A
Anoniem
Guest
Dat is inderdaad maar goed ook.Jazzzo zei:Net de stemwijzer gedaan en kwam uit op pvv.
Maar ge.ukkig hoef ik nog niet te stemmen![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is inderdaad maar goed ook.Jazzzo zei:Net de stemwijzer gedaan en kwam uit op pvv.
Aston zei:Overigens neem ik aan dat je bedoeldt 'mag' i.p.v. 'hoef', er is nog geen stemplicht in NL.
wibi zei:Dat klopt. Mensen willen dit graag zien, maar heeft over de Mavo + Havo 8 jaar gedaan waar normaal 6 jaar voor staat. De pabo haalde hij wel in 3 jaar..
LoveMyJeep zei:Zolang ik alleen een stem kan uitbrengen op iemand uit een vooraf bepaalde selectie - waar ik geen invloed op heb en dus niet mee kan bepalen uit wie er te kiezen valt - die ZEGT voor bepaalde zaken te staan maar alle vrijheid heeft om te doen en laten wat hij wil mocht mijn stem hem/haar in een positie brengen waar wat gedaan kan worden EN er geen enkele partij/politicus is die iets representeert waar ik achter kan staan zie ik geen nut in stemmen. Ik weiger pertinent te stemmen voor iets waar ik niet achter sta en als ik stem, is dat om de samenleving en de toekomst beter te maken. Geen van beide zie ik gebeuren door mijn stem dus waarom zou ik de moeite nemen?
Democratie werkt niet en ik heb geen keuze er NIET in te leven. Tuurlijk, als je de middelen hebt kan je naar een plek waar geen democratie heerst, maar ik heb niet beweerd dat andere systemen beter zijn en dus een optie zouden zijn. Maar ik laat mij niet dwingen deel te nemen aan een systeem wat niet werkt en waar ik niet in geloof. Dat je niets mag zeggen als je stemt vind ik dan ook onzin, want met je stem zeg je net zo min iets.
Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je die mening hebt als je de illusie hebt dat het systeem wél werkt, maar dat wil niet zeggen dat je gelijk hebt...
Laat ik het zo zeggen: als mijn waterleiding kapot is, bel ik een loodgieter. Dan ga ik niet stemmen op iemand in de hoop dat die misschien wat aan die waterleiding doet, met de kans dat dat helemaal niet gebeurt. Je stem gaat naar een persoon van een partij die ZEGT voor bepaalde zaken te staan. Je zal nooit iemand vinden die precies staat voor wat jij staat dus daar moet je al een compromis maken, en als die persoon dan al gekozen wordt, moet je hopen dat hij ook doet wat hij gezegd heeft, als er niet iemand anders voor hem in de plaats komt. Dus je hebt in feite geen idee wat er van je stem komt...
Ik laat jou stemmen, laat mij dan ook niet stemmen.
Twingo1 zei:Ik heb er ook 8 jaar over gedaan om mijn Havo 5 diploma te halen.Waar eerst wel 6 jaar Atheneum, ben twee keer in Atheneum 5 blijven zitten, aan vooraf gingen.
Clignoteur zei:Twingo1 zei:Ik heb er ook 8 jaar over gedaan om mijn Havo 5 diploma te halen.Waar eerst wel 6 jaar Atheneum, ben twee keer in Atheneum 5 blijven zitten, aan vooraf gingen.
Dus jij hebt 6 jaar Atheneum + 8 jaar Havo = 14 jaar op de middelbare school gezeten?
Nee, natuurlijk niet, maar dit is dus precies dat gedoe met die fact checks: je kunt alles weer op allerlei manieren uitleggen. Zag gisteren daar ook weer fraaie staaltjes van. Maar omdat het dan "gecheckt" is (door wie? welke bronnen? wie zegt dat dit autoriteiten zijn? wie zegt dat die redacteuren überhaupt goed kunnen rekenen?), kun je daarop niets meer terugzeggen. Alleen maar omdat iedereen het woordje fact ineens voor heilig ziet. Belachelijk!
Twingo1 zei:Natuurlijk wel. Dan leg je het gewoon even wat beter uit. En vervolgens verifieer je of het is begrepen.
de mond te snoeien
Carfanatic zei:de mond te snoeien
pijnlijk.
Aston zei:@LMJ
Je kan blanco stemmen.Maar stem gerust niet. Ik vind dit systeem overigens beter dan een dictatuur of totale anarchie.
LoveMyJeep zei:...maar ik heb niet beweerd dat andere systemen beter zijn en dus een optie zouden zijn.
Twingo1 zei:wibi zei:Dat klopt. Mensen willen dit graag zien, maar heeft over de Mavo + Havo 8 jaar gedaan waar normaal 6 jaar voor staat. De pabo haalde hij wel in 3 jaar..
Ik heb er ook 8 jaar over gedaan om mijn Havo 5 diploma te halen.Waar eerst wel 6 jaar Atheneum, ben twee keer in Atheneum 5 blijven zitten, aan vooraf gingen.
Scheur-ijzer zei:
meeuw zei:Het is ook moeilijk te verteren dat de SP nu door het ijs zakt. Maar hopen dat zij toch nog wat stemmen bij de PvdA weten weg te halen![]()
Rembrandt zei:***
Ik stem dus niet en wacht wel af wat er over me uitgestort wordt.
wibi zei:Bijna de helft van alle stemmers gaat as. woensdag voor:
- VVD: met de verdere afbraak van zorg, leeftijd AOW hoger, eigen risico zorg en bovenal een liegende MP als het hem uitkomt.
- PvdA: gaat als een schoothondje achter de VVD aan en heeft een oud milieu-activist van Greenpeace in de gelederen (met ongeveer 10 arrestaties op zak) die wel eens MP kan worden.
Met deze 2 partijen verandert er niets (of niet veel) in dit land. Blijkbaar wil de Nederlander dit als zijn/haar vertegenwoordiger. Mij niet gezien....
Het is hopen op een wonder...
Rembrandt zei:Daarbij optellend mijn algemene indruk van de democratie in Nederland, en ik kan het niet anders dan eens zijn met LMJ. Hij verwoordt hierboven meer mijn standpunt dan welk partijprogramma dan ook.
Dus: LoveMyJeep for President!
R-W zei:Rembrandt zei:***
Daar hebben we idd wat aan...
Op de eerste pagina heb ik vvd gestemdAston zei:Dat is inderdaad maar goed ook.Jazzzo zei:Net de stemwijzer gedaan en kwam uit op pvv.
Overigens neem ik aan dat je bedoeld 'mag' i.p.v. 'hoef', er is nog geen stemplicht in NL.
Twingo1 zei:Ik mis nog een paar.