Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Succes met het aflossen van je restschuld als je werkeloos raakt, arbeidsongeschikt of op een andere manier je woning gedwongen moet verkopen en je woning staat tienduizenden euro’s onder water.
Ja maar Lennie ook als de HRA blijft bestaan, is de kans groot dat je een probleem hebt als je werkloos raakt of arbeidsongeschikt.

Ik zal mij verzekeren waar nodig, en wat extra aflossen als het kan. Uiteindelijk zijn er altijd onzekerheden in het leven, daar is niets aan te doen.

En ik blijf het een bijzonder fenomeen vinden dat vaak eerst wordt bestreden dat de HRA prijsopdrijvend werkt, cq niet zorgt voor hogere prijzen en verminderde betaalbaarheid. Om dan daarna bang te zijn dat de hele markt instort als die er niet zou zijn. Dat kan ik niet met elkaar verenigen.

Ja maar Lennie ook als de HRA blijft bestaan, is de kans groot dat je een probleem hebt als je werkloos raakt of arbeidsongeschikt.

Ik zal mij verzekeren waar nodig, en wat extra aflossen als het kan. Uiteindelijk zijn er altijd onzekerheden in het leven, daar is niets aan te doen.

En ik blijf het een bijzonder fenomeen vinden dat vaak eerst wordt bestreden dat de HRA prijsopdrijvend werkt, cq niet zorgt voor hogere prijzen en verminderde betaalbaarheid. Om dan daarna bang te zijn dat de hele markt instort als die er niet zou zijn. Dat kan ik niet met elkaar verenigen.
De HRA is maar in beperkte schaal verantwoordelijk voor de prijsopdrijving. HRA is er 1 van. Door het af te schaffen raak je met name de starter en daarmee ook de doorstroming en heeft daarmee een groter effect op de woningmarkt dan alleen prijsopdrijving.

Laatst bewerkt:

Overlijdensrisico zou ik altijd afdekken bij het aangaan van een hypotheek. Blij dat wij dit indertijd gedaan hebben iig.

Volgens mij heb je mij dat nooit horen zeggen. Het lijkt mij vrij evident dat een hogere leencapaciteit een hogere verkoopprijs mogelijk maakt.

In 1980 was de inflatie torenhoog en de woningmarkt had zijn grootste dip waar de gemiddelde woningprijzen zakte met 46% maar liefst.
Die heb ik niet meegemaakt. Ik heb de crash van 2008-2013 wel meegemaakt. Die is me bijgebleven. Niemand raakte z’n huis nog kwijt, de markt zou voor altijd veranderd zijn. Nederland was af. Enkel in De Randstad was er nog een kleine vraag, de rest van Nederland moest inzetten op krimp. Brede politieke en maatschappelijke consensus. Het heeft mij geleerd hoe ontzettend gevaarlijk het is om zomaar achter de meute aan te hobbelen.

In 1980 was de inflatie torenhoog en de woningmarkt had zijn grootste dip waar de gemiddelde woningprijzen zakte met 46% maar liefst.

Nadat ze tweede helft jaren ' 70 verdubbeld waren.

Die heb ik niet meegemaakt. Ik heb de crash van 2008-2013 wel meegemaakt. Dat vond ik ontzettend heftig.

Mijn woning stond geruime tijd onder water, doorschuiven ging niet. Daarom tijdelijk tegelijk huurder en verhuurder geweest in die jaren.

Mijn woning stond geruime tijd onder water, doorschuiven ging niet. Daarom tijdelijk tegelijk huurder en verhuurder geweest in die jaren.
Toen ik voorzag dat het met mijn baan wel goed zou gaan, heb ik het verlies op mijn huis gepakt en een ander veel duurder huis gekocht dat nog veel harder in waarde was gedaald.. Als een van de weinigen in die tijd, eerst wat anders gekocht en toen pas mijn huis verkocht. Achteraf een van mijn betere financiële beslissingen.

Hier een mooi stukje inkijk.

