• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
0609INWebApp10-980x735.jpg

@Solo: dit is een beschouwing en/of mening van iemand. Die heb ik hier geplaatst, omdat haast niemand dit leest.
Of ik het daar wel of niet mee eens ben laat ik in het midden en moet iedereen voor zichzelf bepalen. Deze quote is eigenlijk informatie ter meerdere eer en glorie van dit topic..

meeuw zei:
Soloman zei:
Zo daar ben ik even weer.

@Meeuw, ik klets niet uit mijn nek. Ik ben er van overtuigd dat de HRA onderdeel uit is gaan maken van de huizenprijzen. De economische crisis zorgde er voor dat er een beetje normale situatie is ontstaan bij het verstrekken van hypotheken, nu moeten de huizenprijzen weer normaal worden. Blijkbaar gaat de huizenverkoper er standaard van uit dat zijn huis altijd in waarde stijgt (dat bedoel ik "met aan de haal gaan" ), wat natuurlijk niet logisch is in een land waar iedereen een dak boven zijn hoofd heeft.

De HRA vind ik ongezond voor de economie.

Mijn opleiding ken je. Heb ik je vaker verteld.

Op Google vond ik nog in een rapport de constatering dat de huizenprijzen in NL in de pas zijn gebleven met de huizenprijzen in landen waar er geen of beperkte hypo-aftrek is. Zal het nog proberen terug te vinden en dan hier een link plaatsen.

En (betr. Blijkbaar gaat de huizenverkoper er standaard van uit dat zijn huis altijd in waarde stijgt): Denk dat je de huizenkoper bedoelt, anders kan maar beter even wachten met verkopen :confused: Hoewel, je schrijft ook "met aan de haal gaan", dus zal het dan toch aan die economische opleiding liggen?

Ben wel nieuwsgierig naar die link.
Een huizenkoper die een waardestijging in zijn achterhoofd heeft is in principe een huizenverkoper. Het het aan de haal gaan: als ik soms huizen te koop zie staan, doodgewone rijtjeshuizen, voor 3 ton, dan denk ik, ben je wel helemaal lekker?

Over mijn opleiding discusseer ik niet. Kun je op z'n vlinderstriks wel gaan herhalen, maar ik zeg je nu dat ik er niet op reageer.

@Solo: Het bedoelde artikel heb ik nog niet gevonden, maar https://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/prijzen/publicaties/artikelen/archief/2008/2008-koopwoningen.htm zegt al genoeg:

Na de eerdere forse prijsstijgingen in Nederland in de jaren 1999 en 2000, lag de jaarlijkse stijging in de afgelopen vijf jaar rond 4 procent. In andere landen was er in de afgelopen jaren sprake van grote prijsstijgingen, met zelfs stijgingen van meer dan 8 procent; beduidend groter dan in Nederland het geval was. De prijzen van koopwoningen in Nederland vertonen daarmee een relatief gematigde ontwikkeling.

Eind 2008 waren de huizen in Nederland bijna 60 procent duurder dan in 2000. In Frankrijk, het VK en Zweden zijn de huizen meer dan twee keer zo duur geworden. Hoewel de huizenprijzen in de VS al enige tijd dalen, liggen deze gemiddeld nog ruim 50 procent boven de prijzen van begin 2000. In Ierland, waar de prijzen al langer dalen en met grotere percentages, ligt de gemiddelde prijs nog ruim 80 procent hoger.

Waarom plaats jij eigenlijk geen links/bronnen bij je beweringen :rolleyes:

Waarom zou Rutte liever met de PVV regeren dan met links? Het programma van de PVV komt namelijk op veel punten overeen met dat van de SP en op sommige punten nog wat scherper (Europa bv) Hét belangrijkste verschil is natuurlijk dat ene rechtse thema. Als Geert daarover zijn zin krijgt dan krijgt Rutte van hem een blanco 'cheque' en kan hij verder doen wat hij wil... Denken mensen nou echt dat die linkse thema's bij Wilders veilig zijn?

Overigens hoor ik Geertje opvallend weinig meer (eigenlijk helemaal niet) over de islam en is hij opvallend veilig in zijn uitspraken. Toch levert het hem weinig extra stemmen op, wat bij mij de indruk wekt dat hij er niet zoveel zin meer in heeft: al die oneliners kennen we nu wel en werken ook niet meer. Het zou mij daarom niet verbazen dat hij uit de politiek stapt en de anonimiteit in gaat zodat hij weer zonder bewaking en een ander kapsel in zijn Audi TT kan rond tuffen...

