Boppie
Kilometervreter
Als het op het toekennen van woningen aankomt dan is het inderdaad maar een klein deel.een handjevol...... Van de werkelijkheid losgezongen....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als het op het toekennen van woningen aankomt dan is het inderdaad maar een klein deel.een handjevol...... Van de werkelijkheid losgezongen....
Dat is toch het gevolg van een rechtzaak van de gemeente waaronder Ter Apel valt tegen het COA?En dan dat een (semi)overheidsinstelling (COA - Politie) een boete krijgt van een overheidsinstelling (Inspectie), te betalen aan een overheidsinstelling. Lijkt me zinloos geld rondpompen. De directie van COA zit ook ver boven de Balkenendenorm.
Zo'n 1000 nieuwkomers per week momenteel, zeg 50.000 per jaar. Bovenop de woonproblemen die er al waren.Als het op het toekennen van woningen aankomt dan is het inderdaad maar een klein deel.
Nu zet je der Magistrat wel heel hard weg. Ik lees nergens dat hij wegkijkt, benoemd wat problemen. Het is zeker geen zand strooien en is niet echt een onderdeel van het probleem.Niks ongefundeerd maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag waar ik wegkijk.
Jij begint er over dat omdat het gedecentraliseerd is de problemen in de asielketen er zijn. Daar heeft de decentralisatie van de plaatsing geen ruk mee te maken. Kom zelf met argumenten waaruit blijkt dat ik er naast zit.
Ik reageer op de post dat het waanzin is dat een semi overheidsinstantie boetes aan de overheid moet overmaken. Reden is in dit geval de vastlopende keten. En die loopt mede vast vanwege de genoemde problemen.
Het enige dat je doet is zand strooien.
En je ontkent en kijkt weg dat er wel degelijk problemen zijn met de opvang van migranten. Jij bent onderdeel van het probleem.
Voor je mij straks ook weg zet als fascist want dat zal de volgende stap zijn zeg ik niet dat er geen vluchtelingen opgevangen mogen worden. Maar de wijze waarop het nu ingericht is is in mijn ogen niet houdbaar.
Zo'n 6 a 10 procent gaat naar statushouders nu. Van de sociale huurwoningen.Zo'n 1000 nieuwkomers per week momenteel, zeg 50.000 per jaar. Bovenop de woonproblemen die er al waren.
7% bron: CBSZo'n 6 a 10 procent gaat naar statushouders nu. Van de sociale huurwoningen.
En ik ga er even vanuit dat de gemiddelde statushouder weinig invloed heeft op de kopersmarkt en de private huur.
Zo'n 6 a 10 procent gaat naar statushouders nu. Van de sociale huurwoningen.
En ik ga er even vanuit dat de gemiddelde statushouder weinig invloed heeft op de kopersmarkt en de private huur.
Dat ging indertijd in 2022 in Utrecht om het éénmalig inlopen van een achterstand.Dat is 6 a 10 procent van alle sociale huurwoningen, maar het percentage van starterswoningen dat naar statushouders gaat is veel groter. In sommige steden als Utrecht was dat in 2022 bijna 30% . En dat gaat ten koste van woningen voor mensen die hier geboren en getogen zijn.
Dat ging indertijd in 2022 in Utrecht om het éénmalig inlopen van een achterstand.
Context is alles.
Trap niet in deze frames, statushouders zijn één van de rechthebbenden op de woningmarkt. Ze hebben niet meer of minder rechten dan anderen.
Deels met je eens hoor, maar de privatisering van de sociale huursector is toch echt de grootste katalysator van de huidige problematiek.Het is net zulke onzin om te zeggen dat het enkel door de VVD komt. De verhuurdersheffing komt uit een kabinet waar ook D66 en PvdA in zaten. En vergeet Hugo de Jonge niet, CDA, zijn beleid heeft een negatief effect op particuliere verhuur en indirect dus ook weer op sociale huur. Het is een samenloop van beleid en bevolkingsgroei waar migratie aan bijdraagt.
Zoals ik al eerder zei was de 2022 casus in Utrecht een inhaalslag, niet een structurele voorrang op andere belanghebbenden.Als men voorrang krijgt heeft men in de praktische uitvoering van die rechten meer rechten dan anderen, en dat mag je best ter discussie stellen vind ik. Zonder dat jij gelijk met verwijten aan komt als: 'Tenzij je van mening bent dat dit kinderen zijn van een mindere God.'
