Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Ja klopt. Na vandaag, met de 1e motie van wantrouwen van Wilders, zou het wel eens mogen...vooruit dan maar...(sprak hij met tegenzin..)

Een weg terug is niet meer mogelijk maar ohhhhh, wat zijn ze stom geweest. Europa zit in een deadlock en de mensen slapen verder.

Als je wakker blijft krijg je naast geldgebrek ook nog slaapgebrek. Ik ga ook niet wakker liggen van Europa.

Ik ook niet en Europa hoeft geen slecht idee te zijn maar dan moeten er wel keuzes gemaakt (durven) worden en niet ieder landje weer een hele reeks eigen regels en uitzonderingen laten hebben, want dan kan je net zo goed zelfstandig blijven.

Europa is een slecht idee ! Waarom ? Hier de redenen in vergelijk met de USA:
1. we spreken niet dezelfde taal
2. we hebben een heel rijk en een heel arm gedeelte
3. we hebben verschillende politieke stromingen
4. we hebben meerdere regeringen die allemaal moeten besluiten over belangrijke zaken...en dat kost tijd.
5. corruptie

Voldoende ?

wibi zei:
Nederland is een slecht idee ! Waarom ? Hier de redenen in vergelijk met de USA:
4. we hebben meerdere regeringen die allemaal moeten besluiten over belangrijke zaken...en dat kost tijd.
5. corruptie

Voldoende ?
:T

wibi zei:
5. corruptie

Voldoende ?

Lol, geen armoede in de VS, geen verdeeldheid qua politiek?! Echt, dit zijn wel de slechtste argumenten die ik in tijden gezien heb...

wibi zei:
5. corruptie

Voldoende ?

tumblr_l5p202APl21qaj9kso1_500.jpg

deWit zei:
Als je wakker blijft krijg je naast geldgebrek ook nog slaapgebrek. Ik ga ook niet wakker liggen van Europa.

Heb geen geldgebrek en ook geen slaapgebrek maak vindt het eeuwig zonde dat Europa gedoemd lijkt.

A110-50 zei:
wibi zei:
5. corruptie

Voldoende ?

Lol, geen armoede in de VS, geen verdeeldheid qua politiek?! Echt, dit zijn wel de slechtste argumenten die ik in tijden gezien heb...

LOL, Europa vergelijken met de VS?! Echt, dat is wel de slechtste vergelijking die ik in tijden gezien heb... ;)

De VS is een jaar of 150 verdeeld geweest tussen de "grote landen" van de gouden eeuw en sinds 1783 onafhankelijk en een geheel. De enige verdeling was na de burgeroorlog in 1865 ook beeindigd. Dus de verenigde staten weten al 150 jaar wat samenwerken is en zijn bovendien ontstaan in een tijd dat er op de wereld nogal regelmatig wat veranderde qua landsgrenzen en kolonieen.

Europa bestaat uit de landen waar de VS voor het grootste deel uit ontstaan zijn, landen die al eeuwen onafhankelijk zijn en gewend zijn hun eigen ding te doen. Ondanks samenwerking op europees niveau. Bovendien leven we nu in een tijd waar nauwelijks nog iets verandert aan grondgebieden en kolonieen. Dus om op dit moment de europese staten te verenigen is een héél ander verhaal dan dat het met de VS was in de 1700 jaren...

Ik denk dat wibi best een aantal van de moeilijkste punten te pakken heeft met het spreken van verschillende talen, de verschillende politieke stromingen, en naar mijn mening vooral de verschillende invullingen van democratie en de mentaliteitsverschillen. Wat dat betreft was de VS bij het ontstaan een soort klas van de kleuterschool met allemaal jonge kinderen die zich nog heel goed konden aanpassen en samen konden groeien. Europa is nu meer het bejaardenhuis met mensen die nauwelijks nog willen en kunnen leren en aanpassen....

