Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
het is zeker dat sociale huurwoningen de Staat heel veel meer geld kosten.
Los van de moraliteit, zou je dit met cijfers willen onderbouwen?

Zelfs de VVD vond dat de hypotheekrenteaftrek onhoudbaar was, onder Rutte is deze immers al fors versoberd. Het was slechts de electorale paniek van de VVD dat ze dit standpunt (de HA is veilig bij de VVD) innamen.

Ik heb dit rapport gelezen. Heel interessant, maar er zitten ook best een aantal aannames en vooral onzekerheden in. Vooral consumentengedrag is onzeker. Wat in ieder geval geldt is dat het afschaffen van de hypotheekrente geen doel op zich kan zijn. Het kan alleen als het totale beleid rond de woningmarkt op de kop gaat. En dat het heel geleidelijk moet gaan. Zeker niet het GroenLinks plan dus.
Het gaat al jaren geleidelijk: het begon volgens mij met geen aftrek voor box 3 hypotheekgeld (logisch ook nmm), toen een maximum van 30 jaar en geen aftrek meer over aflossingsvrije hypotheken. En er wás toen veel aflossingsvrij.

Los van de moraliteit, zou je dit met cijfers willen onderbouwen?

Zelfs de VVD vond dat de hypotheekrenteaftrek onhoudbaar was, onder Rutte is deze immers al fors versoberd. Het was slechts de electorale paniek van de VVD dat ze dit standpunt (de HA is veilig bij de VVD) innamen.
HRA, eigen woning forfait etc, kun je ongeveer wegstrepen tegen de huursubsidie. Dan laten we de OB als Staatsinkomsten weg en vergeten we dat corporaties tal van fiscale voordelen krijgen, heel veel minder betalen voor grond dan kopers en subsidies krijgen.

Daarnaast betalen woningbezitters WOZ en huurders niet.

Het gaat al jaren geleidelijk: het begon volgens mij met geen aftrek voor box 3 hypotheekgeld (logisch ook nmm), toen een maximum van 30 jaar en geen aftrek meer over aflossingsvrije hypotheken. En er wás toen veel aflossingsvrij.
De HRA wordt inderdaad al jaren afgebouwd en beperkt en is inmiddels voor mensen in de hoogste inkomensschijf al verlaagd. Daarnaast is de rente historisch laag, dus de kosten voor de Staat zijn ook veel lager dan ze ooit waren.

Zou een verhuurder de door hem betaalde WOZ niet doorbelasten in de huurprijs?
Niet bij sociale huur. De huurprijs wordt daarnaast vaak gedempt tot tweede aftoppingsgrens, ondanks dat de huurpunten een hoger bedrag rechtvaardigen. Soms zelfs tot op de eerste aftoppingsgrens. Dat verschil is een vermindering van woonlasten van sociale huurders en vermindering het resultaat van de woningstichting, hierdoor betalen ze minder belasting, kun je ook nog optellen in de vergelijking met HRA.

Laatst bewerkt:
Sorry Lennie, ik vind het toch doelredenaties wat je schrijft. De huur- en koopmarkt zijn zo verschillend van aard en organisatie én (deels) ook voor andere doelgroepen bestemd dat jouw vergelijkingen, in mijn ogen althans, niet opgaan.

Zou een verhuurder de door hem betaalde WOZ niet doorbelasten in de huurprijs?
Verhuurders zijn volgens de VVD liefdadigheidsinstellingen die niet woningen verhuren om er geld mee te verdienen en het sec zakelijk te bekijken, maar dat doen omdat ze zo begaan zijn met de maatschappij en voor iedereen in huisvesting willen voorzien. Het schijnt zelfs zo te zijn dat als zij woningen moeten verkopen dit heel erg is want die woning gaat dan spontaan in rook op en wordt aan de woningvoorraad onttrokken. Het is niet zo dat iemand anders dan die woning koopt en weer een woning achterlaat waarmee doorstroming op gang komt. Doorstroming is wel belangrijk maar het moet alleen wel doorstroming binnen ''ons soort mensen'' zijn.

