lennie
Kilometervreter
Verschil tussen EU en China. Eigen industrie, vinden we niet interessant.Ik wilde dit ook zeggen, mee eens, heel dom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Verschil tussen EU en China. Eigen industrie, vinden we niet interessant.Ik wilde dit ook zeggen, mee eens, heel dom.
Inderdaad, nu gaat ook DigiD naar de VS. Geopolitiek blijven wij naïef.En op het gebied van software. Al ben ik daar banger voor de Amerikanen dan de Chinezen.
We zien de gevaren niet, dat is geopolitieke onbenul. Erger dan dom.Verschil tussen EU en China. Eigen industrie, vinden we niet interessant.
Dat is toch ongelooflijk. We snappen het echt niet.Inderdaad, nu gaat ook DigiD naar de VS. Geopolitiek blijven wij naïef.
Daar maak ik mij dus echt zorgen over. Het begint in Brussel langzaam in te dalen, maar zo traag.Dat is toch ongelooflijk. We snappen het echt niet.
Die zijn aan het navelstaren, daar verwacht ik nog niet zoveel van.Nu nog in Den Haag.
En dat geldt vooral voor een groot deel van de bevolking. Die nog steeds denken in termen als goedkope Chinese troep en daarmee denken dat wij veel beter zijn.We zien de gevaren niet, dat is geopolitieke onbenul. Erger dan dom.
Tsja, gek is dat niet als je als volk nationalistische partijen groot maakt. Je kan zeggen en vinden wat je wilt van Rutte, maar die stond er wel. En zijn voorgangers deden het in Europees verband ook niet slecht. En dan krijg je Schoof en Wilders....Nederland is erg in zichzelf gekeerd de laatste jaren. Dat is zonde, want als klein land moeten we wel naar buiten kijken.
Het is vaak ook goedkope Chinese troep. Punt is dat de Chinezen met die troep de enorme groei van bijvoorbeeld hun defensie financieren. En men leert niet. Karremans gooit zijn kont even in het krib en vervolgens slaat de EU auto industrie op tilt.En dat geldt vooral voor een groot deel van de bevolking. Die nog steeds denken in termen als goedkope Chinese troep en daarmee denken dat wij veel beter zijn.
40. Geen honderden volgens het artikel. GroenLinks en D66 hebben dat niet nodig, die hebben de NOS, de VARA, de NRC en de Volkskrant om ze actief te promoten."Justice for Prosperity ontdekte zelf onlangs dat veel van de ‘luidste accounts’ die Geert Wilders en de PVV actief promootten niet uit Nederland komen. De profielen opereren volgens Postma onder meer vanuit Macedonië, Nigeria, de Verenigde Staten, India, Portugal en Australië."
Nederland eerst....aldus honderden buitenlandse profielen.
De macht die ze hebben is heel groot. Van universiteiten en rechtbanken tot de staatsmedia, het ambtenarenapparaat en burgemeesters.40. Geen honderden volgens het artikel. GroenLinks en D66 hebben dat niet nodig, die hebben de NOS, de VARA, de NRC en de Volkskrant om ze actief te promoten.
440.40. Geen honderden volgens het artikel. GroenLinks en D66 hebben dat niet nodig, die hebben de NOS, de VARA, de NRC en de Volkskrant om ze actief te promoten.
Ik kan me er niet druk over maken.Ik had jou wijzer ingeschat. Dat jij wél onderscheid weet te maken tussen onafhankelijke media en buitenlandse inmenging door al dan niet statelijke actoren en/of krachten die belang hebben bij destabilisatie van onze democratie. Valt me echt een beetje tegen van je. We zijn het soms niet eens, maar deze zag ik even niet aankomen.
En dat geldt dan natuurlijk niet alleen voor d66 en gl, maar dan ook voor de vvd toch? Of komt dat niet uit?![]()
Hoeft ook niet, ik was een beetje verbaasd, that's it.Ik kan me er niet druk over maken.
Dan hebben wij het over een ander artikel. 440 in het door mij gedeelde VK artikel.Punt 1 wordt er geschreven honderden, uit het artikel blijkt dat het er maar 40 zijn.
