Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik heb geen PvdA/GL-gestemd dus het zal mij een reet roesten. Applausje voor je poging tot een scherpe reactie. Helaas gefaald. Zegt ook genoeg dat je er omheen lult ipv antwoord te geven op een simpele vraag. Het bewijs heb je dus niet, zeg dat dan gewoon.

Los van welke coalitie er komt en/of wat er gestemd is: er spelen allerlei politieke thema's maar in mijn optiek zijn er twee zaken die het land op dit moment op slot zetten:
  • Stikstof: het zet werkelijk alles op slot. Jetten wil 10 nieuwe steden bouwen. Nou succes daarmee, het is vandaag de dag al een hele toer om één appartementencomplex op te richten. Dus óf Jetten ziet mogelijkheden die de rest van Nederland heeft gemist, óf Jetten ziet de obstakels over het hoofd die de rest van Nederland wel ziet. Ik vrees dat laatste, maar ok...;
  • Splinterpartijen in de politiek. Waar blijft die kiesdrempel?!? Je hebt tegenwoordig partijen voor zo ongeveer alles en iedereen. Waardoor alles en iedereen het ook meteen oneens is met elkaar (want dat is nog altijd de makkelijkste manier van politiek bedrijven). Tijd voor een kiesdrempel. Hoe? Gewoon stemmen als vanouds. Uitslag binnen, dan begin je met de partij die onderaan staat. Minder dan (bijvoorbeeld) 5 zetels? Dan worden de stemmen op die partij evenredig verdeeld over de rest van de partijen. Die stap herhaal je net zo lang totdat er alleen maar partijen zijn met 5 zetels of meer. Val je als splinterpartij hiermee buiten de boot? Jammer dan. Uithuilen en de volgende keer beter je best doen, of eventueel fuseren met (of aansluiten bij) een andere partij. Discussies over standpunten kan je dan lekker binnen de partij houden i.p.v. elkaar vliegen af te vangen in de Tweede Kamer. Misschien krijgen we dan nog eens wat voor elkaar in Nederland...

Halsema heeft wel degelijk het afgekeurd. Of heeft GL collectief een statement gemaakt dat ze het slopen niet afkeurden?
Halsema is burgemeester. Dat ze incapabel is en alleen op deze post is gezet, omdat ze ooit fractievoorzitter van GroenLinks was, is alleen maar een bevestiging van het feit dat er een levendige handel in het toeschuiven van lucratieve posities tussen oud politici is. Maar haar uitspraken zijn niet automatisch meer de partijlijn.

Zucht... Hun standpunt. Nu, november... Vlak na oktober 2023 hadden ze nog niets gepubliceerd, maar er wordt en werd niets veroordeeld.

Laatst bewerkt:
Zucht... Hun standpunt. Nu, november... Vlak na oktober 2023 hadden ze nog niets gepubliceerd, maar er wordt en werd niets veroordeeld.

lol daar staat niets over dat ze vernielingen op de UvA niet afkeurden. Hou nou maar op Piet. Discussiëren kan je niet.

Wilders ging bewust het debat uit de weg om de slachtofferkaart te trekken, er was al aangegeven dat zijn veiligheid niet in het gedrang zou komen. Hij heeft gegokt en verloren.
Verder geeft je laatste alinea wel aardig aan hoe diep je in een bepaalde fuik zit met je 'staatsmedia''. Zeker als je Wilders-sympathieën hebt; die is vooral voor media die zijn narratief herhalen, dat is wat we staatsmedia noemen zoals in zijn geliefde Rusland.

Wilders ging bewust het debat uit de weg om de slachtofferkaart te trekken, er was al aangegeven dat zijn veiligheid niet in het gedrang zou komen. Hij heeft gegokt en verloren.
Verder geeft je laatste alinea wel aardig aan hoe diep je in een bepaalde fuik zit met je 'staatsmedia''. Zeker als je Wilders-sympathieën hebt; die is vooral voor media die zijn narratief herhalen, dat is wat we staatsmedia noemen zoals in zijn geliefde Rusland.
Je mag het uiteraard met me oneens zijn, maar Nederland heeft wel degelijk gewoon staatsmedia. En volgens mij zijn die zeer links gekleurd. Dat is al decennia lang het geval.

lol daar staat niets over dat ze vernielingen op de UvA niet afkeurden. Hou nou maar op Piet. Discussiëren kan je niet.
Jij je zin! Ze wachten.... wachten... wachten met hun standpunt

Beetje sneu dat ik je geheugen moet helpen herinneren... Je lijkt zo op Rutten; "Geen actieve herinnering"

Je mag het uiteraard met me oneens zijn, maar Nederland heeft wel degelijk gewoon staatsmedia. En volgens mij zijn die zeer links gekleurd. Dat is al decennia lang het geval.

