Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vwb je niet kunnen/willen; ooit er over nagedacht dat heel veel kleine bedrijven meer een soort familierelatie is dan werkgever-nummer?
meeuw zei:Maar bij verhuizing of opheffing van een filiaal kun je ook de klos zijn.
Wat ik veel erger vind en dat is even los van rechts of links voor ik dat verwijt weer krijg is dat mensen serieus switchen op basis van een enkel debat. Dan heb je het toch echt niet begrepen in mijn ogen. Ik basseer mijn keuze op het partijprogramma. Partijleiders/fractieleiders komen gaan maar het partijprogramma is een stuk consistenter.Rookworst zei:Zijn jullie ook zo geschrokken dat die PVDA weer een opmars maakt.. ik was zo blij met Job Cohen, dacht echt dat die partij van binnen uit kapot ging..
krijgen we dit weer.. echt ongelooflijk!!
Wat me ook van het hart moet is het volgende, we leven dan wel in een democratie..
maar wel een democratie van merendeel kleautjesvolk.. het zijn de marginalen die het voor het zeggen hebben en beslissen voor de succesvolle mede mens.. want owhee als je toch meer geld verdient.. dat moeten we echt niet willen met zijn alleen.
Rookworst zei:***
maar wel een democratie van merendeel kleautjesvolk.. het zijn de marginalen die het voor het zeggen hebben en beslissen voor de succesvolle mede mens.. want owhee als je toch meer geld verdient.. dat moeten we echt niet willen met zijn alleen.
Ik ben vandeweek ook afgehaakt. Alleen BNR blijf ik volgen. Vooral omdat het daar wel over de inhoud gaat en niet over de Idols-kwaliteiten van een eventuele premier.meeuw zei:Re (Michel): Wat ik veel erger vind en dat is even los van rechts of links voor ik dat verwijt weer krijg is dat mensen serieus switchen op basis van een enkel debat. Dan heb je het toch echt niet begrepen in mijn ogen. Ik basseer mijn keuze op het partijprogramma. Partijleiders/fractieleiders komen gaan maar het partijprogramma is een stuk consistenter.
Eerder in dit topic heb ik dat ook aangegeven. Ik vind die debatten helemaal niets. Is iemand die spitsvondiger en beter gebekt is ook een betere premier?
En als je de mogelijke volgende premier bent, moet je ook nog eens je standpunten matigen. Je kunt moeilijk roepen dat je persé het leger wilt opheffen als je weet dat je niet ontkomt aan een coalitie waarin een partij zit die het leger niet wil opheffen. Dan vind ik het nog knap van Rutte dat zijn optredens goed worden beoordeeld. Dat hij wellicht wat minder nadrukkelijke standpunten geeft is hierbij dan verklaard.
Je kunt van een partij ook niet verwachten dat die nu precies gaat aangeven wat de partij wel of niet gaat doen. Moet je daar ook een prioriteitsscore aan verbinden? Een 3 als je bereid bent het in een coalitie snel te laten vallen en een 8 als je het graag wilt doordrukken? De debatten bieden al weinig ruimte om de standpunten uit te diepen, dan dit ook nog?
Het gaat mij ook meer om het algemene partijprogramma, de algemene kenmerken/uitgangspunten van een partij. Je weet vooraf dat standpunten in een programma toch maar in beperkte mate in een coalitie kunnen doorgevoerd. Dag mag je slechts hopen dat jouw partij daarin meer kan realiseren dan de andere partijen.
Die is dan ook afgeserveerd. Je hebt ook niet helemaal ongelijk maar om iemand te beoordelen op het aantal grappen en gevatheden.R-W zei:Het is wel het gezicht van je partij, dus helemaal onbelangrijk is het ook niet, zie Cohen de vorige keer en het vrijwel totale afwezig zijn van het CDA deze keer.
meeuw zei:En als je de mogelijke volgende premier bent, moet je ook nog eens je standpunten matigen. Je kunt moeilijk roepen dat je persé het leger wilt opheffen als je weet dat je niet ontkomt aan een coalitie waarin een partij zit die het leger niet wil opheffen. Dan vind ik het nog knap van Rutte dat zijn optredens goed worden beoordeeld. Dat hij wellicht wat minder nadrukkelijke standpunten geeft is hierbij dan verklaard.
Je kunt van een partij ook niet verwachten dat die nu precies gaat aangeven wat de partij wel of niet gaat doen. Moet je daar ook een prioriteitsscore aan verbinden? Een 3 als je bereid bent het in een coalitie snel te laten vallen en een 8 als je het graag wilt doordrukken? De debatten bieden al weinig ruimte om de standpunten uit te diepen, dan dit ook nog?
meeuw zei:Wat in de partijprogamma's staat kun je ook lezen of op internet vinden, bijvoorbeeld https://www.dezaak.nl/wat-hebben-de-politieke-partijen-ondernemers-te-bieden--3521564.html?utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=anoniem
Als je dat voor de TV wilt laten voorlezen kan (of kon) je dat ook door Maartje van Wegen of zo laten doen.
