Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Je blijft dat herhalen, maar het voortrekken van groepen op basis van afkomst en/of huidskleur en/of geslacht ten koste van andere groepen is gewoon discriminatie. Dat sommigen in de praktijk wat harder hun best doen, of meer talent hebben is zeker waar. Dat hoef je niet te compenseren met beleid.
Omdat dat de basis is. De praktijk pakt anders uit.

Het is de bedoeling dat je de beste persoon voor de functie aanstelt en daarbij niet kijkt naar kleur, geslacht of wat dan ook. Dat is nu zeker niet altijd het geval, hoe ga je dat doorbreken zonder iets te doen?

Daar zitten vooral sportief grenzen aan. Mannen zijn nu eenmaal anders gebouwd dan vrouwen. Er zitten fysiek grenzen aan de gedachte maar dat gaat over het algemeen niet op voor het bedrijfsleven.

Het kan ook zijn dat een vrouw de standaard van bijvoorbeeld het Korps Commando Troepen niet haalt. Dan moet dat ook geaccepteerd worden. De standaard moet even hoog blijven, die kan niet verschillen.

Daar zitten vooral sportief grenzen aan. Mannen zijn nu eenmaal anders gebouwd dan vrouwen. Er zitten fysiek grenzen aan de gedachte maar dat gaat over het algemeen niet op voor het bedrijfsleven.

Het kan ook zijn dat een vrouw de standaard van bijvoorbeeld het Korps Commando Troepen niet haalt. Dan moet dat ook geaccepteerd worden. De standaard moet even hoog blijven, die kan niet verschillen.
Ik heb het niet over mannen en vrouwen gehad in de sport . Ik vergeleek het Nederlands elftal mannen.

Het is de bedoeling dat je de beste persoon voor de functie aanstelt en daarbij niet kijkt naar kleur, geslacht of wat dan ook. Dat is nu zeker niet altijd het geval, hoe ga je dat doorbreken zonder iets te doen?
Jij denkt dat de oplossing voor discriminatie, discriminatie is?

Bontebal over een locatie voor een veilig debat: "Ik ben bereid om naar elke uithoek van het land te rijden."

Ah, een waar staatsman en leider voor alle Nederlanders. Hij offert zich wel op voor een veilig debat. Zelfs als dat betekent dat hij buiten de Randstad moet komen. Je weet wel, daar waar de wegen bestaan uit karrensporen en de mensen met fakkels en in dierenvellen gekleed over straat gaan. Heeft hij er allemaal voor over.

Over nieuws gesproken: een nazigroetdoenende kerel viel Timmermans lastig en schold hem uit. Dat is nogal wat.

Laatst bewerkt:
Grappig, een inclusieve wereld voor exclusieve groepen.... en wat als je niet in een exclusieve groep valt? Dan doe je niet meer mee!

Waarom hoor je de woke/D&I brigade nooit klagen dat de spelers in de NBA in de VS 73% zwart zijn? Niet echt een afspiegeling van de samenleving.

Ik snap het wel. Je kijkt immers naar wat iemand kan. Niet naar de kleur......

Hmmmm wacht eens even....

Of vrouwen, lgbtq binnen de Moskee......Hmmm weird

Natuurlijk bestaat dat. Maar is de oplossing tegen discriminatie en seksisme dan maar te gaan discrimineren en seksisme toe te passen?

Het is goed dat men ervan terug aan het komen is. Je wil iemand op een positie omdat hij/ zij meest geschikt is, geen excuustruus.

Discriminatie zit volgens mij in iedereen... Of het nu gaat om de favoriete voetbalclub (wij zijn de besten), religie (mijn imaginaire god is beter dan die van jou, dus mag jij.... ), huidskleur (kijk in Suriname), Regionaal (We hebben gewoon nog slaven), geslacht (Afghanistan en vrouwen?). Daarnaast de menselijke eigenschap om angst te hebben voor veranderingen. Het ontkennen heeft geen zin, maar het wanhopig proberen terug te brengen naar 0% is een utopie. Mede doordat bepaalde groepen (voornamelijk de exclusieve groepen) gelijk een discriminatiekaart trekken als het even niet gaat zoals ze willen.

