Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
LoveMyJeep zei:Klagen op niveau noemen ze dat. Zo slecht als het die mensen in Syrie vergaat dat kennen "we" hier alleen van TV. Mensen klagen omdat ze 5 euro per maand in moeten leveren en daardoor in "onmenselijke" omstandigheden moeten leven. Het ligt er maar aan met welke maat je meet...
Scheur-ijzer zei:Mensen die na 2014 gaan studeren zijn helemaal de klos met dat sociale leenstelsel in combinatie met dit. De student wordt flink gepakt.![]()
TYN zei:Vlinderstrik zei:We gaan reteslechte jaren tegemoet.
Vanavond was er een documentaire op TV over de oorlog in Syrie en het daaruit ontstane grensconflict met Turkije. Hele gezinnen die al maandenlang noodgedwongen in het niemandsland tussen beide landen leven, zonder enige voorzieningen. Of een Syrisch gezin met een baby van drie dagen oud welke verdreven werd uit hun woning in een Turkse grensplaats, en nu maar op goed geluk de bus naar Istanbul pakte. Díe mensen gaan 'reteslechte jaren' tegemoet. Wij moeten verdomme niet zeuren.
Vlinderstrik zei:Ja dat is lekker vergelijken. Stel wij krijgen 15% inflatie?! Boeit niet man, in Zimbabwe verdubbelde de prijs van een brood ieder uur. Dus waar zeuren we over joh.
meeuw zei:Toen ik ging studeren was het uitgangspunt 'je haalt het of je haalt het niet'. Het gemak waarmee men nu 'zo maar iets' gaat studeren verbaast mij ook.
Jammer.Soloman zei:Forensentax gaat niet door.![]()
Vlinderstrik zei:Het is een voorrecht om te mogen werken dat vergeten velen.
Michel1975 zei:Quote
flop
afgelopen week wilde een vrouw op 1vandaag dat de bank haar zou helpen om de restschuld
van 40000 Euro te financieren. Da's even andere koek dan het begrip overwaarde.
Dat is dan weer de andere kant van het verhaal. Dit gaat me toch echt te ver. Ten eerste haal je dan helemaal de prikkel weg af te lossen. Want met verlies springt de bank wel bij.
TYN zei:Daarnaast lees ik in het akkoord dat de bezuinigingen op het gebied van de studiefinanciering geinvesteerd zullen worden in het hoger onderwijs. Dus in de toekomst ga je meer betalen voor beter onderwijs tussen beter gemotiveerde studenten. Lijkt mij een prima idee.
Vlinderstrik zei:Ja dat is lekker vergelijken. Stel wij krijgen 15% inflatie?! Boeit niet man, in Zimbabwe verdubbelde de prijs van een brood ieder uur. Dus waar zeuren we over joh.
Precies![]()
Ik had het inderdaad verkeerd gelezen. Dit naar aanleiding van een artikel waarin werd gesteld dat de banken er debet aan zijn dat mensen onderwaarde hebben en dat als een huis verkocht wordt onder de waarde de bank dan maar bij moet springen. Even te snel gereageerd.Travelling ZEN zei:Vlinderstrik zei:Het is een voorrecht om te mogen werken dat vergeten velen.
En dit is de waarheid, de enige waarheid en de volledige waarheid!![]()
Michel1975 zei:Quote
flop
afgelopen week wilde een vrouw op 1vandaag dat de bank haar zou helpen om de restschuld
van 40000 Euro te financieren. Da's even andere koek dan het begrip overwaarde.
Dat is dan weer de andere kant van het verhaal. Dit gaat me toch echt te ver. Ten eerste haal je dan helemaal de prikkel weg af te lossen. Want met verlies springt de bank wel bij.
Bijspringen? Waar lees jij dat?
Ik begrip hieruit dat deze vrouw die 40 mille niet op tafel kan leggen en dit graag in een nieuwe financiering wil onderbrengen om het geleidelijk af te lossen. Is that too much to ask for?
Ineens kan niet, duidelijk. Wat rest de bank dan? Beslag op boedel en inkomen. Uitkomst is eenzelfde soort constructie met zwaardere lasten voor deze vrouw. EN DAT neemt de lust weg om af te lossen. Dan krijg je toch iets over je "van zak met z'n allen in het moeras"...
Ik voorzie, ook door de WW verkorting, niet alleen een toename van armoede, maar ook van zelfdodingen!!!
Vlinderstrik zei:Je weet niet waar je over praat. Het bekende verhaal van appels met peren. Kansloos dus.
En hij kent zijn vrouw nietmeeuw zei:R-W noemt ook niet welke omstandigheden
(leuk hutje met water/elektra/rioolaansluiting?)
meeuw zei:R-W noemt ook niet welke omstandigheden
(leuk hutje met water/elektra/rioolaansluiting?)[/q
zo woont famiie van ons op Europarcs voorheen camping het rietbos
het plan was voor 1500 gulden een jaar te kunnen wonen. helaas die
campingbaas verkocht de hele rietbos mik mak en toen kwamen er
grondkosten om de hoek kijken .100K voor een stukkie weiland in
Oost Graftdijk![]()
TYN zei:Ik kan mij ongelofelijk boos maken over mensen die zeuren wat ze allemaal moeten inleveren. Armoede bestaat in Nederland niet, enkel mensen die vinden dat ze arm zijn.
