Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .

En dat risico is er in de stad niet? De jongens uit niet westerse culturen die onze steden bevolken staan bekend als ruimdenkende liberale vrouwvriendelijke medelanders, die de lhbtq gemeenschap omarmd en elke negatieve vorm van beïnvloeding door de socials negeren?
Wel jammer dat je de intersekse medemens discrimineert.

En dat risico is er in de stad niet? De jongens uit niet westerse culturen die onze steden bevolken staan bekend als ruimdenkende liberale vrouwvriendelijke medelanders, die de lhbtq gemeenschap omarmd en elke negatieve vorm van beïnvloeding door de socials negeren?
Volledig eens. Dit is een serieus probleem en je wordt ook in zeer toenemende mate openlijk aangesproken , vaak agressief, als je de schijn hebt dat je op mannen valt. Recent ook veelvuldig terug gekomen met een gozer uit Leiden die een kleurrijk jasje draagt (en volgens mij niet eens op mannen valt, maar gewoon (imo) slechte kledingsmaak heeft).

Heb het artikel waar hier naar wordt gerefereerd niet gelezen, wat wel zo is, is dat FVD relatief veel stemmen heeft opgehaald in midden Limburg en noord oost Nederland. (Link) wat een partij is met zeer veel fascistische trekjes.

Of dit helemaal komt door de Andrew Tate’s specifiek bij jonge mannen, geen idee.

Ik kan alleen niet aan de aandacht onttrekken dat men het heel moeilijk vindt in het westen (Europa) om de systematische problemen die worden veroorzaakt door groepen met een (noord) Afrikaanse afkomst niet durven op te lossen, te erkennen of überhaupt benoemen. En van oudsher ‘eigen volk’ wel.

Laatst bewerkt:
Het enige probleem dat de jongens van het platteland hebben is dat ze verkeerd stemmen volgens de beleidsmakers. De echte problemen zitten in de stad, daar waar homo’s niet veilig hand in hand kunnen lopen, Joden niet zichtbaar veilig over straat kunnen en vrouwen “de nacht terug claimen”. De focus op het platteland leggen is wegkijken voor de echte problemen.
Cijfers wijzen al decennia uit dat er een (soms enorme) oververtegenwoordiging van buitenlanders is op veel criminaliteits- en zeden cijfers. Mijn persoonlijke ervaringen bevestigen dat.

Helaas is het ons über tolerante deel van het land dat bij onderzoek en actie hiernaar direct naar nazi tijdperken verwijst, waardoor is niets gebeurt. En als je tolerant bent jegens in-toleranten, dan pakken ze je hele hand. Euhh, land.

Dit is activisme vermomd als wetenschap.
Tsja, als nu blijkt dat dit daadwerkelijk een probleem wordt? Los van andere problemen.

In het algemeen kan ik het ook omdraaien. Mensen bagatelliseren dit door te wijzen op de stedelijke problemen met jongeren van Noord Afrikaanse afkomst.

Ach ja, als je vanuit je Haagse en randstedelijke bubbel roept dat de schuld allemaal bij vee en boeren ligt zetten die de hakken wel even in de klei. En dan kan je weer een rapport publiceren dat je standpunten bevestigt.

Heb het artikel waar hier naar wordt gerefereerd niet gelezen, wat wel zo is, is dat FVD relatief veel stemmen heeft opgehaald in midden Limburg en noord oost Nederland. (Link) wat een partij is met zeer veel fascistische trekjes.
Je ziet een hele duidelijke lijn in het stemgedrag. In de grotere steden stemt men GroenLinks, D66 en hoe verder naar de randen van het land, hoe vaker op PVV, FVD, BBB etc wordt gestemd. Ik ben geen deskundige. Maar mijn gut feeling is dat hier een hele grote groep woont, die zich niet alleen niet vertegenwoordigd voelt door beleidsmakers, maar die er ook klaar mee is dat ze weggezet worden als het probleem van de samenleving. Meerendeel is blank, man, hetero en werkt. Lust graag een biertje, pakt regelmatig de auto als ze ergens heen moeten, en als je het echt over het buitengebied hebt, heeft kennissen, vrienden en/of familie die iets agrarisch doen. De groep die de afgelopen jaren beschuldigd wordt van zo ongeveer alles wat er verkeerd zou zijn in ons land. De kloof tussen de stad en het platteland.

