Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Soloman zei:
A110-50 zei:
Soloman zei:
man zit gewoon bij het voetbal

Zoals je ziet is de foto in een vliegtuig gemaakt. Dat is dus niet 'bij het voetbal'... Zo kan je iedereen wel bekritiseren, maar kijk eerst eens naar de context(n)
Het zal wel, deze man moet gewoon in Nederland zijn.(n)

Want relaties met het buitenland doen er niet toe, ookal draait een groot deel van onze economie bijvoorbeeld om de export naar dat soort landen?

Hij had nu niet moeten gaan. Het hele volk is in rep en roer, en hij staat lachend op de foto. Neem me niet kwalijk, maar ik vind dit ronduit stijlloos.
Ik geef het toe dat ik pvda heb gestemd. Heb ik spijt?
ja

Ik had naar Wibi moeten luisteren.

Soloman zei:
Hij had nu niet moeten gaan. Het hele volk is in rep en roer, en hij staat lachend op de foto. Neem me niet kwalijk, maar ik vind dit ronduit stijlloos.
ja

Waarom?

Soloman zei:
ja

Hele land in rep en roer? Overdrijven is ook een vak... Wat moet híj per se doen dan, alsof een handelsmissie zo onbelangrijk is. Die is nou eenmaal gepland. Zo erg is het nou ook weer niet hier. Of vind je dit belangrijker dan de problematiek in Syrië?

Ik vind het regeeraccoord, of liever het bijstellen van het regeeraccoord, belangrijker dan wat Rutte wil doen voor Syrie ja, inderdaad.

haarr zei:
Soloman zei:
ja

Waarom?

Ik had nooit PvdA moeten stemmen. Dat was een fout van mij.

Soloman zei:
Ik vind het regeeraccoord, of liever het bijstellen van het regeeraccoord, belangrijker dan wat Rutte wil doen voor Syrie ja, inderdaad.

Dat bijstellen gebeurt achter de schermen al lang natuurlijk. Sowieso leven we in een wereld met email, internet en telefoon, dus ook daar kan Rutte daar gewoon aan mee werekn zelfs, bij wijze van spreken.
Maar ookal was hij hier, volgens mij kan Rutte nooit wat goed doen in jouw ogen;)

Hebben ze hier toch de tijd om rustig de cijfertjes op een rijtje te zetten?

@Soloman

Nu wordt iedereen met een goed inkomen eindelijk bij de strot gegrepen is het weer niet goed! Wat vind jij niet goed aan het akkoord? Ik vind namelijk dat de PvdA er meer uit heeft gehaald dan de VVD bij de onderhandelingen, maar dat terzijde. Met andere woorden: in welk opzicht zou de SP meer voldoen aan jouw verwachtingen dan de PvdA

Ik denk dat de SP in dezelfde positie nog veel harder gehamerd had op de inkomensverschillen, dus in plaats van 52% eisen dat iedereen die in hoogste schijf valt 80% betaalt en de inkomens boven de 70.000 euro een 20 keer hogere verzekeringspremie laten betalen.

A110-50 zei:
Soloman zei:

Dat bijstellen gebeurt achter de schermen al lang natuurlijk. Sowieso leven we in een wereld met email, internet en telefoon, dus ook daar kan Rutte daar gewoon aan mee werekn zelfs, bij wijze van spreken.
Maar ookal was hij hier, volgens mij kan Rutte nooit wat goed doen in jouw ogen;)

Dat is niet waar (laatste bijzin). Ik vind het allerergste dat hij zo op de foto gaat. Ik heb mijn zorgen en de laatste dagen bekruipt me het gevoel dat die de komende jaren erger gaan worden, dus dit schiet mij in het verkeerde keelgat. Die mening mag ik toch hebben?

