Boppie
Kilometervreter
Het is oude wijn in nieuwe zakken.Op zich is ze een verfrissing, maar als ze op links had gezeten had iedereen geklaagd dat ze nog nooit gewerkt heeft en daarom ongeschikt is om in de politiek te zeggen hoe het moet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is oude wijn in nieuwe zakken.Op zich is ze een verfrissing, maar als ze op links had gezeten had iedereen geklaagd dat ze nog nooit gewerkt heeft en daarom ongeschikt is om in de politiek te zeggen hoe het moet.
Klinkklare onzin verkondig je. Als je het vestigingsklimaat voor ondernemers verslechterd zullen deze verkassen. En dan zijn de grootste slachtoffers de fabrieksarbeiders en laten dat nu net de mensen zijn die nou niet bepaald een voorsprong op de arbeidsmarkt hebben. Je helpt de zogeheten onderklasse ( klinkt denigrerend maar is niet zo bedoeld) nog verder de armoede in. Is dat wat links wil? Niemand denk. Die arbeiders hebben we nu keihard nodig. Maar als we straks geen maakindustrie meer hebben zijn die overbodig. Niet iedereen kan influencers of life coach worden. Alhoewel dat laatste kennelijk op LinkedIn de bom is.Daar kan je ook wel wat maatregelen tegen nemen, dit is bijv. een van de argumenten voor het basisinkomen. Maar goed, 'rechts' gruwelt het idee van overheidsingrijpen en dus krijg je dan langzaamaan herhalingen van het verval van bijv. de mijnbouw of de textielindustrie. Dan maar hopen op sterke vakbonden (gruwelt rechts ook van) zodat de compensatie alleszins nog redelijk is.
Mwoah. Heb niet echt een hoge pet van hem op. Sympathieke vent maar straalt weinig kracht uit. Naast verbinding is het ook wel fijn als je een geboren leider bent. Dat zie ik hem niet doen. Wel van de gematigde kant van GL voor zover mogelijk.Maar we krijgen nu (weer) Klaver, dat is nou ook niet bepaald je dat.
Gemakshalve negeer je mijn hele punt over bijv. basisinkomen, dat is net omdat inderdaad veel banen die een kortere opleiding vergen op het spel staan. Dat is niet uniek voor NL, dat staat overal te gebeuren. Oftewel, daar moet je maatregelen voor nemen. Een ander vb is korte werkweek om zo de activiteitsgraad te behouden. Het huidig beleid profiteert van de huidige gezonde staat van de economie, maar elke expert zal je zeggen dat dit eindig is. Oftewel, investeer fors in het energienet, neem de leiding in de energietransitie, in het hervormen van de economie. Opnieuw, we hebben in Overijssel en Limburg maar al te goed gezien wat non-beleid voor gevolgen heeft, decennia later zijn die regio's nog steeds herstellende van de plotse en impactvolle sluitingen. Ik denk dat we het wat dat betreft echt wel eens zijn, alleen pleit ik net voor nu stevige en goed omkaderde maatregelen ipv 'andere landen doen ook weinig, dus laat ons rustig aan doen'.Klinkklare onzin verkondig je. Als je het vestigingsklimaat voor ondernemers verslechterd zullen deze verkassen. En dan zijn de grootste slachtoffers de fabrieksarbeiders en laten dat nu net de mensen zijn die nou niet bepaald een voorsprong op de arbeidsmarkt hebben. Je helpt de zogeheten onderklasse ( klinkt denigrerend maar is niet zo bedoeld) nog verder de armoede in. Is dat wat links wil? Niemand denk. Die arbeiders hebben we nu keihard nodig. Maar als we straks geen maakindustrie meer hebben zijn die overbodig. Niet iedereen kan influencers of life coach worden. Alhoewel dat laatste kennelijk op LinkedIn de bom is.
