Ik kan het hier niet linken want deze PC is geblokt voor social media zoals Facebook (ja, op dit forum mag ik weer wel

) maar een bekende deelde een oproep van iemand met een tekst die op het volgende neerkomt:
"Hee, mevrouw Merkel!
We hebben in dit land enkele miljoenen mensen die ver tot heel ver onder de armoedegrens leven. Ouderen komen om omdat ze het geld niet hebben de verwarming of de stroom te betalen. Opa's en oma's worden mishandeld in tehuizen omdat er op het personeel bespaard moet worden. Mensen die jarenlang hebben gewerkt moeten nu tot hun 67e blijven werken om daarna minder geld te krijgen dat waar ze ooit voor hebben betaald. Dagelijks gaan mensen dood omdat ze niet de juiste medische zorg hebben. Er is te weinig politie om misdaden te voorkomen en op te lossen. Vijf miljoen mensen zijn werkeloos, maar er worden mensen uit het buitenland gehaald om hier vacatures te vervullen. Er zijn miljarden nodig om dit soort dingen op te lossen, maar er is geen geld, er moet worden bezuinigd.
Hoe kan het dan, dat er honderden miljarden aan de Grieken, Spanjaarden, Ieren en Portugezen worden gegeven, terwijl in ons eigen land zo veel mis is? Wanneer wordt er eerst aan ons eigen volk gedacht?"
Het eindigt met de provocatie dat de meesten wel niet genoeg lef zullen hebben het ook te delen.
Misschien plaats ik het wel in het NL en vervang "mevrouw Merkel" door "meneer Rutte", want in ons land gebeurt precies hetzelfde... En noem me nou niet een nationalist, extreem rechts of PVVer. Ik heb niets tegen buitenlanders en/of de landen om NL heen maar snap niet dat er bakken geld gaan in een bodemloze put duizenden kilometers verderop, terwijl er hier zo veel geld "tekort" is. Je zegt toch ook niet tegen je kinderen dat ze vanavond wéér geen eten krijgen omdat je je geld naar Afrika hebt gestuurd?