Toch blijf ik het zwak vinden van de VVD, het was duidelijk een opportunistische belofte van Yezilguz aan de rechtse kiezer (die overigens wel goed heeft uitgepakt) om niet al te veel verlies te lijden. Want ze is met stip de slechtste VVD leider ever, in mijn opinie. Een rationele VVD zou de coalitiegesprekken met GL/PvdA gewoon aangaan en kijken wat er afgesproken kan worden. Mocht GL/PvdA echt zo extreem zijn als men suggereert, dan zou dat tijdens de coalitieonderhandelingen wel blijken. Zeker als, wat Yezilgus steeds beweert, er een stabiel landsbestuur moet komen wat de rit uitzit. Wat de PvdA (toegegeven, zonder GL) op historische gronden heeft bewezen met de VVD te kunnen. Dan lijkt JA21 een stuk instabieler, en slechts 75 zetels. Nee, het landsbelang heeft de VVD niet voor ogen. De partij heeft een bewezen goede bestuurlijke traditie, Yezilguz gooit deze op een ongeloofwaardige manier te grabbel. Maar goed, de kiezer is kort van memorie, dus deze crisis zal de VVD wel overleven verwacht ik. Maar ik gun de partij een betere leider. Jetten moet niet toegeven aan de chantage van Yezilguz.