Verhuurders zijn volgens de VVD liefdadigheidsinstellingen die niet woningen verhuren om er geld mee te verdienen en het sec zakelijk te bekijken, maar dat doen omdat ze zo begaan zijn met de maatschappij en voor iedereen in huisvesting willen voorzien. Het schijnt zelfs zo te zijn dat als zij woningen moeten verkopen dit heel erg is want die woning gaat dan spontaan in rook op en wordt aan de woningvoorraad onttrokken. Het is niet zo dat iemand anders dan die woning koopt en weer een woning achterlaat waarmee doorstroming op gang komt. Doorstroming is wel belangrijk maar het moet alleen wel doorstroming binnen ''ons soort mensen'' zijn.
Je hebt de sociale huur sector. Daar waar toegelaten instellingen verhuren. Dat lijkt regelmatig inderdaad meer op basis van liefdadigheid dan op basis van rendement.

En je hebt middenhuur, vrije sector. Daar waar heel veel mensen die teveel verdienen voor een sociale huursector woning in terecht komen. Ofwel omdat ze flexibiliteit willen houden ivm relatie of baan, ofwel omdat ze teveel verdienen voor een sociale huurwoning en te weinig om een koopwoning te kopen. Dat is het domein van pensioenfondsen, institutionele beleggers, vermogende particulieren, kleine particulieren met een paar extra centen, en pandjesbazen. Door de box 3 maatregelen zijn al die particulieren uit de markt aan het verdwijnen en dat zorgt ervoor dat er een gat ontstaat dat niemand opvult. Grote investeerders willen namelijk maar op een aantal beperkte plekken investeren in grote projecten. De woningen die verkocht worden door particulieren kunnen met grote regelmaat niet worden gekocht door de zittende huurders, omdat een bank het risicoprofiel te hoog vindt in relatie tot hun inkomen. Dat brengt dus een groot aantal mensen in de problemen. Die kunnen geen huis vinden.

Misschien moet je toch nog even lezen wat ik schrijf. Ik hoop dat verschillende zienswijzen kunt respecteren.

En 'voelen' doe ik wel onder de lakens. ;)
Ik kan zeer wel een andere zienswijze respecteren. Ik zie alleen geen andere zienswijze. Ik zie alleen, ik ben het niet met je eens, zonder onderbouwing.

Laatst bewerkt:
"In de eerste ronde waren er drie kandidaten: Martin Bosma (PVV), Tom van der Lee (GroenLinks-PvdA) en Thom van Campen. Van Campen kreeg in de eerste ronde nog de minste stemmen. In de tweede ronde viel Tom van der Lee af, waarna Van Campen de derde en laatste ronde won van Bosma."

Pure PVV haat van links. Bosma is de beste kamervoorzitter die er is en wordt nu puur door zijn politieke kleur geslachtofferd.

Ik kan zeer wel een andere zienswijze respecteren. Ik zie alleen geen andere zienswijze. Ik zie alleen, ik ben het niet met je eens, zonder onderbouwing.
Ik schreef al eerder;

De huur- en koopmarkt zijn zo verschillend van aard en organisatie én (deels) ook voor andere doelgroepen bestemd dat jouw vergelijkingen, in mijn ogen althans, niet opgaan.

Dat mag jij geen onderbouwing vinden, maar dat is het wel degelijk. En dat is het laatste wat ik over dit onderwerp zeg.

Ik schreef al eerder;

De huur- en koopmarkt zijn zo verschillend van aard en organisatie én (deels) ook voor andere doelgroepen bestemd dat jouw vergelijkingen, in mijn ogen althans, niet opgaan.

Dat mag jij geen onderbouwing vinden, maar dat is het wel degelijk. En dat is het laatste wat ik over dit onderwerp zeg.
Ze zijn ook verschillend. Maar de huur en koopmarkt worden door GroenLinks aan elkaar verbonden door kopers in korte tijd veel zwaarder te belasten en dat geld aan huurders te geven. Oftewel nivelleren. En het verkrijgen van bezit wordt tegelijkertijd een stuk lastiger en onaantrekkelijker gemaakt, iets wat in het extreem linkse gedachtengoed van GroenLinks altijd een mooie bijkomstigheid is.

Laatst bewerkt:
Het plan van GroenLinks is om de hypotheekrente in korte tijd af te bouwen en de opbrengsten in te zetten op sociale huur.
Áls GroenLinks-PvdA het alléén voor het zeggen had dán is het voornemen van hun om de hypotheekrenteaftrek in 2028 voor de helft uitgefaseerd te hebben.

(..)
Voor de helft uitfaseren hypotheekrenteaftrek (GL-PvdA_203)
GroenLinks-PvdA faseert de hypotheekrenteaftrek uit. In 2028 is deze voor de helft afgeschaft,
dit is een lastenverzwaring van 5,5 mld euro voor gezinnen. (..)

