Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Dat was niet de vraag. De vraag is of je objectief net zoveel voordelen als nadelen kan opschrijven. Of zitten er objectief gezien meer nadelen dan voordelen aan deze wet.
Objectief meer nadelen dan voordelen, nee dat niet. Ook niet zo interessant, de NOS vindt het overduidelijk iets waar heel veel aandacht aan gegeven moet worden. En dat ze vooral moeten berichten dat ze het er niet mee eens zijn. Principieel ben ik het met de wet eens. Ik persoonlijk vind het alleen een non topic. De wijze van verslaglegging bevalt me echter niet.

Ernstig toch? Dat ik nieuws gekleurd interpreteer, dat kan. Maar een journalist hoort toch gewoon objectief verslag te doen? En niet bij een uitspraak van een boer, Wilders, of Trump direct in een soort kramp te vliegen, met de aanname dat de uitspraak bij voorbaat al niet klopt.

Jesse Klaver had altijd een beetje een gunfactor. Zag er leuk uit met z’n krullebol en losse lokken. Inhoudelijk is hij nooit echt sterk geweest. Hij had goed bij D66 gepast met z’n morele superioriteit.zObjectieve journalistiek is een illusie. En als een programma echt alle partijen langs laat komen krijgen ze ook kritiek, namelijk dat z
Journalistiek is zelden echt objectief omdat journalisten mensen met maatschappelijke interesse zijn en dus vaak politiek een standpunt innemen.
Als je de Volkskrant leest weet je dat je een links georiënteerde krant leest, bij de Telegraaf weet je dat het meer op rechts gericht is. Geldt ook voor tijdschriften, VN of EW dat scheelt nogal qua benadering van onderwerpen.
En media die een kant gekozen heeft zie je in het buitenland natuurlijk ook, en erger nog, zie CNN en Fox News .

Dat bericht van de NOS vind ik daar een voorbeeld van. Ik zie niet hoe ze daar de opinie proberen te beïnvloeden. Lennie leest dat anders.

Het opiniestuk van Martin Visser klopt wel degelijk en zal net als de wet betaalbare huur een gedrocht blijken te zijn. Het zorgt er voor dat er voor de middeninkomens niets meer is. Te veel voor een sociale huurwoning en te weinig voor een koopwoning. Dit is het verschuiven van het probleem. Per saldo komt er niet 1 woning voor terug. In dit geval zeg je eigenlijk ik laat de middeninkomens opdraaien voor de minderbedeelden. Draagvlak 0. Want je gaat dus eigenlijk de rekening neerleggen bij iemand die daardoor nog verder van de woningmarkt af komt te staan.

Dat bericht van de NOS vind ik daar een voorbeeld van. Ik zie niet hoe ze daar de opinie proberen te beïnvloeden. Lennie leest dat anders.
Nu ben ik niet zo van de complotten maar mijn ervaring met media, vanuit de praktijk is op zijn zachtst gezegd negatief. Incidenten waar ik zelf onderdeel van ben geweest heel gekleurd in de media zijn gekomen.

Ook zie ik bij de NOS erg gekleurde verslaggeving. Laatste voorbeeld was met de moord op Kirk. Door hem te framen alsof hij gezegd zou hebben dat alle zwarte vrouwen dom zijn. Dat is gewoonweg schadelijke berichtgeving. Zo zijn er helaas legio voorbeelden.

Nu ben ik niet zo van de complotten maar mijn ervaring met media, vanuit de praktijk is op zijn zachtst gezegd negatief. Incidenten waar ik zelf onderdeel van ben geweest heel gekleurd in de media zijn gekomen.

Ook zie ik bij de NOS erg gekleurde verslaggeving. Laatste voorbeeld was met de moord op Kirk. Door hem te framen alsof hij gezegd zou hebben dat alle zwarte vrouwen dom zijn. Dat is gewoonweg schadelijke berichtgeving. Zo zijn er helaas legio voorbeelden.
Nou heeft hij dat ook gewoon gezegd, zijn tal van filmpjes te zien waar hij dat zegt.