Nou, vooruit. We gooien de grenzen volledig dicht. We voeren een asiel stop in. Niemand mag aanvragen. AZC's gaan we sluiten. En wat dan? Dan zijn die mensen er ineens niet meer?Er is al krapte op allerlei vlakken. Waarom zou je dan nog immer duizenden mensen (ex nog de nareizigers) binnenlaten? Is niks fobisch aan, heeft niks met Wilders, Trump, Baudet te maken.
Maar waar de feitelijke discussie om gaat is of statushouders gelijke rechten hebben, of zouden moeten hebben, als autochtonen. Ik vind van wel.
Zeg ik dat ergens?Dus gewoond doorgaan op deze voet boppie? Ogen dicht, vingers in de oren en lalalalala
Als dat zo zou zijn in gelijke omstandigheden dan ben ik dit wel met je eens, maar ik ken de omstandigheden niet waarom gemeenten dit (als het inderdaad klopt wat je zegt) soms hiertoe besluiten.Ja natuurlijk want dat is wat 'statushouder' zijn omvat, je mag legaal duurzaam verblijven in ons land en wonen en werken. Maar ik betoog dus dat er niet altijd sprake is van gelijke rechten maar van meer rechten door voorrangsbeleid van -met name- linkse politici in de grote steden. Daar hebben mensen moeite mee in tijden van woningtekorten.
Jij kan toch niet voor anderen bepalen wat grotere issues zijn?Wat mij tegen de borst stuit is dat problematiek rondom statushouders wordt opgeklopt tot grote hoogte, terwijl er in de samenleving veel grotere issues zijn die door dit onderwerp worden ondergesneeuwd.
Succes met de vergunning!Ik ga nog liever in een plaggenhut op de hei zitten.
Illegalen mag je helpen toch? (itt helpen bij alle overige illegale activiteiten). Dus gooi je paspoort weg, bouw wat op de hei (net als vroeger, als je in 1 nacht een huis kon bouwen mét een dak mocht je blijven wonen. De plaggenhut). richt een groepje op met een handtekeningenactie dat jij wél daar mag blijven wonen.Succes met de vergunning!
Al geregeld. Gewoon heel veel woorden als biologisch afbreekbaar, co2 neutraal, klimaatneutraal, zelfvoorzienend en diervriendelijk erin verwerken.Succes met de vergunning!
Afgewezen. Past niet in het bestemmingsplan, de Gelderse vallei moet beschikbaar blijven voor het afval uit de Heuvelrug.Al geregeld. Gewoon heel veel woorden als biologisch afbreekbaar, co2 neutraal, klimaatneutraal, zelfvoorzienend en diervriendelijk erin verwerken.
Als dat zo zou zijn in gelijke omstandigheden dan ben ik dit wel met je eens, maar ik ken de omstandigheden niet waarom gemeenten dit (als het inderdaad klopt wat je zegt) soms hiertoe besluiten.
Wat mij tegen de borst stuit is dat problematiek rondom statushouders wordt opgeklopt tot grote hoogte, terwijl er in de samenleving veel grotere issues zijn die door dit onderwerp worden ondergesneeuwd.
Vraag je af wie daar belang bij heeft.
Er zou idd best flink strenger naar autochtone handophouders gekeken mogen worden.Maar waar de feitelijke discussie om gaat is of statushouders gelijke rechten hebben, of zouden moeten hebben, als autochtonen. Ik vind van wel.
Dat het wordt opgeklopt is evident. Het gaat niet om de wachtlijst, maar om 'Eigen volk eerst'.De gedachte is dat statushouders er anders 'niet tussen komen' bijvoorbeeld, zoek het advies van de RvS 2015 hierover maar op. En ja het gebeurt, maar neem het dan niet van mij aan, je kunt het zelf nagaan.
Dat het 'wordt opgeklopt' is jouw kwalificatie, persoonlijk herken ik mij daar niet in, maar ik heb er wel een mening over.
Op welke volgorde mensen issues rangschikken en wat ze grotere of kleinere issues vinden, moeten mensen voor zichzelf bepalen. Als jij naarstig op zoek bent naar een woning en in jouw buurt gaat 30% van de sociale huurwoningen naar statushouders terwijl jij al 10 jaar wacht, kan ik mij goed voorstellen dat je dit prioriteert als probleem.
