Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Op asiel en migratie heeft de PVV duidelijk een verkeerde minister gezet. Die had geen enkele gunningsfactor.
De gunfactor is idd van belang. Triest eigenlijk, maar voor veel mensen is dit doorslaggevend.

Mijn moeder heeft vroegah D66 gestemd omdat ze Jan Terlouw zo'n 'sympathieke man' vond :love:

De PVV zou er ook beter aan doen om Bosma naar voren te schuiven als nr. 1. Maar zolang Wilders nog in de politiek zit, gaat dit niet gebeuren. Bosma zou zomaar voor 10 zetels extra kunnen zorgen. En dat alleen door het hoofd en het haar van Wilders. Okay, en nog een beetje door de tone of voice.

Wat dat betreft best bewonderenswaardig dat Baudet wél heeft ingezien dat hij de gunfactor niet (meer) had. Het leidde direct tot een flinke zetelwinst!

Volgens mij stond in het hoofdlijnen akkoord dat het kabinet zo snel mogelijk het staatsnoodrecht / een noodconstructie in het vreemdelingenrecht wil activeren om het “strengste toelatingsregime ooit” in te voeren. Verder niet. Daar heeft de NSC later meer eisen aan gesteld. Terecht of niet, maar dat heeft direct chaos gegeven.
Is die motivatie niet nodig om dat artikel 110 te activeren? Ik kan mij voorstellen dat je niet zomaar om de Tweede Kamer heen mag zonder goede reden.

Je hebt gelijk dat dat niet in het akkoord staat.

Ze heeft er te kort gezeten voor grote veranderingen. Dat is ook niet wat ik schreef. Al heeft ze wel het zorgakkoord gesloten. Maar dat ze kundig, betrokken en bevlogen is/was staat buiten kijf.
Ook zij is tegen wat wel kan en wat niet kan aangelopen. Maar bij haar had ik inderdaad wel het idee dat er kennis is, ze is ook gelijk een witte raaf samen met Bosma.

De gunfactor is idd van belang. Triest eigenlijk, maar voor veel mensen is dit doorslaggevend.

Mijn moeder heeft vroegah D66 gestemd omdat ze Jan Terlouw zo'n 'sympathieke man' vond :love:

De PVV zou er ook beter aan doen om Bosma naar voren te schuiven als nr. 1. Maar zolang Wilders nog in de politiek zit, gaat dit niet gebeuren. Bosma zou zomaar voor 10 zetels extra kunnen zorgen. En dat alleen door het hoofd en het haar van Wilders. Okay, en nog een beetje door de tone of voice.

Wat dat betreft best bewonderenswaardig dat Baudet wél heeft ingezien dat hij de gunfactor niet (meer) had. Het leidde direct tot een flinke zetelwinst!
Zonder Wilders valt die partij om.

Ook zij is tegen wat wel kan en wat niet kan aangelopen. Maar bij haar had ik inderdaad wel het idee dat er kennis is, ze is ook gelijk een witte raaf samen met Bosma.
Bosma, is dat niet de man die riep dat er in Zuid-Afrika een genocide op blanken plaatsvindt?

Voor hen die niet in oorlog geloven.

Misschien moeten we het net als de Turken doen. Die Schoten zonder pardon Russische gevechtsvliegtuigen neer toen ze in Turks luchtruim kwamen.

Nu niet persoonlijk worden lennie, ik stel gewoon een vraag. Niet mij de schuld geven dat je jouw standpunt niet kunt motiveren, op de man gaan spelen komt niet zo sterk over.
Dat is niet mijn bedoeling. Ik speel niet op de man. Dat doe ik nooit. Ze is 20 jaar woordvoerder geweest op het onderwerp. Dan heb je kennis. Als je interviews met haar luistert dan hoor je de bevlogenheid.

Bosma, is dat niet de man die riep dat er in Zuid-Afrika een genocide op blanken plaatsvindt?
Genocide is een term die de laatste jaren nogal aan inflatie onderhevig is geraakt, maar dat er grootschalig radicaal geweld tegen blanke boeren en onteigeningen plaatsvinden die nauwelijks aandacht krijgen in de internationale pers, dat is wel evident.

Nou, dat valt volgens mij wel mee. Daar zijn internationale afspraken en begrippen voor.
Klopt. Maar ik hoor en lees in de pers de term regelmatig, terwijl de afgelopen 10 jaar alleen is vastgesteld dat IS genocide op de Yezidi’s heeft gepleegd.

I
Klopt. Maar ik hoor en lees in de pers de term regelmatig, terwijl de afgelopen 10 jaar alleen is vastgesteld dat IS genocide op de Yezidi’s heeft gepleegd.
Dan ben je niet bij de tijd, wetenschappelijk ia vastgesteld dat volgens de internationale definities Israel in Gaza genocide heeft gepleegd.

Internationale gerechtshoven moeten genocide vaststellen en dat is niet gedaan.
Nonsens, het is wetenschappelijk vastgesteld. Het IG zal dat uiteindelijk doen, mits niet gesaboteerd door de VS. En dat gebeurt al.

Bovendien ziet een blinde wat er in Gaza én de WB plaatsvindt door 'het leger van god'. god in deze bewust met een kleine letter.

Dat is het punt niet, het is wetenschappelijk vastgesteld. Het IG zal dat uiteindelijk doen, mits niet gesaboteerd door de VS.

Bovendien ziet een blinde wat er in Gaza én de WB plaatsvindt door 'het leger van god'.
De VS en ook devUK, zijn het hier niet mee eens. Zoals Twix al constateerde, hoe genocide wordt vastgesteld is helder gedefinieerd. En onderdeel daarvan is dat een onafhankelijk strafhof dit moet vaststellen. Dat is niet gedaan.

