lennie
Kilometervreter
Dan hebben we niks aan meer kogels.Mwah, een beetje cyberaanval kan al veel doen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan hebben we niks aan meer kogels.Mwah, een beetje cyberaanval kan al veel doen.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt hier, maar goed.Of denk je dat Rusland via de Noordzee alleen Nederland wil veroveren?
Een Nexit of ultra rechtse (of linkse) regering zijn nooit te prefereren.
Ah, je bent niet van plan solidair te zijn met Polen, maar verwacht wel van de Fransen dat ze ons (nucleair) beschermen. En wat nu als die Fransen net zo denken als jij, laat die kaaskoppen in het noorden maar lekker in de klei zakken, wij hebben ons eigen (gigantische) begrotingstekort? Niet zo fijn toch?West Europa, Frankrijk om precies te zijn. En die hebben ook een energievoorziening die niet met een ongelukje met een anker dat over de bodem sleept zomaar uitvalt. Een kerncentrale plat bombarderen is zelfs niet in de Oekraïne gedaan.
Je spreekt jezelf een beetje tegen nietwaar? Je kunt dus wel een oorlog starten en voeren zonder nucleaire vernietiging.Een kerncentrale plat bombarderen is zelfs niet in de Oekraïne gedaan.
GB heeft ook kernwapens. En NAVO lid.West Europa, Frankrijk om precies te zijn. En die hebben ook een energievoorziening die niet met een ongelukje met een anker dat over de bodem sleept zomaar uitvalt. Een kerncentrale plat bombarderen is zelfs niet in de Oekraïne gedaan.
That's not entirely accurate, in goed Frans. Ze hebben ze wel, maar zijn afhankelijk van de VS om ze af te schieten. Dus dat is wel een dingetje met Trump in het witte huis.GB heeft ook kernwapens. En NAVO lid.
Er gaat niemand Nederland aanvallen en Frankrijk met rust laten. Dus daar hoeven we niet bang voor te zijn.Ah, je bent niet van plan solidair te zijn met Polen, maar verwacht wel van de Fransen dat ze ons (nucleair) beschermen. En wat nu als die Fransen net zo denken als jij, laat die kaaskoppen in het noorden maar lekker in de klei zakken, wij hebben ons eigen (gigantische) begrotingstekort? Niet zo fijn toch?
Je spreekt jezelf een beetje tegen nietwaar? Je kunt dus wel een oorlog starten en voeren zonder nucleaire vernietiging.
Ook onzin. Cyber is een wapensysteem, meerdere wapensystemen voeren een gewapend conflict. Cyber, kinetische systemen, Space etc. De combinatie van wapensystemen maken een aanval al dan niet succesvol. En ze hoeven niet tegelijkertijd te worden ingezet.Dan hebben we niks aan meer kogels.
Nou, je roept anders net zelf de Fransen te hulp. Dus je argumentatie laat wat gaten vallen hier en daar.Er gaat niemand Nederland aanvallen en Frankrijk met rust laten. Dus daar hoeven we niet bang voor te zijn.
En het zou natuurlijk ontzettend stom zijn om je kernwapens niet in te zetten als je de oorlog dreigt te verliezen. Waar heb je die dingen anders voor.
Als dat waar was zou Poetin als grootste kernmacht ter wereld Kiev (en de voormalige Sovjetlanden) allang naar de vergetelheid gebombardeerd hebben. Oneindig veel goedkoper en het had een paar (Russische) soldaten gescheeld.En het zou natuurlijk ontzettend stom zijn om je kernwapens niet in te zetten als je de oorlog dreigt te verliezen. Waar heb je die dingen anders voor.
Rusland wordt dan ook verre van onder de voet gelopen.Als dat waar was zou Poetin als grootste kernmacht ter wereld Kiev (en de voormalige Sovjetlanden) allang naar de vergetelheid gebombardeerd hebben. Oneindig veel goedkoper en het had een paar (Russische) soldaten gescheeld.
Dus kennelijk werkt het toch niet helemaal zoals jij zegt.
Het zal allemaal. Ik ben niet bang voor een grootschalige inval van Rusland. Dus ik geef het geld liever uit aan zorg, onderwijs, vestigingsklimaat en infrastructuur, dan aan meer tanks, kogels en soldaten.Ook onzin. Cyber is een wapensysteem, meerdere wapensystemen voeren een gewapend conflict. Cyber, kinetische systemen, Space etc. De combinatie van wapensystemen maken een aanval al dan niet succesvol. En ze hoeven niet tegelijkertijd te worden ingezet.