Ik lees een berg aannames, eigen breinbeinvloeding en veronderstellingen. Voer voor desinformatie, vijanddenken en gevoelens van het eigen (morele) gelijk.

Ik denk dat die ''kloof'' tussen platteland en stad - net als veel andere kloven - wordt overdreven. Waar hebben we het uiteindelijk over, hooguit een uur rijden afstand. Waar dan ook ter wereld buiten Nederland stelt het niets voor.

Ook mensen in de stad zijn vaak werkend, het meerendeel werkt, is hetero, lust graag een biertje en ik heb gisteren weer lekker achtereenvolgens in polonaise over de A15, A27 en A28 (heen) en daarna A12, A20 en A16 (terug) gereden. Dus ook in de randstad pakt men graag de auto.

Ik lees eigenlijk meer een afkeer van mensen uit de Randstad @lennie. Die herken ik andersom bij mijzelf helemaal niet, want ben echt niet in de veronderstelling dat de wereld ten oosten van Utrecht en ten zuiden van Breda ophoudt te bestaan, dat de mensen zich daar nog verplaatsen met paard en wagen oid en met een knots de deur uitgaat.

Volgens mij zijn er in Nederland veel meel overeenkomsten dan verschillen tussen de mensen - klein als ons land is - en zijn het vooral politici die ons (tijdens campagnes) willen doen geloven dat de verschillen onoverbrugbaar groot zijn. Met steun van de media.

Zouden die verschillen echt zo klein zijn?
Aantal politiemedewerkers Amsterdam = 6.600, voor Friesland 1.600... Friezen schijnen ook de gelukkigste inwoners van Nederland te zijn. Daarnaast snuift Leeuwarden relatief de meeste cocaine op en hebben Cambuur....

Ja dat denk ik echt ja. En niet vervelend bedoeld, maar met de voorbeelden die je geeft kan ik niet zoveel.

Echt waar, ik kom graag buiten de randstad. Het meest voorname verschil is m.i. dat het tempo van het leven iets lager lijkt te liggen (of dat ook zo is kan ik pas zeggen als ik er zou wonen), dat mensen op straat elkaar groeten en dat in winkels een praatje gemaakt wordt tussen winkelbezoekers onderling en en tussen personeel en het winkelend publiek. Het lijkt minder ''gejaagd'' en wat gemoedelijker. Maar verder...

Als ik dit stuk citeer van Lennie:
Je ziet een hele duidelijke lijn in het stemgedrag. In de grotere steden stemt men GroenLinks, D66 en hoe verder naar de randen van het land, hoe vaker op PVV, FVD, BBB etc wordt gestemd. Ik ben geen deskundige. Maar mijn gut feeling is dat hier een hele grote groep woont, die zich niet alleen niet vertegenwoordigd voelt door beleidsmakers, maar die er ook klaar mee is dat ze weggezet worden als het probleem van de samenleving. Meerendeel is blank, man, hetero en werkt. Lust graag een biertje, pakt regelmatig de auto als ze ergens heen moeten, en als je het echt over het buitengebied hebt, heeft kennissen, vrienden en/of familie die iets agrarisch doen. De groep die de afgelopen jaren beschuldigd wordt van zo ongeveer alles wat er verkeerd zou zijn in ons land. De kloof tussen de stad en het platteland.

