Namelijk het autogebruik demotiveren maar geen enkel alternatief bieden.
Inderdaad. Gemeentes lijken te denken dat die auto's wel verdampen, ofzo. Kijkend naar mijn eigen situatie ging het ook gewoon om bewoners die hun auto nodig hadden.
Betaald parkeren werd ingevoerd met als argument het tegengaan van parkeeroverlast door winkelend en bezoekend publiek, maar dan gek genoeg alleen op tijdstippen dat hoofdzakelijk bewoners geparkeerd staan -die dus geen keus hebben.
Parkeerplekken verdwenen waar je bij stond -aan laadplekken die het grootste deel van de dag niet gebruikt werden, ondergrondse afvalcontainers, bouwketen die maandenlang mochten blijven staan, etc.
Toen er ivm een nieuwe tram grootschalig verbouwd moest gaan worden, werden rigoureus verschillende straten autovrij gemaakt, en parkeerplekken opgeheven om zo fietsers meer ruimte te geven. Wederom nog niet het begin van een suggestie hoe we dat tekort zouden kunnen oplossen.
Ook bijzonder trouwens, die zogenaamde inspraakgroepen, wat een farce. Daar nemen dan welwillende burgers aan deel die ontzettend hun best doen, maar wat worden die dan uiteindelijk in de bek gespuugd (herhaaldelijk meegemaakt).
In welke mate steden autoluw/-vrij moeten zijn is een andere discussie wat mij betreft; waar ik op doel is gewoon ontzettend slecht bestuur.