Nou heeft hij dat ook gewoon gezegd, zijn tal van filmpjes te zien waar hij dat zegt.
Volgens mij heeft hij niet gezegd dat alle zwarte vrouwen dom zijn. Volgens mij heeft hij gezegd dat een aantal zwarte vrouwen dom zijn in een discussie over DEI. Zo is Harris geen vicepresident geworden, omdat ze de meest getalenteerde politicus bij de democraten na Biden was. En Claudine Gay was niet de beste president voor Harvard. Zijn punt is altijd geweest, dat je de best geschikte persoon ergens moet neerzetten. Man of vrouw. Als deze zwart is is hij zwart. Als hij blank is is hij blank. Iemand om zijn of haar kleur benoemen is gevaarlijk en onwenselijk.

Ik volg een aantal progressieve en conservatieve opiniemakers. Ik vind het interessant om beide invalshoeken te snappen. Ik volgde Kirk dan ook al een tijdje. En dit was een keurige debater, zonder rascistische uitspraken.

De NOS framende de moord op hem in eerste instantie als een moord op een rechtsextremist. Eigen schuld, had je maar niet zulke dingen moeten zeggen. Dat hebben ze later een beetje bijgedraaid. Wel weer typisch NOS.

De berichtgeving over Kirk was inderdaad ook een dieptepunt. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het opzettelijk was, daar er zoveel beeldmateriaal van die man is en het oorspronkelijke interview is ook gewoon online te bekijken. Als dat niet expres gedaan is, is men ontzettend incapabel en dat geloof ik ook weer niet. En dan nog, alsof dat de moord ergens rechtvaardigt, echter zo lijkt het bij bepaalde activisten en politici toch wel te werken, zie de reactie van Julia Wouters in die podcast van de EO.

Volgens mij heeft hij niet gezegd dat alle zwarte vrouwen dom zijn. Volgens mij heeft hij gezegd dat een aantal zwarte vrouwen dom zijn in een discussie over DEI. Zo is Harris geen vicepresident geworden, omdat ze de meest getalenteerde politicus bij de democraten na Biden was. En Claudine Gay was niet de beste president voor Harvard. Zijn punt is altijd geweest, dat je de best geschikte persoon ergens moet neerzetten. Man of vrouw. Als deze zwart is is hij zwart. Als hij blank is is hij blank. Iemand om zijn of haar kleur benoemen is gevaarlijk en onwenselijk.
Dat laatste klinkt natuurlijk sympathiek en kun je niets op tegen hebben. Maar het staat helemaal niet vast of de personen die jij noemt omwille van diversiteit en inclusie zijn gekozen. Je moet er ook voor oppassen dat iedere aanstelling op prominente posities waarop iemand met onwelgevallige meningen of andere politieke standpunten wordt verklaard aan de hand van diversiteit- en inclusiebeleid.

Dan doe je de gekozene misschien wel tekort want het kan net zo goed zijn dat er ook heel veel mensen zijn die wél denken dat de gekozene geschikt is.

• Leuk
Waarderingen: 944
Journalistiek is zelden echt objectief omdat journalisten mensen met maatschappelijke interesse zijn en dus vaak politiek een standpunt innemen.
Als je de Volkskrant leest weet je dat je een links georiënteerde krant leest, bij de Telegraaf weet je dat het meer op rechts gericht is. Geldt ook voor tijdschriften, VN of EW dat scheelt nogal qua benadering van onderwerpen.
En media die een kant gekozen heeft zie je in het buitenland natuurlijk ook, en erger nog, zie CNN en Fox News .
Eens, en ik denk dat Bimmert het niet beter had kunnen verwoorden

Dat laatste klinkt natuurlijk sympathiek en kun je niets op tegen hebben. Maar het staat helemaal niet vast of de personen die jij noemt omwille van diversiteit en inclusie zijn gekozen. Je moet er ook voor oppassen dat iedere aanstelling op prominente posities waarop iemand met onwelgevallige meningen of andere politieke standpunten wordt verklaard aan de hand van diversiteit- en inclusiebeleid.

Dan doe je de gekozene misschien wel tekort want het kan net zo goed zijn dat er ook heel veel mensen zijn die wél denken dat de gekozene geschikt is.
Je gaat me niet vertellen dat jij gelooft dat deze 2 dames dezelfde functie hadden bekleed als ze man, blank en 62 waren geweest.

Je gaat me niet vertellen dat jij gelooft dat deze 2 dames dezelfde functie hadden bekleed als ze man, blank en 62 waren geweest.
Dat weet jij ook niet, of ben je betrokken geweest bij de sollicitaties?

Assumptions are the mother of all fuckups.

Dat weet jij ook niet, of ben je betrokken geweest bij de sollicitaties?

