DeeTwee
Kilometervreter
Alleen voor de bewoners die zelf geen auto willen of nodig hebben.Auto's weren uit de stad is leuk voor de bewoners van de stad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Alleen voor de bewoners die zelf geen auto willen of nodig hebben.Auto's weren uit de stad is leuk voor de bewoners van de stad
Heb je hier bronnen voor?Auto's weren uit de stad is leuk voor de bewoners van de stad, maar een drama voor de ondernemers van de stad.
Kijk eens in Amsterdam wat er gebeurd met je stad als je niet even je rotzooi met je auto langs de gemeentewerf kunt brengen. Grote bende.Auto's zijn top. Ze brengen je van waar je woont naar waar je naar toe moet. Vertrektijden en route zijn flexibel, stoppunten ook. En dat met jouw favoriete temperatuur, muziek, stoelinstelling etc. Dat gaat met het OVV niet lukken. Bovendien heb je met het OVV meestal nog aanvullend vervoer nodig voor naar het station of naar je eindbestemming. En dan nog de extra reistijd die het kost.
Zou natuurlijk wel mooi zijn als je auto's in de stad uit het zicht kunt parkeren. In ondergrondse garages bijvoorbeeld.
Auto's weren uit de stad is leuk voor de bewoners van de stad, maar een drama voor de ondernemers van de stad.
Hoe ver wil je fietsen?Dan koop je toch een bakfiets? Je hebt ze tegenwoordig zelfs overdekt.
Een bezoekende klant (die niet zelf in de stad woont) is ook een voetganger zodra hij zijn auto dichtbij en aantrekkelijk geprijsd heeft geparkeerd.Daar hoef ik die artikelen niet voor te lezen. De centra van grote steden bevatten qua bedrijven vooral winkels en horeca. Die ondernemers zullen waarschijnlijk vooral positieve gevolgen ondervinden. Vrij logisch, als voetganger loop je makkelijker naar binnen, misschien ook bij zaken die je anders niet had opgezocht.
Zolang de vrachtwagen met de bevoorrading maar een ontheffing krijgt.
In de stad? Nooit ver.Hoe ver wil je fietsen?
Oké, dus ik neem mee dat je stellingEen bezoekende klant (die niet zelf in de stad woont) is ook een voetganger zodra hij zijn auto dichtbij en aantrekkelijk geprijsd heeft geparkeerd.
Maar het gaat zeker ook over toeleveranciers. Een vriend van mij heeft een bouwbedrijf. Hij wordt vaak gevraagd voor klussen in de grachtengordel, maar daar gaat hij zeer selectief mee om vanwege het feit dat hij nergens zijn busjes kwijt kan.
Feit? Volgens mij is het gewoon mijn mening.Oké, dus ik neem mee dat je stelling
"Auto's weren uit de stad is leuk voor de bewoners van de stad, maar een drama voor de ondernemers van de stad."
anekdotisch is, maar toch breng je het als een algemeen feit. Jammer.
En als je buiten de stad moet zijn heb je gewoon pech.In de stad? Nooit ver.
Je bracht het als feit.Feit? Volgens mij is het gewoon mijn mening.
Overigens hecht ik zeker meer waarde aan eigen ervaringen en ervaringen van mensen uit mijn eigen omgeving die ik vertrouw dan het zoveelste 'onderzoek'.
Faecesbook.Je bracht het als feit.
Wat overtuigt je dan wel? Als je onderzoeken niet vertrouwt, hoe kom je aan je informatie?
Dan pak je de (deel)auto. Als ik in Amsterdam zou wonen - wat God verhoede - denk ik niet dat ik een auto zou bezitten. Daarom kies ik voor de provincie.En als je buiten de stad moet zijn heb je gewoon pech.
Voor elk onderzoek is een onderzoek te vinden dat het tegendeel 'bewijst'. Het is maar wie er met welke specifiek doel de opdracht heeft gegeven en wie er betaalt. Daarom vind ik iha dat je daar niet teveel belang aan moet hechten.
Het zou voor iedereen beter zijn als je überhaupt geen auto zou bezitten of rijden.Dan pak je de (deel)auto. Als ik in Amsterdam zou wonen - wat God verhoede - denk ik niet dat ik een auto zou bezitten. Daarom kies ik voor de provincie.
De kennis en middelen zijn sinds die tijd enorm gegroeid. Overigens zit de wetenschap in ook jouw hele leven verwerkt.Het is een politiek topic. De wetenschap is vooral van belang voor politici. Niet voor de kiezer. Die baseert zijn stem o.a. op wat hij ziet en hoort in zijn sociale omgeving. Niet op wetenschappelijk onderzoek.
