Ik mag hopen voor de VVD dat ze voet bij stuk houden, anders gaan ze richting 0 zetels volgende keer. We hebben gezien hoe gemakkelijk de kiezer overstapt tussen de partijen. Of dit nu D66, GLPVDA, NSC, CDA was of de BBB en FvD toen deze net begonnen.
Als de fusie afgerond is van glpvda, dan zullen we zien of de kiezer de partij nog weet te vinden.
Een coalitie die ook in de eerste kamer een meerderheid heeft is lastig. In alle gevallen is een 5e partij nodig.
D66 schrijft: "En we schaffen het doolhof van de toeslagen af: in plaats daarvan komt er één vast bedrag. Zobouwen we aan een samenleving waar vrijheid en zekerheid hand in hand gaan."
-blad 20 verkiezingsprogramma.
"We investeren in openbaar vervoer en de fiets."
Misschien maken ze de leasefiets fiscaal nog aantrekkelijker, zou mooi zijn.
"Voor starters die kunnen aantonen dat de hypotheeklast lager is dan hun huidige hoge huur, wordt het makkelijker om een hypotheek te krijgen."
Lijkt mij niet meer dan logisch, maar zorg dan dat de hypotheekrenteaftrek behouden blijft... met dit 'spaarpotje' kunnen zij dan het huis verduurzamen.
Staat vol met goede ideëen, uitvoering niet helemaal goed of goed gepresenteerd in de campagne.
Zaken zoals autoluwe wijken etc, daar heb ik het niet zo mee. Zorg voor betaalbare huizen met een oprit(in de achtertuin) en genoeg 'groene' parkeergelegenheid, de visite komt niet met de bus..