Zo kan je het samenvatten LMJ. De taalbarriere en het gebrek aan één leider maakt Europa kwetsbaar. DAT hadden ze beter eerst kunnen regelen en daarna de euro pas introduceren. Want de euro is een schoolvoorbeeld van consensus. Iedereen moest er mee eens zijn hoe die ging heten, terwijl in dfe monetaire unie deze al jaren ECU genoemd werd. Dat had wel iets, maar daar was niet ieder land het mee eens, dus euro. Alleen de Grieken konden dat weer niet lezen, dus staat het er ook in het Grieks. Gekker moet het niet worden.
Nee, laat ons dan maar samen gaan met de rijkere landen en een provincie worden van Duitsland en België van Frankrijk...
Anders komt er niet veel van terecht.

wibi zei:
5. corruptie

Voldoende ?

En dan te bedenken dat ook in de USA mensen onafhankelijk willen zijn: https://www.khou.com/news/texas-news/Secessionist-says-Texas-independence-inevitable-179230371.html

Verder is de USA net zo verdeeld als Europa.

Directeur van het CPB geeft aan dat we het geld dat aan Griekenland is geleend moeten afschrijven. Dat we dat geld kwijt waren is niet nieuw voor me maar het blijft ongelofelijk.

wibi zei:
Vertrouwen in de huidige coalitie:

2cf6p05.jpg

Gokje...nieuwe verkiezingen in 2013 ?
Nee jouw roerganger had het beter gedaan?
Laten we nu hopen dat er eindelijk eens een regering 4 jaar blijft zitten. Is voor iedereen beter zowel voor als tegenstanders.

Inderdaad, wel of niet blij met de huidige politici. Ritje uitzitten is van belang. Nog meer onrust is onwenselijk.

Michel niet meer serieus nemen...(je bent discussie's aan het verliezen en dan reageer je op deze wijze..laf hoor...)

wibi zei:
Michel niet meer serieus nemen...(je bent discussie's aan het verliezen en dan reageer je op deze wijze..laf hoor...)
Man hou toch eens op met je dwingende en pedante toontje. Bij jou is er helemaal geen sprake van discussie want het zijn monologen van jouw zijde.

Kan niet, want jij reageert er op, dus kan nooit een monoloog zijn. Opzoeken wat het is misschien ?

Geen ruzie maken jongens en ego's thuislaten want iedereen moet z'n reet afgeven en een olifant heeft de grootste.

Mensen hier zitten alleen maar te zuchten over nationale politiek terwijl de toekomst van Europa veel belangrijker is.

wibi zei:
Kan niet, want jij reageert er op, dus kan nooit een monoloog zijn. Opzoeken wat het is misschien ?

Dus je bent het met Michel eens dat je wel dwingend en pedant bent?

wibi zei:
Vertrouwen in de huidige coalitie:

2cf6p05.jpg

Gokje...nieuwe verkiezingen in 2013 ?

Vraag: waar komt dit lijstje vandaan?
Mening: het vertrouwen in "de politiek" is nooit groot geweest, dus dit lijstje zegt mij niet zoveel.

Lijstje: is van de Hond uit de Telegraaf. (of er dat wat toe doet vraag ik me af).
Vertrouwen: ze zijn net begonnen en die is nog nooit zo laag geweest bij het begin. Zelfs, ik ben van een leugen niet vies, Rutte staat bijna onderaan, terwijl die bij Rutte I op de 1e of 2e plaats stond samen met de Jager...en had toen een voldoende...

Melkert krijgt zijn eigen 'Melkert-baantje'. (is hij binnen een dag mee klaar...SP oplossingen overschrijven).
https://www.telegraaf.nl/binnenland/21112553/__Melkert_terug_bij_de_PvdA__.html

Toch leuk om te weten dat "wij" de internationale crisis gaan oplossen :LOL:

Sinterklaasgedicht. (Niet door mezelf in elkaar gezet...)