Waarmee ik niet zeg dat we helemaal niets moeten doen. Maar niet in deze grootte. Hiermee helpen we de economie volledig om zeep. Daarnaast denk ik dat we vwb klimaat beter in kunnen zetten op landen waar het veel slechter gesteld is en waar we ook echt een verschil kunnen maken met een normaal budget. Draagvlak is ook wel fijn. Mensen van het gas afjagen en in de EV waar we niet eens het stroomnet op orde hebben is niet de manier:
Toch zijn er daar niet zo bar veel meer van (die fabrieksarbeiders), we zijn immers veel meer een diensteneconomie geworden door de (inmiddels achterhaalde) globalisering, ofwel uitbesteding van productie naar lagelonenlanden. Een product van de neoliberale economische ontwikkelingen van de laatste decennia. Die diensteneconomie is mede de nekslag geweest voor de niet- of lager praktisch geschoolden.Klinkklare onzin verkondig je. Als je het vestigingsklimaat voor ondernemers verslechterd zullen deze verkassen. En dan zijn de grootste slachtoffers de fabrieksarbeiders
Wat betreft het eerste, mensen op de werkvloer die met de handen werken worden al heel lang zwaar ondergewaardeerd in onze economie in mijn ogen. Ze zijn onmisbaar maar proeven maar weinig van de winst. Daar zou best eens een omslag in mogen komen. Dat we meer waardering hebben voor de mensen die het zwaardere werk doen. Nu leert de jeugd dat je vooral door moet leren. Welke jongere wil er nu nog bouwen, sleutelen, op de vrachtwagen, in de zorg of wat dan ook. Vergrijzing in die groepen is een serieus probleem, hoog tijd dat er meer respect komt voor de mensen die niet op kantoor zitten. We kunnen niet zonder.Klinkklare onzin verkondig je. Als je het vestigingsklimaat voor ondernemers verslechterd zullen deze verkassen. En dan zijn de grootste slachtoffers de fabrieksarbeiders en laten dat nu net de mensen zijn die nou niet bepaald een voorsprong op de arbeidsmarkt hebben. Je helpt de zogeheten onderklasse ( klinkt denigrerend maar is niet zo bedoeld) nog verder de armoede in. Is dat wat links wil? Niemand denk. Die arbeiders hebben we nu keihard nodig. Maar als we straks geen maakindustrie meer hebben zijn die overbodig. Niet iedereen kan influencers of life coach worden. Alhoewel dat laatste kennelijk op LinkedIn de bom is.
Waarmee ik niet zeg dat we helemaal niets moeten doen. Maar niet in deze grootte. Hiermee helpen we de economie volledig om zeep. Daarnaast denk ik dat we vwb klimaat beter in kunnen zetten op landen waar het veel slechter gesteld is en waar we ook echt een verschil kunnen maken met een normaal budget. Draagvlak is ook wel fijn. Mensen van het gas afjagen en in de EV waar we niet eens het stroomnet op orde hebben is niet de manier:
Heb ik ook niet, beetje Obama copycat. Niet authentiek, komt ook niet briljant over.Mwoah. Heb niet echt een hoge pet van hem op. Sympathieke vent maar straalt weinig kracht uit. Naast verbinding is het ook wel fijn als je een geboren leider bent. Dat zie ik hem niet doen. Wel van de gematigde kant van GL voor zover mogelijk.
Inderdaad, met zijn ''meet ups'' en opgestroopte mouwen. Trouwens ook al iemand die wat mij betreft lang en breed zijn kans heeft gehad.Heb ik ook niet, beetje Obama copycat. Niet authentiek, komt ook niet briljant over.Hoewel dat laatste tegenwoordig een pré is in het huidige politieke discours.
Eerder Trudeau maar idd gemaakt. Lastig.Heb ik ook niet, beetje Obama copycat. Niet authentiek, komt ook niet briljant over.Hoewel dat laatste tegenwoordig een pré is in het huidige politieke discours.
Duurzame energie is hartstikke duur. Feit. Dus wat je ook wil, elk productiebedrijf wordt weg geconcurreerd of gaat uit zichzelf weg, aangezien er heel veel plekken zijn waar de energie fors goedkoper is.Gemakshalve negeer je mijn hele punt over bijv. basisinkomen, dat is net omdat inderdaad veel banen die een kortere opleiding vergen op het spel staan. Dat is niet uniek voor NL, dat staat overal te gebeuren. Oftewel, daar moet je maatregelen voor nemen. Een ander vb is korte werkweek om zo de activiteitsgraad te behouden. Het huidig beleid profiteert van de huidige gezonde staat van de economie, maar elke expert zal je zeggen dat dit eindig is. Oftewel, investeer fors in het energienet, neem de leiding in de energietransitie, in het hervormen van de economie. Opnieuw, we hebben in Overijssel en Limburg maar al te goed gezien wat non-beleid voor gevolgen heeft, decennia later zijn die regio's nog steeds herstellende van de plotse en impactvolle sluitingen. Ik denk dat we het wat dat betreft echt wel eens zijn, alleen pleit ik net voor nu stevige en goed omkaderde maatregelen ipv 'andere landen doen ook weinig, dus laat ons rustig aan doen'.