Renault Grand Scenic zei:
@Soloman

Nu wordt iedereen met een goed inkomen eindelijk bij de strot gegrepen is het weer niet goed! Wat vind jij niet goed aan het akkoord? Ik vind namelijk dat de PvdA er meer uit heeft gehaald dan de VVD bij de onderhandelingen, maar dat terzijde. Met andere woorden: in welk opzicht zou de SP meer voldoen aan jouw verwachtingen dan de PvdA

Ik denk dat de SP in dezelfde positie nog veel harder gehamerd had op de inkomensverschillen, dus in plaats van 52% eisen dat iedereen die in hoogste schijf valt 80% betaalt en de inkomens boven de 70.000 euro een 20 keer hogere verzekeringspremie laten betalen.

Ik las een stuk over dat minima achteruit gaan, dan mensen met dure zorg aangepakt worden. Sorry, maar dat zijn geen PvdA-principes. De partij zal best wel het meest eruit gehaald hebben, maar toch gebeurt dit, dat vind ik een erg kwalijke zaak.

Vrees dat ik in de groep zit die meer dan 10% gaat inleveren (maar dat doe ik door de crisis toch al).

Soloman zei:
Renault Grand Scenic zei:
@Soloman

Ik las een stuk over dat minima achteruit gaan, dan mensen met dure zorg aangepakt worden. Sorry, maar dat zijn geen PvdA-principes. De partij zal best wel het meest eruit gehaald hebben, maar toch gebeurt dit, dat vind ik een erg kwalijke zaak.

Dat is bijna onontkombaar als er compromissen gesloten moeten worden, denk aan de beperking van de HRA en de inkomensafhankelijke zorgverzekeringspremie, dat sluit ook niet aan op de VVD-principes, echter: beide partijen hebben veren moeten laten.

Iemand zei hier dat ik altijd tegen Rutte ben: ik heb altijd hier gezegd dat ik een groot voorstander ben van een coalitie rechts-links (Meeuw, daar was je ook bij). Dat is nu gebeurd, ik vond het geweldig, mag je best weten.

Maar nu heb ik spijt dat ik dat heb geroepen. En zowel rechts als links hebben schuld aan het regeeraccoord. Er zijn helemaal geen winnaars, geen enkele, dat is het trieste aan dit hele verhaal.

Soloman zei:
A110-50 zei:
Soloman zei:

Dat is niet waar (laatste bijzin). Ik vind het allerergste dat hij zo op de foto gaat. Ik heb mijn zorgen en de laatste dagen bekruipt me het gevoel dat die de komende jaren erger gaan worden, dus dit schiet mij in het verkeerde keelgat. Die mening mag ik toch hebben?

Het allerergste dat hij op de foto gaat? Hij zit in een vliegtuig, en Kuijt is daar (toevallig?) ook. Waarom dan per se een foto moeten weigeren, je hoeft toch niet verplicht al die uren in je stoel te zitten en niks te doen. Laat die man ook een beetje genoeten van de schaarse vrije tijd;) Wie ben jij, of een ander, om te bepalen of hij wel of niet een foto mag maken in een vliegtuig...

Soloman zei:
Iemand zei hier dat ik altijd tegen Rutte ben: ik heb altijd hier gezegd dat ik een groot voorstander ben van een coalitie rechts-links (Meeuw, daar was je ook bij). Dat is nu gebeurd, ik vond het geweldig, mag je best weten.

Maar nu heb ik spijt dat ik dat heb geroepen. En zowel rechts als links hebben schuld aan het regeeraccoord. Er zijn helemaal geen winnaars, geen enkele, dat is het trieste aan dit hele verhaal.

Winnaars zijn er wel degelijk, er zijn immers ook personen die hun koopkracht zien stijgen, maar die groep is inderdaad een stuk kleiner dan de groep verliezers. Hoewel ik volgende keer nog eens goed achter mijn oren krab alvorens ik VVD zal stemmen(of dit juist niet zal doen) zakt de moed mij niet in de schoenen op dit moment, ik vind het namelijk erg makkelijk om af te geven op een kabinet dat net zit, want wie geeft mij de garantie dat andere partijen het beter doen? En in Nederland zullen we altijd blijven beweren dat alles beter is dan het zittend kabinet en dat alle vorigen al even ruk waren, wij houden hier nu eenmaal van azijnpissen en als men hier niet kan azijnpissen omdat daar geen aanleiding toe is, zal men hier in Nederland de feiten verdraaien, complottheorieën en andere drama's verzinnen om toch te kunnen azijnpissen.