Prima. Maar dan graag consequent zijn en bij een eventuele aanval geen hulp vragen aan een ander land als je zelf niet bereid bent hulp te bieden.Het zal allemaal. Ik ben niet bang voor een grootschalige inval van Rusland. Dus ik geef het geld liever uit aan zorg, onderwijs, vestigingsklimaat en infrastructuur, dan aan meer tanks, kogels en soldaten.
Goed, als jij dan met je familie de komende jaren dan geen gebruik maakt van onze zorg, onderwijs en ons sociale stelsel, dan vraag ik bij een inval geen hulp.Prima. Maar dan graag consequent zijn en bij een eventuele aanval geen hulp vragen aan een ander land als je zelf niet bereid bent hulp te bieden.![]()
Weer mis lennie. Jij bent degene die een ander (Polen) niet wil helpen, maar wel van anderen verwacht dat ze jou helpen (Franse atoomparaplu), ik bied die solidariteit wel. In oorlogsstijd en qua zorg, onderwijs en sociaal stelsel. Met het gevolg dat het wat betreft de verzorgingsstaat wellicht iets soberder moet. Overigens zullen we linksom of rechtsom verarmen, dat heeft alleen nog niet iedereen door.Goed, als jij dan met je familie de komende jaren dan geen gebruik maakt van onze zorg, onderwijs en ons sociale stelsel, dan vraag ik bij een inval geen hulp.
Ik heb je gevraagd waar we 15 miljard op moeten bezuinigen. Jij begint alleen maar over hoe ontzettend belangrijk jij het vindt om anderen te helpen. Moreel uiteraard superieur aan mijn egoïstische standpunt, nou graag praktisch.Weer mis lennie. Jij bent degene die een ander (Polen) niet wil helpen, maar wel van anderen verwacht dat ze jou helpen (Franse atoomparaplu), ik bied die solidariteit wel. In oorlogsstijd en qua zorg, onderwijs en sociaal stelsel. Met het gevolg dat het wat betreft de verzorgingsstaat wellicht iets soberder moet. Overigens zullen we linksom of rechtsom verarmen, dat heeft alleen nog niet iedereen door.
Maar als jij door de Russen aangevallen wordt, mij niet bellen.![]()
Dat zou inderdaad een idee kunnen zijn van iemand die verder niet zover nadenkt. Daar ben jij er niet eentje van.HRA afschaffen en je bent er in een klap bijna.
Je verdraait mijn woorden én de discussie. De kern was dat ik aangaf dat 15mlj een koopje was i.r.t. een Russische inval in Oost Europa. Jij wilde niet opdraaien voor polen, maar wel beschermd worden door de atoomparaplu van andere landen. Dus ja, dat geld moet wat mij betreft op tafel komen, linksom of rechtsom. HRA aftrek opheffen zou inderdaad tot de mogelijkheden kunnen behoren. Verder is dit aan de politiek.Ik heb je gevraagd waar we 15 miljard op moeten bezuinigen. Jij begint alleen maar over hoe ontzettend belangrijk jij het vindt om anderen te helpen. Moreel uiteraard superieur aan mijn egoïstische standpunt, nou graag praktisch.
Ik ben begonnen met dat ik niet wilde bezuinigen op de zorg ten gunste van een 5% norm. Jij begon dat we een ereschuld hebben aan Polen die we ten koste van alles in moeten lossen. Ik vroeg je hoe het dan betaald zou moeten worden, daar heb je niet op geantwoord. Over de discussie zuiver houden gesproken.Je verdraait mijn woorden én de discussie. De kern was dat ik aangaf dat 15mlj een koopje was i.r.t. een Russische inval in Oost Europa. Jij wilde niet opdraaien voor polen, maar wel beschermd worden door de atoomparaplu van andere landen. Dus ja, dat geld moet wat mij betreft op tafel komen, linksom of rechtsom. HRA aftrek opheffen zou inderdaad tot de mogelijkheden kunnen behoren. Verder is dit aan de politiek.
Wel graag de discussie zuiver voeren.