Een goede monteur of timmerman verdient een hele dikke boterham tegenwoordig. Het zijn de banen waar je geen opleiding voor nodig hebt die weg geautomatiseerd worden. En hoogopgeleide banen die door AI toepassingen gaan verdwijnen.Wat betreft het eerste, mensen op de werkvloer die met de handen werken worden al heel lang zwaar ondergewaardeerd in onze economie in mijn ogen.
Het is gewoon onzin wat die verkondigd. Overigens is een basisinkomen op zich geen verkeerde gedachte mits...... ``afschaffing toeslagen, aanpassing fiscale stelsel en werken moet lonen. Uitkeringen dienen er alleen te zijn als vangnet. Er zijn gewoon mensen die echt niet kunnen werken die moeten we ondersteunen. En daarvan mogen de uitkeringen van mij zeker stijgen. Iemand die niet KAN werken kiest hier niet voor. Sterker die voelen zich buiten de maatschappij geplaatst. Moet je je voorstellen je bent 35 jaar en iedereen om je heen werkt en jij kan het niet.Duurzame energie is hartstikke duur. Feit. Dus wat je ook wil, elk productiebedrijf wordt weg geconcurreerd of gaat uit zichzelf weg, aangezien er heel veel plekken zijn waar de energie fors goedkoper is.
Daarnaast hebben we nogal last van regeldruk. Dat helpt ook niet mee.
Onze economische groeimotor ASML heeft meermaals aangegeven te vertrekken als dit niet verandert en verschillende andere multinationals zijn al vertrokken. Ik noem DSM en Shell. Korte arbeidsweken verminderen enkel de productiviteit en dat maakt alles enkel duurder. Een basisinkomen lijkt me briljant, kan mn vrouw stoppen met werken.
Iedereen die een beetje verstand van economie heeft zal zeggen dat economische groei het enige is dat onze verzorgingsstaat en welvaart kan verzekeren. Dan moet het creëren van de juiste voorwaarden, prioriteit hebben. Anders zadelen we onze kinderen op met de ellende.
Fabrieksarbeiders die zo graag door der Magistrat weggesaneerd worden om de fabrieken te verplaatsen.Een goede monteur of timmerman verdient een hele dikke boterham tegenwoordig. Het zijn de banen waar je geen opleiding voor nodig hebt die weg geautomatiseerd worden. En hoogopgeleide banen die door AI toepassingen gaan verdwijnen.
Cohen is van het pad af. Nooit een hoge hoed van op gehad overigens. Beetje Stockholm syndroom wat dat betreft. Melkert was ook geen hoogvlieger. In dat opzicht niet het beste van de PvdA.Vanavond Cohen: “de samenwerking met GL moet worden gecontinueerd”
Vanavond Melkert: “we moeten stoppen met het verder samenvoegen van de PvdA en GL.”
Het rommelt daar zo hard dat de Groningers er weer scheuren van bij krijgen in hun huizen. Lekker stabiele regeringspartner.
Melkert heeft min of meer het klimaat geschept waar het salonfähig was dat Fortuyn vermoord werd. Der magistrat zal het wel weer ineens zijn maar sois.Vanavond Cohen: “de samenwerking met GL moet worden gecontinueerd”
Vanavond Melkert: “we moeten stoppen met het verder samenvoegen van de PvdA en GL.”
Het rommelt daar zo hard dat de Groningers er weer scheuren van bij krijgen in hun huizen. Lekker stabiele regeringspartner.
Hij zal er ook zeker niet achter gestaan hebben maar door zijn populistische opstelling(waar hebben we dat eerder gehoord?) heeft hij wel een klimaat geschapen. De beste man is ongeschikt gebleken.Denk niet dat Melkert achter die moord stond. Dat het gebeurt is straalt op hem af zo is gebleken. Maar je kunt niet één persoon verantwoordelijk houden voor de daden van een gevaarlijke gek.
En nee ook niet als de dader uit andere hoek komt, dan is dat ook onzin.
Ik ben het met je eens dat toeslagen versus een basisinkomen allemaal potato/potato is.Het is gewoon onzin wat die verkondigd. Overigens is een basisinkomen op zich geen verkeerde gedachte mits...... ``afschaffing toeslagen, aanpassing fiscale stelsel en werken moet lonen. Uitkeringen dienen er alleen te zijn als vangnet. Er zijn gewoon mensen die echt niet kunnen werken die moeten we ondersteunen. En daarvan mogen de uitkeringen van mij zeker stijgen. Iemand die niet KAN werken kiest hier niet voor. Sterker die voelen zich buiten de maatschappij geplaatst. Moet je je voorstellen je bent 35 jaar en iedereen om je heen werkt en jij kan het niet.