Ze zijn ook verschillend. Maar de huur en koopmarkt worden door GroenLinks aan elkaar verbonden door kopers in korte tijd veel zwaarder te belasten en dat geld aan huurders te geven. Oftewel nivelleren. En het verkrijgen van bezit wordt tegelijkertijd een stuk lastiger en onaantrekkelijker gemaakt, iets wat in het extreem linkse gedachtengoed van GroenLinks altijd een mooie bijkomstigheid is.
Het is wel degelijk nivelleren, het feit dat het verschillende markten zijn (nogal wiedes) is geen argument contra.

Het is wel degelijk nivelleren, het feit dat het verschillende markten zijn (nogal wiedes) is geen argument contra.
Dat was dan ook niet mijn punt Bimmert. Het ging mij om de vergelijkingen die lennie aanhaalde. Deze verschillen in de twee verschillende markten maakten deze vergelijkingen appels en peren.

En als het al nivelleren is, wat is dan het probleem? Het is immers geen inkomensmaatregel, maar rechtzetten wat (in de markt) krom is. De HRA is sowieso een gedrocht, ook internationaal is er kritiek op.

Het is alleen uit electorale overwegingen dat de VVD er nu een punt van maakt. Een achterhoedegevecht, die ze los zullen laten na de GR verkiezingen is mijn verwachting.

Laatst bewerkt:
Pure PVV haat van links. Bosma is de beste kamervoorzitter die er is en wordt nu puur door zijn politieke kleur geslachtofferd.
Laat ik vooropstellen dat ik graag Bosma als voorzitter gehouden had.
Ik begrijp best dat "links" Bosma liever niet als voorzitter heeft, datbis ook hun goed recht. Ik denk echter dat de kandidatuur van Van Campen Bosma de das om heeft gedaan.
Nu had "rechts" in principe twee opties. Zonder Van Campen had de kans groot geweest dat Bosma weer herkozen zou zijn.

Dat was dan ook niet mijn punt Bimmert. Het ging mij om de vergelijkingen die lennie aanhaalde. Deze verschillen in de twee verschillende markten maakten deze vergelijkingen appels en peren.

Dan mis ik het punt blijkbaar, anyway, ik ben het met Lennie eens dat het doel uiteindelijk nivelleren is. Want extra woningen worden er niet door gebouwd - en dat is wat men volgens mij moet doen, welke politieke kleur je ook hebt, zonder extra woningen blijven de prijzen hoog.
En als het al nivelleren is, wat is dan het probleem? Het is immers geen inkomensmaatregel, maar rechtzetten wat (in de markt) krom is. De HRA is sowieso een gedrocht, ook internationaal is er kritiek op.
Nivelleren leidt bijna altijd tot een welvaartsvermindering voor iedereen omdat er minder investeringskapitaal overblijft. Ik vind ook niet dat er moreel een probleem is met verschillen tussen mensen aangaande inkomen en vermogen zolang er voor iedereen een menswaardig bestaan mogelijk is.
Overigens verbindt jij nu de HRA ook aan nivelleren, dan begrijp ik wederom niet waarom je tegen Lennie zijn punt in ging.

Wat wat er met die HRA gaat gebeuren zullen we wel zien, sowieso wordt die niet in korte tijd afgebouwd.

Dan mis ik het punt blijkbaar, anyway, ik ben het met Lennie eens dat het doel uiteindelijk nivelleren is. Want extra woningen worden er niet door gebouwd - en dat is wat men volgens mij moet doen, welke politieke kleur je ook hebt, zonder extra woningen blijven de prijzen hoog.

Of ik mis het punt, dat kan natuurlijk net zo goed. Ik ben het er alleen niet mee eens dat nivelleren het punt is, misschien wel bij GL, maar niet bij d66. Dat er geen extra woningen door worden gebouwd is inderdaad zo.
Nivelleren leidt bijna altijd tot een welvaartsvermindering voor iedereen omdat er minder investeringskapitaal overblijft.
Dat vind ik een interessant punt en een goed argument contra de wens tot nivelleren.
Ik vind ook niet dat er moreel een probleem is met verschillen tussen mensen aangaande inkomen en vermogen zolang er voor iedereen een menswaardig bestaan mogelijk is.
Volstrekt mee eens. Nivelleren moet geen doel op zich zijn, wel dienen inkomensverschillen een zekere redelijkheid hebben.Wat dat dan precies zou moeten zijn is een andere discussie. Musk verdient teveel maar ondenemen mag (goed) beloond worden.
Overigens verbindt jij nu de HRA ook aan nivelleren, dan begrijp ik wederom niet waarom je tegen Lennie zijn punt in ging.
Door de aard van Lennie's insteek van de discussie, althans zoals ik deze ervaarde. Ik ben van mening dat het een maatregel is van verstorende marktomstandigheden en nivelleren een bijkomstig element zou kunnen zijn. Zoals ik Lennie begreep was het doel nivelleren, daar ben ik het niet mee eens.

