• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Als jij dat wilt...(het is een mengeling van systemen, waarbij je verplicht ziekenfonds verzekerd was a.d.h.v. een loongrens)

Nieuwste versie van 'www' https://www.telegraaf.nl/binnenland/12926255/__Webwinkel_met_Wilders-prul__.html

Links is weer goed bezig. Eerst stiekem de zzp'ers een oor aannaaien. Nu iedereen met een boot.
Ze zijn wel van de stiekem zeg. Niet in het partijprogramma maar wel door laten berekenen.

Wat zal de volgende stiekeme bezuiniging zijn??
Wees dan een held en zet het in je partijprogramma. Dit is gewoon mensen bedonderen. En diezelfde mensen willen straks gaan regeren.
Over my dead body!!!!! (om maar een citaat van een niet nader genoemd politicus aan te halen)

https://www.telegraaf.nl/vaarkrant/12927717/__Watersport_woest_over_linkse_plannen__.html

Haha, GL 1000€ per vaartuig. Ik heb een rubberbootje +bbm. Ik schat de waarde op € 1000,- :T
Bootje is gelukkig niet geregistreerd. :)

Links is gewoon een grote leugen. Niks sociaal aan om maar meteen mensen die iets meer verdienen het te laten geven aan de mensen die thuis op hun luie reet zitten.
Je kan niet alles hebben in het leven, dus waarom het af willen pakken van mensen die het beter hebben?

A110-50 zei:
Links is gewoon een grote leugen. Niks sociaal aan om maar meteen mensen die iets meer verdienen het te laten geven aan de mensen die thuis op hun luie reet zitten.
Je kan niet alles hebben in het leven, dus waarom het af willen pakken van mensen die het beter hebben?

Bij sommige bedrijven is het salarisverschil wel erg groot: kan wel factor 100 tot 200 zijn.
10 tot 20 zou ik wel wat vinden.

haarr zei:
A110-50 zei:

Bij sommige bedrijven is het salarisverschil wel erg groot: kan wel factor 100 tot 200 zijn.
10 tot 20 zou ik wel wat vinden.
waar het mij omgaat is dat het stiekem gebeurd.
We weten allemaal dat de SP voor het herverdelen van de rijkdom is. Daar kun je voor zijn, daar kun je tegen zijn.
Alleen wil ik wel graag op basis van eerlijke beargumentering mijn keus kunnen maken.

Dit heeft erg veel weg van willens en wetens de boel flessen.

haarr zei:
Haha, GL 1000€ per vaartuig. Ik heb een rubberbootje +bbm. Ik schat de waarde op € 1000,- :T
Bootje is gelukkig niet geregistreerd. :)

Ik heb een zeilboot, met een electro-motor, en niet een ligplaats, maar een trailer.
Kan het groener?

Gaan we dan ook de electrische fiets belasten? De scooter?
De kite-surfer? De step van het buurjongetje?

Is idd niet netjes als het expres gebeurt.

Maar botentax is op zich niet nieuws; ik had +/- 10 jaar terug een jachtje toen speelde dit ook al.
Best iets voor te zeggen: waterwegen moeten net als gewone wegen onderhouden worden.

A110-50 zei:

Hoe bestaat het dat sommigen zo extreem kortzichtig zijn?
bonk.gif
Je begrijpt zelf toch ook wel dat het zo niet werkt?
Ja, meneer weet wat het echte leven inhoudt...

Om Emile Roemer maar even te citeren:

"Iedereen is in eerste instantie echt zelf verantwoordelijk om van zijn eigen leven wat te gaan maken en de meeste mensen lukt dat ook, alleen niet iedereen en de meeste mensen willen graag zo gezond mogelijk leven. De meeste mensen lukt dat ook, maar niet iedereen. En juist dan moet je zorgen dat je zeker in zo'n rijk land als Nederland dit soort voorzieningen met elkaar zo georganiseerd hebt dat je de mensen erbij kunt halen, weer nieuwe kansen kunt geven, ze kunt ondersteunen daar waar ze het nodig hebben."

Kijk, dát is een genuanceerd verhaal.

Daewoo-Chevrolet zei:
A110-50 zei:

Hoe bestaat het dat sommigen zo extreem kortzichtig zijn?
bonk.gif
Je begrijpt zelf toch ook wel dat het zo niet werkt?
Ja, meneer weet wat het echte leven inhoudt...