Klopt, maar wat de zeespiegel betreft is er wel wat aan de hand. Hoeveel precies zou ik niet weten, daar laat ik mij leiden door de wetenschap.Punt 2 we worden de hele dag doodgegooid op de socials met de grootst mogelijke onzin. Van dat de condensstrepen door de overheid uitgestrooid poeder is, via de zeespiegel stijgt een meter, tot alle problemen in Nederland komen door de buitenlanders.
Eens, ze zitten zelfs op dit forum. En ze hebben zelfs stemrecht. Maar die beinvloeding werkt wel degelijk als je het artikel leest, en de berichten van de MIVD/AIVD.Er zullen vast mensen zijn die alles geloven wat ze zien op de socials. Maar dat zijn sowieso niet de scherpste messen in de la.
Activistisch mag je vinden, ze worden betaald om de macht, ook al is die op dit moment (radicaal) rechts kritisch te volgen. En daar is sinds 2023 ook alle reden toe naar mijn bescheiden mening. Ook respectabele rechtse partijen met veel bestuurlijke ervaring hebben in die periode serieuze steken laten vallen imo. Daar mag kritisch over bericht worden.Ik vind de activistische houding van ons eigen journaille een stuk problematischer.
Ze moeten de macht kritisch volgen. Maar ik stel vast dat zo ongeveer elk programma op de publieke omroep niet alleen de rechtsere geluiden heel kritisch volgt en becommentarieerd, maar dat tegelijkertijd dit bij de (wat) linksere geluiden volledig ontbreekt. Sterker nog, hier wordt avond aan avond een spreekgestoelte aan gegeven.Activistisch mag je vinden, ze worden betaald om de macht, ook al is die op dit moment (radicaal) rechts kritisch te volgen. En daar is sinds 2023 ook alle reden toe naar mijn bescheiden mening. Ook respectabele rechtse partijen met veel bestuurlijke ervaring hebben in die periode serieuze steken laten vallen imo. Daar mag kritisch over bericht worden.
WaarschijnlijkheidsmodellenKlopt, maar wat de zeespiegel betreft is er wel wat aan de hand. Hoeveel precies zou ik niet weten, daar laat ik mij leiden door de wetenschap.
Niet in het rapport dat Magistrat deelde
Volgens mij is er wel consensus dat de mens invloed heeft op de versterkte klimaatverandering. De mate waarin, de effecten en hoe erg het allemaal is, dat zijn allemaal modellen. Wij krijgen steeds de extremen voorgeschoteld.Klimaat blijft lastig onderwerp! Veel wetenschappers zijn het met elkaar eens maar de aarde veranderd altijd wel. Alleen kan me niet voorstellen dat het gedrag van de mens (lees: vervuiling) geen invloed heeft.
De laatste 20 jaar is wel degelijk e.e.a. veranderd in het land van de publieke omroep. Zo is WNL opgericht in feb. 2009 en is daarmee een relatief jonge omroep. Bovendien heeft WNL de laatste jaren een steeds prominentere rol gekregen in de programmering en op enig moment (volgens mij vorig jaar) was het de enig overgebleven producent die de late-night talkshow maakte, het meest begeerde tijdslot. Dus WNL heeft sowieso prominentere rol gekregen in de programmering de laatste jaren. WNL is moelijk links te noemen, en wordt op sleutelposities bemand door mensen die eerder voor de Telegraaf hebben gewerkt en/of een positie binnen de VVD hebben gehad. Dat kun je moeilijk links noemen.Ze moeten de macht kritisch volgen. Maar ik stel vast dat zo ongeveer elk programma op de publieke omroep niet alleen de rechtsere geluiden heel kritisch volgt en becommentarieerd, maar dat tegelijkertijd dit bij de (wat) linksere geluiden volledig ontbreekt. Sterker nog, hier wordt avond aan avond een spreekgestoelte aan gegeven.
Toegegeven, de wat rechtse omroepen zijn ook een aanfluiting.