Die heb ik niet meegemaakt. Ik heb de crash van 2008-2013 wel meegemaakt. Die is me bijgebleven. Niemand raakte z’n huis nog kwijt, de markt zou voor altijd veranderd zijn. Nederland was af. Enkel in De Randstad was er nog een kleine vraag, de rest van Nederland moest inzetten op krimp. Brede politieke en maatschappelijke consensus. Het heeft mij geleerd hoe ontzettend gevaarlijk het is om zomaar achter de meute aan te hobbelen.
Wij hadden geluk, verkocht en gekocht in 2007.

Hier 2002 eerste huis gekocht. Deze heeft vanaf dag 1 tot de verkoop in 2017 technisch onder water gestaan.

Mijn eerst huis in 1992 gekocht voor 220k gulden (100k euro) en verkocht in 2007 voor 289k euro. Dus prijsstijgingen zijn van alle tijden.

Ik kocht op mijn 24e mijn eerste huis, alleen. Ik heb geluk dat ik die mogelijkheid had. Het kon toen nét, maar nu is dit echt onmogelijk. Na 4 jaar een stap gemaakt en daar woon ik nu nog. In tien jaar is de waarde verdrievoudigd. Maarja, als je iets anders koopt maakt dat geen fluit uit.
De hypotheekrenteaftrek mag er van mij af, maar helpt dat? De huizenprijzen zullen vast niet hard dalen. De kopersgroep wordt kleiner; alleen de rijke kopers die wat minder hypotheek nodig hebben (bijv. van ouders lenen) kunnen dan nog kopen. De vraag naar huur wordt dan groter, waardoor die prijzen omhoog gaan en - ondanks dat verhuren minder aantrekkelijk wordt gemaakt - het verhuren dus weer aantrekkelijker wordt. Lastige case.

Ik kocht op mijn 24e mijn eerste huis, alleen. Ik heb geluk dat ik die mogelijkheid had. Het kon toen nét, maar nu is dit echt onmogelijk. Na 4 jaar een stap gemaakt en daar woon ik nu nog. In tien jaar is de waarde verdrievoudigd. Maarja, als je iets anders koopt maakt dat geen fluit uit.
De hypotheekrenteaftrek mag er van mij af, maar helpt dat? De huizenprijzen zullen vast niet hard dalen. De kopersgroep wordt kleiner; alleen de rijke kopers die wat minder hypotheek nodig hebben (bijv. van ouders lenen) kunnen dan nog kopen. De vraag naar huur wordt dan groter, waardoor die prijzen omhoog gaan en - ondanks dat verhuren minder aantrekkelijk wordt gemaakt - het verhuren dus weer aantrekkelijker wordt. Lastige case.
Eigenlijk vat je het samen in een notendop. De enige manier is huizen bouwen. Want van koop naar huur verleggen levert per saldo 0 woningen op.

Inderdaad, ik geloof ook dat de enige remedie veel bouwen is. Ik hoorde vandaag dat GL PvdA een plan heeft gelanceerd, investering van 35 miljard, puur gericht op woningbouw. Ik moet het nog gaan lezen en ben vooral benieuwd hoe ze het willen gaan betalen, maar die kant moet het wel op.

Inderdaad, ik geloof ook dat de enige remedie veel bouwen is. Ik hoorde vandaag dat GL PvdA een plan heeft gelanceerd, investering van 35 miljard, puur gericht op woningbouw. Ik moet het nog gaan lezen en ben vooral benieuwd hoe ze het willen gaan betalen, maar die kant moet het wel op.
Ze willen boeren verwijderen en als overheid de gronden gaan ontwikkelen. Blijft Groen Links. Want als de overheid zich ergens mee bemoeid dan gaat het goed…. Echt…

En kijk naar Almere en Lelystad waar alle grond wordt uitgegeven door de gemeente. Alsof de grond daar gratis wordt weggegeven. De gemeente is juist daar bezig met winstmaximalisatie op de woningbouw.