Blijf maar ontkennen lennie, de wereld weet beter. Ook de wetenschap heeft dit vastgesteld.

En de VN, Amnesty....

Maar verder hou ik er over op.

Laatst bewerkt:
Mooie boel, lennie. Je poneert iets - wat overduidelijk fout is, Idefiqss komt met duidelijke tegenargumenten en je reageert met 'het is slechts een mening'.
Overigens vinden er wel meerdere volkerenmoorden plaats in de wereld, helaas. Wel teleurstellend dat je net die ene noemt vanuit moslimfundamentalisten.

Mooie boel, lennie. Je poneert iets - wat overduidelijk fout is, Idefiqss komt met duidelijke tegenargumenten en je reageert met 'het is slechts een mening'.
Overigens vinden er wel meerdere volkerenmoorden plaats in de wereld, helaas. Wel teleurstellend dat je net die ene noemt vanuit moslimfundamentalisten.
Je hebt mij nog nooit kunnen betrappen op enige vorm van rascisme. Dat gaat ook niet gebeuren. Ik stel gewoon vast dat er volgens de definitie maar 1x genocide is vastgesteld de afgelopen 10 jaar. Door moslimextremisten.

Internationale gerechtshoven moeten genocide vaststellen en dat is niet gedaan.

Zo is het. Er is vooralsnog geen definitieve gerechtelijke uitspraak van een internationaal gerechtshof waarin juridisch bindend is vastgesteld dat Israël wettelijk bewezen genocide heeft gepleegd in Gaza.

Zo is het. Er is vooralsnog geen definitieve gerechtelijke uitspraak van een internationaal gerechtshof waarin juridisch bindend is vastgesteld dat Israël wettelijk bewezen genocide heeft gepleegd in Gaza.
Maar we zien wel met z'n allen dat een (Palestijns) volk wordt vermoord, verdreven en gemarteld. Net als bijvoorbeeld in Darfur.

Ik heb geen beschuldiging van racisme voorbij zien komen lennie
Hij gaf de suggestie door te melden:

Wel teleurstellend dat je net die ene noemt vanuit moslimfundamentalisten.

Ik kan het ook niet helpen dat dat net de enige is die de afgelopen 10 jaar heeft plaatsgevonden.

Ik kan het ook niet helpen dat dat net de enige is die de afgelopen 10 jaar heeft plaatsgevonden.
Dit is een onjuiste voorstelling van zaken. Dat genocide niet juridisch bewezen is impliceert niet dat het niet is gebeurd.

Over suggesties gesproken.

De useful idiot van het moslim terrorisme.

Dit is een onjuiste voorstelling van zaken. Dat genocide niet juridisch bewezen is impliceert niet dat het niet is gebeurd.

Over suggesties gesproken.
Dat het niet juridisch is bewezen, betekent dat het geen genocide genoemd kan worden. Wat niet wil zeggen dat de burgerbevolking niet heeft geleden.

Dat het niet juridisch is bewezen, betekent dat het geen genocide genoemd kan worden. Wat niet wil zeggen dat de burgerbevolking niet heeft geleden.
Deels heb je gelijk. Formeel is er geen sprake van genocide, er kunnen geen juridische consequenties aan worden verbonden. Rechtsgeleerden hebben wel vastgesteld dat er volgens de geldende definities wel sprake van is. Maar niemand heeft iets aan een semantische discussie.

Wel ben ik blij dat je aangeeft dat er sprake is van leed onder de bevolking, dat is winst.

Deels heb je gelijk. Formeel is er geen sprake van genocide, er kunnen geen juridische consequenties aan worden verbonden. Rechtsgeleerden hebben wel vastgesteld dat volgens de geldende definities wel sprake van is. Maar niemand heeft iets aan een semantische discussie.

Wel ben ik blij dat je aangeeft dat er sprake is van leed onder de bevolking, dat is winst.
Het is geen semantische discussie.

Dat er heel veel leed is onder de Palestijnse bevolking is een feit. Dat kan toch ook niemand ontkennen?

Jawel, jij zegt dat er geen sprake is van genocide omdat er geen vonnis voorligt.

Ik zeg dat er wel sprake van is op basis van de wetenschap (constatering).
Volgens mij begon de discussie met de constatering dat genocide vrij duidelijk is gedefinieerd. Jij maakt het dus onnodig ingewikkeld door er je eigen invulling aan te geven.

Volgens mij begon de discussie met de constatering dat genocide vrij duidelijk is gedefinieerd. Jij maakt het dus onnodig ingewikkeld door er je eigen invulling aan te geven.
Nee, ik geef er een wetenschappelijke invulling aan. Ik stop nu met deze discussie. Het leidt nergens toe anders dan het krijgen van het eigen gelijk. Punt.

Nee, ik geef er een wetenschappelijke invulling aan. Ik stop nu met deze discussie. Het leidt nergens toe anders dan het krijgen van het eigen gelijk. Punt.
Je geeft er geen wetenschappelijke invulling aan. Er zijn een aantal rechtsgeleerden die constateren dat dit conflict heel veel kenmerken heeft. Er zijn misschien ook wel rechtsgeleerden die wat anders constateren. Daarom hebben we gerechtshoven. Zo ingewikkeld is het niet.

Je geeft er geen wetenschappelijke invulling aan. Er zijn een aantal rechtsgeleerden die constateren dat dit conflict heel veel kenmerken heeft. Er zijn misschien ook wel rechtsgeleerden die wat anders constateren. Daarom hebben we gerechtshoven. Zo ingewikkeld is het niet.
Jij (en bimmert) hebben de link die ik gedeeld heb duidelijk niet gelezen, het is inderdaad niet ingewikkeld. Maar waar geen wil is....

Terug
Bovenaan