Carkiller
Petrolhead
Hij zal ergens moeten beginnen.Wilders steunde niet eens zijn 'eigen' meerderheidskabinet![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hij zal ergens moeten beginnen.Wilders steunde niet eens zijn 'eigen' meerderheidskabinet![]()
Je beantwoordt m juist, maar heel eerlijk: de partijen in het minderheidskabinet zijn ook amper volwassen genoeg om het te laten draaien haha. Vooral de VVDOm een minderheidskabinet te laten werken heb je een opposite nodig die mee wil werken aan het bestuurbaar houden van het land en er niet op uit is het kabinet meteen te laten vallen.
Ik weet niet of Nederland volwassen genoeg is hiervoor. Lees alleen dit topic en de vraag stellen is hem beantwoorden.
In principe ben ik het echter wel helemaal met je eens.
Is ieder onderwerp in te delen in links of rechts?
Was de wereld maar zo simpel.Is ieder onderwerp in te delen in links of rechts?
En die experts moeten keuzes maken.... en dat is politiek. Een zakenkabinet wordt per definitie politiek. Politiek is namelijk keuzes maken.Dat lijkt idd niet eens zo slecht. Het zet je wel aan het denken over de politiek iha. Waarom hebben we dat eigenlijk nodig? En dan kom je op een 'zakenkabinet'. Dan wordt ons land geleid door experts ipv door politici.
Precies dat is idd m’n punt. Je zal minder vanuit een standaard agenda opereren en per onderwerp meerderheid moeten zoeken wat soms meer naar links en soms naar rechts is.Dan is een minderheidskabinet wel het meest democratisch als er per casus een meerderheid gezocht moet worden.
Als je kijkt naar politici van vroeger en hun ervaring in ‘de echte wereld’ voordat ze de politiek in gingen, dan waren het ook veel meer experts dan de roeptoeters van nu.En dan kom je op een 'zakenkabinet'. Dan wordt ons land geleid door experts ipv door politici.
Maar Bos, Balkenende, Rutte en Samson bijv. WelGeloof niet dat Wiegel, Van Agt of Den Uyl andere ervaringen hadden dan hun politieke....
Daar ben ik blij om omdat dat de partij is waarmee ik het meest oneens ben.Los van dat ik JA21 een gevaarlijke en antidemocratische vindt, dit zou je kunnen opperen, ware het niet dat je dan geen meerderheid hebt noch in de TK noch in de EK. Zeker geen redelijk voorstel dus.
Ik ben wel benieuwd waarom je daar blij om bent, trouwens.
Dat kabinet hoef je echt geen nummer te geven. De kans dat er ooit een Schoof II komt is nihil.Schoof I
Dat zou wel echt geestig zijn: een nieuw minderheidskabinet met Schoof als opperleider.Dat kabinet hoef je echt geen nummer te geven. De kans dat er ooit een Schoof II komt is nihil.
Hij heeft de verkiezingen gewonnen, dat heet democratie.- Rob Jetten Volgens zijn LinkedIn-profiel: 5 jaar ProRail buiten zijn D66-bubbel. Waarvan 2 jaar… management trainee. Geen ondernemerservaring, geen internationale eindverantwoordelijkheid, niks. Maar wel minister op het wereldtoneel.
Ben zeker voor democratie. Vind het alleen wel moeilijk te accepteren dat een mooie glimlach of een lelijk kapsel zoveel invloed hebben op stemgedrag. Mijn moeder stemde destijds D66 omdat ze Jan Terlouw zo'n lieve man vond. Belangrijk, maar daar heb je niet per definitie de beste leiders mee..En toch... ik vind het vergelijken van werken in een onderneming niet helemaal vergelijkbaar met het besturen van een land.
Zoals ik hierboven al geschreven heb, er is mijns inziens een verschil tussen het zijn van expert en politiek bedrijven. Dat zijn echt twee verschillende zaken.
Hij heeft de verkiezingen gewonnen, dat heet democratie.