Volgens mij is de oplossing om de werkgelegenheid meer te verdelen over het land. Dat zou de overheid moet stimuleren. Er zijn krimp regio’s waar er voldoende infrastructuur ligt, de woningen nog relatief betaalbaar zijn en genoeg ruimte voor meer woningbouw.

Je kan wel roepen dat je wilt bouwen. Ik kan vanalles opnemen in mijn verkiezingsprogramma maar in hoeverre is het haalbaar? En daar zit de crux. We hebben het stikstofprobleem. Natura2000 en een tekort aan personeel. Ow ja en voor wie afgelopen week de krant gelezen heeft. In Zwolle hebben ze een plan gelanceerd en de bouwer mag niet meer dan 2% winstmarge hebben. Met andere woorden we moeten heel veel bouwen maar er mag geen geld verdiend worden en zo wel dan graag afromen. (GL PvdA beleid) Waarom denk je dat heel veel bouwers de woningbouw met al zijn bouwbesluiten en dergelijke links laat liggen? Dus prachtige plannen maar qua uitvoerbaarheid zie ik nog wel wat obstakels.

Nogmaals er moet gebouwd worden maar zonder onderbouwing roepen dat er 35 mld vrijgemaakt moet worden is wel heel makkelijk scoren.

Het zou fijn zijn als zowel links als rechts stopt met het afvangen van vliegen en eindelijk eens gaat doen waar ze voor betaald worden. Ze zijn in dienst van ons en niet andersom.

Gezien de feiten dat de politiek helemaal niet bezig is met binnenlandse uitdagingen ( ondanks de verschillende uitdagingen op woon/zorg/ klimaatverandering/ betaalbaarheid) is de keuze vrij makkelijk geworden. Het is of rechts ( aanpak van migratie / mentaliteit- cultuur verschillen), versus gedoogbeleid of links ( nog meer geld over de balk gooien in het buitenland en de Hollanders nog verder financieel afknijpen. We moeten ook niet teveel van een volgend pretkabinet verwachtten want dat is naar alle waarschijnlijkheid ook alleen maar met zichzelf bezig en schuift de acute uitdagingen vrolijk door naar de toekomst. Technisch kunnen we een hoop maar zolang de wil er niet is om de uitdagingen echt aan te pakken en daar de maatschappij in mee te nemen, tja dan houd het snel op.

Gezien de feiten dat de politiek helemaal niet bezig is met binnenlandse uitdagingen ( ondanks de verschillende uitdagingen op woon/zorg/ klimaatverandering/ betaalbaarheid) is de keuze vrij makkelijk geworden. Het is of rechts ( aanpak van migratie / mentaliteit- cultuur verschillen), versus gedoogbeleid of links ( nog meer geld over de balk gooien in het buitenland en de Hollanders nog verder financieel afknijpen. We moeten ook niet teveel van een volgend pretkabinet verwachtten want dat is naar alle waarschijnlijkheid ook alleen maar met zichzelf bezig en schuift de acute uitdagingen vrolijk door naar de toekomst. Technisch kunnen we een hoop maar zolang de wil er niet is om de uitdagingen echt aan te pakken en daar de maatschappij in mee te nemen, tja dan houd het snel op.
We hebben net een waardeloos kabinet gehad. Het lijkt me dus echt wel tijd voor wat anders. Laat links het maar weer eens proberen.
Edit: Als toevoeging ben ik vooral benieuwd hoe rechts het nu wel op zou moeten lossen en voor wie?

Laatst bewerkt:
Nogmaals er moet gebouwd worden maar zonder onderbouwing roepen dat er 35 mld vrijgemaakt moet worden is wel heel makkelijk scoren.

Het zou fijn zijn als zowel links als rechts stopt met het afvangen van vliegen en eindelijk eens gaat doen waar ze voor betaald worden. Ze zijn in dienst van ons en niet andersom.
Ik begrijp dat je nooit op een partij zal stemmen waarbij de plannen niet zijn doorgerekend?