Om Emile Roemer maar even te citeren:

"Iedereen is in eerste instantie echt zelf verantwoordelijk om van zijn eigen leven wat te gaan maken en de meeste mensen lukt dat ook, alleen niet iedereen en de meeste mensen willen graag zo gezond mogelijk leven. De meeste mensen lukt dat ook, maar niet iedereen. En juist dan moet je zorgen dat je zeker in zo'n rijk land als Nederland dit soort voorzieningen met elkaar zo georganiseerd hebt dat je de mensen erbij kunt halen, weer nieuwe kansen kunt geven, ze kunt ondersteunen daar waar ze het nodig hebben."

Kijk, dát is een genuanceerd verhaal.

Hehe, ik ga hier geen betoog neerzetten (geen zin/tijd voor) maar je snapt bèst wat ik bedoel. Roemer wil gewoon een communistische staat van Nederland maken, gelukkig krijgt die clown daar niet de kans voor;)

A110-50 zei:
Hehe, ik ga hier geen betoog neerzetten (geen zin/tijd voor) maar je snapt bèst wat ik bedoel. Roemer wil gewoon een communistische staat van Nederland maken, gelukkig krijgt die clown daar niet de kans voor;)

Nee, ik snap niet wat je bedoelt.
Niets wijst erop dat Roemer een communistische staat van Nederland wil maken. Heb je DWDD gisteren gezien?

Daewoo-Chevrolet zei:
A110-50 zei:

Niets wijst erop dat Roemer een communistische staat van Nederland wil maken. Heb je DWDD gisteren gezien?

Nee, dat zal wel niet. En hoe weet iemand zo zeker dat een 'botentax' niet in het programma staat ? Het is doorgerekend hoor. Bij de SP is het een soort vaarwegenbelasting. Niets ergs aan, want sluizen e.d. hebben ook onderhoud nodig...

Argumentatie van iemand over de belasting op boten...

"maar als jullie aan het varen zijn dan zit je niet in de auto,dus scheelt weer benzine en daarbij slapen sommige(n) ook op de boot, Gelijke monniken gelijke kappen!!Op de camping betaal je ook stageld en voor een kleedhuisje aan het strand betaal je ook 600.00 per jaar voor! Dus waarom niet voor een boot??Alleen het moet wel naar waarde en de lengte v/d boot gaan,anders is het weer niet fair tegenover iemand met een kano"

wibi zei:
Daewoo-Chevrolet zei:
A110-50 zei:

Nee, dat zal wel niet. En hoe weet iemand zo zeker dat een 'botentax' niet in het programma staat ? Het is doorgerekend hoor. Bij de SP is het een soort vaarwegenbelasting. Niets ergs aan, want sluizen e.d. hebben ook onderhoud nodig...
En zo lullen we wederom alles recht wat krom is.

Laat mij maar zien waar het staat. Overigens niet alleen de SP is hier schuldig aan.
Het gaat ook niet om de botentax. Daar valt mits goed onderbouwd misschien best wel wat voor te zeggen. Zolang de kosten niet boven de opbrengsten gaan. Maar het gaat om de manier waarop.

Men doet het achter de rug om net als met de extra lastenverzwaring voor de zzp'ers.
Dat is pas onbetrouwbaar. Nogmaals iedereen mag de keus voor links danwel rechts maken maar ik maak graag de keus op basis van eerlijke voorstelling van zaken en niet op een halve waarheid.

Daarmee ben ik het eens ! Ondanks dat dit wel ergens aangegeven is is het achterbaks om dit achter iemand's rug te regelen. Als het niet benoemd is valt me dat erg tegen van de linkse partijen...

wibi zei:
Argumentatie van iemand over de belasting op boten...

"maar als jullie aan het varen zijn dan zit je niet in de auto,dus scheelt weer benzine en daarbij slapen sommige(n) ook op de boot, Gelijke monniken gelijke kappen!!Op de camping betaal je ook stageld en voor een kleedhuisje aan het strand betaal je ook 600.00 per jaar voor! Dus waarom niet voor een boot??Alleen het moet wel naar waarde en de lengte v/d boot gaan,anders is het weer niet fair tegenover iemand met een kano"
Typische reactie gebasseerd op jaloezie. Ja maar zij........ Dat doet mijn zoon van 9. En dan nog corrigeren we hem maar dit is een volwassene.
wat denk je dat boten betalen om ergens te liggen?????? Wederom een jaloezietax.

Overigens ik heb geen boot voor iemand daar weer over valt.