Was het maar waar. Men is veel te bang voor verdere bezuinigingen, het is wat mij betreft vooral een rechts feestje, zeker in de talkshows.

Jij je zin! Ze wachten.... wachten... wachten met hun standpunt

Beetje sneu dat ik je geheugen moet helpen herinneren... Je lijkt zo op Rutten; "Geen actieve herinnering"

Ik zei helemaal niet dat ze het wel of niet zeiden, ik vroeg naar waar dat gezegd werd aangezien JIJ daar over begon. Wat een rare manier van denken heb jij zeg.

Volgens Timmermans is er "alle aanleiding" om te demonstreren "tegen de humanitaire catastrofe die in Gaza wordt aangericht", maar hij roept op dat vreedzaam te doen. "Geweld is onacceptabel."

Bron: X via nu.nl

Hun standpunten zijn behoorlijk radicaal.

5BqDwoc.png

Je zou natuurlijk ook eerst de inhoud van die pagina's kunnen lezen.. echt verschrikkelijk en radicaal dat er mensen zijn die zich willen inzetten voor een betere wereld. Bah!

Je zou natuurlijk ook eerst de inhoud van die pagina's kunnen lezen.. echt verschrikkelijk en radicaal dat er mensen zijn die zich willen inzetten voor een betere wereld. Bah!
Betere wereld? Radicale voorstellen waar ik niks mee heb.

Aan Wilders. Maar goed, je vraag was dan ook retorisch.
Misschien moet je oppassen om hierover te oordelen. Als je al decennia met een verschrikkelijke dood wordt bedreigd kijk je daar wellicht anders naar.

Het zou sterk zijn als de andere partijen zich dit meer zouden aantrekken.

Fortuyn werd vermoord. Wilders zwaar beveiligd. En zo zijn er óók horrorverhalen over Hans Janmaat van de CD. Het geweld komt steevast van extreem links of uit islamitische hoek.

Misschien moet je oppassen om hierover te oordelen. Als je al decennia met een verschrikkelijke dood wordt bedreigd kijk je daar wellicht anders naar.

Fortuyn werd vermoord. Wilders zwaar beveiligd. En zo zijn er óók horrorverhalen over Hans Janmaat van de CD. Het geweld komt steevast van extreem links of uit islamitische hoek.
Gekkie. Anders Breivik was extreem links? o_O

**mompelt iets van Wilders bewonderaar**

Krijgen we dat weer.

Precies. En het zijn gestoorde mensen die het doen. Veruit een minderheid.
Alleen zo sneu als je er slachtoffer van wordt.. Vandalisme, geweld... Je zit met (immateriële) schade en wie gaat dat betalen (mits het te vergoeden is) Van andermans fysiek en spullen afblijven zag je weer niet als aandachtpunt in de programma's opgenomen.

Alleen zo sneu als je er slachtoffer van wordt.. Vandalisme, geweld... Je zit met (immateriële) schade en wie gaat dat betalen (mits het te vergoeden is) Van andermans fysiek en spullen afblijven zag je weer niet als aandachtpunt in de programma's opgenomen.
Dat moet vanzelfsprekend zijn. Dat moet geen politiek punt zijn.

De maatschappij, dat ben jij is nog steeds een ijzersterke slogan.

En daar gaat het hellen.... bepaalde kringen vinden hun gedrag normaal... maken ook deel uit van die maatschappij. Wie bepaalt de maatstaf? Vandaar dat de weg naar de rechters platgelopen wordt. (we hebben meters wetboek om de basis, ongeveer de 10 geboden, te handhaven en komen nog meters tekort)

Terug
Bovenaan