Ooit dacht de wetenschap dat het universum om de stilstaande aarde draaide. Wetenschap evolueert. Dus om het maar altijd als feit aan te nemen is onverstandig imho.
Ik mis een middelvinger emoticon.Het zou voor iedereen beter zijn als je überhaupt geen auto zou bezitten of rijden.
Wetenschap draait niet om feiten, wel om onderzoeken en studies die dingen nagaan en exploreren op basis van onderbouwde theorieën.Het is een politiek topic. De wetenschap is vooral van belang voor politici. Niet voor de kiezer. Die baseert zijn stem o.a. op wat hij ziet en hoort in zijn sociale omgeving. Niet op wetenschappelijk onderzoek.
Ooit dacht de wetenschap dat het universum om de stilstaande aarde draaide. Wetenschap evolueert. Dus om het maar altijd als feit aan te nemen is onverstandig imho.
Raar dat ze dan nog als d66 boegbeeld gezien wordt, je kunt de tv hier ook niet meer vertrouwen.Kaag werkt bij de VN, niet bij noch voor D66.
Ze is lid van de partij en voormalig voorzitter. Tsjonge, wat ingewikkeld zeg.Raar dat ze dan nog als d66 boegbeeld gezien wordt, je kunt de tv hier ook niet meer vertrouwen.
Tsja, de D66 is een democratische partij met verschillende meningen tussen de leden. Ik snap dat dat voor een fan van eenmanspartij PVV een heel andere wereld is.Een D66 boegbeeld in de Gazaraad van TrumpJetten die straks pal achter Trump gaat staan. Het zal even wennen zijn
![]()
Hier wil ik als stille lezer graag even op reageren. Het begin van de huidige wetenschap begon met de constatering dat de planeten (en de aarde) niet om de aarde draaiden maar om de zon. Dit was in de 16e eeuw. Daarvoor was er niet echt wetenschap, meer filosofie. Dus de stelling dat wetenschap dacht dat het universum om de aarde draaide is niet correct. Veel mensen dachten wel dat de aarde het middelpunt was, maar dat was meer religieus filosofisch. De parallellen met nu zijn treffend. Veel mensen wuiven wetenschappelijke inzichten weg omdat ze niet in hun straatje passen. Toen Galileo Galilei met bewijzen probeerde aan te tonen dat planeten om de zon draaien, werd hem door de kerk verboden dat te openbaren omdat dat de autoriteit van de kerk zou ondermijnen.Ooit dacht de wetenschap dat het universum om de stilstaande aarde draaide. Wetenschap evolueert. Dus om het maar altijd als feit aan te nemen is onverstandig imho.
Dat denk ik niet. Kaag doet al jarenlang dit soort werk. Ik vind het om eerlijk gezegd erg makkelijk om hier een politiek verhaal van te maken. Of wil je liever dat ze hier niet aan mee werkt omdat het bedacht is door de verkeerde persoon?Oww wat zal het gaan schuren![]()
Wat heeft Kaag met de komende regering van doen dan?Kijken wat er met het minderheidskabinet gaat gebeuren, VVDer van Weel zet zich af tegen Trump, d66er Kaag gaat samenwerken met Trump
Helemaal niets.Wat heeft Kaag met de komende regering van doen dan?
Dat denk ik niet. Kaag doet al jarenlang dit soort werk. Ik vind het om eerlijk gezegd erg makkelijk om hier een politiek verhaal van te maken. Of wil je liever dat ze hier niet aan mee werkt omdat het bedacht is door de verkeerde persoon?
Jij maakt er tot nu toe een groter probleem van.Zelf huldig ik het standpunt vrede = vrede, wie deze ook brengt. Maar ik weet gewoon zeker dat er bij D66, GL/PvdA, Denk, SP en Pvdd mensen zitten die veel liever oorlog hebben dan dat Trump de grote vredesheld wordt.
Eens, al waren het wel de 'wetenschappers' van die tijd die dat dachten.Hier wil ik als stille lezer graag even op reageren. Het begin van de huidige wetenschap begon met de constatering dat de planeten (en de aarde) niet om de aarde draaiden maar om de zon. Dit was in de 16e eeuw. Daarvoor was er niet echt wetenschap, meer filosofie. Dus de stelling dat wetenschap dacht dat het universum om de aarde draaide is niet correct. Veel mensen dachten wel dat de aarde het middelpunt was, maar dat was meer religieus filosofisch. De parallellen met nu zijn treffend. Veel mensen wuiven wetenschappelijke inzichten weg omdat ze niet in hun straatje passen. Toen Galileo Galilei met bewijzen probeerde aan te tonen dat planeten om de zon draaien, werd hem door de kerk verboden dat te openbaren omdat dat de autoriteit van de kerk zou ondermijnen.