Soloman zei:

Die indruk kreeg ik inderdaad, maar correct me if I'm wrong;)

Ok;)

Het enige wat ik tegen Rutte heb is dat ik soms het gevoel heb dat hij niet altijd serieus is. Dat van Turkije: ik vond het heel opvallend dat die reis precies plaatsvond na het presenteren van het regeeraccoord. En soms denk ik: lach eens een keer niet. Een cheese in de camera is echt niet verplicht hoor. Ik voel me soms in het ootje genomen door de eerste man van Nederland.

Hoewel ik een HRA-voorstander ben (o.k., eigenbelang) en de zorgpremie mij erg veel geld gaat kosten, heb ik toch een instelling van 'wij zullen het wel zien'. Dus ondanks dat de coalitie een nogal linkse signatuur lijkt te gaan krijgen vind ik het op basis van de verkiezingsuitslag de juist beslissing. Jammer dat ik er niet 10% op vooruitga ;)

Dat dacht ik ook een paar jaar geleden, we zullen wel zien. Toen het gloednieuwe kabinet met plannen kwam om energie-onderzoek te schrappen en heel veel ambtenaren op straat te zetten. Dan dringt het niet tot je door. Een half jaar later werden we geroepen: Energie-onderzoek geschrapt. weg. Daar sta je dan. Lijkbleek. Ik heb collega's zien huilen.

Dus nu weet ik het. Wat er nu staat gaat ook echt gebeuren. Niks van, eerst maar zien.

Soloman zei:
Dat dacht ik ook een paar jaar geleden, we zullen wel zien. Toen het gloednieuwe kabinet met plannen kwam om energie-onderzoek te schrappen en heel veel ambtenaren op straat te zetten. Dan dringt het niet tot je door. Een half jaar later werden we geroepen: Energie-onderzoek geschrapt. weg. Daar sta je dan. Lijkbleek. Ik heb collega's zien huilen.

Dus nu weet ik het. Wat er nu staat gaat ook echt gebeuren. Niks van, eerst maar zien.

Denk dat dat nu meer van toepassing is, doordat er geen meerderheid is in de eerste kamer bijvoorbeeld. Net zoals de zorgverzekering, die zal ook eerst aangepast worden voordat hij wordt ingevoerd.

Ik heb het al eerder aangegeven; voor Nederlandse begrippen gaat het barslecht worden. Grote groepen jonge en oude mensen komen langs de zijlijn te staan. Zeker nu de WW met ingang van 2014 wordt gekort zowel qua duur als hoogte zijn een hoop lieden de sjaak.
Vriend van mij is dik in de 50 en onlangs zijn baan verloren. Nou schrijf dan maar schurft op je deur.

Soloman zei:
meeuw zei:
Als ik werkloos word krijg ik geen WW :(

Dat zul je toch even na moeten kijken, want iedereen die gewoon premie betaalt (en dat is verplicht) heeft er recht op.
Voor mij stopt het waarschijnlijk in december volgend jaar en anders wordt het 2014. Ik ben blij dat ik nog wel een jaar ww heb (volgens de nieuwe plannen van de regering), want ik krijg daarna geen baan meer. Is niet erg, want mijn vrouw heeft voldoende inkomen. Ik word dan gewoon huisman. Het zal allemaal wat minder worden, maar ik heb voor hetere vuren gestaan. We knokken er ons er wel doorheen.
Nee Jan als zelfstandige heb je hier geen recht op. Rest alleen de bijstand.