Assumptions are the mother of all fuckups.
Het zou vrij triest zijn als ze uit alle mensen in de VS niet 2 betere kandidaten kunnen vinden dan deze 2 dames. Waar Kirk dus een opmerking over maakte.

Ik ken één van deze dames niet eens. Het gaat mij ook helemaal niet om deze dames.
Het gaat mij erom dat je wat mij betreft mensen altijd op basis van hun kwaliteiten moet kiezen en nooit op afkomst, geloof, of geslacht. Daarom vind ik een streven naar 50% vrouwen in de top of eeen diverser personeelsbestand ook grote onzin.

Het gaat mij erom dat je wat mij betreft mensen altijd op basis van hun kwaliteiten moet kiezen en nooit op afkomst, geloof, of geslacht. Daarom vind ik een streven naar 50% vrouwen in de top of eeen diverser personeelsbestand ook grote onzin.

Gelukkig is dat kiezen op kwaliteit nu meer dan goed voor elkaar.

Nee, maar de keuze tussen bijvoorbeeld Biden en Trump liet de kwaliteit er ook niet vanaf druipen.
Compleet wat anders. Die zijn geen van beiden benoemd, ze zijn gekozen. Iedere Amerikaan kan zich verkiesbaar stellen. Man, vrouw, zwart of blank. Als je maar genoeg geld weet te verzamelen, goed weet te debatteren en een goede marketingstrategie hebt, kun je een heel eind komen.

Gelukkig is dat kiezen op kwaliteit nu meer dan goed voor elkaar.
Ik denk dat je in de gevallen waar het nu over gaat kunt zien, dat dit dus niet het geval is. En aangezien er meer mensen zijn aangesteld op basis van geloof, afkomst of geslacht, zullen er meer niet capabele mensen zijn benoemd.

Compleet wat anders. Die zijn geen van beiden benoemd, ze zijn gekozen. Iedere Amerikaan kan zich verkiesbaar stellen. Man, vrouw, zwart of blank. Als je maar genoeg geld weet te verzamelen, goed weet te debatteren en een goede marketingstrategie hebt, kun je een heel eind komen.

Doe nou niet alsof discriminatie en seksisme niet bestaan, lennie.

Ik denk niet dat het compleet anders is. Het gaat hier over kwaliteit van mensen. Of mensen nu gekozen worden of benoemd, kwaliteit is niet gegarandeerd. Dat heeft niet altijd iets te maken met DEI.

Ik denk niet dat het compleet anders is. Het gaat hier over kwaliteit van mensen. Of mensen nu gekozen worden of benoemd, kwaliteit is niet gegarandeerd. Dat heeft niet altijd iets te maken met DEI.
Trump heeft alle kandidaten van de republikeinen verslagen. Je kan wat tegen de man hebben, maar dat is best indrukwekkend. De democraten hebben deze verkiezen geen gekozen kandidaat gehad. Dat was dan ook een drama. Het is dat veel mensen gewoon of republikeinen en democraten stemmen. Als het puur op de kwaliteit van Harris had gedraaid was het verschil nog veel groter geweest in de einduitslag.

De democraten hebben deze verkiezen geen gekozen kandidaat gehad. Dat was dan ook een drama.
Klopt, maar ik denk niet dat het teveel maken had met DEI. Zo laat in het proces konden ze geen verkiezingen meer veroorloven. Grove foute van de democraten om Biden zolang als kandidaat te houden.

Het is dat veel mensen gewoon of republikeinen en democraten stemmen
Klopt, de andere kandidaat moet echt veel beter zijn om mensen te laten switchen.

Trump heeft alle kandidaten van de republikeinen verslagen. Je kan wat tegen de man hebben, maar dat is best indrukwekkend.
Ook dat klopt. Trump houdt helaas de Republikeinse partij in gijzeling. Die partij gaat een richting uit die ik niet zo zie zitten.

Ook dat klopt. Trump houdt helaas de Republikeinse partij in gijzeling. Die partij gaat een richting uit die ik niet zo zie zitten.
Ik woon er niet, de meerderheid heeft gekozen, dus ze doen maar. We kunnen niet om ze heen, wat dat betreft heeft Rutte een mooi voorbeeld gesteld hoe je met de man kunt omgaan. Het lijkt er veiliger te worden en de drugshandel wordt een keer aangepakt, dat vind ik dan wel weer prettig als ik er heen ga. Qua buitenland beleid en vooral NAVO snap ik wat hij doet. Met z’n tarrifs weet ik nog niet of het goed of slecht voor de Amerikanen is. Voor ons is het in ieder geval geen verbetering. Aan de andere kant, hij is dan ook geen president van ons.