Overigens uiteraard wel eens met dat de wetenschap evolueert. Dat betekent meestal niet dat de huidige inzichten waardeloos zijn.
Nee hoor, ik weet niet hoe je daarbij komt, maar ik vind het erg vermakelijk.Jij maakt er tot nu toe een groter probleem van.
Wat is er dan vermakelijk?Nee hoor, ik weet niet hoe je daarbij komt, maar ik vind het erg vermakelijk.
Dat hele Covid gebeuren was voor iedereen nieuw. En dat betekend al doende leren. Daar kan je ze niet op af fakkelen.Eens, al waren het wel de 'wetenschappers' van die tijd die dat dachten.
Mijn punt is tevens (zie eerder, mss heb je dit gelezen 'stille lezer') dat er op alle thema's wel wetenschappers te vinden die lijnrecht tegenover elkaar staan of op zijn minst grote verschillen laten zien. Dat vind ik een sterk argument om niet alles wat wetenschappers zeggen direct voor feit aan te nemen.
Het RIVM heeft zich tijdens de pandemie ook gebaseerd op de wetenschap toen ze eerst zeiden dat 'het niet waarschijnlijk is dat corona naar Nederland komt'. Daarna dat 'het wel naar ons land zou kunnen komen, maar niet schadelijk zou zijn'. Daarna dat 'mondkapjes niet zouden helpen', toen 'dat mondkapjes wél zouden helpen'. En zo ging het maar door.
Al Gore baseerde zich ook op de wetenschap toen hij zei dat er in 2014 geen ijs meer zou zijn op de poolkappen. Filmpje erbij van een brok ijs en hup! Maar ik vermoed dat het slechts een 'anekdote' was van Gore.
Ik bedoel maar.
In je autovrije woonwijk?Dan pak je de (deel)auto.
Er zijn vlakken waar de wetenschap het over eens is, zoals huis tuin en keuken natuurkunde en scheikunde. Daarnaast zijn er zaken waar nog geen consensus over is. Wetenschappers lezen elkaars onderzoek en proberen samen tot iets te komen waar wel consensus over is. Tot die tijd zullen ze geen stellige conclusies trekken en eerder aanbevelen tot verder onderzoek.Eens, al waren het wel de 'wetenschappers' van die tijd die dat dachten.
Mijn punt is tevens (zie eerder, mss heb je dit gelezen 'stille lezer') dat er op alle thema's wel wetenschappers te vinden die lijnrecht tegenover elkaar staan of op zijn minst grote verschillen laten zien. Dat vind ik een sterk argument om niet alles wat wetenschappers zeggen direct voor feit aan te nemen.
Het RIVM heeft zich tijdens de pandemie ook gebaseerd op de wetenschap toen ze eerst zeiden dat 'het niet waarschijnlijk is dat corona naar Nederland komt'. Daarna dat 'het wel naar ons land zou kunnen komen, maar niet schadelijk zou zijn'. Daarna dat 'mondkapjes niet zouden helpen', toen 'dat mondkapjes wél zouden helpen'. En zo ging het maar door.
Al Gore baseerde zich ook op de wetenschap toen hij zei dat er in 2014 geen ijs meer zou zijn op de poolkappen. Filmpje erbij van een brok ijs en hup! Maar ik vermoed dat het slechts een 'anekdote' was van Gore.
Ik bedoel maar.
Ja.In je autovrije woonwijk?
Nou, dat gaat dus. Zoals ik zei: Dan heb je pech.
Nou nee, autovrij is niet volledig autovrij. Deelauto's hebben veelal een parkeervrijstelling. En er zijn altijd wel plekken om je auto te stallen. Nee, veelal niet voor je deur en vaak tegen (forse) kosten.Nou, dat gaat dus. Zoals ik zei: Dan heb je pech.
Ja, bij GL, dan hebben we meteen een regering (en een heel bijzondere Kamerfractie).Het mooiste zou zijn als ze zich ergens aansluiten.
Ze beginnen een eigen partij
Dan kunnen ze binnen een paar jaar ander werk zoeken. Wilders is de PVV en de PVV is Wilders. 95 procent van de PVV stemmen ging naar hem, de rest is vooral zetelvulling. Die 7 gaan echt het verschil niet maken. Willen ze nog enigszins relevanr blijven dan lijkt mij dat ze zich ergens aansluiten. JA21 bijvoorbeeld.Ze beginnen een eigen partij