A110-50 zei:
Soloman zei:
ja

Hele land in rep en roer? Overdrijven is ook een vak... Wat moet híj per se doen dan, alsof een handelsmissie zo onbelangrijk is. Die is nou eenmaal gepland. Zo erg is het nou ook weer niet hier. Of vind je dit belangrijker dan de problematiek in Syrië?
Nee naar Wibi luisteren had zin gehad. Dan was de nivellering nog veel erger geweest. Ik vind de foto ook niet gepast gezien de onrust. Maar dat zeg ik als VVD lid. Ik vind dat de heer Rutte zich de afgelopen week niet echt geprofileerd heeft als leider. En dan druk ik mezelf heel zacht uit.

Soloman zei:
haarr zei:
Soloman zei:
ja

Waarom?

Ik had nooit PvdA moeten stemmen. Dat was een fout van mij.

Want er lacht iemand op een foto waarvan jij vindt dat hij niet had moeten lachen? Denk jij dat het mogelijk is dat iemand iedere seconde bewust is van zijn presentatie en uitstraling? Ik niet namelijk. Natuurlijk moet een politicus in een dergelijke positie daar wel vrij goed in zijn, maar ze hebben ook sociaal contact bij zulke ontmoetingen en er wordt wel eens gelachen. De pers maakt 1000en foto's, je weet nooit welke "misbruikt" wordt om "nieuws" te maken. Ik zou iemand niet afrekenen op hoe hij op een foto wordt gepubliceerd, doe dat maar op zijn daden. Het zijn tenslotte gewoon mensen...

Oh, en neem het iets minder serieus, dat doen zij jou ook niet namelijk. Of het nou PvdA'ers, CDA'ers, VVD'ers of welke andere partij dan ook is. Ze zitten daar niet voor jou (al zeggen ze dat natuurlijk wel) maar voor zichzelf.

LMJ zei:
Of het nou PvdA'ers, CDA'ers, VVD'ers of welke andere partij dan ook is. Ze zitten daar niet voor jou (al zeggen ze dat natuurlijk wel) maar voor zichzelf.

Meestal ben je zo genuanceerd maar nu vlieg je toch wel keihard uit de bocht.

Mijn vader was ondernemer en als ondernemer moet je altijd zorgen dat je een dikke buffer aan de zijlijn hebt staan. Hoe groot die zak geld moet zijn hangt van je bestedingspatroon. Buffer is sowieso belangrijkanders vreet je genadebrood.

De Schaduw zei:
LMJ zei:
Of het nou PvdA'ers, CDA'ers, VVD'ers of welke andere partij dan ook is. Ze zitten daar niet voor jou (al zeggen ze dat natuurlijk wel) maar voor zichzelf.

Meestal ben je zo genuanceerd maar nu vlieg je toch wel keihard uit de bocht.

Als het om politiek gaat ben ik weinig genuanceerd vrees ik, want daar heb ik vertrouwen noch geloof in. En ik geloof er echt niet in dat het gros van de politici - en dan vooral die, die in de regering komen - daar zitten "om wat voor het volk te doen". Die zitten daar om de uitdaging, het geld, de macht en de connecties. "Voor het volk" komt pas, als het geen van de andere belangen in gevaar brengt of als het nodig is om die juist te beschermen...

Uit de bocht? Jouw mening...

Kijk, je wordt meteen al weer genuanceerder want je hebt het nu al over het gros. Ik kan dat niet beoordelen want ik ken niemand van de politici persoonlijk. En zoiets roepen is zo makkelijk en vind ik niet fair ten opzichte van de mensen die er wel met goede bedoelingen zitten. En ik hoop toch echt dat die er zijn.
Maar goed, ik zal er de volgende keer rekening mee houden dat ik niet meer zo verrast hoef te zijn. ;)
En ja, alles wat ik zeg is mijn mening. Zou handig zijn als je dat als disclaimer standaard onder je berichten kan zetten.