Nou nee, dat was volgens mij Boppie. Waar hij overigens volkomen gelijk in heeft imo.Ik ben begonnen met dat ik niet wilde bezuinigen op de zorg ten gunste van een 5% norm. Jij begon dat we een ereschuld hebben aan Polen die we ten koste van alles in moeten lossen. Ik vroeg je hoe het dan betaald zou moeten worden, daar heb je niet op geantwoord. Over de discussie zuiver houden gesproken.
Ik ben begonnen met dat ik niet wilde bezuinigen op de zorg ten gunste van een 5% norm. Jij begon dat we een ereschuld hebben aan Polen die we ten koste van alles in moeten lossen. Ik vroeg je hoe het dan betaald zou moeten worden, daar heb je niet op geantwoord. Over de discussie zuiver houden gesproken.
Een niet te onderschatten aspect van Defensie. Infrastructuur en verplaatsen van militair materieel. Waar Poetin ongestoord troepen kan verplaatsen kampen wij met lokale regelingen en bruggen/viaducten die niet toereikend zijn voor zwaar militair materieel.
- 1,5% Bredere Weerbaarheid: Investeringen in fysieke infrastructuur (wegen, spoorwegen), cyberveiligheid, bescherming van kritieke infrastructuur, strategische voorraden, en soms zelfs zorg en desinformatiebestrijding.
Heb ik wel eens wat van gelezen. Wanneer stonden de Russen hier ook al weer?Welterusten lennie. Tip van Flip: koop eens een geschiedenisboek.
Lees het boek nog eens. En verdiep je eens in de beweegredenen van Poetin, vraag je gelijktijdig eens aaf how het huidige Rusland zo groot is. Russki Mir, google dat maar eens.Heb ik wel eens wat van gelezen. Wanneer stonden de Russen hier ook al weer?
Daarom zijn de komende vijf tot 10 jaar cruciaal. Wij hebbeb 10 tot 20 jaar nodig om onze wapenindustrie, voorraden en civiele infrastructuur op orde te krijgen.De kans wordt kleiner want Polen neemt zijn defensie zeer serieus.
Je hebt helemaal gelijk lennie, dat wij dat nooit gezien hebben. Geloof mij, de Ijssel gaan ze nooit bereiken.Jongens, gaat helemaal goed komen. ik zie net dat Trump een Vredesprijs heeft gekregen voor het stoppen van maar liefst 8 oorlogen.
Die gaat ze stoppen voor ze de Ijssel over zijn.
Oekraïne is ook aangevallen omdat Putin het oude rijk wil herstellen, qua grondgebied. Ze hebben Oekraïne onderschat bovendien. Het idee dat Putin door zou (willen) stoten naar west Europa zie ik ook niet, niets wijst daarop, er is geen reden voor, het zou zelfmoord zijn. Dat er cyberaanvallen en intimidatie en pesterijen plaatsvinden is duidelijk, dat zal nog wel een tijd doorgaan. Maar dat is nogal wat anders dan bang zijn voor een fysieke oorlog zoals 40 jaar terug. Ik ben het in ieder geval niet en vind dat er veel kritiekloos angst gezaaid wordt, en dat heeft blijkbaar effect op nogal wat mensen.Jeetje, ze hebben jullie wel erg bang gemaakt. Ze hebben de Oekraïne aangevallen voor de grondstoffen. Die hebben we niet. En zelfs dat veroveren is ze niet gelukt.
We hebben meer aan digitale veiligheid dan aan fysieke. En we moeten zorgen voor moeilijk te saboteren energie. Dus nucleaire energie. Al die extra soldaatjes en tanks kunnen we wel vervangen door drones. Stuk goedkoper.
Eens. En veel mensen volgen gewoon het door de media gewenste narratief.Ik begrijp dat de formatie vastloopt waarbij politici ter linkerzijde en veel media hun best doen dat aan de VVD toe te schrijven met grote woorden (daar is de inmiddels platgeslagen term 'landsbelang' weer) , terwijl de VVD gewoon vasthoudt aan wat ze voor de verkiezingen al aangaven: niet met GLPvdA. D66 wil niet met JA21- over die uitsluiting hoor je dan maar weinig- maar ik vrees dat het die kant toch op zal moeten gaan wil er een kabinet komen, aangezien het initiatief bij Jetten ligt als winnaar van de verkiezingen.