We hebben net een waardeloos kabinet gehad. Het lijkt me dus echt wel tijd voor wat anders. Laat links het maar weer eens proberen.
Edit: Als toevoeging ben ik vooral benieuwd hoe rechts het nu wel op zou moeten lossen en voor wie?
Links beleid heeft bewezen voor armoede en ellende te zorgen. Hoe linkser, hoe groter de ellende.

Ik begrijp dat je nooit op een partij zal stemmen waarbij de plannen niet zijn doorgerekend?
Domme en nodeloze opmerking.

Ten aanzien van de woningmarkt mis ik overal een visie. Out of the box denken. Er staat best wel wat vastgoed leeg wat middels herontwikkeling kan worden ontwikkeld tot starterswoningen. Maar daar zijn wel projectontwikkelaars voor nodig. Dat adagium van huisjesmelkers moeten we ook vanaf.

Laatst bewerkt:
Nou, aan links heb je te danken dat er geen kinderen meer in de fabrieken werken. Dat er CAO's zijn, vakbonden, zorgverzekeringen etc. Dus dat valt wel mee.
Omdat allemaal op de conto van links te schrijven gaat wat ver. Dat heet gewoon beschaving. Vakbonden zijn helaas uitstervend en met name omdat zij in mijn ogen alleen maar opkomen voor de ouderen. Dat ik ambtenaar was had ik ook een lidmaatschap maar die heb ik rap opgezegd na de eerste vergaderingen.

Omdat allemaal op de conto van links te schrijven gaat wat ver. Dat heet gewoon beschaving. Vakbonden zijn helaas uitstervend en met name omdat zij in mijn ogen alleen maar opkomen voor de ouderen. Dat ik ambtenaar was had ik ook een lidmaatschap maar die heb ik rap opgezegd na de eerste vergaderingen.
Ik vraag mij dan weer af of JA21, PVV, BBB en VVD zorgverzekeringen, CAO's, vakbonden ook als beschaving zien of als onderhandelbaar.

Ik vraag mij dan weer af of JA21, PVV, BBB en VVD zorgverzekeringen, CAO's, vakbonden ook als beschaving zien of als onderhandelbaar.

Weetje;
In 1874 is het de liberaal Samuel van Houten die het verbiedt kinderen tot 12 jaar in fabrieken te laten werken (op het land mag dan weer wel) nadat 10 jaar eerder Thorbecke onder druk van de publieke opinie onderzoek liet doen naar kinderarbeid.

Bron:

Ik weet niet wat je frame in deze is? Overigens is de PVV op immigratie na behoorlijk links. Eerder SP links dan VVD rechts.
Ja dat wordt vaak gezegd over de PVV, hoewel ik het herken, twijfel ik wel hoe ik dat moet inschatten bij hun. Vaak wordt PVV sociaal-economisch als links aangemerkt maar het is de PVV natuurlijk vooral te doen om thema immigratie. Bij onderhandelingen is immigratie voor hun hét punt dat ze binnen willen slepen (logisch) en de sociaal-economische punten zijn dan vaker het ondergeschoven kind. Dus wat hebben hun kiezers daar dan aan.

Bij de VVD, JA21 en BBB ben ik misschien wat cynisch, maar ik vraag mij oprecht af:
- Zou BBB nou werkelijk zo begaan/geïnteresseerd zijn met de werkomstandigheden van arbeidsmigranten in slachthuizen?
- Zou afschaffing van de verplichte zorgverzekering en een vervanging door een ander systeem zoals het Amerikaanse- (gechargeerd gesteld: gezondheidszorg is voor mensen met geld) echt een taboe zijn voor de VVD en JA21? Zien zij het nu in van zorg voor iedereen?

Ik durf mijn handen er niet voor in het vuur te steken in elk geval.

De vraag stellen is hem wat mij betreft beantwoorden. Als ik aan beschaving denk zijn de bovenste partijen in de huidige vorm niet de eerste waar ik aan denk.