Ook dit:https://www.volkskrant.nl/vk/nl/10637/VK-Dossier-Verkiezingen-van-2012/article/detail/3312650/2012/09/07/Minder-dan-helft-allochtonen-gaat-stemmen.dhtml hoort in dit topic thuis. Vreemd dat de PVV niet genoemd wordt. ;)

Er is hoop voor iedereen. https://www.telegraaf.nl/binnenland/verkiezingen2012/12908239/___Hersenen_niet_nodig_op_stembureau___.html

Hey Wibi, is dit nu de natte droom: https://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2012/09/frankrijk_gaat_rijken_echt_bel.html ?

Is geen 'natte droom' en bericht is van Powned. Staat (bij mij) niet bekend als betrouwbaar.

Quote jij niet continue van de Telegraaf? Zou daar veel verschil in zitten? Maar serieus, past dit niet perfect in alle maatregelen die jij zo steunt?
Deze betrouwbaarder?: https://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3312718/2012/09/07/Premier-Hollande-wil-rijkentaks-doorzetten.dhtml

R-W zei:
Quote jij niet continue van de Telegraaf? Zou daar veel verschil in zitten? Maar serieus, past dit niet perfect in alle maatregelen die jij zo steunt?
Deze betrouwbaarder?: https://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3312718/2012/09/07/Premier-Hollande-wil-rijkentaks-doorzetten.dhtml

Is nog steeds geen natte droom, maar kan me er wel in vinden.

Weet niet hoe de schijven in FR zijn maar waarschijnlijk is dat de bonus die je krijgt als je al over de rest van je inkomen 50-60% hebt mogen aftikken... Over graaien gesproken ;)

Multimiljonairs zijn hier op dit forum niet te vinden en jij, als niet-kenner blijkbaar, weet niet dat dit in Nederland al 52% is. Het gaat over inkomen (loon) en je zorgt er simpelweg voor dat jouw salaris nooit meer wordt dan 990.000 euro/jaar. Wil wel ruilen hoor !

wibi zei:
Multimiljonairs zijn hier op dit forum niet te vinden en jij, als niet-kenner blijkbaar, weet niet dat dit in Nederland al 52% is. Het gaat over inkomen (loon) en je zorgt er simpelweg voor dat jouw salaris nooit meer wordt dan 990.000 euro/jaar. Wil wel ruilen hoor !

Wie is 'jij'? Je praat wel erg makkelijk over andermans geld hè? Vind je het niet voldoende dat iemand al 52%, dus meer dan de helft, inlevert?

Wat had je anders verwacht van een echte SP'er. Graai maar lekker door en betaal hooguit 5% belasting ? Dat doen ze in Brussel en om de graaicultuur verder in stand te houden moet je VVD stemmen...

Begin maar met lezen. Heb er een linkje van gemaakt: https://financieel.infonu.nl/belasting/81171-inkomstenbelasting-2012-belastingtarieven-en-schijven.html

wibi zei:
Begin maar met lezen. Heb er een linkje van gemaakt: https://financieel.infonu.nl/belasting/81171-inkomstenbelasting-2012-belastingtarieven-en-schijven.html

Over betrouwbare bronnen gesproken ;)
Maar dat zeg ik toch niet (5%) maar om met 52% ook nog niet tevreden te zijn...

Uit onderzoek is gebleken dat de belastingopbrengst in Nederland dicht bij het ideale ligt, belastingen verhogen kan, maar levert denk ik niet veel meer op omdat mensen meer gaan ontwijken en ontduiken.

Gaat nou per 1 oktober de btw omhoog? En wat verwacht de regering daarmee te bereiken? Immers, btw maakt het product/de dienst duurder. Daardoor daalt de vraag. Beter is om product/dienst door btw-verlaging goedkoper te maken. Meer omzet.