Je kunt op meerdere manieren tegen deze casus aankijken. Enerzijds houdt de VVD vast aan de verkiezingsbelofte, anderzijds probeert de partij anderen haar wil op te leggen. Persoonlijk vind ik het bijzonder dat pvda/gl wordt uitgesloten voordat er uberhaupt gekeken wordt of een coalitie mogelijk is. Zeker in relatie tot 2023 waar de PVV met antidemocrarische sytemen wél een serieuze optie is voor de vvd. Dat maakt deze opstelling in mijn ogen totaal ongeloofwaardig. Een partij met een democratische traditie uitsluiten maar een autocratische Poetin vriend niet?Ik begrijp dat de formatie vastloopt waarbij politici ter linkerzijde en veel media hun best doen dat aan de VVD toe te schrijven met grote woorden (daar is de inmiddels platgeslagen term 'landsbelang' weer) , terwijl de VVD gewoon vasthoudt aan wat ze voor de verkiezingen al aangaven: niet met GLPvdA. D66 wil niet met JA21- over die uitsluiting hoor je dan maar weinig- maar ik vrees dat het die kant toch op zal moeten gaan wil er een kabinet komen, aangezien het initiatief bij Jetten ligt als winnaar van de verkiezingen.
Je kunt op meerdere manieren tegen deze casus aankijken. Enerzijds houdt de VVD vast aan de verkiezingsbelofte, anderzijds probeert de partij anderen haar wil op te leggen. Persoonlijk vind ik het bijzonder dat pvda/gl wordt uitgesloten voordat er uberhaupt gekeken wordt of een coalitie mogelijk is. Zeker in relatie tot 2023 waar de PVV met antidemocrarische sytemen wél een serieuze optie is voor de vvd. Dat maakt deze opstelling in mijn ogen totaal ongeloofwaardig. Een partij met een democratische traditie uitsluiten maar een autocratische Poetin vriend niet?
Neuh, er wordt hooguit af en toe een burgervliegtuig uit de lucht geknald. Of een leidinkje hier en daar kapotgemaakt. Misschien leggen ze wat nutsvoorzieningen plat, vervoer of energie ofzo. En dat hacken, ach, privacy en veiligheid van je gegevens is meer voor boomers enzo. Niks om je druk over te maken.Maar dat is nogal wat anders dan bang zijn voor een fysieke oorlog zoals 40 jaar terug. Ik ben het in ieder geval niet en vind dat er veel kritiekloos angst gezaaid wordt, en dat heeft blijkbaar effect op nogal wat mensen.
Neuh, er wordt hooguit af en toe een burgervliegtuig uit de lucht geknald. Of een leidinkje hier en daar kapotgemaakt. Misschien leggen ze wat nutsvoorzieningen plat, vervoer of energie ofzo. En dat hacken, ach, privacy van je gegevens is meer voor boomers enzo. Niks om je druk over te maken.
Volgens mij doe ik dat niet. Jij lijkt de angst die er voor Rusland (en China) is te vertalen naar de vrees voor een ouderwetse oorlog. Dat vind ik kortzichtig. De moderne oorlog is een schaduw-/hybride oorlog. En die vindt in wezen al plaats. Echter nog op een redelijk subtiele manier. Als die landen een paar tandjes bijschakelen kan dat zeer ontwrichtende gevolgen hebben voor onze samenleving.hoho trek mijn woorden niet uit hun verband svp.
Dat zou best kunnen, wat ik echter waarneem is dat voor west Europeaanse breinen oorlog zó onvoorstelbaar is geworden dat het gewoonweg niet voor mogelijk wordt gehouden.@Idefiqss het is geen kwestie van 'missen' volgens mij want je zegt in je post weinig dat ik niet ook lees en vind. Maar je ziet het veel dramatischer en somberder in dan ik en maakt een aardige opsomming met worst case scenario's.
Een moderne oorlog is ook een feitelijke strijd. En het is niet te voorspellen hoe deze er uit ziet.Volgens mij doe ik dat niet. Jij lijkt de angst die er voor Rusland (en China) is te vertalen naar de vrees voor een ouderwetse oorlog. Dat vind ik kortzichtig. De moderne oorlog is een schaduw-/hybride oorlog. En die vindt in wezen al plaats. Echter nog op een redelijk subtiele manier. Als die landen een paar tandjes bijschakelen kan dat zeer ontwrichtende gevolgen hebben voor onze samenleving.