De VVD is volledig de weg kwijt momenteel, er is weinig over van de bestuurderspartij die het ooit was. Je kunt zelfs vragen stellen in hoeverre de rechtsstaat bij de huidige VVD nog wel in goede handen is. Ik heb hier eerder een artikel over gedeeld.

J21, geen idee wat deze partij toevoegt aan het politieke bestel anders dan het leegeten van de VVD en de wat "beschaafde" (voor zover dat kan) PVV'er.

BBB is een one-issue boerenpartij. Wij de stront, de agro quote 500 de winst.

PVV is een anti-democratische partij met enge trekken.

- Zou BBB nou werkelijk zo begaan/geïnteresseerd zijn met de werkomstandigheden van arbeidsmigranten in slachthuizen?

Nee.
- Zou afschaffing van de verplichte zorgverzekering en een vervanging door een ander systeem zoals het Amerikaanse- (gechargeerd gesteld: gezondheidszorg is voor mensen met geld) echt een taboe zijn voor de VVD en JA21? Zien zij het nu in van zorg voor iedereen?
Bij JA21? Geen idee.
Bij de huidige VVD? Nee.

Ben ik daar stellig over? Ja.

Ik zie de VVD toch nog wel als volkspartij, waarin verschillende flanken vertegenwoordigd zijn, en JA21 als hardliners op rechts. Zeg maar het rechtse broertje van de VVD. Dus ik twijfel juist meer aan JA21 dan aan VVD wat dit betreft.

Ik zie de VVD toch nog wel als volkspartij, waarin verschillende flanken vertegenwoordigd zijn, en JA21 als hardliners op rechts. Zeg maar het rechtse broertje van de VVD. Dus ik twijfel juist meer aan JA21 dan aan VVD wat dit betreft.
Ik lees nergens dat de VVD noch JA21 de zorgverzekering af willen schaffen.

Voor wat betreft immigratie wil ik nog wel het een en ander aanstippen. Ik vind het onbegrijpelijk dat gezinshereniging een recht is. En voor dat ik de toorn van links over me heen krijg. Met het oog op het feit dat onze ouderen hun oude dag als ze echt wat gaan mankeren apart van elkaar moeten leven/wonen.

Ik zie de VVD toch nog wel als volkspartij,
Nee, ik niet zozeer. Ik vind het vooral in de basis een behoudende, dus conservatieve partij. Voor de 'haves' met name, en (beschermen van) het bezit en (groot) kapitaal. Met lippendienst aan het liberalisme. Lippendienst, omdat het liberalisme uitgaat van gelijke kansen voor iedereen. Bescherming van bezit schept nu juist ongelijke kansen in gelijke omstandigheden.

Een liberaal zou juist kapitaal belasten ten gunste van arbeid.

Links of rechts zegt iets over de keuzes die je maakt. Sommige partijen uit het net gevallen kabinet maken geen keuzes. Ze roepen precies wat de burgers allemaal willen maar vergeten even dat dat geld kost en dus niet allemaal kan. En dan ga je vroeg of laat op je bek en laat je een grote rommel achter.

Precies. En hoe je wil dat de samenleving functioneert, welke prioriteiten je stelt en - inderdaad - de keuzes die je maakt. En natuurlijk hoe je dit financiert. De West Europese politek functioneerde decennialang uitstekend, we vonden elkaar in compromissen en er was een zekere balans. Ergens zijn we deze balans kwijtgeraakt, door populisme, interne- en externe actoren die belang hebben bij chaos en ontevredenheid. Links heeft geen verhaal (meer) anders dan milieu, en gematigd rechts is stuurloos, opgejaagd door het succes van radicaal- en extreem rechts. En, het meest gevaarlijk is dat links en rechts irrelevant dreigt te worden en ingehaald wordt door democratisch versus anti democratisch.

Domme en nodeloze opmerking.