Misschien moet je nu als student eens gaan relativeren. Ik zal niet met dooddoeners komen als in mijn tijd moesten we het allemaal zelf bekostigen maar van een bijbaantje is nog nooit iemand dood gegaan.Scheur-ijzer zei:TYN zei:Ik kan mij ongelofelijk boos maken over mensen die zeuren wat ze allemaal moeten inleveren. Armoede bestaat in Nederland niet, enkel mensen die vinden dat ze arm zijn.
Zo kun je al het 'leed' van anderen wel relatieveren. Studenten gaan er duizenden euro's per jaar op achteruit, ach in Afrika studeren mensen niet eens. Meer mensen raken hun baan kwijt, ach in Afrika hebben veel mensen nog nooit een baan gehad. Gehandicapten kunnen niet meer naar een sociale werkplaats, ach in Afrika waren ze al lang dood geweest.
Kreidler zei:Het grote probleem bij de meeste studenten is dat ze massaal misbruik maken van alle regelingen die er voor ze zijn. Als iedereen alleen de regelingen zou gebruiken die hij nodig heeft zouden al de bezuinigingen op deze regelingen helemaal niet nodig zijn. Je hebt bijvoorbeeld geen ov-jaarkaart nodig als je op kamers vlak bij je school woont, dan kun je ook met de fiets. En je hebt geen studiefinanciering nodig als paps en mams alles voor je betalen. Natuurlijk zijn er ook jongeren die alles zelf moeten betalen en die deze regelingen wel nodig hebben en voor die mensen hebben al die verwende nesten het nu verpest.
Kreidler zei:Je hoeft mij als docent niets te vertellen over investeringen in het onderwijs. En daar ligt ook niet het probleem. Het grote probleem is dat er tegenwoordig veel te veel mensen zijn die alleen op korte termijn kunnen denken, en dan vooral aan zichzelf. Je zou bijvoorbeeld ook eens eerst na kunnen denken of je iets wel echt nodig hebt of dat iemand anders het misschien veel beter zou kunnen gebruiken. Er is genoeg geld voor goed onderwijs en goede zorg, maar het probleem is dat het op de verkeerde plaatsen blijft hangen door mensen die alleen aan zichzelf denken.
Kreidler zei:Ik ben en blijf van mening dat je alles waar mensen van afhankelijk zijn nooit mag privatiseren. Als je dat doet geef je bedrijven namelijk een monopolie positie waarin ze kunnen vragen wat ze willen. Van marktwerking is een zo'n geval geen spraken omdat al die bedrijven perfect weten hoe sterk ze staan.
wibi zei:Voorkomen deze gekkigheid ? Die kans was er op 12-09-2012...de SP, maar NL koos voor de PvdA en VVD, dus dit zal nog wel jaren doorgaan...![]()
Gaan we weer.wibi zei:Denk het niet, maar dat is een verschil van mening. En aangezien ze nog nooit in de regering hebben gezeten is jouw bewering onzin, want niet te bewijzen...
wibi zei:Denk het niet, maar dat is een verschil van mening. En aangezien ze nog nooit in de regering hebben gezeten is jouw bewering onzin, want niet te bewijzen...
deWit zei:Toch geef ik TYN gelijk met zijn opmerking dat we niet zo hard moeten zeuren met zijn allen. Een poosje terug las ik ergens (helaas weet ik niet meer waar) een artikel waarin stond dat we door de huidige crisis waarschijnlijk terug zullen vallen naar het welvaartsniveau van 1998.
Toen hadden we het inderdaad slecht met zijn allen, kwamen we massaal om van de honger, was het een grote uitzondering als je een auto had, enzovoorts...
Dit verontrust me veel meer dan een beetje wegenbelasting betalen. Om over die OV jaarkaart maar te zwijgen.haarr zei:Nu.nl:
'Zorgpremie tussen 20 en 482 euro'
AMSTERDAM - De zorgpremies kunnen twintig tot 482 euro per maand gaan bedragen als ze inkomensafhankelijk worden.
Foto: Thinkstock
Dat meldt de NOS dinsdagavond op basis van berekeningen.
De VVD en PvdA zijn van plan de zorgpremie afhankelijk te maken van de hoogte van het inkomen, staat in het maandag gepresenteerde regeerakkoord van de twee partijen.
De premie van 482 euro geldt voor mensen met een bruto jaarinkomen van meer dan zeventigduizend euro. Voor mensen in de bijstand zou een premie van twintig euro kunnen gaan gelden.
Modaal salaris
Iemand met een modaal salaris gaat per maand 140 euro betalen. Nu zijn mensen gemiddeld nog zo'n honderd euro per maand kwijt.
Lagere belastingen moeten de hogere premies deels compenseren. Mensen die meer dan zeventigduizend euro verdienen, zijn bijvoorbeeld 126 euro minder kwijt aan inkomstenbelasting.