Door de aard van Lennie's insteek van de discussie, althans zoals ik deze ervaarde. Ik ben van mening dat het een maatregel is van verstorende marktomstandigheden en nivelleren een bijkomstig element zou kunnen zijn. Zoals ik Lennie begreep was het doel nivelleren, daar ben ik het niet mee eens.
In het plan van GroenLinks/PvdA

In het plan van GroenLinks/PvdA
Ok, dan begrijp ik je beter. Soms heb ik het idee dat we langs elkaar heen praten, wat ook wel logisch is door de vluchtigheid van het lezen en reageren op de onderwerpen op dit forum. In een 'live' discussie kun je dit soort misverstanden sneller elimineren.

Niemand uit de politiek durft de olifant in de kamer benoemen. De wereldwijde populatie groeit gewoon veel te snel voor de draagkracht van de aarde voor energie, voeding en vervuiling. Maar als je dat durft opperen ben je een rechtse populist.

Het was hier in BEL zelfs eens op het nieuws in wat voor een gigantische luxe villa Timmermans woont. Het is de beste man gegund, maar hij is voor mij het archetype van “Links lullen en rechts zakken vullen”.

Niemand uit de politiek durft de olifant in de kamer benoemen. De wereldwijde populatie groeit gewoon veel te snel voor de draagkracht van de aarde voor energie, voeding en vervuiling. Maar als je dat durft opperen ben je een rechtse populist.

Het was hier in BEL zelfs eens op het nieuws in wat voor een gigantische luxe villa Timmermans woont. Het is de beste man gegund, maar hij is voor mij het archetype van “Links lullen en rechts zakken vullen”.

Wat een onzin. Hij is een uitstekend politicus die flink carrière had gemaakt. Wat verdient zo'n EU-commissaris, €15k, €20k/maand? Nogal wiedes dat hij een leuk optrekje (en helemaal niet 'gigantisch luxe') voor zijn familie kan kopen. Hij kiest zijn salaris ook niet hè. En daar nog bij: met zo'n functie heb je ook net even wat meer aan je eigen veiligheid te denken, die kan helaas dan niet zomaar in een rijhuis gaan wonen.

Wat pas echt een probleem is, als je het toch over 'links vs rechts' hebt, is die VlaamsBelang-'zorgkundige' die voor miljoenen gefraudeerd heeft.

Hij was diplomaat en eurocommissaris. Daar hoort een bijpassend salaris en onkostenvergoeding bij. Daar kan je jaloers op zijn, maar dat is het. Timmermans was een prima diplomaat en kreeg toch maar de Green Deal uit de startblokken, bepaald geen klein bier. Dat hij als politicus in de TK minder tot zijn recht kwam moge zo zijn. Ik vond de man niet sympathiek, te groot ego in mijn ogen. Maar dat hij (bewezen) kwaliteiten heeft staat buiten kijf.

Dat geldt overigens ook voor Sigrid Kaag. Briljante vrouw, maar kwam in de nationale politiek ook niet goed uit de verf. Dat gekneuter op de nationale cm2 was niet hun kwaliteit. Twee personen die door hun intelligentie bedreigend waren voor de polulisten van extreem- en radicaal rechts.

Dat geldt overigens ook voor Sigrid Kaag. Briljante vrouw, maar kwam in de nationale politiek ook niet goed uit de verf. Dat gekneuter op de nationale cm2 was niet hun kwaliteit. Twee personen die door hun intelligentie bedreigend waren voor de polulisten van extreem- en radicaal rechts.
Hier moet ik altijd om lachen. Alsof men oprecht 'bang' zou zijn voor mensen als deze twee, ik denk eerder dat men een oprecht gevoelde weerzin tegen de onoprechtheid en wereldvreemdheid/ hautaine houding van dit soort politici heeft. Actie- reactie.