Edit: moet uiteraard zijn wat denk je dat de eigenaar van een boot moet betalen om ergens te liggen.

wibi zei:
Daarmee ben ik het eens ! Ondanks dat dit wel ergens aangegeven is is het achterbaks om dit achter iemand's rug te regelen. Als het niet benoemd is valt me dat erg tegen van de linkse partijen...
Dit staat ook los van de discussie links of rechts dit is achterbaks. Van welke zijde ook. Kijk van de PVV wisten we dat het verlaten van Europa niet door het CPB doorgerekend werd.

Nu doen ze het weer. Deze reactie was niet nodig. Ik ben het er mee eens. Dat verwacht je niet. Kan ik begrijpen, maar toch is het zo...

wibi zei:
Nu doen ze het weer. Dere reactie was niet nodig. Ik ben het er mee eens. Dat verwacht je niet. Kan ik begrijpen, maar toch is het zo...
Was al duidelijk. Om even weer te geven dat ik het niet altijd de strijd op zoek ;)

Tax voor het onderhoud van vaarwegen kan ik mij wel iets bij voorstellen. En ook tax voor de fietspaden. Krijgen wij dan ook tax voor ademhalen? Hoewel, eigenlijk is dat er al.....

wibi zei:
Ja meeuw..dat heet doorwerken tot je er (bijna) dood bij neervalt...:)

Voor mij is wel van belang dat de crisis snel voorbij is. Dus wat dat betreft zou de SP een goede optie zijn. Zet de geldpersen maar aan en après moi la déluge. Maar ik heb ook nog eens kinderen en die gun ik een mooie toekomst.

Die bangmakerij vertelden ze 30 jaar geleden ook al en over een jaar of 4 zeggen ze dat weer...

Als de ruime meerderheid dit wil dan snap ik werkelijk niet dat de SP hoger in de peilingen staat. Morgen heeft iedereen de kans om op zijn/haar keus na te denken...

https://www.telegraaf.nl/overgeld/zorgverzekering/12928478/___Hoge_inkomens_moeten_meer_zorgpremie_betalen___.html

wibi zei:
Die bangmakerij vertelden ze 30 jaar geleden ook al en over een jaar of 4 zeggen ze dat weer...

Toen hadden we ook een CDA/PvdA-regering :rolleyes: (en mocht de VVD na de val gaan puinruimen)

Nou, stemwijzer gedaan. Kom ik notabene uit op de Partij voor de toekomst, neeeeeeeee!!!!

Nog minder dan een dag!

Wibi:
Ik heb er zin an! At your service!
14vpopl.gif

we will never surrender!
images

never-give-up-winston-churchill-magnet-c11750642.jpg

Dat bedoel ik voor eerlijkheid in deze wereld, meer duurzaamheid, het omzien naar je naaste. Geld stoppen in ontwikkelingshulp, ook al kan het anders, weg met egoïstisch gedrag. Smeer intelligentie uit in de maatschappij. Iedereen werkt in onze maatschappij, voor ons allemaal.Niemand mag onderbetaald worden. Schoonmakers worden onderdrukt. Managers in de zorg worden overbetaald. Het is oneerlijk verdeeld.

Maar wij gaan door.

Never give up!!
Tot er een eerlijke maatschappij is. Die goed is voor onze aarde.
Voor iedereen!!
Want nu is die er niet voor iedereen.

meeuw zei:
wibi zei:
Ja meeuw..dat heet doorwerken tot je er (bijna) dood bij neervalt...:)

Dus wat dat betreft zou de SP een goede optie zijn. Zet de geldpersen maar aan en après moi la déluge. Maar ik heb ook nog eens kinderen en die gun ik een mooie toekomst.

Meeuw, dit is onjuist. De SP wil alleen dat de ECB dreigt de geldpersen aan te zetten, zodat speculanten afgeschrikt worden en er niet meer minder gespeculeerd wordt op leningen naar landen als Griekenland en Spanje en dergelijke.

Morgenvroeg SP stemmen. Daarna weg om in de avond pas de uitslagen op TV te zien...

Het dreigen met lijkt mij nou niet bepaald een nuttig economisch beleid.

En speculeren is (qua schadelijkheid) ook voor meerdere uitleg vatbaar. Er zijn idd negatieve invloeden door uitwassen (hedge funds), maar het verwerpen van aandelenhandel is niet echt slim. Immers, aandelenkopers beleggen in bedrijven. Zonder dat geld hebben bedrijven geen geld meer om te investeren, te groeien, of eigenlijk, gewoon om te leven.