We zouden moeten beginnen om alle scholen openbaar te maken en specifieke scholen af te schaffen. Kinderen kunnen met elkaar spelen zonder de taal van elkaar te weten en zonder te discrimineren. Maar de polarisatie gebeurt door de opvoeders. Het CDA is hier erg op tegen...

De vacaturewebsite van gemeente Amsterdam schreef ooit het volgende:

"We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom.

De gemeente heeft een voorkeursbeleid vanaf schaal 15. Dit betekent dat voor alle functies vanaf schaal 15 bij gelijke geschiktheid de voorkeur uitgaat naar kandidaten van buiten Europese herkomst."

De gemeente heeft een voorkeursbeleid vanaf schaal 15. Dit betekent dat voor alle functies vanaf schaal 15 bij gelijke geschiktheid de voorkeur uitgaat naar kandidaten van buiten Europese herkomst."
Er wordt gekeken naar afkomst. Totaal onnodig. En kwetsend voor mensen waar hun wieg binnen Europa stond. Ik heb het gevoel dat deze regeling er eigenlijk niet is voor de roomblanke inwoner van bijv. Rusland.

De vacaturewebsite van gemeente Amsterdam schreef ooit het volgende:

"We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom.

Ze schijnen ook een ziekteverzuim van 10% te hebben......

Het is goed dat men ervan terug aan het komen is. Je wil iemand op een positie omdat hij/ zij meest geschikt is, geen excuustruus.
Laat dat filmpje even aan iedereen zien en klaar ben je?

Hij heeft overigens volkomen gelijk. Zodra je over de persoon praat en niet over de fysieke eigenschappen dan ben je er. Maar voorlopig zijn we er niet.

Dat is het wel. Waarom hoor je Aziaten eigenlijk zelden tot nooit klagen dat ze achtergesteld worden op de arbeidsmarkt?
Om te beginnen is dat een best wel gesloten gemeenschap met een heel andere achtergrond. Het is een beetje simplistisch om dat een op een te kopiëren.

Maar ik denk dat je het niet wil weten wat ze naar hun hoofd geslingerd krijgen.

Om te beginnen is dat een best wel gesloten gemeenschap met een heel andere achtergrond. Het is een beetje simplistisch om dat een op een te kopiëren.

Maar ik denk dat je het niet wil weten wat ze naar hun hoofd geslingerd krijgen.
Je wilt niet weten wat ik naar m’n hoofd geslingerd krijg. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om gelijke kansen op de arbeidsmarkt. De Aziatische cultuur zorgt voor ijverige leerlingen, die weinig rotzooi trappen. Gezinnen die bij elkaar blijven. En ze maken hun school af. Je hoort dus zelden tot nooit van discriminatie op de arbeidsmarkt van deze groep. Kan iedereen die zich wel gediscrimineerd voelt een voorbeeld aan nemen.

Het zou je verbazen welke volken men onder aziaten laat vallen. Wist ik ook niet overigens.
De cultuur die jij omschrijft gaat denk ik vooral op voor landen als China, Japan, Taiwan en Zuid Korea.

Ik kan niet ontkennen dat er aan Marokkanen een negatief imago kleeft. Daar zit een deel wat dat ook veroorzaakt, ik ben niet blind voor het ontsporen van deze jongeren, vind wel dat je heel goed mag kijken naar waarom het gebeurt.

Maar los daarvan zijn er genoeg Marokkaanse jongeren die wel gewoon meedoen maar nu minder kansen hebben omdat er een negatief imago aan hun kleeft. Waar ze persoonlijk niets aan kunnen doen.