PowNed is samengegaan met de AvroTros. De rebellen van weleer zijn inmiddels getemd.De laatste 20 jaar is wel degelijk e.e.a. veranderd in het land van de publieke omroep. Zo is WNL opgericht in feb. 2009 en is daarmee een relatief jonge omroep. Bovendien heeft WNL de laatste jaren een steeds prominentere rol gekregen in de programmering en op enig moment (volgens mij vorig jaar) was het de enig overgebleven producent die de late-night talkshow maakte, het meest begeerde tijdslot. Dus WNL heeft sowieso prominentere rol gekregen in de programmering de laatste jaren. WNL is moelijk links te noemen, en wordt op sleutelposities bemand door mensen die eerder voor de Telegraaf hebben gewerkt en/of een positie binnen de VVD hebben gehad. Dat kun je moeilijk links noemen.
Ook Powned is een relatief jonge omroep die pas in najaar 2008 is opgericht en heeft ook een plekje bemachtigd.
Dan hebben we nog Ongehoord Nederland, de laatste nieuwkomer. Ook niet echt links te noemen.
Volgens mij is de publieke omroep pluriformer dan die jaren is geweest. Dus ik snap die klacht over ''linkse publieke omroep'' niet zo. Je haalt misschien de goede omroepen aan, maar zoals je ziet kan ik ook met een lijstje komen als ik het tegendeel wil bewijzen. Voor jou is de publieke omroep kennelijk pas goed als BNN-VARA, en AVRO zijn opgeruimd omdat die voor jou onwegevallige meningen ventileren, maar zo werkt het niet.
Weinig overtuigend allemaal lennie. Dat bijvoorbeeld ONL een aanfluiting is, maakt ze niet minder (extreem) rechts. WNL is ook nog gewoon rechts hoor. Prima, daar niet van.PowNed is samengegaan met de AvroTros. De rebellen van weleer zijn inmiddels getemd.
Ongehoord NL is een aanfluiting.
WNL was ooit inderdaad een ander geluid. Inmiddels ook gewoon mainstream.
De NPO is de partij die in de publieke omroep de scepter zwaait. Die zijn links liberaal.
Daar zou een groep "vluchtelingen" rond Calais nu een moord voor doen.20.000 jaar geleden kon je naar Engeland lopen, dus wijzigingen in het zeeniveau zijn van alle tijden. En soms verzuip je dus met z'n allen.
Deze criminelen behoren dan ook voor een speciaal opgericht tribunaal te verschijnen.De macht die ze hebben is heel groot. Van universiteiten en rechtbanken tot de staatsmedia, het ambtenarenapparaat en burgemeesters.
De Kaag docu vlak voor de verkiezingen ligt nog vers in het geheugen.
Misschien is er op linkse geluiden wat minder kritiek te leveren. Verder speelt links de laatste jaren geen grote rol van betekenis. Centrum tot radicaal rechts, daar zit de macht nu. Logisch dat men zich daarop richt.Ze moeten de macht kritisch volgen. Maar ik stel vast dat zo ongeveer elk programma op de publieke omroep niet alleen de rechtsere geluiden heel kritisch volgt en becommentarieerd, maar dat tegelijkertijd dit bij de (wat) linksere geluiden volledig ontbreekt. Sterker nog, hier wordt avond aan avond een spreekgestoelte aan gegeven.
Toegegeven, de wat rechtse omroepen zijn ook een aanfluiting.
ER KOMEN TRIBUNALEN!!!!!!!!!!Deze criminelen behoren dan ook voor een speciaal opgericht tribunaal te verschijnen.
Als WNL kennelijk te mainstream is dan lijkt ONL een prima alternatief, ga je daar naar kijken. Ze zijn wel degelijk rechhts. Maar ONL is dan weer een aanfluiting. Er zijn 11 landelijke omroepverenigingen en nog kun je jouw smaak niet vinden. Lijkt de politiek wel. Het is ook niet snel goed voor onze LenniePowNed is samengegaan met de AvroTros. De rebellen van weleer zijn inmiddels getemd.
Ongehoord NL is een aanfluiting.
WNL was ooit inderdaad een ander geluid. Inmiddels ook gewoon mainstream.
De NPO is de partij die in de publieke omroep de scepter zwaait. Die zijn links liberaal.