Maar ja lekker vanuit het buitenland en dan vooral dat hautaine boven alles verhevenende toontje en vooral nergens inhoudelijk op in gaan.
Nou ken ik je inmiddels een beetje maar jouw opmerking over je vrouw typeert wel waarom een basisinkomen niet gaat werken. Jammer dat wel want er zijn legio redenen waarom het wel zou kunnen werken .Duurzame energie is hartstikke duur. Feit. Dus wat je ook wil, elk productiebedrijf wordt weg geconcurreerd of gaat uit zichzelf weg, aangezien er heel veel plekken zijn waar de energie fors goedkoper is.
Daarnaast hebben we nogal last van regeldruk. Dat helpt ook niet mee.
Onze economische groeimotor ASML heeft meermaals aangegeven te vertrekken als dit niet verandert en verschillende andere multinationals zijn al vertrokken. Ik noem DSM en Shell. Korte arbeidsweken verminderen enkel de productiviteit en dat maakt alles enkel duurder. Een basisinkomen lijkt me briljant, kan mn vrouw stoppen met werken.
Iedereen die een beetje verstand van economie heeft zal zeggen dat economische groei het enige is dat onze verzorgingsstaat en welvaart kan verzekeren. Dan moet het creëren van de juiste voorwaarden, prioriteit hebben. Anders zadelen we onze kinderen op met de ellende.
Geitepaadjes blijf je houden. Daarom pleitIk ben het met je eens dat toeslagen versus een basisinkomen allemaal potato/potato is.
En verder denk ik dat van links-tot-rechts iedereen het er wel over eens is dat niet-werken --> geen uitkering zou moeten betekenen tenzij je niet kunt werken.
Maar je zult altijd blijven houden dat er profiteurs zijn die proberen de boel op te lichten, daar ontkom je niet aan. De keuze lijkt mij dan meer: moeten we de kettingzaag erin zetten omdat wij niet willen dat profiteurs kunnen profiteren of zijn wij ons ervan bewust dat er altijd types zijn die misbruik maken van de regelingen om er een financieel slaatje uit te slaan en accepteren wij dat risico omdat wij niet willen dat de mensen die er wél recht op hebben, daar de dupe van worden.
Maar we krijgen nu (weer) Klaver, dat is nou ook niet bepaald je dat.
Een goede monteur of timmerman verdient een hele dikke boterham tegenwoordig. Het zijn de banen waar je geen opleiding voor nodig hebt die weg geautomatiseerd worden. En hoogopgeleide banen die door AI toepassingen gaan verdwijnen.
Melkert heeft min of meer het klimaat geschept waar het salonfähig was dat Fortuyn vermoord werd. Der magistrat zal het wel weer ineens zijn maar sois.
Dat bedoelde ik. Mensen die wat met hun handen kunnen, zijn die mensen die een prima boterham kunnen verdienen. Daar is een tekort aan. Waar ook regelmatig een beroep wordt gedaan op mensen van buiten de landsgrenzen. Met banen waar je geen opleiding voor nodig hebt doelde ik op magazijn functies, order picker, dat soort werk.Desondanks zijn er, volgens politici van links tot rechts, veel arbeidsmigranten nodig om 'het werk te doen'. Van schoonmaak tot technische beroepen tot aan zorg. Dat zijn toch overwegend banen waar lagere opleidingsniveaus voor nodig zijn.
Dan zullen ze eerst het volledige IT systeem van de belastingdienst volledig moeten saneren. Dat is totale spaghetti legacy. Kost jaren om dat opnieuw te ontwerpen.Geitepaadjes blijf je houden. Daarom pleit
Ik ook voor een herziening van het gehele fiscale stelsel
Techniek en zorg zijn geen laaggeschoolde beroepen hoor.Desondanks zijn er, volgens politici van links tot rechts, veel arbeidsmigranten nodig om 'het werk te doen'. Van schoonmaak tot technische beroepen tot aan zorg. Dat zijn toch overwegend banen waar lagere opleidingsniveaus voor nodig zijn.
Nou hebben die sectoren personeel van diverse opleidingsniveaus nodig natuurlijk maar monteurs, chauffeurs, installateurs, en verzorgenden en de lager opgeleide verpleegkundigen is waar ik op doel.Techniek en zorg zijn geen laaggeschoolde beroepen hoor.