Kunnen ze nog zo hard werken, ze zullen zich nog meer dan anderen moeten bewijzen als ze de kans krijgen en in genoeg bedrijven krijgen ze die kans niet. Vooroordelen blijven verschillende groepen achtervolgen en dat zou eens klaar mogen zijn. En je hoeft je oor maar te luisteren te leggen in je omgeving om te horen dat die vooroordelen zeer actief zijn.

Het zou je verbazen welke volken men onder aziaten laat vallen. Wist ik ook niet overigens.
De cultuur die jij omschrijft gaat denk ik vooral op voor landen als China, Japan, Taiwan en Zuid Korea.

Ik kan niet ontkennen dat er aan Marokkanen een negatief imago kleeft. Daar zit een deel wat dat ook veroorzaakt, ik ben niet blind voor het ontsporen van deze jongeren, vind wel dat je heel goed mag kijken naar waarom het gebeurt.

Maar los daarvan zijn er genoeg Marokkaanse jongeren die wel gewoon meedoen maar nu minder kansen hebben omdat er een negatief imago aan hun kleeft. Waar ze persoonlijk niets aan kunnen doen.

Kunnen ze nog zo hard werken, ze zullen zich nog meer dan anderen moeten bewijzen als ze de kans krijgen en in genoeg bedrijven krijgen ze die kans niet. Vooroordelen blijven verschillende groepen achtervolgen en dat zou eens klaar mogen zijn. En je hoeft je oor maar te luisteren te leggen in je omgeving om te horen dat die vooroordelen zeer actief zijn.
Sommigen hebben pech en zullen harder hun best moeten doen. Genoeg voorbeelden van successen die het gewoon doen. Dat is dus geen reden om ze dan maar een baantje te geven uit medelijden, terwijl een betere kandidaat aan de kant wordt geschoven. Een lelijke arme kerel zal ook harder z’n best moeten doen om een mooie vrouw te krijgen dan een knappe rijke vent. That’s life.

Nu leg je mij woorden in de mond die ik niet geschreven heb.

Mijn mening is en blijft dat je kijkt naar iemands kwaliteiten en niet naar afkomst of wat dan ook. Simpel toch?

Nog een goede week.
Ik heb braaf gestemd. Blijkbaar als een van de weinige (nou ja, >120.000) in het buitenland wonende Nederlanders.

De peilingen bekijkend krijgen we straks een premier die met diens partij nog geen 17% van de stemmen heeft gehaald. Fascinerend wel.

Ik denk dat 'ie aan het hardlopen is ofzo. Ach, Schoof zit over 20 jaar in een bejaardenhuis en zegt dan vanuit het niets dat 'ie ooit premier van Nederland is geweest. Dat kunnen er niet veel zeggen. Niemand die hem overigens geloven zal. "Van welke partij was je dan?" "Nou, dat is een lang verhaal."

De peilingen bekijkend krijgen we straks een premier die met diens partij nog geen 17% van de stemmen heeft gehaald. Fascinerend wel.
Hoeveel procent van de stemmen had de VVD ten tijde van Rutte 1 t/m 4? Of het CDA ten tijde van premier Balkenende? Of de PvdA ten tijde van premier Kok? En was dat dan ook 'fascinerend'?

Nou, Yesilgöz kan er ook wat van. Die kletspraat over die 400 euro/maand.

Het had me wel leuk geleken om een polletje te maken wat de forumbezoekers gaan stemmen, maar ik kan de mogelijkheid om een poll aan te maken niet vinden. Ben wel benieuwd. Zelf zweef ik momenteel nog. Ik heb geen politicus in het vizier die ik obv kwaliteiten zou verkiezen zoals ik de afgelopen x TKV's gedaan heb. Misschien dat ik weer louter obv programma stem (op een mogelijk kansloze partij), of anders moet ik even voor mezelf bepalen wat ik de belangrijkste onderwerpen vind.

Terug
Bovenaan