In beginsel heb je gelijk maar als alle partijen zich zo gaan gedragen zijn we wel klaar.Elke partij probeert in meer of mindere mate 'haar wil op te leggen' - ook zo'n frame trouwens , 'wil opleggen', ze zien samenwerking met GLPvdA gewoon niet zitten omdat ze te ver uit elkaar liggen en daar blijven ze vooralsnog consequent in. Ik ben er blij om want denk dat met name GL en politici als Piri geen positieve bijdrage aan ons land hebben. Met de PVV wil de VVD nu ook niet meer in zee.
Het heeft niets met bang zijn te maken, maar met gezond verstand. Ik zie hem ook niet gauw naar onze grens doorstoten, Duitsland zit ertussen. Maar een oorlog voor die tijd gaat zeker een fors effect hebben op ons. En het zijn NAVO leden, dus op dit moment hebben we de plicht om die landen te helpen. In dat licht is het niet meer dan logisch om op EU niveau fors op te schalen om iedere aanval te ontmoedigen. De staat van de EU krijgsmachten was zeer slecht, dat wordt nu weer hersteld.Oekraïne is ook aangevallen omdat Putin het oude rijk wil herstellen, qua grondgebied. Ze hebben Oekraïne onderschat bovendien. Het idee dat Putin door zou (willen) stoten naar west Europa zie ik ook niet, niets wijst daarop, er is geen reden voor, het zou zelfmoord zijn. Dat er cyberaanvallen en intimidatie en pesterijen plaatsvinden is duidelijk, dat zal nog wel een tijd doorgaan. Maar dat is nogal wat anders dan bang zijn voor een fysieke oorlog zoals 40 jaar terug. Ik ben het in ieder geval niet en vind dat er veel kritiekloos angst gezaaid wordt, en dat heeft blijkbaar effect op nogal wat mensen.
Ik zal gisteren een interview op WNL met Ewald Engelen, hoogleraar geografie. Dat is een linkse jongen, man van Thieme, zat bij PvdD en nu bij VredeVoorDieren. Die gaf aan het tegengeluid in de Nederlandse media te missen, de discussie te missen. Ook meldde hij dat Europa nu al meer wapens heeft dan Rusland, hij vond de opwaardering van de defensiebegroting zonder echt debat opmerkelijk. (tip: app van de NOS waar je kan nagaan hoeveel bewapening de verschillende naties hebben).
Ik vind het goed dat we wat plussen qua defensie vooral om niet helemaal afhankelijk te zijn van de VS, we hebben te lang de freeriders uitgehangen, maar ben het wel met hem eens dat de media nogal eenzijdig bericht en dat tegenstanders en andersdenkenden te weinig aan het woord komen.
Wilders mag het zichzelf aanrekenen. Hij weet waar hij in manoeuvreren moet en heeft nooit zijn best gedaan om mee te komen. Ook heeft hij totaal niet zijn best gedaan om capabele mensen om zich heen te verzamelen om een stabiele politieke partij te zijn.Eens. En veel mensen volgen gewoon het door de media gewenste narratief.
Zo krijgt de PVV nu de 'schuld' van de gevallen regering, maar zelf zie ik dat niet. De PVV heeft zeer veel water bij de wijn gedaan om het te laten slagen, inclusief het weggeven van de premierspost. Dat heeft een einde, anders herkennen de kiezers zich niet meer in de PVV. Het zijn juist die andere partijen geweest die hun poot stijf hielden en dus geen respect hadden voor de verkiezingsuitslag.
Ik scheef het zelf al in mijn post van 9:44Volgens mij doe ik dat niet. Jij lijkt de angst die er voor Rusland (en China) is te vertalen naar de vrees voor een ouderwetse oorlog. Dat vind ik kortzichtig. De moderne oorlog is een schaduw-/hybride oorlog. En die vindt in wezen al plaats. Echter nog op een redelijk subtiele manier. Als die landen een paar tandjes bijschakelen kan dat zeer ontwrichtende gevolgen hebben voor onze samenleving.
In beginsel heb je gelijk maar als alle partijen zich zo gaan gedragen zijn we wel klaar.