Bang moet je eerder zijn voor een talent dat politiek recht tegenover je staat, een goed verhaal heeft en bovendien de juiste snaar weet te raken bij de grote groep kiezers, Timmermans en Kaag hebben niet de geschikte eigenschappen daarvoor. Wilders zal veel meer angst hebben voor de Jetten van nu dan ooit voor Kaag.

Nou dat, het gaat niet om haar kennis an sich maar ze mist de sociale souplesse en het inlevingsvermogen om een goede volksvertegenwoordiger te zijn en heeft dat zelf niet eens in de gaten.
In het bedrijfsleven zie je regelmatig dat een hele kundige projectmanager of verkoper tot directie wordt gemaakt. Zelfde valkuil.

Wat een onzin. Hij is een uitstekend politicus die flink carrière had gemaakt. Wat verdient zo'n EU-commissaris, €15k, €20k/maand? Nogal wiedes dat hij een leuk optrekje (en helemaal niet 'gigantisch luxe') voor zijn familie kan kopen. Hij kiest zijn salaris ook niet hè. En daar nog bij: met zo'n functie heb je ook net even wat meer aan je eigen veiligheid te denken, die kan helaas dan niet zomaar in een rijhuis gaan wonen.

Wat pas echt een probleem is, als je het toch over 'links vs rechts' hebt, is die VlaamsBelang-'zorgkundige' die voor miljoenen gefraudeerd heeft.

Dat van die Vlaamse zorgdeskundige wordt terecht aan de kaak gesteld, was die dame blij geweest met een mooie BMW 530e / 540d / 550i ipv 17 luxe auto’s had er geen haan naar gekraaid. Nu komt het uit.

Iemand het plan van de VS voor Oekraïne als gezien? De VS bepaalt voor ons dat de Oekraïne bij de EU mag en dat wij als Europa 100 miljard gaan investeren in de Oekraïne. Dat gaat de VS ook doen, maar zij krijgen 50% van het rendement.

Ik weet niet hoor, maar zolang er geen grondstoffen uit die hoek naar ons toe komen, heb ik er echt 0 behoefte aan om nog maar 1 kwartje die kant op te sturen en ik hoef die corrupte bende al helemaal niet in de EU.

Hier moet ik altijd om lachen. Alsof men oprecht 'bang' zou zijn voor mensen als deze twee, ik denk eerder dat men een oprecht gevoelde weerzin tegen de onoprechtheid en wereldvreemdheid/ hautaine houding van dit soort politici heeft. Actie- reactie.

Bang moet je eerder zijn voor een talent dat politiek recht tegenover je staat, een goed verhaal heeft en bovendien de juiste snaar weet te raken bij de grote groep kiezers, Timmermans en Kaag hebben niet de geschikte eigenschappen daarvoor. Wilders zal veel meer angst hebben voor de Jetten van nu dan ooit voor Kaag.
Nationaal kwam Sigrid Kaag niet uit de verf inderdaad, dat geef ik ook aan. Maar haar wereldvreemdheid verwijten is, met respect, bizar.

Lees haar CV even door wil je? Dat getuigt nou niet bepaald van een gebrek aan inlevingsvermogen, wereldvreemdheid(!) en arrogantie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sigrid_Kaag

En dat ze op het Christelijk in Zeist heeft gezeten pleit sowieso voor haar, maar dat terzijde.:giggle:

Iemand het plan van de VS voor Oekraïne als gezien? De VS bepaalt voor ons dat de Oekraïne bij de EU mag en dat wij als Europa 100 miljard gaan investeren in de Oekraïne. Dat gaat de VS ook doen, maar zij krijgen 50% van het rendement.

Ik weet niet hoor, maar zolang er geen grondstoffen uit die hoek naar ons toe komen, heb ik er echt 0 behoefte aan om nog maar 1 kwartje die kant op te sturen en ik hoef die corrupte bende al helemaal niet in de EU.
Ik begrijp dat het plan Poetin volledig zijn zin geeft. Lijkt mij dat ze dat plan daar opbergen waar de zon niet schijnt.

Men gaf Adolf in de eerste instantie ook zijn zin in de hoop dat hij dan genoeg had.

Mwa, overgekwalificeerd lijkt mij meer van toepassing.