Nee, nee...daar kom je niet onderuit. Verlaging BTW is PVV stemmen. Helaas voor mij geen SP. Het is niet anders.

wibi zei:
Positief nieuws: Roemer ziet het nog zitten. Ik niet meer, maar hoop van ganser harte dat ik geen gelijk krijg...
https://www.telegraaf.nl/binnenland/verkiezingen2012/12906738/__Roemer_nog_vol_vertrouwen__.html

Ik zie het ook nog helemaal zitten !(y) Straks toch minimaal 50 % plussen in zetelaantal...volgens mij zijn er weinig partijen die dat na doen.
Ook ik zie met lede ogen aan dat veel mensen nu switchen naar Samsom en zijn PvdA , maar deze overstappers die daarmee denken Rutte buitenspel te kunnen zetten zouden wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen . In 2006 was er een vergelijkbare situatie en koos de PvdA voor Rechts :( , de verkiezingen daarna werden ze daar op afgerekend .
Samsom kan zijn verkiezingsprogramma uitsluitend waarmaken door samen te werken met de SP , doet hij dat niet wordt het gewoon verder slopen wat er nog over is en in 2014 wederom verkiezingen . Dan worden "we" dan toch gewoon de grootste :)

Dat idee heb ik ook. Als de PvdA met de VVD samengaat worden we waarschijnlijk 'genaaid' en na maximaal 4 jaar wordt Nederland eindelijk eens wakker...;)

Twingo1 zei:
Gaat nou per 1 oktober de btw omhoog? En wat verwacht de regering daarmee te bereiken? Immers, btw maakt het product/de dienst duurder. Daardoor daalt de vraag. Beter is om product/dienst door btw-verlaging goedkoper te maken. Meer omzet.

'De VVD verlaagt de lasten voor de hardwerkende Nederlander!'

mark_rutte_lacht_lac_82223b.jpg

Ik vind dit ook erg leuk:

28hj6gj.jpg

Ergens in mei 2012, de PvdA-campagneleider: "We moeten Samsom overal op billboards zetten." Dus ze gaan aan de slag en reserveren overal plek, althans, zodanig dat het in het budget past. Dan worden in augustus de 'billboards' geplaatst, en ze zijn toch wat kleiner dan bedoeld. En ze komen op plekken waar verder helemaal geen reclame is. "Dat is toch perfect, dan hebben wij alle aandacht," denkt men bij de PvdA nog. Maar het komt soms toch wel erg leeg en verlaten over, zoals op deze flinke brug midden in Amsterdam. Het is net alsof hij nog op zijn maten lijsttrekkers wacht. Dan kan hij lang wachten. Géén gezicht! Als men dat bord al ziet...

Of je staat op de brug om een einde aan je leven te maken. Wordt dit een reden om te springen of juist niet ? Iemand opzadelen met deze vraag in een moeilijke tijd in zijn leven is inhumaan..:)

Nieuwe peiling. (alweer ? alweer ja !)

https://www.volkskrant.nl/vk/nl/10637/VK-Dossier-Verkiezingen-van-2012/article/detail/3312823/2012/09/07/Peiling-De-Hond-PvdA-nog-slechts-een-zetel-achter-VVD.dhtml

Iemand DWDD gezien? Samson vs Peter R de Vries, die compleet de plank mis sloeg door te stellen dat mensen die ongezond leven, roken en drinken de maatschappij veel geld kosten en daarom meer premie en eigen bijdragen zouden moeten betalen: het is immers iemands eigen bewuste keuze om te roken, ondanks de waarschuwingen op de verpakking e.d. Nou heb ik Peter R de Vries redelijk hoog zitten (ondanks z'n grote ego) maar dit is echt volkomen kortzichtig en grote lariekoek! En dat zeg ik als anti-roker.

Een paar jaar geleden was er een aflevering van het programma "de rekenkamer" waarin werd uitgerekend hoeveel roken en een ongezonde levenstijl de maatschappij kosten, waarbij echt met alles rekening werd gehouden, tot en met de kosten voor het opruimen van de peuken op straat aan toe. Ik weet de bedragen niet meer precies maar het ging volgens mij om miljarden aan kosten.... tot 5 minuten voor het einde van de uitzending waarbij de eindbalans was dat rokers de maatschappij juist geld opleveren! Heel cruw, maar toch simpel: ze eten namelijk minder pensioen op door de lagere levensverwachting!

Het is een hele ondoordachte en populistische stelling die je eerder bij de PVV zou verwachten, een partij waar de heer R de Vries juist zo'n afkeer tegen heeft.

SVF zei:
Iemand DWDD gezien? Samson vs Peter R de Vries, die compleet de plank mis sloeg door te stellen dat mensen die ongezond leven, roken en drinken de maatschappij veel geld kosten en daarom meer premie en eigen bijdragen zouden moeten betalen: het is immers iemands eigen bewuste keuze om te roken, ondanks de waarschuwingen op de verpakking e.d. Nou heb ik Peter R de Vries redelijk hoog zitten (ondanks z'n grote ego) maar dit is echt volkomen kortzichtig en grote lariekoek! En dat zeg ik als anti-roker.