Nou, een giftig klimaat scheppen is niet het primaat van Melkert, dat kunnen Wilders en Yezilgüz ook uitstekend.Melkert heeft min of meer het klimaat geschept waar het salonfähig was dat Fortuyn vermoord werd. Der magistrat zal het wel weer ineens zijn maar sois.
Yesilgöz? Door die opmerking over Douwe Bob waar ze op terug gekomen is?Nou, een giftig klimaat scheppen is niet het primaat van Melkert, dat kunnen Wilders en Yezilgüz ook uitstekend.
Nou, niet één specifieke hoor, Maccabi, etc. En douwe bob nam ze onder druk terug, niet omdat ze dit zelf wilde.Yesilgöz? Door die opmerking over Douwe Bob waar ze op terug gekomen is?
I know het ict landschap is daar met touwtjes aan elkaar geknoopt. Daarom ook met een blanco blad beginnen. Iedere wijziging nu betekend weer een hoop ict geld weggooien. Dat is ook de reden dat de oldtimers van ‘87 in december volgend jaar al oldtimer worden. Vanwege een nieuw systeem per 2027. Het implementeren van het kwart tarief kost meer in uitvoeringskosten dan het op zou leveren.Dan zullen ze eerst het volledige IT systeem van de belastingdienst volledig moeten saneren. Dat is totale spaghetti legacy. Kost jaren om dat opnieuw te ontwerpen.
En ze hebben sowieso al moeite om oude Cobolprogrammeurs op te graven.
De kritiek op Douwe Bob was terecht. En een keer kritiek leveren op een onwenselijke gedraging is wat anders dan structureel demoniseren.Nou, niet één specifieke hoor, Maccabi, etc. En douwe bob nam ze onder druk terug, niet omdat ze dit zelf wilde.
De kritiek vind jij terecht, en dat is niet hetzelfde.De kritiek op Douwe Bob was terecht. En een keer kritiek leveren op een onwenselijke gedraging is wat anders dan structureel demoniseren.
Ik draai hem maar even om. Als Douwe Bob een aftreden bij een voornamelijk zwarte voetbalclub had afgezegd, omdat er BLM posters hadden gehangen met als argument dat hij niks tegen de zwarte voetballertjes heeft, maar de BLM beweging niet steunt, dan was het een internationale rel geweest.De kritiek vind jij terecht, en dat is niet hetzelfde.
Maar dat was niet aan de orde lennie, en is ook een vergelijk die aan alle kanten mank gaat. er wordt geen genocide gepleegd door BLM.Ik draai hem maar even om. Als Douwe Bob een aftreden bij een voornamelijk zwarte voetbalclub had afgezegd, omdat er BLM posters hadden gehangen met als argument dat hij niks tegen de zwarte voetballertjes heeft, maar de BLM beweging niet steunt, dan was het een internationale rel geweest.
Nou nee, mevrouw had dader en oordelen op dezelfde avond al klaar. Waar bij de extreem rechtse en geweldadige protesten in DH toch vooral het onderzoek moest worden afgewacht.De kritiek op Douwe Bob was terecht. En een keer kritiek leveren op een onwenselijke gedraging is wat anders dan structureel demoniseren.
Ook niet door IsraëlMaar dat was niet aan de orde lennie, en is ook een vergelijk die aan alle kanten mank gaat. er wordt geen genocide gepleegd door BLM.
dan heb je niet goed opgeletOok niet door Israël
mwah, wereldproblemen zijn imo relevanter dan ons interne geneuzel op de vierkante millimeter, maar ieder z'n meug.Nou hebben we hier in ons kikkerlandje al behoorlijk wat problemen die opgelost moeten worden.... Is het dan zinvol om de wereldse problemen, ver buiten onze invloedsfeer, er ook maar bij te halen?
Jij bent er zaterdag ook bij op het Malieveld om te demonstreren tegen de genocide die momenteel plaatsvindt in Soedan?mwah, wereldproblemen zijn imo relevanter dan ons interne geneuzel op de vierkante millimeter, maar ieder z'n meug.![]()
Dat laatste vindt GroenLinks wel onze verantwoordelijkheid. d66 overigens ook.In welk partijprogramma komt dat naar voren? Maakt niet uit wat hier gebeurt, maar de veiligheidsgordels in auto's in India zouden van een betere kwaliteit moeten zijn? En de Piranha visstand in de Amazone baart ons zorgen?
Jij bent er zaterdag ook bij op het Malieveld om te demonstreren tegen de genocide die momenteel plaatsvindt in Soedan?