Daar kijk ik echt heel anders naar. Politicus zijn vraagt een combinatie van bepaalde vaardigheden in een bepaalde context. Kan ze nog zo goed gekwalificeerd zijn op een aantal aspecten, die specifieke die vereist zijn voor een goede Nederlandse politicus bezit ze wat mij betreft niet- en dat is toch niet iets waar ik alleen in sta. Dat geldt ook voor sociale souplesse en empathie binnen de kaders van de Nederlandse politiek. Een goed diplomaat (even aangenomen dat ze dat is) en empathie voor problematieken in en rond het Midden Oosten maakt niet per se een goede politicus voor de Nederlandse situatie. Ik zou zelfs zeggen dat dat is gebleken, 'wie zijn die mensen' illustreert dat goed. Dan heb je geen feeling met wat er leeft en je realiseert je blijkbaar niet of schat totaal verkeerd in (door dat stuk bewust in een docu te laten staan) hoe mensen dat opvatten.

Er zijn dan ook mensen met een veel minder indrukwekkend cv die een veel beter politicus waren en zijn.

Daar kijk ik echt heel anders naar. Politicus zijn vraagt een combinatie van bepaalde vaardigheden in een bepaalde context. Kan ze nog zo goed gekwalificeerd zijn op een aantal aspecten, die specifieke die vereist zijn voor een goede Nederlandse politicus bezit ze wat mij betreft niet- en dat is toch niet iets waar ik alleen in sta. Dat geldt ook voor sociale souplesse en empathie binnen de kaders van de Nederlandse politiek. Een goed diplomaat (even aangenomen dat ze dat is) en empathie voor problematieken in en rond het Midden Oosten maakt niet per se een goede politicus voor de Nederlandse situatie. Ik zou zelfs zeggen dat dat is gebleken, 'wie zijn die mensen' illustreert dat goed. Dan heb je geen feeling met wat er leeft en je realiseert je blijkbaar niet of schat totaal verkeerd in (door dat stuk bewust in een docu te laten staan) hoe mensen dat opvatten.

Er zijn dan ook mensen met een veel minder indrukwekkend cv die een veel beter politicus waren en zijn.
Maar dat zeg ik toch ook? Ze was niet op haar plek in Den Haag. Maar dat wil niet zeggen dat ze in haar andere- en huidige functies beschikt over de kwalificaties die jij haar toedicht? Diplomatie kan niet zonder empathie, je kunt in dat vak alleen succesvol zijn als je de ander ziet en hoort.

Daarom zeg ik ook 'Een goed diplomaat (even aangenomen dat ze dat is) en empathie voor problematieken in en rond het Midden Oosten maakt niet per se een goede politicus voor de Nederlandse situatie'.

Ik vind haar dus niet overgekwalificeerd voor de Nederlandse politiek maar onvoldoende gekwalificeerd op die eigenschappen die belangrijk zijn voor ons land. Denk dat we het deels eens zijn, behalve dan dat 'overgekwalificeerde' dat jij stelt wat ik anders zie.

Nationaal kwam Sigrid Kaag niet uit de verf inderdaad, dat geef ik ook aan. Maar haar wereldvreemdheid verwijten is, met respect, bizar.

Lees haar CV even door wil je? Dat getuigt nou niet bepaald van een gebrek aan inlevingsvermogen, wereldvreemdheid(!) en arrogantie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sigrid_Kaag

En dat ze op het Christelijk in Zeist heeft gezeten pleit sowieso voor haar, maar dat terzijde.:giggle:

Dat vind jij.

Ik vind dat Kaag nu precies dat heeft: wereldvreemdheid. Ze leeft in een D66 bubbel van wereldburgers met op elk continent een huis, maar heeft geen enkele conotatie met gewone burgers. Hetgeen ze perfect illustreerde met haar "wie zijn die mensen?".

Dat gezicht van Kaag toen ze door de straten liep om haar flyers aan het plebs te slijten, legendarisch :ROFLMAO:

Dat vind jij.

Ik vind dat Kaag nu precies dat heeft: wereldvreemdheid. Ze leeft in een D66 bubbel van wereldburgers met op elk continent een huis, maar heeft geen enkele conotatie met gewone burgers. Hetgeen ze perfect illustreerde met haar "wie zijn die mensen?".

Dat gezicht van Kaag toen ze door de straten liep om haar flyers aan het plebs te slijten, legendarisch :ROFLMAO:
Klopt helemaal, dat vind ik.

Ik zie die wereldvreemdheid bij mensen die op de volksmenners van de PVV stemmen. En denken dat hij er voor hún is.

De illusie te denken dat je je achter de dijken kunt opsluiten en je ogen kunt sluiten voor de geopolitieke realiteit. Hilarisch.:ROFLMAO:

Terug
Bovenaan