er is en waar vraag naar is,,,,, In het verzorgingshuis waar mijn vader zat werkte een voormalig Afghaanse vluchteling, jaar of 45, die daar op de Landbouwhogeschool was afgestudeerd. Zijn diploma's daar zijn hier niet erkend, dus dan maar oude mensen wassen.... Er moet toch wat geld verdiend worden.

Niemand wordt gedwongen om pakketbezorger te worden.
Dat is niet het punt. Punt is dat de meeste autochtonen dat werk niet meer doen. Bezorger, logistiek...dat soort banen. Die banen worden gevuld door immigranten. Zonder hun hebben we een probleem. En nu wil een deel van de politiek die mensen eruit hebben?

Denk dat er een aantal aannames tussen zitten. De bezorger is geen bezorger geworden omdat hij dacht, ach die arme autochtonen krijgen hun pakketjes niet, dus laat ik dat maar voor ze doen. Dan laat ik mijn studie geneeskunde wel zitten...

Fijn dat ie pakketbezorger is. Maar die hoeven toch ook niet weg?

Dat is niet het punt. Punt is dat de meeste autochtonen dat werk niet meer doen. Bezorger, logistiek...dat soort banen. Die banen worden gevuld door immigranten. Zonder hun hebben we een probleem. En nu wil een deel van de politiek die mensen eruit hebben?
Een heel groot deel van de mensen wil helemaal niet werken en is tevreden met het handje op de houden, want met alles wat je hier in Nederland erbij krijgt is dat meer dan een hoop banen.

Ze zitten hier al 50/60 jaar, In 2023 was ongeveer 5,6% van de Nederlandse bevolking van 15 jaar en ouder moslim. Uiteindelijk zal dus lang duren..

Ze zitten hier al 50/60 jaar, In 2023 was ongeveer 5,6% van de Nederlandse bevolking van 15 jaar en ouder moslim. Uiteindelijk zal dus lang duren..
Waarom worden dan al wel feestdagen "herbenoemd"? Kerst, Pasen etc worden nu Feestdagen. Voor die kleine groep hele tradities opzij.... Apart.

Zwitserland heeft rijkste inwoners ter wereld, Nederland in top 10
Wereldwijd neemt de welvaart toe, maar de bewoners van Zwitserland zijn bijzonder rijk en laten zelfs de Verenigde Staten achter zich. Dat blijkt uit het vermogensonderzoek ‘Global Wealth Report’ van verzekeringsmaatschappij Allianz. Die berekeningen laten zien dat mensen over de hele wereld in totaal rijker zijn dan ooit. Nederland staat op de zesde plek van landen met de meest welvarende inwoners.

Waarom worden dan al wel feestdagen "herbenoemd"? Kerst, Pasen etc worden nu Feestdagen. Voor die kleine groep hele tradities opzij.... Apart.

Je doet alsof dat al nationaal zo besloten is… overigens vind ik het ook onzin dat we vrije dagen hebben op basis van religieuze feestdagen. Gros van de Nederlanders is niet gelovig, komt nooit in de kerk en wil kerk en staat gescheiden hebben.

Kerst en Pasen zijn al geëvolueerd voor de niet-gelovigen, dat is ook prima. Maar vrij zijn met Hemelvaartsdag vind ik bv echt onzin.

Dat mensen zo fel daarop reageren is omdat ze het gevoel hebben dat “ze” (de niet-Westerse Nederlanders) “onze traditie afpakken”. Vanuit emotie wordt er gereageerd

Een heel groot deel van de mensen wil helemaal niet werken en is tevreden met het handje op de houden, want met alles wat je hier in Nederland erbij krijgt is dat meer dan een hoop banen.
Zet ze maar aan het werk. Desnoods vrijwilligerswerk. En niet functioneren is korten op de uitkering. Maak de regels zo dat ze zsm aan het werk kunnen en moeten.

We hebben het hier over de autochtonen, toch? Als ik zo om me heen kijk wanneer ik in Nederland bent valt het me op dat veel autochtonen ook niet veel werk verzetten.

Ja, dat werkt ook goed mee aan de productiviteit van het land. Zeker door de subsidies die er ook nog eens gegevens worden aan de deelnemers.

We hebben het hier over de autochtonen, toch? Als ik zo om me heen kijk wanneer ik in Nederland bent valt het me op dat veel autochtonen ook niet veel werk verzetten.
Wellicht een tip dat je eigen perceptie niet leidend is tav feiten. Check de feiten, oogklepjes/bord af..

Terug
Bovenaan