Klopt, maar ik denk niet dat het teveel maken had met DEI. Zo laat in het proces konden ze geen verkiezingen meer veroorloven. Grove foute van de democraten om Biden zolang als kandidaat te houden.

Klopt, de andere kandidaat moet echt veel beter zijn om mensen te laten switchen.
Ze was vicepresident op basis van DEI.

Is dat iets slechts dan? Je kan niet ontkennen dat witte oudere mannen nog heel sterk de boventoon voeren.

Het idee van DEI is juist dat je naar de persoon kijkt en niet naar afkomst of sexuele voorkeur.

Is dat iets slechts dan? Je kan niet ontkennen dat witte oudere mannen nog heel sterk de boventoon voeren.

Het idee van DEI is juist dat je naar de persoon kijkt en niet naar afkomst of sexuele voorkeur.
Het ieee van DEI is dat je dat juist wel doet.

Nee, de basis is dat iedereen meedoet.
De basis is al dat iedereen meedoet. Bij DEI trek je bepaalde groepen voor. Dus stel je bijvoorbeeld als doel dat 50% van je werknemers vrouw is. Of 30% zwart. Niet de beste kandidaat krijgt de functie, Maar iemand omdat hij/zij toevallig een vrouw is. Of zwart. Dat is niet alleen discriminerend richting de groepen die worden achtergesteld, maar ook onwenselijk voor een organisatie. Ze zouden het Nederlands elftal eens zo samenstellen.

In theorie doet iedereen mee. In de praktijk niet. Dat doet er in wezen ook niet toe.

DEI heeft als basis dat iedereen meedoet.

De praktijk is wat weerbarstiger.

Ik woon er niet, de meerderheid heeft gekozen, dus ze doen maar. We kunnen niet om ze heen, wat dat betreft heeft Rutte een mooi voorbeeld gesteld hoe je met de man kunt omgaan.
Ik woon er wel, dus zie het ook van een andere kant. Ik woon in een redelijk gemixt gebied, in de buitenwijken in Texas.

Misschien niet als enige reden, maar Biden heeft destijds aangegeven een vrouw als vp te willen.
Dat hoeft niet per se om een DEI doel te halen. Ik heb ook graag vrouwen in mijn afdeling omdat mannen en vrouwen verschillende sterke kanten hebben. DEI is dan geen doel, maar een middel.

In theorie doet iedereen mee. In de praktijk niet. Dat doet er in wezen ook niet toe.

DEI heeft als basis dat iedereen meedoet.

De praktijk is wat weerbarstiger.
Je blijft dat herhalen, maar het voortrekken van groepen op basis van afkomst en/of huidskleur en/of geslacht ten koste van andere groepen is gewoon discriminatie. Dat sommigen in de praktijk wat harder hun best doen, of meer talent hebben is zeker waar. Dat hoef je niet te compenseren met beleid.

Ik woon er wel, dus zie het ook van een andere kant. Ik woon in een redelijk gemixt gebied, in de buitenwijken in Texas.

Dat hoeft niet per se om een DEI doel te halen. Ik heb ook graag vrouwen in mijn afdeling omdat mannen en vrouwen verschillende sterke kanten hebben. DEI is dan geen doel, maar een middel.
Zeker kan een vrouw ook de meest gewenste kandidaat zijn om die reden. Een hele valide reden zelfs.

En dat gaat dus niet, mannen en vrouwen zijn fysiek anders, dus dat is niet eerlijk. Daarom ligt het zo gecompliceerd met transgenders en daar is DEI dan ook doorgeslagen.
Nee, stel dat ze het Nederlands elftal evenwichtig gaan samenstellen. Hoeveel procent van Nederland is zwart? 5%? Een evenwichtige samenstelling zou dus betekenen dat 5% van de spelers zwart mag zijn. Hoeveel zijn er zwart? 30%?

Is dat erg? Nee natuurlijk niet. Er zijn blijkbaar meer getalenteerde zwarte voetballers dan blanke voetballers. Zoals zwarte mensen in vrijwel alle fysieke sporten in de meerderheid zijn.

Blijkbaar zijn blanke mannen beter in andere dingen.

Terug
Bovenaan