Een paar jaar geleden was er een aflevering van het programma "de rekenkamer" waarin werd uitgerekend hoeveel roken en een ongezonde levenstijl de maatschappij kosten, waarbij echt met alles rekening werd gehouden, tot en met de kosten voor het opruimen van de peuken op straat aan toe. Ik weet de bedragen niet meer precies maar het ging volgens mij om miljarden aan kosten.... tot 5 minuten voor het einde van de uitzending waarbij de eindbalans was dat rokers de maatschappij juist geld opleveren! Heel cruw, maar toch simpel: ze eten namelijk minder pensioen op door de lagere levensverwachting!

Het is een hele ondoordachte en populistische stelling die je eerder bij de PVV zou verwachten, een partij waar de heer R de Vries juist zo'n afkeer tegen heeft.

Gelukkig heeft Peter R in 2005 geleerd dat niemand op zijn politieke partij zit te wachten. Helaas doet hij wel nog steeds alsof hij het beter weet. Maar ja, ik kijk toch nooit naar DWDD, dus dat heb ik dan weer gemist. Stel je voor dat die PRDV wel was gebleven en dat ook hij nog eens bij al die debatten had gezeten... Oef!

BO Classico zei:

Roemer heeft eerst de mavo gedaan (dat wordt er niet bij verteld). Hoeveel stemmers hebben wel niet de mavo gedaan en daarna niet hun best gedaan om de havo te halen?
Hij heeft in ieder geval initiatief genomen.

Ik vind het gevalletje Pechtold veel erger.

Dat klopt. Mensen willen dit graag zien, maar heeft over de Mavo + Havo 8 jaar gedaan waar normaal 6 jaar voor staat. De pabo haalde hij wel in 3 jaar..

Ik vind het trouwens jammer dat PvdA zo'n vlucht maakt in de peilingen. Ik denk dat ze er niet klaar voor zijn. Dat betekent een diepe val na de verkiezingen en dan komt het nooit meer goed.

Ik had veel liever gezien dat ze in de schaduw van de SP regeringsverantwoordelijkheid zouden nemen hierna. Het klinkt laf, dat weet ik, maar de PvdA is nog niet klaar! Ik denk niet dat de PvdA de campagne kan verzilveren in een kabinetssituatie. Let op mijn woorden, gaat ze niet lukken.
(Dit is geen verraad, maar realistisch denken, waar zet je jezelf in, als partij, en dat moet overeenkomen met je kunde en kennis op dat moment).

Let op: ik vind het helemaal niet erg. Ik ben ook het type eeuwige student op dit moment.
Maar ga dan niet lopen gooien met boetes voor langstudeerders terwijl je er zelf een was.

Hij was tijdens het laatste deel van zijn studie al actief in de politiek. Mogelijk had hij dan ook al een inkomen. Een student die zijn eigen inkomen verdient, is niemand tot last.

Dat is waar. (ik studeer ook, terwijl ik werk en ik heb geen beurs natuurlijk)
Maar waarom verschijnen dan die vervelende portretfoto's met die studieborden in de krant?
Pechtold had net zo'n foto als Roemer met die streepjes.

Dus er zit een verhaal achter die niet wordt verteld.

Soloman zei:
Dat is waar. (ik studeer ook, terwijl ik werk en ik heb geen beurs natuurlijk)
Maar waarom verschijnen dan die vervelende portretfoto's met die studieborden in de krant?
Pechtold had net zo'n foto als Roemer met die streepjes.

Dus er zit een verhaal achter die niet wordt verteld.

Eerst:
Het is "het verhaal", dus "dat niet wordt verteld."

Maar verder:
dat is misschien omdat sommigen hem willen doen voorkomen als langstudeerder, zodat dat slecht staat in combinatie met zijn standpunten en uitspraken, maar als hij die studie naast zijn werk deed, is dat dus onzin. Ik zie nu dat hij niet alleen in de politiek actief was, maar ook werkte als veilingmeester. Dus ga er maar vanuit dat hij zijn eigen inkomen bij elkaar schraapte.

SVF zei:

Conclusie: pensioengelden moeten naar de zorg.

Grapje!

Dutch Finnatic zei:
Conclusie: pensioengelden moeten naar de zorg.

In het verleden werden die wel eens teruggeboekt naar de maatschappijen die de pensioengelden hadden afgedragen, ook al zo fout als het maar zijn kan.

Terug
Bovenaan