WNL is niet kennelijk te mainstream, die is mainstream. ONL is een aanfluiting. Van omroepverenigingen kun je nog stellen dat ze een eigen profiel mogen hebben. Al wordt dat profiel door de NPO wel aardig gedicteerd, ONL heeft immers ook al diverse aanvaringen gehad met de NPO. De enige omroep die geen profiel hoort te hebben is de nieuwsomroep; NOS. Daar kun je veel van stellen, maar toch niet dat ze neutraal bericht geven.Als WNL kennelijk te mainstream is dan lijkt ONL een prima alternatief, ga je daar naar kijken. Ze zijn wel degelijk rechhts. Maar ONL is dan weer een aanfluiting. Er zijn 11 landelijke omroepverenigingen en nog kun je jouw smaak niet vinden. Lijkt de politiek wel. Het is ook niet snel goed voor onze Lennie![]()
Dat we de VVD aan de macht hebben gehad zegt niet dat er rechts beleid is gevoerd. Integendeel. D66 heeft de afgelopen 30 jaar namelijk ook heel veel mee geregeerd.Misschien is er op linkse geluiden wat minder kritiek te leveren. Verder speelt links de laatste jaren geen grote rol van betekenis. Centrum tot radicaal rechts, daar zit de macht nu. Logisch dat men zich daarop richt.
Leg dan eens uit waaraan een publieke omroep volgens jou wel zou moeten voldoen, als alles wat er al bestaat kennelijk niet deugt? Of mainstream is, dat is blijkbaar iets mis mee? En ONL is niet meanstream, maar dat is ook weer verkeerd.WNL is niet kennelijk te mainstream, die is mainstream. ONL is een aanfluiting. Van omroepverenigingen kun je nog stellen dat ze een eigen profiel mogen hebben. Al wordt dat profiel door de NPO wel aardig gedicteerd, ONL heeft immers ook al diverse aanvaringen gehad met de NPO. De enige omroep die geen profiel hoort te hebben is de nieuwsomroep; NOS. Daar kun je veel van stellen, maar toch niet dat ze neutraal bericht geven.
Een groot deel van het rijtje dat je geeft had ongeacht politieke kleur toch wel gebeurd:Dat we de VVD aan de macht hebben gehad zegt niet dat er rechts beleid is gevoerd. Integendeel. D66 heeft de afgelopen 30 jaar namelijk ook heel veel mee geregeerd.
De afgelopen 30 jaar zijn de zorguitgaven ontploft, de begrotingstekorten zijn opgelopen, het aantal immigranten is opgelopen, uitkeringen zijn nauwelijks versoberd, toeslagen zijn uitgebreid, we hebben een klimaatwet, forse subsidies op stikstof en CO2 reductie, een energietransitie, hogere lasten voor bedrijven, het vestigingsklimaat ís verslechterd. Als dat rechts beleid is geweest, dan heeft links haar vingers kunnen aflikken.
Ik vind de verslaggeving doorspekt van waarde oordelen, de bronnen staan vaker niet dan wel vermeld, er is geen strakke scheiding tussen feit en duiding en de onderwerpkeuze is gekleurd.Leg dan eens uit waaraan een publieke omroep volgens jou wel zou moeten voldoen, als alles wat er al bestaat kennelijk niet deugt? Of mainstream is, dat is blijkbaar iets mis mee? En ONL is niet meanstream, maar dat is ook weer verkeerd.
Ja dat is op praktisch elke zender, elke omroep en elk nieuwsplatform, zowel op televisie als de traditionele papieren media (kranten, tijdschriften) het geval.Ik vind de verslaggeving doorspekt van waarde oordelen, de bronnen staan vaker niet dan wel vermeld, er is geen strakke scheiding tussen feit en duiding en de onderwerpkeuze is gekleurd.
Veel van wat je noemt is niet vanzelf gebeurd. Het zijn juist politieke keuzes geweest die in Nederland structureel naar het midden/links zijn uitgevallen, ook in periodes waarin de VVD grootste was.Een groot deel van het rijtje dat je geeft had ongeacht politieke kleur toch wel gebeurd:
- Zorguitgaven stijgen --> We hebben te maken met vergrijzing, dus die stijgen toch wel. Er is wens de stijging af te remmen, ogeacht politieke kleur als het niet houdbaar zou zijn.