Dan blijf ik achter met de indruk dat Lennie in de veronderstelling is dat de meerderheid in de randstad een andere huidskleur heeft dan hemzelf, een andere geaardheid heeft dan heteroseksueel, alcoholvrij drinkt, de auto en vliegtuig afzweert etc. Dat is haast karikaturaal. Het is niet zo als je je tv op een verlaten zatermiddag aanzet en toevallig is het pride-week in Amsterdam, dat de beelden die je dan voorgeschoteld krijgt representatief zijn voor Amsterdam, laat staan de randstad.

Ja dat denk ik echt ja. En niet vervelend bedoeld, maar met de voorbeelden die je geeft kan ik niet zoveel.

Echt waar, ik kom graag buiten de randstad. Het meest voorname verschil is m.i. dat het tempo van het leven iets lager lijkt te liggen (of dat ook zo is kan ik pas zeggen als ik er zou wonen), dat mensen op straat elkaar groeten en dat in winkels een praatje gemaakt wordt tussen winkelbezoekers onderling en en tussen personeel en het winkelend publiek. Het lijkt minder ''gejaagd'' en wat gemoedelijker. Maar verder...

Als ik dit stuk citeer van Lennie:

Dan blijf ik achter met de indruk dat Lennie in de veronderstelling is dat de meerderheid in de randstad een andere huidskleur heeft dan hemzelf, een andere geaardheid heeft dan heteroseksueel, alcoholvrij drinkt, de auto en vliegtuig afzweert etc. Dat is haast karikaturaal. Het is niet zo als je je tv op een verlaten zatermiddag aanzet en toevallig is het pride-week in Amsterdam, dat de beelden die je dan voorgeschoteld krijgt representatief zijn voor Amsterdam, laat staan de randstad.
Ik heb in Amsterdam gewoond. Dus ik ken de stad. Ik zie dat er behoorlijk anders gestemd wordt in het land. Ik geef een mogelijke verklaring.

In Utrecht is onlangs het sinterklaasfeest afgeschaft op een basisschool. Denk je dat zoiets in Grolloo zou gebeuren?

De organisaties die de campagne hebben opgezet (waarmee deze discussie is begonnen), zetten zich in in allerlei verschillende delen van de samenleving, zowel nationaal als internationaal. Veel van de campagnes die ze runnen zijn al gericht om verbeteringen te maken op gebied van thema's seksueel grensoverschrijdend gedrag en richten zich al voornamelijk op steden (bijvoorbeeld de ''Ben je oke?'' campagne in studentensteden). Dat er campagne is opgezet die zich meer richt op het platteland vind ik juist een erkenning van het non-randstedelijke gebied van Nederland en de bijzondere problematiek die zich daar afspeelt. Ook dat er in andere delen van Nederland veel ruimte voor verbetering is van groepsdruk (zelfs meer dan op het platteland), maakt niet dat er geen resultaten bij andere bevolkingsgroepen geboekt kunnen worden.

Of je bent onderdeel van de groep waar deze groep zich tegen afzet.
Mogelijk. Op basis van eerder genoemde aannames, breinbeinvloeding, vijanddenken, veronderstellingen en overtuiging van het eigen morele gelijk.

Leg mij maar uit wat de meerwaarde daarvan is. En hoe dit tot oplossingen zou kunnen leiden.

Mogelijk. Op basis van eerder genoemde aannames, breinbeinvloeding, vijanddenken, veronderstellingen en overtuiging van het eigen morele gelijk.

Leg mij maar uit wat de meerwaarde daarvan is. En hoe dit tot oplossingen zou kunnen leiden.
Wat is jou verklaring dan voor het verschil in stemgedrag?

Ik heb in Amsterdam gewoond. Dus ik ken de stad. Ik zie dat er behoorlijk anders gestemd wordt in het land. Ik geef een mogelijke verklaring.

In Utrecht is onlangs het sinterklaasfeest afgeschaft op een basisschool. Denk je dat zoiets in Grolloo zou gebeuren?
Grollo is Utrecht niet.

Te weinig aandacht voor de problemen in de buitengebieden? Openbaar vervoer, criminaliteit, zwabberbeleid rond de agrarische industrie, huisvesting.
In stedelijke gebieden is geen criminaliteit, en zijn er geen problemen met huisvesting?