Sinterklaas is weer in 't land
schudde die arme Melkert gauw de hand
Gaat linkse PvdA hobby's bedenken
en Nederland in kosten bedrenken

Zal zelf een goed salaris bedingen
ook al moet de rest een toontje lager zingen
Het volk moet steeds meer gaan pikken
maar zal het niet heel lang meer slikken

Want de zuur verdiende Hollandse centen
In de zure Griekse pap, de krenten
worden als cadeautjes uitgedeeld
de ouderen steeds minder bedeeld

Terwijl Ad een nieuwe auto kiest
en het loon van de werknemer bevriest
Komt Nederland eindelijk in geweer

Don't shoot the messenger...(ik heb het niet verzonnen en het is nog wel een PvdA'er...)
Als Soloman hier nu iets van zou zeggen kan ik me dat nog voorstellen, maar niet van VVD'er RW die blijkbaar alleen op 'wibi' reageert...

wibi zei:
Don't shoot the messenger...(ik heb het niet verzonnen en het is nog wel een PvdA'er...)
Als Soloman hier nu iets van zou zeggen kan ik me dat nog voorstellen, maar niet van VVD'er RW die blijkbaar alleen op 'wibi' reageert...

/OT:
Je doet jezelf nogal veel eer aan maar je bent met je enorme hoeveelheid (grotendeels zinloze) posts nogal lastig te ontwijken. Daarbij 'moet' er bijna wel op sommige posts van je gereageerd worden, om te voorkomen dat mensen je veelal verzonnen, niet onderbouwde adviezen wel serieus nemen en zo door je op het verkeerde been gezet worden.

OT: ik begrijp dat ik 'als vvd'er' alleen de vvd mag toejuichen en alle anderen moet afzeiken en/of het moet toejuichen als anderen dat doen, eea wel pas nadat wibi toestemming daarvoor heeft gegeven? Tsss...

Ik ben erg benieuwd wat er nog verder onderuit gehaald gaat worden van de zgn verkiezingsbeloften. Rutte heeft al een aantal keer flink door het stof gemoeten, het zou prettig zijn als er nu eens begonnen wordt met besturen. Ik vrees alleen dat er misschien al wel teveel gezichtsverlies is geleden door de partijen en of Melkert er weer bij halen, toch een beetje de verpersoonlijking van het woord 'gezichtsverlies', nu zo'n goed plan is?

Vandaag heeft Rutte aan de 2e kamer toegegeven dat zijn beloften op Griekenland ook al verbroken zijn...(ze kosten niets meer...)

Ik vind dat iedereen niet zo moet zeuren.
we zitten allemaal in de crisis, iedereen moet inleveren.
en ook al is dat soms niet leuk, je kunt ook af en toe even slikken en hopen op betere tijden.

ik hoop werkelijk dat Rutte 2, 4 jaar blijft zitten, ik ben het op veel punten met hem eens.
en wat maakt het uit dat de hele wereld verrot gaat, dat ging het sowieso al.
maar goed, ik zal mijn kop wel weer moeten houden omdat ik me als jonge gozer met zaken ga bemoeien.
waar ik "niks" van af weet, maar wou het wel ff zeggen.

Nee hoor. Dat kan je hier gerust neerzetten. Daar is dit topic voor ! Slechts één puntje van kritiek heb ik wel (en daar kan jij ook niks aan doen) en dat is dat de huidige 'lasten verhogingen' weggezet worden als 'bezuinigingen'. En dat zijn het niet. Accijns op LPG en diesel hoger bijvoorbeeld...

ja, dat vind ik ook wel vreemd, wel grappig puntje, had een discussie met mijn vader laatst over de auto die ik wil kopen.
hij vroeg hoe moeilijk het was die op gas te zetten, en hoe de motor daarop reageerde, heb ik uitgezocht.
was niet zo moeilijk, en motor kon er wel redelijk mee omgaan, waarschijnlijk zou ik wat pk inleveren.
maar goed..... als die accijns echt omhoog gaat, wat hij gaat, betekend dat een stijging van het omslagpunt.
wat voor mij persoonlijk dan weer betekent, dat de 17.500 km per jaar, waar die eerst op zat, omhoog gaat naar 22.000
dussss. ik heb ingecalculeerd dat het maximaal 20.000 per jaar wordt, betekent dat gewoon benzine voordeliger is.
en diesel was ook nog een optie, en die gaat ook van de baan.