Ten aanzien van de woningmarkt mis ik overal een visie. Out of the box denken. Er staat best wel wat vastgoed leeg wat middels herontwikkeling kan worden ontwikkeld tot starterswoningen. Maar daar zijn wel projectontwikkelaars voor nodig. Dat adagium van huisjesmelkers moeten we ook vanaf.
Bedankt om mijn opmerking - het was eigenlijk een vraag - zonder onderbouwing 'dom' te doemen. Kan je hier wat over uitweiden of is dit het?

Ja dat wordt vaak gezegd over de PVV, hoewel ik het herken, twijfel ik wel hoe ik dat moet inschatten bij hun. Vaak wordt PVV sociaal-economisch als links aangemerkt maar het is de PVV natuurlijk vooral te doen om thema immigratie. Bij onderhandelingen is immigratie voor hun hét punt dat ze binnen willen slepen (logisch) en de sociaal-economische punten zijn dan vaker het ondergeschoven kind. Dus wat hebben hun kiezers daar dan aan.

Bij de VVD, JA21 en BBB ben ik misschien wat cynisch, maar ik vraag mij oprecht af:

Ik durf mijn handen er niet voor in het vuur te steken in elk geval.
Jij denkt dat D66 echt geïnteresseerd is in wat er in het land speelt? Jij denkt dat Timmermans er voor wat anders zit dan voor eigen glorie? En dat de SP op wil komen voor de middeninkomens? Om van die radicalen van een Groen Links nog maar te zwijgen. Zij willen onder het mom van milieu “het land” hun levenswijze en denkwijze opleggen.

Nee, ik niet zozeer. Ik vind het vooral in de basis een behoudende, dus conservatieve partij. Voor de 'haves' met name, en (beschermen van) het bezit en (groot) kapitaal. Met lippendienst aan het liberalisme. Lippendienst, omdat het liberalisme uitgaat van gelijke kansen voor iedereen. Bescherming van bezit schept nu juist ongelijke kansen in gelijke omstandigheden.

Een liberaal zou juist kapitaal belasten ten gunste van arbeid.
Bijzonder. Dus iemand die hard werkt moet z’n vermogen maar afstaan aan iemand die de hele dag niks uitvreet? Waarom zou ik in vredesnaam om 5:30 uur opstaan en om 19:30 de computer pas weer uitzetten, als ik alles wat ik verdien moet delen met iemand die de afgelopen 3 jaar nog geen dag gewerkt heeft? En dat is precies wat er mis is met een linkse ideologie. En daarom werkt de linkse ideologie nooit, nergens en onder geen enkele omstandigheid voor langere tijd. Met uitzondering van landen waar een overvloed aan grondstoffen zijn (gas en olie) en weinig mensen.

Precies. En hoe je wil dat de samenleving functioneert, welke prioriteiten je stelt en - inderdaad - de keuzes die je maakt. En natuurlijk hoe je dit financiert. De West Europese politek functioneerde decennialang uitstekend, we vonden elkaar in compromissen en er was een zekere balans. Ergens zijn we deze balans kwijtgeraakt, door populisme, interne- en externe actoren die belang hebben bij chaos en ontevredenheid. Links heeft geen verhaal (meer) anders dan milieu, en gematigd rechts is stuurloos, opgejaagd door het succes van radicaal- en extreem rechts. En, het meest gevaarlijk is dat links en rechts irrelevant dreigt te worden en ingehaald wordt door democratisch versus anti democratisch.
volgens mij zijn er in heel de westerse wereld om de 4 jaar verkiezingen. Dat er partijen zijn die allemaal dingen willen verbieden, onteigenen en gedragingen willen opleggen is bijzonder kwalijk.maar na maximaal 4 jaar kun je ze weer wegsturen. We moeten het niet spannender maken dan het al is.

Links of rechts zegt iets over de keuzes die je maakt. Sommige partijen uit het net gevallen kabinet maken geen keuzes. Ze roepen precies wat de burgers allemaal willen maar vergeten even dat dat geld kost en dus niet allemaal kan. En dan ga je vroeg of laat op je bek en laat je een grote rommel achter.
Precies zoals stikstof, huizen willen bouwen, stroomnet, grote tekorten in de bouw.
Wat onze politici deze tijden ook roepen, geen van alle gaat het kunnen oplossen.