De Schaduw zei:
Kijk, je wordt meteen al weer genuanceerder want je hebt het nu al over het gros. Ik kan dat niet beoordelen want ik ken niemand van de politici persoonlijk. En zoiets roepen is zo makkelijk en vind ik niet fair ten opzichte van de mensen die er wel met goede bedoelingen zitten. En ik hoop toch echt dat die er zijn.
Maar goed, ik zal er de volgende keer rekening mee houden dat ik niet meer zo verrast hoef te zijn. ;)
En ja, alles wat ik zeg is mijn mening. Zou handig zijn als je dat als disclaimer standaard onder je berichten kan zetten.

Ik ben die hoop inmiddels kwijt ;)

En inderdaad, zoiets zou handig zijn want veel wordt op het forum voor "waarheid" in plaats van mening aangezien...:D

@LMJ, dit keer had ik het over mezelf. Ik ben/was een zeer betrokken partijlid. Maar we zijn nu al tien jaar aan het modderen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het vertrouwen kwijt ben, dat meen ik. Dat heeft helemaal niets met Rutte te maken met de Partij. Voor mij is dat gewoon het eindpunt. Ik steek mijn hand in eigen boezem.

Serieus? In politiek ben ik zeer serieus.

Soloman zei:
Serieus? In politiek ben ik zeer serieus.

Maar waarom serieus dan? Je hebt er eigenlijk zo goed als geen invloed op. Je stemt op een politicus of een partij omdat je je kan vinden in (een deel van) de ideeen die die persoon of partij uitdraagt. Daarmee draag je eventueel bij aan het feit dat die persoon of partij mag gaan meebepalen. En dan is je rol volledig uitgespeeld. Het is in feite niet meer dan wedden op paardenraces: je zet je geld op een nummer en hoopt dat er wat uit komt, maar de kans dat je "wint" is nihil - meer nog dan bij gokken. Of die persoon of partij zijn ideeen en plannen verandert weet je niet en heb je niet in de hand, bovendien is de politiek alleen maar compromissen sluiten, waardoor ideeen en standpunten ook nauwelijks stand houden.

Ik neem politiek net zo serieus als een spelletje of een loterij. Niet heel erg dus.

En ik probeer je niet aan te vallen of belachelijk te maken ofzo, ik probeer te begrijpen waarom iemand zo serieus kan zijn en zo gelooft in iets wat in mijn ogen in de praktijk gewoon anders werkt.

@LMJ, ik ben lid van de partij. Ik heb in een afdelingsbestuur gezeten en commissies. Dat noem ik toch aardig serieus.
De partij gaat me aan het hart. Ik ken de mensen, de leden. Ik ben even passief geworden omdat er dingen waren waar ik het soms niet mee eens was.

Mijn werk, daar ligt mijn hart in. Zowel in de politiek als mijn ambtelijk werk. Ik heb het nu een beetje gehad. Maar het komt wel weer terug.
Wat ik nog wel wil zeggen is dat mensen geen idee hebben wat ambtenaren doen die het hart in hun werk hebben. Ik maak soms 60 uren per week. Ik was trots op mijn werk. Ik hield ervan om erover te praten, maar iedere keer werd ik weer uitgelachen. Ach, jullie drinken alleen maar koffie en jullie doen niks. Als je dat vaak genoeg hoort, gaat dat aan je vreten. Soms is het een grapje, soms serieus.

Ik moet eerlijk zeggen, ik ben blij dat ik het straks niet meer ben. Heb ik eindelijk rust. Gewoon overdag wandelen in het bos en wat schrijven. Ik zie er naar uit. Ik ben moe....

Nog even over niet kunnen beinvloeden: Jullie mening klopt niet, want dat kun je heus wel. Maar de wil en de tijd moet er wel zijn. Ik heb het gevoel dat de meeste mensen grijze muizen zijn die niet durven iets te zeggen. Als je echt wil en je wil invloed uitoefenen, kan dat absoluut, maar dan moet je wel uit je schulp komen. Je hebt geen recht van spreken als je dat niet doet.

Paar tips: word lid van een partij en stuur e-mails. Zeker weten dat je antwoord en discussie krijgt. En als je geen antwoord krijgt, pak je de auto en ga je er naar toe.