- Begrotingstekorten zijn opgelopen --> Zie stijging zorguitgaven, is in grote trek de grootste kostenpost in de begroting. En dat begrotingstekort valt tot dusver best mee en leidt niet/beperkt tot stijging van de staatsschuld, onze staatsschuld is in procenten van het BBP als ik mij niet vergis de laatste 20 jaar gedaald;
- Toeslagen zijn uitgebreid, maar groeien mee met de uitgaven waarvoor ze worden verstrekt. Van link-tot-rechts wordt opgeroepen tot belastinghervormingen, maar men komt er niet uit hoe een belastingstelsel eruit zou moeten zien, dus blijft alles bij het oude. Zou hier geen directe schuldige voor aan kunnen wijzen;
- Aantal migranten is gestegen, kilmaatwetten --> Hier zijn we gebonden aan allerlei verdragen vanuit EU, en gaan we nog beperkt over. Alle partijen van links tot rechts hebben die met volle verstand getekend en zijn nu verbolgen over het feit dat wordt verwacht dat we ons eraan houden.
Tenslotte wil ik toch kwijt dat ik het opmerkelijk vind dat de PVDA/GL, slechts present in drie kabinetten in dertig jaar tijd 11,5 jaar regeerde of meeregeerde (4 jaar Paars II, 3 jaar Balkenende IV en 4,5 jaar Rutte II) tóch sprake is geweest van uitgesproken links beleid. Dit terwijl opponent VVD alleen ontbrak in Balkenende IV, en derhalve in dertig jaar tijd ruim 27 jaar het land regeerde of meeregeerde. Is VVD ook een links partij oid? Zal wel weer.
Van de NOS mag je die objectieve berichtgeving wel degelijk verwachten. Van kranten, die overigens vrijwel allemaal in buitenlandse handen zijn, ook.Maar dan kun je dus kiezen ze niet te luisteren, of wel te luisteren maar rekening te houden met de achtergrond van de verspreider van het nieuws of de boodschap. Maar het is een llusie om te denken dat media 90% > objectief kunnen zijn. En al helemaal niet voor iedereen, want zoveel mensen, zoveel wensen en je kunt het dus nooit voor iedereen goed doen.
Wat een hoop onzin zeg, met respect.Veel van wat je noemt is niet vanzelf gebeurd. Het zijn juist politieke keuzes geweest die in Nederland structureel naar het midden/links zijn uitgevallen, ook in periodes waarin de VVD grootste was.
De VVD regeerde bijna altijd met partijen die juist midden- of centrumlinks stonden. Daardoor praatte de VVD wel rechts, maar regeerde feitelijk midden links.
Dat PvdA/GL maar 11 jaar meeregeerden zegt weinig. Hun invloed op klimaat, toeslagen en sociale zekerheid was structureel groter dan je mag verwachten.
CDA is een middenpartij steeds minder aan de conservatieve kant, de PVDA is links steeds progressiever, d66 links heel progressief.Wat een hoop onzin zeg, met respect.
Ten eerste; Rechtse partijen hebben het na J den U te B (weet je nog?) het vrijwel altijd voor het zeggen gehad. CDA (rechts) VVD (rechts) soms met de PvdA (centrum links) en D66 wat toch echt een centrumrechtse, liberale partij is (naast Volt de enige in het NL bestel).
De kunt proberen na jaren van rechtse kabinetten alsnog proberen de schuld naar links te framen, maar dat komt toch een beetje wanhopig over.
Dat is toch juist een voorbeeld van links beleid onder de VVD?Kijk ook eens naar defensie. Na de val van de muur volledig kapot gesaneerd. Door wie? De VVD. Justitie? Iets minder kapot dan Defensie, maar door wie? Wederom de VVD.
Maar geef vooral links de schuld.
Nee, dat is een voorbeeld van wanbeleid. De illusie koesterend dat er eeuwige vrede zou zijn.Dat is toch juist een voorbeeld van links beleid onder de VVD?