Het SCP heeft afgelopen jaar een onderzoek gepubliceerd over die kloof. Conclusie, is dat je sociale klasse veel meer van invloed is dan je woonplaats.
Toch is er één uitzondering op die conclusie. Uit het SCP-onderzoek blijkt namelijk dat in sommige gebieden sprake is van plaatsgebonden ressentiment, en in andere niet. Dit is het gevoel dat de landelijke politiek onvoldoende oog heeft voor de regio waar men woont. Het plaatsgebonden ressentiment is het sterkst in Groningen, Zeeland en Drenthe, en het doet zich ook voor in de Achterhoek, Twente, en delen van Friesland en Limburg. In de gemeenten Utrecht, Amsterdam en Breda leeft dit gevoel het minst. Het onderscheid naar sociale klasse legt bij het plaatsgebonden ressentiment niet veel gewicht in de schaal.

Dit is waar men vaker op de PVV, FVD, BBB stemt. En waar ik op doel.

Klopt. Maar voor je het weet, word je in Grolloo weggezet als rascist als je nog wel een sinterklaasfeest organiseert op school en staat er een Utrechtse actiegroep voor je deur om dit duidelijk te maken.
KOZP is net opgeheven. Laat de scholen zelf bepalen waar ze wel of niet aan mee doen.

Nee hoor, je wil het heel graag hebben over de allochtonen jongeren die voor problemen zorgen in de grote steden. Alsof daarmee andere problemen niet bestaan en aangepakt hoeven te worden. Het is én én. Het is bij jou steeds "ja maar..."

Nee hoor, je wil het heel graag hebben over de allochtonen jongeren die voor problemen zorgen in de grote steden. Alsof daarmee andere problemen niet bestaan en aangepakt hoeven te worden. Het is én én. Het is bij jou steeds "ja maar..."
Ik heb niks tegen allochtonen. Altijd al gezegd dat immigratie voor mij geen issue is. Discriminerend gedrag of stigmatisering van de autochtone bevolking met traditionele waarden heb ik daarentegen wel problemen mee

En doet het de kinderen pijn. Ik merk er hier weinig van. Die hele zwarte pieten discussie is in mijn ogen gewoon een wedstrijdje verpissen. Kansloos. Laat de kinderen maar bepalen hoe en wat.
Ik vind de hele zwarte Piet discussie niet zo relevant, ik gebruik hem alleen maar om aan te geven dat het verschil tussen wat er in Grolloo gebeurt en Utrecht wordt gedaan minder groot is dan jij stelt.

Dan blijf ik achter met de indruk dat Lennie in de veronderstelling is dat de meerderheid in de randstad een andere huidskleur heeft dan hemzelf, een andere geaardheid heeft dan heteroseksueel, alcoholvrij drinkt, de auto en vliegtuig afzweert etc. Dat is haast karikaturaal.
Karikaturaal. Een mooi woord : )

Volgens mij is het helder dat in Amsterdam zeer veel buitenlanders (ja dat is een gewoon woord, geen racisme) wonen van allerlei pluimage. In Osdorp waan je je als een buitenlander in je eigen land.

Die waarheid wordt nog versterkt door zwarten/homo/transgender quota in de media. Ik werk zelf ook bij een bedrijf waarbij in élke reclame sprake is van homo's, transgenders en gemengde stellen. Bij die laatste is de man zwart en de vrouw blank. Over karikaturaal gesproken.

Mooi dat de zichtbaarheid daardoor vergroot en het 'normaler' word.. vaak zodra een homo zich "normaal" gedraagd wordt ie pas geaccepteerd, dus feitelijk; onzichtbaar. Gelukkig doet niet iedereen daar aan mee.