Invloed heb je alleen als die je gegeven wordt, die kan je echt niet afdwingen. Voor een deel is dat natuurlijk goed, want anders kon iedere potentiele Hitler zo aan de macht komen. Ik geloof niet dat er geen enkele politicus is die niet uit idealisme dan wel wil iets voor zijn medemens te kunnen betekenen in de politiek stapt. Maar de praktijk wijst al eeuwen uit dat mensen, zodra ze in posities komen waar ze meer macht/invloed krijgen, steeds minder naar algemeen belang handelen en steeds meer naar eigenbelang - wat vaak loopt via de belangen van "grote" anderen.

Daarbij komt nog, dat je je invloed alleen kan uitoefenen als je medestanders hebt - en die moeten dan vooral ook in de politiek om je heen zitten. Logisch natuurlijk, want het gaat om het volk en niet om het individu. In principe.

Maar goed, stel je komt zo ver dat je "echt" wat te zeggen hebt en mag gaan regeren. Dan stemt (in een gunstig geval) "de helft" van NL op "jou" en de andere helft op een ander(e partij). Mag je samen gaan regeren. Dus moet je je ideeen aan gaan passen op die andere partij. Komen er meer partijen bij, verwateren de zaken nóg meer. En zo brengt de politiek alleen maar halfslachtige maatregelen voort, omdat alles met een compromis moet. En is er een keer een "harde" maatregel, worden de benodigde randvoorwaarden niet vervuld waardoor het niet het effect heeft wat zou moeten.

En dat is dan allemaal alleen als je heel veel tijd en energie gaat stoppen in die politiek. Ben je "gewoon" burger, blijft je invloed dus beperkt tot het uitbrengen van je stem op iets/iemand waarvan slechts een deel overeenkomt met je eigen voorstellingen, die dan ook nog weer constant veranderen en aangepast worden, zoals ik al schreef.

Je bent een visje in een grote school in de grote oceaan. Leuk dat je je eigen mening mag hebben, maar als de school rechtdoor gaat en jij wilt rechtsaf sta je alleen, óf je moet maar meezwemmen met de school. Onze samenleving geeft je het idee dat je mag en kan meebepalen, maar in de praktijk is wat je kan vrijwel nihil...

BTW: heb niks tegen ambtenaren op zich - al wil het vooroordeel dat die niet altijd even "gemotiveerd" zijn. Mensen zoals jij bepalen niet, die voeren uit wat "de politiek" uitdenkt. In feite dus "gewoon" werkmens, maar dan in dienst van de overheid met een paar voordelen en nadelen t.o.v. een andere werkgever.

Politiek: het school-vis-verhaal: Als je opvalt als vis maakt het wel verschil uit. Maar wat je "massa-visie" betreft heb je inderdaad gelijk. Maar heel vaak denk ik: kom op mensen, wees niet zo'n grijze muis. Ik verbaas me niet zelden erover dat politici gewoon wegkomen met wangedrag (Italie - Rusland) of gewoon slecht functioneren.

Overheid: klopt inderdaad dat we politiek beleid uitvoeren. Dat is soms inderdaad frustrerend (zoals bij Rutte I, dan moet je soms dingen doen die tegen je gezond verstand in gaan, dat was het ergste die ik tot nu toe gehad heb), maar toch heb je enige vrijheid binnen de marges van handelen. Daarbij handel je vanuit je kennis, gezond verstand en eerlijkheid. Ik heb nu vier kabinetswisselingen meegemaakt op het werk. En het is iedere keer weer spannend.

Ik geloof dat ik heel (misschien te) serieus overkom, maar ik ben ook zeer serieus. In de eerste plaats moet de overheid de maatschappij dienen, daar is ze voor. Als er negatieve geluiden komen uit de samenleving, dan is er iets aan de hand, dan zit er iets niet goed. Ik word voortdurend met negatieve geluiden buiten mijn werk om over ambtenaren (zelfs het woord begint al vies te worden) geconfronteerd. Zo erg dat ik maar ben gestopt om over mijn werk te praten. Dat betekent dat er iets grondigs fout zit. Daar heb ik veel over nagedacht. Ik ben ontzettend gaan twijfelen aan mijn beroep, vandaar dat ik ook denk, het is straks gewoon beter zo.