Dit is een holle alinea. En een hele foute link naar een duistere tijd vroeger. En zo rolt extreem links....Er zijn politieke krachten die met veel tamtam wijzen naar migratie als alomvattende schuldige van de problemen in de samenleving. Het is een eeuwenoude truc van politieke opportunisten om de sluwe vreemdeling of buitenlander de schuld te geven van het eigen falen. En het is al eeuwenlang succesvol omdat het appelleert aan de intrinsieke angsten van de mens voor het onbekende en het andere/vreemde alsof dat per definitie niet te vertrouwen is.
S
Dat het wordt opgeklopt is evident. Het gaat niet om de wachtlijst, maar om 'Eigen volk eerst'.
De discussie is dus of het zijn van statushouder wel of geen urgentie is. Daar verschillen de (politieke) meningen over. De groep die er de meeste nadelen van ondervindt zijn de starters, niet mensen die een urgentie hebben, dat zijn vaak doorstromers en die hebben er minder nadeel van.Het probleem zit hem niet in de veronderstelde 'voorrang' voor statushouders, maar om het gebrek aan beschikbaarheid van voldoende geschikte huisvesting voor mensen die dit nodig hebben. En daardoor er wachtenden 10 jaar of langer op een woning moeten wachten. In sommige gevallen krijgen statushouders urgentie boven andere wachtenden. Hierin is de urgentie niet het probleem, maar dat het een vreemdeling/buitenlander betreft die jou van je plek verdringt. Maar urgentie op de woningmarkt kan om verschillende redenen voorrang geven, bijvoorbeeld bij een scheiding, medische problemen of een andere noodsituatie. En daar hoor je niemand over, niemand klaagt over de stijging van het aantal eenpersoons huishoudens of de vele echtscheidingen (nuja, de gristelijken wellicht).
Dat is een drogredenering. Het feit dat dat eerder gebeurde betekent niet dat je nu kritiek op migratie niet serieus hoeft te nemen en weg kan zetten als politiek opportunisme. Migratie is een groot thema voor de hele westerse wereld, voor nu en de nabije toekomst.Er zijn politieke krachten die met veel tamtam wijzen naar migratie als alomvattende schuldige van de problemen in de samenleving. Het is een eeuwenoude truc van politieke opportunisten om de sluwe vreemdeling of buitenlander de schuld te geven van het eigen falen. En het is al eeuwenlang succesvol omdat het appelleert aan de intrinsieke angsten van de mens voor het onbekende en het andere/vreemde alsof dat per definitie niet te vertrouwen is.
Sterker nog, in 2022 gingen voor een aantal maanden álle sociale huurwoningen in Utrecht naar statushouders. 100% dus.En die 30% is een al gedebunked frame.
Als dat zou zijn zouden alle vormen van urgentie ter discussie staan en niet alleen die van de statushouder.De discussie is dus of het zijn van statushouder wel of geen urgentie is. Daar verschillen de (politieke) meningen over. De groep die er de meeste nadelen van ondervindt zijn de starters, niet mensen die een urgentie hebben, dat zijn vaak doorstromers en die hebben er minder nadeel van.
Nope, jij vindt het een drogredenering. Dat is iets anders. Nergens neem ik kritiek op migratie niet serieus, wel in deze casus en op basis van de gegeven argumenten. Wel zuiver discussiëren aub.Dat is een drogredenering. Het feit dat dat eerder gebeurde betekent niet dat je nu kritiek op migratie niet serieus hoeft te nemen en weg kan zetten als politiek opportunisme. Migratie is een groot thema voor de hele westerse wereld, voor nu en de nabije toekomst.
Je kunt het anders blijven formuleren tot je paars ziet, maar het blijft een eenmalige actie om achterstanden weg te werken.Sterker nog, in 2022 gingen voor een aantal maanden álle sociale huurwoningen in Utrecht naar statushouders. 100% dus.
Gaat het verder wel helemaal goed met je? Ik maak me een beetje zorgen.Feit is dat PVV in 2023 de grootste partij was qua zetels. Dan kan extreem links dat allemaal vreselijk vinden maar het is wat het is. Maar extreem links heeft altijd een joker in de mouw om de democratie te nekken (want democratie moet wel beetje blijven zoals extreem links dat wil); cordon sanitaire.
Net zoals de motie tegen extreem geweld. Dat ondertekent extreem links gewoon niet. Verheerlijken van geweld zit die kant in het bloed. Zie de politiek moorden uit de recente geschiedenis. Gevaarlijke groep.
Als dat zou zijn zouden alle vormen van urgentie ter discussie staan en niet alleen die van de statushouder.