• Leuk
Waarderingen: 944
Ik ben nogal gecharmeerd van de interview capaciteiten van Wilfred Genee. Hij heeft een ontzettend leuke podcast; “zolang het leuk is”. Hierin heeft hij nu een interessant interview met Fleur Agena over haar tijd als minister. Ontzettende bevlogen vrouw. Heb ik me nooit zo gerealiseerd. Vooral interessant hoe ze aankijkt tegen de stijging van de zorgkosten. In de kern: ze stijgen niet automatisch door een stijgende de vraag, maar worden geremd door het aanbod (zorgpersoneel). Beperken van eigen risico is zo bezien helemaal niet onmogelijk.

Tweede dat ik interessant vond, de stijging van de defensie uitgaven in relatie tot bezuinigingen in de zorg. Nou vind ik geld uitgeven aan tanks die vervolgens op velden staan weg te roesten, om ons te beschermen tegen Russen die nog niet in staat zijn om de Oekraïne kunnen veroveren, zo ongeveer het domste dat je kunt doen. Als we dit doen door het nog verder uitkleden van de zorg, ga ik bijna hopen op een linkse toevoeging aan het kabinet.

Noord-Korea, China, India, Iran, Wit-Rusland. Rusland vecht nu ook niet alleen. Zou best in de toekomst nog groter kunnen worden. Zeker als de VS Europa links laat liggen.

Jij bent bang dat die landen Europa binnenvallen? Waarom? We hebben geen grondstoffen en wel kernwapens.

Dat zeg ik niet. Ook zij zijn bondgenoten van een bepaald land. Ze helpen elkaar met oorlog, net zoals wij dat doen. China, India en Noord-Korea hebben ook kernwapens, overigens.

Ik ben nogal gecharmeerd van de interview capaciteiten van Wilfred Genee. Hij heeft een ontzettend leuke podcast; “zolang het leuk is”. Hierin heeft hij nu een interessant interview met Fleur Agena over haar tijd als minister. Ontzettende bevlogen vrouw. Heb ik me nooit zo gerealiseerd. Vooral interessant hoe ze aankijkt tegen de stijging van de zorgkosten. In de kern: ze stijgen niet automatisch door een stijgende de vraag, maar worden geremd door het aanbod (zorgpersoneel). Beperken van eigen risico is zo bezien helemaal niet onmogelijk.

Tweede dat ik interessant vond, de stijging van de defensie uitgaven in relatie tot bezuinigingen in de zorg. Nou vind ik geld uitgeven aan tanks die vervolgens op velden staan weg te roesten, om ons te beschermen tegen Russen die nog niet in staat zijn om de Oekraïne kunnen veroveren, zo ongeveer het domste dat je kunt doen. Als we dit doen door het nog verder uitkleden van de zorg, ga ik bijna hopen op een linkse toevoeging aan het kabinet.
Zo lang geleden is het niet dat het Warschaupact werd opgeheven. Veel oostbloklanden hebben dat nog vers in hun geheugen zitten. Als NAVO leden leunen zij net als wij op het principe "raak een van ons aan en je hebt ruzie met iedereen. Als de stront aan de knikker komt dan is het prettig als je je mensen goed uitgerust en getraind op pad kan sturen. En nog beter, als die mensen dusdanig goed uitgerust zijn en getraind zijn wordt het bijzonder onaantrekkelijk voor Poetin om door te zetten naar Litouwen of Polen. Daarom versterkt bijna iedereen zijn defensie nu.

Daarom is het leger van Israel zo sterk, of van Turkije. Zodat men niet makkelijk aanvalt.

Laatst bewerkt:
Noord-Korea, China, India, Iran, Wit-Rusland. Rusland vecht nu ook niet alleen. Zou best in de toekomst nog groter kunnen worden. Zeker als de VS Europa links laat liggen.
Sterker nog, de VS is druk bezig mensen en middelen vrij te maken voor Azië. Trump heeft op dat punt gelijk dat wij te weinig aan onze veiligheid deden.

