haarr
Kilometervreter
michel1975 zei:Dit verontrust me veel meer dan een beetje wegenbelasting betalen. Om over die OV jaarkaart maar te zwijgen.
Ik ben benieuwd of 20 euro voor een basis en 482 voor de meest uitgebreide verzekering is.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
michel1975 zei:Dit verontrust me veel meer dan een beetje wegenbelasting betalen. Om over die OV jaarkaart maar te zwijgen.
haarr zei:michel1975 zei:Dit verontrust me veel meer dan een beetje wegenbelasting betalen. Om over die OV jaarkaart maar te zwijgen.
Ik ben benieuwd of 20 euro voor een basis en 482 voor de meest uitgebreide verzekering is.
Renault Grand Scenic zei:en Renske Leijten van de SP vrolijk zeggen dat het wel wat harder kan, als het nog harder wordt, riekt het naar communisme en dat vind ik héél eng.
-MGM- zei:Wat dacht je dan waar PvdA ooit voor stond?
Partij van de Arbeid
en we weten allemaal wat ze voor de hardwerkende arbeiders klasse inmiddels bedacht hebben voor de komende 5 jaar.........harder kunnen ze niet genaaid worden....
en vanochtend was op het journaal dat tijdens de bijeenkomst in Utrecht gisteren de gehele achterban achter hun partij stond.
Zegt mij genoeg over de gemiddelde PvdA stemmer.
Dat is nu juist wat ik niet doe, ik vergelijk niet met een derdewereldland (zoals ik elders wel heb gedaan), maar met onze eigen situatie van een aantal jaren geleden. Het besef dat we een stap(je) terug zullen moeten in Nederland wil bij veel mensen niet helemaal doordringen, ben ik bang voor.Vlinderstrik zei:deWit zei:Toch geef ik TYN gelijk met zijn opmerking dat we niet zo hard moeten zeuren met zijn allen. Een poosje terug las ik ergens (helaas weet ik niet meer waar) een artikel waarin stond dat we door de huidige crisis waarschijnlijk terug zullen vallen naar het welvaartsniveau van 1998.
Toen hadden we het inderdaad slecht met zijn allen, kwamen we massaal om van de honger, was het een grote uitzondering als je een auto had, enzovoorts...
Tja wellicht moeten we in Nederland ook wel niet zeuren over meer blauw op straat want het is hartstikke veilig op straat. In de favela's van Rio, daar is het pas gevaarlijk. en dat is natuurlijk een heel legitiem referentiekader.
Is dat voor mij of voor Wibi?De Schaduw zei:Je plaat blijft hangen.
deWit zei:Is dat voor mij of voor Wibi?De Schaduw zei:Je plaat blijft hangen.
De Schaduw zei:deWit zei:Is dat voor mij of voor Wibi?De Schaduw zei:Je plaat blijft hangen.
Neem me niet kwalijk, je was me net te snel af. Maar het was inderdaad bedoeld voor wibi.
Je moet het ook wel vaak herhalen om de kans te verkleinen dat jullie het vergeten en volgende keer toch maar SP gaan stemmen...De Schaduw zei:Neem me niet kwalijk, je was me net te snel af. Maar het was inderdaad bedoeld voor wibi.
Heeft de SP ooit in een regering gezeten ? Waar baseer je dat op ?R-W zei:@Wibi, klinkt leuk maar het moet ook betaald kunnen worden, laten we zeggen dat dat niet de sterkste kant van de SP was...
wibi zei:Je moet het ook wel vaak herhalen om de kans te verkleinen dat jullie het vergeten en volgende keer toch maar SP gaan stemmen...De Schaduw zei:Neem me niet kwalijk, je was me net te snel af. Maar het was inderdaad bedoeld voor wibi.
deWit zei:Met de SP hadden we ook kans gemaakt op een staatsschuld van zo'n omvang dat onze kinderen alleen maar gaan werken om de rente op te kunnen brengen.
Je generaliseert. Hopelijk is dat niet tekenend voor alle SP-ers, want dan maak je wel heel erge anti-reclamewibi zei:Jullie hemelen de VVD toch ook op ? Nu, wat let mij om dat met de SP te doen ? €482,- and counting !
Mijn bewering is altijd waar, gezien de woordkeuze "hadden we ook kans gemaakt". Natuurlijk geef ik aan dat ik vrees dat de SP er financiëel een potje van gemaakt zou hebben. We zullen het nooit zeker weten, de SP staat buitenspel deze periode.Scheur-ijzer zei:deWit zei:Met de SP hadden we ook kans gemaakt op een staatsschuld van zo'n omvang dat onze kinderen alleen maar gaan werken om de rente op te kunnen brengen.