Ik vond en vind dat een drogredenering ja, je zet kritiek op migratie weg als politiek opportunisme, een politieke truc om eigen falen te verhullen. Of niet? Als je de kritiek op migratie wel hout vindt snijden begrijp ik niet waarom je dat schreef want dan deed het helemaal niet ter zake.Nope, jij vindt het een drogredenering. Dat is iets anders. Nergens neem ik kritiek op migratie niet serieus, wel in deze casus en op basis van de gegeven argumenten. Wel zuiver discussiëren aub.
Toch is het een feit dat er gemeenten zijn die statushouders voorrang willen (blijven) geven en dat er politici zijn die nu naar de RvS gaan om te onderzoeken of die voorrang er af kan. Of ontken je dat?Je kunt het anders blijven formuleren tot je paars ziet, maar het blijft een eenmalige actie om achterstanden weg te werken.
Overigens is het niet nodig op de man te spelen omdat je de mening van Joost niet aanstaat. Ook al gaat hij wat ver.Gaat het verder wel helemaal goed met je? Ik maak me een beetje zorgen.
Volgens mij provoceer je gewoon. Ik kan me amper voorstellen dat je dit echt zou geloven.Feit is dat PVV in 2023 de grootste partij was qua zetels. Dan kan extreem links dat allemaal vreselijk vinden maar het is wat het is. Maar extreem links heeft altijd een joker in de mouw om de democratie te nekken (want democratie moet wel beetje blijven zoals extreem links dat wil); cordon sanitaire.
Net zoals de motie tegen extreem geweld. Dat ondertekent extreem links gewoon niet. Verheerlijken van geweld zit die kant in het bloed. Zie de politiek moorden uit de recente geschiedenis. Gevaarlijke groep.
Omdat oplossingen nooit gevonden worden door 1 element uit een context te halen.Waarom?
Blijft jouw mening. Ik schreef deze regel omdat dit in vele gedaanten en bij evenzovele maatschappelijke problemen nu en in de geschiedenis terug ziet komen. Of ontken je dat? Zo ook bij dit onderwerp.Ik vond en vind dat een drogredenering ja, je zet kritiek op migratie weg als politiek opportunisme, een politieke truc om eigen falen te verhullen. Of niet? Als je de kritiek op migratie wel hout vindt snijden begrijp ik niet waarom je dat schreef want dan deed het helemaal niet ter zake.
O ja? Is dat een feit? Heb je, behoudens jouw voorbeeld uit Utrecht meer voorbeelden?Toch is het een feit dat er gemeenten zijn die statushouders voorrang willen (blijven) geven en dat er politici zijn die nu naar de RvS gaan om te onderzoeken of die voorrang er af kan. Of ontken je dat?
Feit blijft dat we het meest rechtse kabinet in jaren hebben gehad en er totaal geen beleid is gevoerd. Noch op migratie, noch op stikstof, noch op wonen, noch op het klimaat, noch ...
Wie kaatst kan de bal verwachten. Dit was geen reactie om serieus op in te gaan, ik heb het plaatje verwijderd.Overigens is het niet nodig op de man te spelen omdat je de mening van Joost niet aanstaat. Ook al gaat hij wat ver.
Ja, ik denk wel dat een (centrum) links of (centrum) rechts kabinet stappen hadden kunnen zetten. Daar zijn betere en meer capabele mensen te vinden. Let op de mensen die het meeste door Wilders worden gedemoniseerd, dat zijn veelal de meest competente politici.Denk jij dat een links kabinet wel stappen had kunnen zetten in die korte periode? Ik denk het niet. Wat het komende kabinet ook wordt, ik hoop op meer capabele bewindslieden dan afgelopen periode...
Er zitten momenteel geen capabele mensen in de politiek.Ja, ik denk wel dat een (centrum) links of (centrum) rechts kabinet stappen hadden kunnen zetten. Daar zijn betere en meer capabele mensen te vinden. Let op de mensen die het meeste door Wilders worden gedemoniseerd, dat zijn veelal de meest competente politici.
Ik poneer feiten. Kun je daar moeilijk mee omgaan?Gaat het verder wel helemaal goed met je? Ik maak me een beetje zorgen.
Kun je dit onderbouwen?Let op de mensen die het meeste door Wilders worden gedemoniseerd, dat zijn veelal de meest competente politici.
Toegegeven, die is leuk!Ik poneer feiten. Kun je daar moeilijk mee omgaan?![]()