Nou, dan heb ik nieuws voor je. Wij hebben tachtig jaar vredesdividend achter de rug door de Amerikaanse atoomparaplu en de bescherming door de grootste defensiemacht ter wereld, de NAVO. Die tachtig jaar hebben ons in slaap gesust met onze verzorgingsstaat die wij mede door dit vredesdividend hebben kunnen opbouwen. Alsof vrede en vrijheid vanzelfsprekend zijn. Amerika is (als belangrijkste lid van de NAVO) een stervende grootmacht, en helaas niet langer onze bondgenoot. We zijn geopolitiek op onszelf aangewezen. Naar het zuiden kijkend letten we er alleen op dat er geen migranten onze kant op komen, de Chinezen, Turken, Saoedi's en Russen nemen onze plaatsen in Afrika in, niet malend om mensenrechten. Ten westen een ex bondgenoot die ons (terecht) ziet als profiteurs en zich actief bemoeit met de afbraak van de EU om vanuit macht zaken te kunnen doen met individuele lidstaten. Ten oosten bevindt zich een rancuneuze boomer die oorlog nodig heeft om zijn regime overeind te houden.

Gelukkig hebben we lennie die niets ziet in defensie. Welterusten. If you want peace, prepare for war.

Fleur is een PVV'er, die club wordt iha beschouwd als 'rechts'.

Jij kende haar mss niet zo goed, ik heb veel debatten van haar gezien. Als íemand zeer begaan is met, en verstand heeft van de zorg, dan is zij het. Ze heeft er altijd keihard met hart en ziel voor geknokt. Haar emoties spraken heldere taal.

Maar ach, ze is maar een extreemrechtse Tokkie, toch? Wie luistert daar nu naar?

Over Oekraïne heeft de PVV zich altijd zeer terughoudend opgesteld. Dat zijn onze vrienden helemaal niet.

Je hoopt dus op een réchts kabinet. Met de PVV.

Ik vind het prima om geld uit te geven aan defensie. Ik vind het belangrijker om het uit te geven aan goede zorg. 5% bbp is grote onzin.

Ik kan me geen reden voorstellen waarom Rusland al dan niet met hulp van welk ander land dan ook ons zou binnenvallen. Misschien dat ze historisch Polen en Hongarije of zo willen hebben, daar wens ik ze dan veel plezier mee. Daar wil ik niet voor vechten.

Israël heeft een sterk leger nodig. Die worden omringd door landen die hen willen vernietigen.

Fleur is een PVV'er, die club wordt iha beschouwd als 'rechts'.

Jij kende haar mss niet zo goed, ik heb veel debatten van haar gezien. Als íemand zeer begaan is met, en verstand heeft van de zorg, dan is zij het. Ze heeft er altijd keihard met hart en ziel voor geknokt. Haar emoties spraken heldere taal.

Maar ach, ze is maar een extreemrechtse Tokkie, toch? Wie luistert daar nu naar?

Over Oekraïne heeft de PVV zich altijd zeer terughoudend opgesteld. Dat zijn onze vrienden helemaal niet.

Je hoopt dus op een réchts kabinet. Met de PVV.
Ik hoop niet op een kabinet met de pvv. Die hebben er blijk van gegeven niet te kunnen samenwerken.

Ik vind het prima om geld uit te geven aan defensie. Ik vind het belangrijker om het uit te geven aan goede zorg. 5% bbp is grote onzin.

Ik kan me geen reden voorstellen waarom Rusland al dan niet met hulp van welk ander land dan ook ons zou binnenvallen. Misschien dat ze historisch Polen en Hongarije of zo willen hebben, daar wens ik ze dan veel plezier mee. Daar wil ik niet voor vechten.

Israël heeft een sterk leger nodig. Die worden omringd door landen die hen willen vernietigen.
Als het op Polen aankomt hebben we alleen al een historische plicht om dat land te helpen.

Ik hoop niet op een kabinet met de pvv. Die hebben er blijk van gegeven niet te kunnen samenwerken.
Zelf kijk ik daar anders naar. Ik heb de vorige verkiezingen op de PVV gestemd. Dat heb ik gedaan omdat immigratie voor mij by far het belangrijkste punt is en ik hun plannen op dat vlak onderschrijf.