Rente over de staatsschuld is nu historisch laag. Tien jaar geleden hadden we meer rentelasten met een veel kleinere staatsschuld, omdat toen de rente hoger was.
Het SP-programma kreeg volgens het CPB trouwens ook de staatsschuld over drie jaar dicht in de buurt van die van het VVD-programma. Scheelde een paar tiende van een procent.
Dus die bewering klopt niet.
deWit zei:Je generaliseert. Hopelijk is dat niet tekenend voor alle SP-ers, want dan maak je wel heel erge anti-reclamewibi zei:Jullie hemelen de VVD toch ook op ? Nu, wat let mij om dat met de SP te doen ? €482,- and counting !![]()
wibi zei:Ik lieg ? Nooit ! En dat mag je NU bewijzen !!
Ik wacht Schaduw...
A110-50 zei:Pfff... Wat ben jij vervelend Wibi. Wat een anti-reclame voor de SP... Kunnen ze goed gebruiken![]()
wibi zei:Dan is het de Wit die zou moeten liegen, maar die citeert mij...vandaar dat ik reageer...
Jullie hemelen de VVD toch ook op ?
In ieder geval ik val onder "jullie" en ik heb nog nooit de VVD opgehemeld.
A110-50 zei:Pfff... Wat ben jij vervelend Wibi. Wat een anti-reclame voor de SP... Kunnen ze goed gebruiken![]()
Actie, reactie Wibi. Je neemt iedereen de maat maar oh wee als het kritiek op jou betreft.wibi zei:Dat kan ik toch niet weten. Ik kan nergens opmaken wat jouw politieke voorkeur is. Dan is er gebruik van jouw woorden niet erg doordacht.
Trouwens; mijn opmerking is generaliserend en voor diegene die daar bedoeld wordt. Jouw reactie is nodeloos (en kwetsend).
Als je met 1 vinger wijst......wibi zei:Dan is het de Wit die zou moeten liegen, maar die citeert mij...vandaar dat ik reageer...
Dat is knap. Dat ik destijds particulier verzekerd was betaalde ik iets van fl 150,00 en zeker geen fl 660,00.Soloman zei:Jongens, jongens, geen ruzie maken.
Ik heb nog geen tijd gehad om te kijken hoe die tarieven nu in welke verhouding staan tot inkomens. Ook heb ik nog niet kunnen kijken wat voor effect het afschaffen heeft van de zorgtoeslag.
Ik weet nog alleen het volgende te herinneren: mijn vrouw verdient grappig veel en ze betaalde voor de hervorming van het ziektekostenstelsel meer dan 300 euro aan premie per maand. Geen haan die er naar kraaide. Volgens mij was dat ook de gewoonste zaak van de wereld.
Middenklasse vind ik trouwens tot 120.000 euro per jaar. Pas daarboven beginnen het een beetje grootverdieners te worden en die kunnen het wel lijden.
Er zat wel een leeftijdsdifferentiatie in maar ik had ook het meest uitgebreide pakket en 300 euro heeft het nooit gekost.Soloman zei:Ik weet me dat nog te herinneren. Toen alles anders werd, zat ik nog in het ziekenfonds, betaalde ik 35 euro per maand of zo en toen heb ik de zaken naast elkaar gelegd. Ik ging 110 euro betalen en zij ook. Toen dacht ik nog: gaan wij even vooruit. Dat weet ik nog.
Maar ze had ook een tandartsverzekering erbij en zo.
Ik heb de papieren niet, maar dat staat me bij.
Maarre, was dat de guldentijd toen het gebeurde? Ik weet het niet meer...
edit: even opgezocht. Was 2005. Ziekenfondsgrens was 33.000 euro. Premie was 35 euro.
Dat waren nog eens tijden.
Rustig aan ik zeg toch niet dat je het verzint. Je moet niet een tweede Wibi worden hoorSoloman zei:Nou, ik doe de boekhouding, altijd gedaan. En ik weet nog dat ik de salarisstrookjes van mijn vrouw bekeek en dacht Wauw, wat een premie, dat is toch niet normaal meer. En het begon met een 3, dat weet ik nog. Ik verzin het niet. Ik herinner me nog de blijdschap toen het ziekenfondssysteem werd afgeschaft. Dat was precies het moment dat ik over die grens ging en dacht, jeetje, moet ik dit ook straks betalen.
We betalen nu samen iets van 240 euro per maand, nou, vind ik prima. En als het 440 wordt, vind ik het ook best. Ik maak me niet zo druk.