Heb je mijn laatste bericht gezien Wieb?:)

Ik ga nu het laatste debat kijken.:cool: begint nu
Bakje pinda's, ik heb blokjes kaas gesneden met een zilveruitje erbij, koud biertje erbij. Het lijkt het WK wel.:)
geweldig!

Soloman zei:
Dat bedoel ik voor eerlijkheid in deze wereld, meer duurzaamheid, het omzien naar je naaste. Geld stoppen in ontwikkelingshulp, ook al kan het anders, weg met egoïstisch gedrag. Smeer intelligentie uit in de maatschappij. Iedereen werkt in onze maatschappij, voor ons allemaal.Niemand mag onderbetaald worden. Schoonmakers worden onderdrukt. Managers in de zorg worden overbetaald. Het is oneerlijk verdeeld.

Lol, dus jij wilt dus dat niemand meer z'n best doet om iets te bereiken? Want als e als schoonmaker al genoeg verdient, waarom nog doorleren... Zal een lekkere boel worden met alleen maar laagopgeleiden.

A110-50 zei:
Soloman zei:

Lol, dus jij wilt dus dat niemand meer z'n best doet om iets te bereiken? Want als e als schoonmaker al genoeg verdient, waarom nog doorleren... Zal een lekkere boel worden met alleen maar laagopgeleiden.
Dit vind ik wel heel kort door de bocht. Want als schoonmaker wil je wel doorleren. Want als er 1 beroep is wat loodzwaar is dan is het wel schoonmaker.

Alleen de prikkel weghalen voor niet werkenden ten opzichte van diezelfde schoonmaker daar heb ik moeite mee.

A110-50 zei:
Want als e als schoonmaker al genoeg verdient, waarom nog doorleren... Zal een lekkere boel worden met alleen maar laagopgeleiden.

We kunnen nou eenmaal niet allemaal een topfunctie bekleden in deze maatschappij en misschien zijn veel schoonmakers best tevreden met hun leven, ik ken ze namelijk.

speedtouch zei:
A110-50 zei:
Want als e als schoonmaker al genoeg verdient, waarom nog doorleren... Zal een lekkere boel worden met alleen maar laagopgeleiden.

We kunnen nou eenmaal niet allemaal een topfunctie bekleden in deze maatschappij en misschien zijn veel schoonmakers best tevreden met hun leven, ik ken ze namelijk.

Daarom;) Die zijn tenminste tevreden. Ik vind het echt raar om zo jaloers te zijn op 'hen' die wel meer geld verdienen...

A110-50 zei:
speedtouch zei:
A110-50 zei:

Daarom;) Die zijn tenminste tevreden. Ik vind het echt raar om zo jaloers te zijn op 'hen' die wel meer geld verdienen...

Jaloezie zegt eigenlijk heel wat over jezelf (ik denk dat we allemaal wel eens jaloezie-gevoelens gekend hebben), maar wees tevreden met wat je hebt, maar wees wel waakzaam en kritisch!

speedtouch zei:
A110-50 zei:
speedtouch zei:
A110-50 zei:

Jaloezie zegt eigenlijk heel wat over jezelf (ik denk dat we allemaal wel eens jaloezie-gevoelens gekend hebben), maar wees tevreden met wat je hebt, maar wees wel waakzaam en kritisch!

Helemaal eens;)

Rutte zegt in het NOS-debat dat hij het land weer op de rails heeft gekregen................ o_O

Scheur-ijzer zei:
Rutte zegt in het NOS-debat dat hij het land weer op de rails heeft gekregen................ o_O
Wat Rutte ook gezegd had. Je was het er toch niet mee eens geweest.
Lekker op Roemer stemmen knul. Weet je zeker dat je vanaf morgen voor jezelf moet sparen want anderen doen het niet voor je.

speedtouch zei:
A110-50 zei:
speedtouch zei:
A110-50 zei:

In dit geval mee eens. Ondanks dat ik zelf overtuigd VVD'er ben vind ik de reactie van A110-50 rdelijk misplaatst.

Scheur-ijzer zei:
Jij bent het er wel mee eens?
We zullen nooit weten of anderen het beter hadden gedaan.
1 feit blijft. We zitten in een crisis en als je het idee hebt dat Rutte daar de oorzaak van is heb je het daadwerkelijk niet begrepen.

Terug
Bovenaan