De PVV gaf de premier functie al weg (zeer uitzonderlijk nmm) waar ik het niet mee eens was. Vervolgens komt er een beleid uit de coalitie ohgv immigratie dat totaal geen recht doet aan de verkiezingen. Er kwamen zelfs méér immigranten ons land binnen. PVV heeft er nmm alles aan gedaan om hun standpunten uit te voeren, maar door de weerstand (zeg maar tegenwerking) van de coalitiepartners kwam daar niets van terecht. Dan moet je stoppen. Anders staat jouw naam onder beleid wat jouw kiezers helemaal niet willen.

Ik was dus blij met hun besluit om ermee te kappen en heb nu weer op ze gestemd. Mijn conclusie is juist dat de coalitiepartners er blijk van hebben gegeven niet te kunnen samenwerken. Al doel ik dan vooral op die vroegere club van die dossiertijger Omtzigt, hoe heten ze ook alweer..

Zelf kijk ik daar anders naar. Ik heb de vorige verkiezingen op de PVV gestemd. Dat heb ik gedaan omdat immigratie voor mij by far het belangrijkste punt is en ik hun plannen op dat vlak onderschrijf.

De PVV gaf de premier functie al weg (zeer uitzonderlijk nmm) waar ik het niet mee eens was. Vervolgens komt er een beleid uit de coalitie ohgv immigratie dat totaal geen recht doet aan de verkiezingen. Er kwamen zelfs méér immigranten ons land binnen. PVV heeft er nmm alles aan gedaan om hun standpunten uit te voeren, maar door de weerstand (zeg maar tegenwerking) van de coalitiepartners kwam daar niets van terecht. Dan moet je stoppen. Anders staat jouw naam onder beleid wat jouw kiezers helemaal niet willen.

Ik was dus blij met hun besluit om ermee te kappen en heb nu weer op ze gestemd. Mijn conclusie is juist dat de coalitiepartners er blijk van hebben gegeven niet te kunnen samenwerken. Al doel ik dan vooral op die vroegere club van die dossiertijger Omtzigt, hoe heten ze ook alweer..
Zoals gezegd vind Ik immigratie niet zo interessant. Ik heb geen last van immigranten en ik reken een aantal allochtonen tot mijn beste vrienden. Ik vind dat een aantal immigranten een nogal achterlijke cultuur hebben, maar dat is een kwestie van intergratie.

Ik vind overigens wel dat Wilders premier had moeten worden als leider van de grootste partij.

Laatst bewerkt:
Geen idee waarom. Ten koste van onszelf? Hebben zij ons ooit geholpen?
Ja. Er liggen Polen begraven bij Arnhem. Ze hebben bij iedere grote veldslag in de Tweede Wereldoorlog gevochten. Hun bijdrage was groot, hun beloning daarna minder dan nul. Pas in 1989 was dat land weer vrij. En dat vanaf september 1939.

Plat gezegd is dat land vol in de bek gescheten.

Mooi dat de zichtbaarheid daardoor vergroot en het 'normaler' word.. vaak zodra een homo zich "normaal" gedraagd wordt ie pas geaccepteerd, dus feitelijk; onzichtbaar. Gelukkig doet niet iedereen daar aan mee.
Een vriend van mij woont in Kanaleneiland, daar is onopvallend met zijn man over straat lopen als getrouwd homostel wel aan te raden wil je niet lastig gevallen worden door jongeren op fatbikes die je bespugen, uitschelden en zelf fysiek belagen. Amsterdam is wat dit betreft ook niet wat het in de jaren '90 was.

Persoonlijk hoef ik niet per se te weten of iemand homo- of heteroseksueel is, of wat anders. Het maakt me namelijk niet uit en ik vind dat ik er ook niks mee te maken heb, net zo min als een ander mij niet op mijn seksualiteit hoeft te duiden.

Terug
Bovenaan