Phoe Solo, valt het alleen zijn je zwaar? Het woord ambtenaar heeft al tijden een wat negatieve betekenis, is niets nieuws en helaas is dat aan een nogal logge, bureaucratische manier van werken van veel overheidsinstanties te danken, hebben overigens veel grote bedrijven ook last van. Lijkt me niet iets dat je je persoonlijk moet gaan aantrekken.

Om ook nog iets OT te melden, het lijkt er op dat 'we' weer eens voor niets hebben lopen schreeuwen met z'n allen (of juist niet): https://www.nu.nl/politiek/2954317/plannen-zorgpremie-van-baan.html

Het lijkt erop dat het kabinet naast daadkracht ook draaikracht uit gaat stralen... Op zich ben ik blij dat de soep niet zo heet wordt gegeten als ze wordt opgediend, maar het beeld van een kabinet wat recht op het doel afgaat is wel heel snel versplinterd.

Mensen, mensen. Jullie (we) zijn er gewoon allemaal ingetrapt. Waarom denk je dat het niet goed is doorgerekend? Het was nooit de bedoeling om dat plan door te voeren. Nu iedereen van de schrik is bekomen worden gewoon de andere (onprettige) maatregelen wat makkelijker geslikt :D Briljante actie.

Ik snap hoe het werkt Meeuw.

Alleen met het vorige plan was ik 140 euro per maand netto extra kwijt.
Hoop met het huidige plan iets minder...

Zet de vaseline maar alvast klaar! ;)
tattoo-supplies-vaseline.JPG

Zo, ze hebben die kickbokser van de ArenA laten gaan. Ben stomverbaasd. Nog een berichtje erboven op: Fairtrade-chocolade is gewoon een luchtballon. Langzaam begin ik te beseffen dat er iets helemaal niet klopt in onze georganiseerde samenleving. Ik begin te begrijpen dat mensen het geloof er in beginnen kwijt te raken, inclusief ik dus nu.

Ik kreeg gisteren tegen 17:00 uur iemand aan de deur die kaarten wou verkopen t.b.v. leukemie patientjes.
Ik vroeg of ie een vergunning had om langs de deuren te gaan. Nou, nee. Maar het bedrijf waar hij voor werkte wel.

BEDRIJF ?????????????????????

Oh, nog een goed weekend en weg was hij.

Er komen nogal wat van die gasten langs zo door het jaar. Ik heb een melding bij de politie gedaan via internet. Zal wel weinig effect hebben.

Soloman zei:
Zo, ze hebben die kickbokser van de ArenA laten gaan. Ben stomverbaasd.

Wat is dit nou voor 'onderbuik Telegraaf'-niveau, Solo? De rechtbank heeft enkel bepaalt dat ze vooralsnog meent dat de poging tot doodslag moeilijk te bewijzen zal zijn. De grond voor de voorlopige hechtenis vervalt daarmee, en daarom is Hari vrijgelaten. De overige aanklachten die tegen hem lopen blijven gewoon bestaan (maar kunnen op zichzelf geen grond voor voorlopige hechtenis vormen) en hij zal zich hier t.z.t. gewoon voor in de reachtbank moeten verantwoorden. 'De media' doet alsof Hari is vrijgelaten, wat natuurlijk een veel te simplistische voorstelling van zaken is.

@LMJ

De ironie is juist dat als ál die mensen die menen 'dat stemmen toch geen zin heeft' zich samen organiseren, ze een gigantische politieke verschuiving kunnen bewerkstelligen. En wil je echte invloed, dan zul je uit je stoel moeten komen. Dat wordt je door de overheid niet zomaar gegeven, en dat is maar goed ook.

Terug
Bovenaan