Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
meeuw zei:Soloman zei:Zo daar ben ik even weer.
@Meeuw, ik klets niet uit mijn nek. Ik ben er van overtuigd dat de HRA onderdeel uit is gaan maken van de huizenprijzen. De economische crisis zorgde er voor dat er een beetje normale situatie is ontstaan bij het verstrekken van hypotheken, nu moeten de huizenprijzen weer normaal worden. Blijkbaar gaat de huizenverkoper er standaard van uit dat zijn huis altijd in waarde stijgt (dat bedoel ik "met aan de haal gaan" ), wat natuurlijk niet logisch is in een land waar iedereen een dak boven zijn hoofd heeft.
De HRA vind ik ongezond voor de economie.
Mijn opleiding ken je. Heb ik je vaker verteld.
Op Google vond ik nog in een rapport de constatering dat de huizenprijzen in NL in de pas zijn gebleven met de huizenprijzen in landen waar er geen of beperkte hypo-aftrek is. Zal het nog proberen terug te vinden en dan hier een link plaatsen.
En (betr. Blijkbaar gaat de huizenverkoper er standaard van uit dat zijn huis altijd in waarde stijgt): Denk dat je de huizenkoper bedoelt, anders kan maar beter even wachten met verkopenHoewel, je schrijft ook "met aan de haal gaan", dus zal het dan toch aan die economische opleiding liggen?
R-W zei:Quote jij niet continue van de Telegraaf? Zou daar veel verschil in zitten? Maar serieus, past dit niet perfect in alle maatregelen die jij zo steunt?
Deze betrouwbaarder?: https://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3312718/2012/09/07/Premier-Hollande-wil-rijkentaks-doorzetten.dhtml
wibi zei:Multimiljonairs zijn hier op dit forum niet te vinden en jij, als niet-kenner blijkbaar, weet niet dat dit in Nederland al 52% is. Het gaat over inkomen (loon) en je zorgt er simpelweg voor dat jouw salaris nooit meer wordt dan 990.000 euro/jaar. Wil wel ruilen hoor !
wibi zei:Begin maar met lezen. Heb er een linkje van gemaakt: https://financieel.infonu.nl/belasting/81171-inkomstenbelasting-2012-belastingtarieven-en-schijven.html
wibi zei:Positief nieuws: Roemer ziet het nog zitten. Ik niet meer, maar hoop van ganser harte dat ik geen gelijk krijg...
https://www.telegraaf.nl/binnenland/verkiezingen2012/12906738/__Roemer_nog_vol_vertrouwen__.html
Twingo1 zei:Gaat nou per 1 oktober de btw omhoog? En wat verwacht de regering daarmee te bereiken? Immers, btw maakt het product/de dienst duurder. Daardoor daalt de vraag. Beter is om product/dienst door btw-verlaging goedkoper te maken. Meer omzet.
SVF zei:Iemand DWDD gezien? Samson vs Peter R de Vries, die compleet de plank mis sloeg door te stellen dat mensen die ongezond leven, roken en drinken de maatschappij veel geld kosten en daarom meer premie en eigen bijdragen zouden moeten betalen: het is immers iemands eigen bewuste keuze om te roken, ondanks de waarschuwingen op de verpakking e.d. Nou heb ik Peter R de Vries redelijk hoog zitten (ondanks z'n grote ego) maar dit is echt volkomen kortzichtig en grote lariekoek! En dat zeg ik als anti-roker.
Een paar jaar geleden was er een aflevering van het programma "de rekenkamer" waarin werd uitgerekend hoeveel roken en een ongezonde levenstijl de maatschappij kosten, waarbij echt met alles rekening werd gehouden, tot en met de kosten voor het opruimen van de peuken op straat aan toe. Ik weet de bedragen niet meer precies maar het ging volgens mij om miljarden aan kosten.... tot 5 minuten voor het einde van de uitzending waarbij de eindbalans was dat rokers de maatschappij juist geld opleveren! Heel cruw, maar toch simpel: ze eten namelijk minder pensioen op door de lagere levensverwachting!
Het is een hele ondoordachte en populistische stelling die je eerder bij de PVV zou verwachten, een partij waar de heer R de Vries juist zo'n afkeer tegen heeft.
BO Classico zei:
Soloman zei:Ik vind het gevalletje Pechtold veel erger.
Soloman zei:Maar ga dan niet lopen gooien met boetes
Soloman zei:Dat is waar. (ik studeer ook, terwijl ik werk en ik heb geen beurs natuurlijk)
Maar waarom verschijnen dan die vervelende portretfoto's met die studieborden in de krant?
Pechtold had net zo'n foto als Roemer met die streepjes.
Dus er zit een verhaal achter die niet wordt verteld.
SVF zei:Iemand DWDD gezien? Samson vs Peter R de Vries, die compleet de plank mis sloeg door te stellen dat mensen die ongezond leven, roken en drinken de maatschappij veel geld kosten en daarom meer premie en eigen bijdragen zouden moeten betalen: het is immers iemands eigen bewuste keuze om te roken, ondanks de waarschuwingen op de verpakking e.d. Nou heb ik Peter R de Vries redelijk hoog zitten (ondanks z'n grote ego) maar dit is echt volkomen kortzichtig en grote lariekoek! En dat zeg ik als anti-roker.
Een paar jaar geleden was er een aflevering van het programma "de rekenkamer" waarin werd uitgerekend hoeveel roken en een ongezonde levenstijl de maatschappij kosten, waarbij echt met alles rekening werd gehouden, tot en met de kosten voor het opruimen van de peuken op straat aan toe. Ik weet de bedragen niet meer precies maar het ging volgens mij om miljarden aan kosten.... tot 5 minuten voor het einde van de uitzending waarbij de eindbalans was dat rokers de maatschappij juist geld opleveren! Heel cruw, maar toch simpel: ze eten namelijk minder pensioen op door de lagere levensverwachting!
Het is een hele ondoordachte en populistische stelling die je eerder bij de PVV zou verwachten, een partij waar de heer R de Vries juist zo'n afkeer tegen heeft.
Dutch Finnatic zei:Conclusie: pensioengelden moeten naar de zorg.