Dat vind ik ook, maar ook dat is democratie. Iedereen heeft zijn eigen eisen.Ben zeker voor democratie. Vind het alleen wel moeilijk te accepteren dat een mooie glimlach of een lelijk kapsel zoveel invloed hebben op stemgedrag.
Precies dit kun je ook voor de verkiezingen invullen. Sterker: Als "we" als kiezers niet in staat zijn om over 1 onderwerp een simpele ja of nee uit te brengen, hoe zijn we dan in godsnaam in staat om voor een jarenlange periode een keuze te maken voor een partij, nee zelf een persoon, die over diverse onderwerpen onze voorkeuren het best vertegenwoordigt?Ik weet niet of een referendum de oplossing is, die worden vaak emotioneel, eigen portemonnee eerst, bepaald.... Het totale speelveld kunnen overzien én genuanceerd naar dat soort zaken kijken, is niet voor iedereen weggelegd....
Precies dit kun je ook voor de verkiezingen invullen. Sterker: Als "we" als kiezers niet in staat zijn om over 1 onderwerp een simpele ja of nee uit te brengen
Exact dit. Daarom hebben we een vertegenwoordigende democratie, ik ben dan ook tegen referenda. Zeg ik als d66 stemmer.Ik weet niet of een referendum de oplossing is, die worden vaak emotioneel, eigen portemonnee eerst, bepaald.... Het totale speelveld kunnen overzien én genuanceerd naar dat soort zaken kijken, is niet voor iedereen weggelegd....
Mwah, een referendum over Oekraïne dat gemanipuleerd wordt met geld vanuit Rusland is vanuit menig opzicht wel tamelijk problematisch.We waren er wel toe in staat, alleen hadden we het volgens D66 verkeerd gedaan. En als de uitkomst ze niet bevalt zijn ze niet zo democratisch, zo is gebleken.
Gevalletje 'iedereen mag zijn eigen mening hebben, zolang die maar overeenkomt met die van ons'.
Wat was dat een gedrocht van een referendum. Opkomst van 33 procent of zo en daarvan stemde zo'n 66 procent tegen het verdrag. Dat heeft niets met een meerderheid te maken en het is dan ook goed dat dat weg is.Die enkele hele grote punten zouden via een referendum moeten nmm. Maar dat mooie instrument is door de opper democraten van D66 ten grave gedragen omdat Nederland over de Oekraïne 'verkeerd' had gestemd. 'Wie zijn die mensen'.
Elke uitslag die je niet bevalt komt door een verkiezing die wordt beïnvloed door een jou onwelgevallige partij. Opvallend.Mwah, een referendum over Oekraïne dat gemanipuleerd wordt met geld vanuit Rusland is vanuit menig opzicht wel tamelijk problematisch.
(Idem voor het Californische referendum over platformwerk met Uber and Lyft als grote geldschieters, trouwens).
hallo lennie, wat fijn dat je weer even langskomt met een dooddoener.Elke uitslag die je niet bevalt komt door een verkiezing die wordt beïnvloed door een jou onwelgevallige partij. Opvallend.
Overigens, als je denkt dat er in de Nederlandse samenleving en politiek(!) geen corruptie plaatsvindt, dan heb ik nieuws voor je.
Onzin lennie. Dat referendum is gekaapt door non-valeur en veroordeeld kindermepper Jan R. en geenpijl.Elke uitslag die je niet bevalt komt door een verkiezing die wordt beïnvloed door een jou onwelgevallige partij. Opvallend.
Als de uitslag je niet bevalt, deugt het referendum niet. Onzin. Er is een hoop media aandacht geweest van voor en tegenstanders en de uitslag was overweldigend tegen toetreding van de Oekraïne. Ondanks dat de overheid het stemmen moeilijk heeft gemaakt toen duidelijk was welke kant het op zou gaan door het beperken van het aantal stemlokalen.Onzin lennie. Dat referendum is gekaapt door non-valeur en veroordeeld kindermepper Jan R. en geenpijl.