wel vreemd om diesel te ontmoedigen. omdat het tegenwoordig bijna net zo schoon is als benzine.
in bepaalde motoren zelfs schoner, maar goed.

wibi zei:
Vandaag heeft Rutte aan de 2e kamer toegegeven dat zijn beloften op Griekenland ook al verbroken zijn...(ze kosten niets meer...)

Wat dat een eye-opener voor je?

Heel Zuidelijk-Europa is een financieel gapend gat. Daar verandert geen enkele nationale politicus in z'n eentje iets aan, ongeachte politieke signatuur.

Velen mekkeren over Rutte maar kijken niet naar het grote geheel. Dat is veel erger.

Nee Vlinderstrik. Dat had ik wel verwacht, maar hoeveel mensen daar in zijn getrapt en op de VVD gestemd hebben. En dan praten we nog niet over de 1.000 euro die werkend Nederland is belooft; of GEEN hypotheekrente-aftrek. Wilders leverde zijn punt dat de AOW op 65 jaar bleef, maar mocht eigenlijk wel verhoogd worden. Maar dat was ook het enige blijkt achteraf. Dhr. Rutte heeft minstens 3 punten van het verkiezingsprogramma ingeleverd en is dus een stuk onbetrouwbaarder dan de PVV.
(geen belang bij dit stukje proza als echte SP'er...)

Ik ben er mee eens dat ze geld in Griekenland stoppen.
Maar vindt het wel erg dat Rutte een belofte in een debat heeft gedaan die hij niet na kon komen of heeft gebroken.
Dat is kiezersbedrog. Mensen stemmen op een partij op punten waar zij mee eens zijn. Geen hulp voor Griekenland meer is een van de punten waar Rutte voor stond. Nu kun je met termen gaan smijten als realiteit, compromissen etc. Dat is ook wel zo. Maar je wordt dan wel geconfronteerd met het feit dat je aan partijprogramma's en toezeggingen helemaal niets meer, maar dan ook helemaal niets meer hebt.

Sprak een ex-pvda-stemmer.

Misschien maar een voorbeeld nemen aan Curaçao en een regering van deskundigen instellen. Later kunnen er dan weer politici komen (zoals het zo veelzeggend omschreven werd). Maar op zich is zoiets eigenlijk niet zo'n gek idee meer tegenwoordig?

Nu ik daar over nadenk is een zakenkabinet zo dom nog niet. Vooral om ons door de crisis te loodsen zou je, door de wol geverfde, zakenlui moeten hebben in het kabinet. Dit is in ieder geval beter als wat er nu zit...

Nou ja, je grote idool zou dan een kans maken om bijv minister van onderwijs te kunnen zijn, lijkt me een betere plaats voor hem dan MP iig. Ik heb me in dit topic al eerder verbaasd over de rolverdeling, waarom toch niet poppetjes met verstand van zaken op de verschillende posten plaatsen?

Ik ben tegen een zakenkabinet omdat dat vaak mensen zijn met een indrukwekkende loopbanen, dus veel geld. Die denken niet zo snel aan arme of oude mensen.

@Solo: en dat is nu niet zo?
Wat is er op tegen om iemand uit die bevolkingsgroepen mee te laten doen in een zakenkabinet?

ALS het voorstel van RW nu eens goed gebracht kan worden vind ik Roemer als minister van Onderwijs een goed voorstel. Anderen weet ik zo op dit moment niet en dan loop je het gevaar dat Soloman hier brengt. Teveel mensen met veel geld die aan zichzelf gaan denken...

Terug
Bovenaan