Maar nu dondert de SP in elkaar, terwijl hun programma helemaal niet is veranderd! Je zou kunnen beredeneren dat de kiezers door de debatten hebben geconcludeerd dat Roemer geen geschikte kandidaat voor premier is. Maar dan nog heb ik meer het gevoel dat je idd naar Idols zit te kijken, waarbij de toekomst van het land niet meer relevant is. Je zou bijna gaan denken dat je de SP weer kunt opkrikken door daar Paul de Leeuw neer te zetten.
(de goede lezer zal begrijpen dat dit geen kritiek op de SP is; dat komt de volgende keer wel weer)
R-W zei:meeuw zei:Wat in de partijprogamma's staat kun je ook lezen of op internet vinden, bijvoorbeeld https://www.dezaak.nl/wat-hebben-de-politieke-partijen-ondernemers-te-bieden--3521564.html?utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=anoniem
Als je dat voor de TV wilt laten voorlezen kan (of kon) je dat ook door Maartje van Wegen of zo laten doen.
Maar nu dondert de SP in elkaar, terwijl hun programma helemaal niet is veranderd! Je zou kunnen beredeneren dat de kiezers door de debatten hebben geconcludeerd dat Roemer geen geschikte kandidaat voor premier is. Maar dan nog heb ik meer het gevoel dat je idd naar Idols zit te kijken, waarbij de toekomst van het land niet meer relevant is. Je zou bijna gaan denken dat je de SP weer kunt opkrikken door daar Paul de Leeuw neer te zetten.
(de goede lezer zal begrijpen dat dit geen kritiek op de SP is; dat komt de volgende keer wel weer)
Dat klinkt iig niet alsof je het beste met ze voor hebt!![]()
dat ze in dat geval maar lang gebruik mogen maken van die riante wachtgeldregelingR-W zei:meeuw zei:Wat in de partijprogamma's staat kun je ook lezen of op internet vinden, bijvoorbeeld https://www.dezaak.nl/wat-hebben-de-politieke-partijen-ondernemers-te-bieden--3521564.html?utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=anoniem
Dat klinkt iig niet alsof je het beste met ze voor hebt!![]()
meeuw zei:Wat in de partijprogamma's staat kun je ook lezen of op internet vinden, bijvoorbeeld https://www.dezaak.nl/wat-hebben-de-politieke-partijen-ondernemers-te-bieden--3521564.html?utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=anoniem
wibi zei:En flop? Wat was het antwoord ?
ach iedereen ziet dattie niet helemaal tsja wat zal ik zeggen
iig op blz 18 had ik ook al mn bedenkingen en ik ben seniel
volgens soloman maa sans rancune hoor..
Twingo1 zei:Ik hou iedere maand ongeveer een derde van mijn salaris over. En dan hoef ik niet eens superzuinig. Heb dus wel enige marge.
wibi zei:(quote): ‘PvdA op koers om grootste te worden’
Over links kan de SP ook mooi meedoen. Helaas hebben we dan een 'milieu-activist van Greenpeace' als mp i.p.v. een leeraar. Het is maar wat het Nederlandse volk wil.
haarr zei:Ik werk voor dezelfde werkgever maar hou ieder salaris ongeveer een derde van de maand over.![]()
meeuw zei:ontbijten?
haarr zei:Twingo1 zei:Ik hou iedere maand ongeveer een derde van mijn salaris over. En dan hoef ik niet eens superzuinig. Heb dus wel enige marge.
Ik werk voor dezelfde werkgever maar hou ieder salaris ongeveer een derde van de maand over.![]()
wibi zei:Rutte wil Griekenland uit de euro als ze zich niet aan de afspraken houden of meer tijd willen...om er snel aan toe te voegen: "als ze daar zelf voor kiezen". Daarmee zegt hij dat dus niet meer en is die uitspraak een leugen. Daar wil Nederland door geregeerd worden...
Vlinderstrik zei:haarr zei:Twingo1 zei:Ik hou iedere maand ongeveer een derde van mijn salaris over. En dan hoef ik niet eens superzuinig. Heb dus wel enige marge.
Ik werk voor dezelfde werkgever maar hou ieder salaris ongeveer een derde van de maand over.![]()
Dat is buitengewoon vervelend en hoor dat meer "om mij heen". Ik vraag mij dan wel altijd in alle oprechtheid af; hoelang houd je dat vol?