Ja je kan er geld tegenaan gooien, alleen wat laat je dan voor rommel achter is de vraag.
Voordeel van een lening is wel dat dit geleende geld minder waard wordt.

Hele steden willen bouwen daargelaten, menig ingenieursbureau zit al vol werk uit de industrie, of hebben de kennis niet voor het stedelijk bouwen, een woontoren is toch net anders dan een woonhuis of een industrieel park.

Overal zullen dus knelpunten zijn ik denk dat de 'regeltjes' nog wel het makkelijkst zijn. Los van alle natura2000 projecten waar rekening mee gehouden moet worden.

Overigens een boer ontslaan uit zijn werk vind ik ook apart. Alhoewel ik mij kan voorstellen dat er een aantal zijn die zeggen geen opvolger te hebben en dus verkopen.

Jij denkt dat D66 echt geïnteresseerd is in wat er in het land speelt?
Ja, of in ieder geval niet in meer of mindere mate dan andere partijen. Kijk, iedere partij heeft een eigen doelgroep, jij bent duidelijk niet de doelgroep van D66. Ik vermoed wel van de VVD. Bij mij is het precies andersom. Binnen het hele politieke spectrum, zijn er grotere verschillen mogelijk.

Jij denkt dat Timmermans er voor wat anders zit dan voor eigen glorie?
Dat moet haast wel, ik snap die man echt niet. Hij wordt dermate gedemoniseerd dat het niet uitgesloten is dat hij gevaar gaat lopen als hij gekozen zal worden tot MP of een belangrijke ministerspost krijgt. Daar ben ik echt bang voor. Hetzelfde geldt nu natuurlijk al voor Wilders. En daar gaat je leven dan met al die persoonsbeveiliging. Nee, mij niet bellen. Als ik Timmermans was, had ik gedacht “stik maar” en mij lekker teruggetrokken in die vrijstaande woning bij Maastricht (die hij van rechts niet mag hebben, want linkse mensen moeten wonen in een plaggenhut en ruiken naar natte krakershond).

Voor D66 is Nederland zo groot als de Randstad. Verder zijn het een stelletje opportunistische populisten. Verkiezingsprogramma wordt aangepast op waar ze het beste op kunnen scoren. Daar zit geen enkele overtuiging achter waar ze op kunnen terugvallen. En je kan ze al helemaal niet betrappen op een langjarige visie op het land.

Timmermans loopt 0 gevaar. Het is een naar pedant mannetje. Maar zolang je geen moslims of natuurliefhebbers beledigd, kun je gewoon veilig over straat in Nederland. Hij heeft binnen de partij uiteraard wel de nodige vijanden gemaakt. Hij heeft Cohen destijds vakkundig laten struikelen. En afgelopen zomer de gematigde kant van de PvdA van de partij vervreemd. Alles voor het torentje. Maar daar wek je geen geweld mee op.

Van mij mag overigens iedereen in een vrijstaande woning wonen. Ik gun iedereen het beste. Maar je bent toch wel met me eens dat iemand als Timmermans nou wel het schoolvoorbeeld is van een volgevreten salonsocialist. Links praten, rechts doen. De man heeft werkelijk 0 feeling met z’n achterban. Wat dat betreft is de SP heel wat geloofwaardiger.

Van mij mag overigens iedereen in een vrijstaande woning wonen. Ik gun iedereen het beste. Maar je bent toch wel met me eens dat iemand als Timmermans nou wel het schoolvoorbeeld is van een volgevreten salonsocialist. Links praten, rechts doen. De man heeft werkelijk 0 feeling met z’n achterban. Wat dat betreft is de SP heel wat geloofwaardiger.
Kan het niet beter verwoorden. Vreselijke man. Echter hoeft hij niet te vrezen voor een kogel/extreem geweld. Dat gebeurt alleen aan de andere kant...

Terug
Bovenaan