michel1975 zei:
LoveMyJeep zei:
En kom nou niet met dingen als "we moeten andere lezers beschermen tegen zijn onzin", want daarvoor is niet eens een discussie, maar een simpele post met een link naar de feiten voldoende.
Anyway, rechtvaardig je gedrag hoe je wilt, ik zal je alvast vertellen dat ik mijn mening daarover toch niet verander. Scheelt weer een oeverloze discussie
Dit is jouw eigen conclusie en waardeoordeel. En dat zegt meer iets over jou dan over mij.
Ik stel niet dat iemand er mee komt, maar wil het alvast voor zijn voor het geval dàt...
michel1975 zei:
LoveMyJeep zei:
want daarvoor is niet eens een discussie, maar een simpele post met een link naar de feiten voldoende.
...
Zelfs daar blijft hij tegenin gaan.
Wat ik bedoel, is dat je nadat je je punt hebt gemaakt met duidelijke feiten, zijn eventuele ongelijk al aangetoond is, of hij er nou nog tegenin gaat of niet. Dus wat hij er na nog brengt, dat maakt niet meer uit en daar hoef je dus niet op in te blijven gaan.
michel1975 zei:
Maar over zelfreflecterend vermogen hoor ik je niet. Ik ben in jouw ogen de kwade genius maar Wibi mag in jouw ogen wel alles roepen want hij bedoeld het niet zo en hij is zielig en hij kan zich zo slecht uitdrukken.
Ik heb niet gezegd dat er iemand een kwade genius is, ik geef alleen aan dat ik vind dat sommigen wat te ver door blijven gaan. Sterker nog, je had zelfs uit mijn redenering kunnen opmaken, dat ik eigenlijk vind dat wibi "niet te helpen" is en dat ik denk dat jullie misschien beter in staat zijn om hem die ruimte te geven, dan hij in staat is om minder onweerlegbaar over te willen komen....
Van sommige mensen verwacht je meer zelfreflecterend vermogen dan van anderen...
Bovendien heeft veel te maken met hoe iets gebracht wordt. Heel basaal gesteld tast je iemand zijn waarheid aan, en dus zijn "wezen", door te stellen dat hij fout is. Bij vrijwel ieder mens lokt dat een verdedigingsreactie uit. En die verdediging is, dat men nog meer vasthoudt aan zijn eigen waarheid. Logisch, want ieder mens wil er toe doen, wil "belangrijk" zijn. Als je dan tegen iemand ingaat, is zijn bereidheid jouw waarheid te accepteren een stuk kleiner. Als je het anders aanpakt, laat iemand zich misschien veel makkelijker overtuigen...
Als het je iets interesseert, lees dan eens het boek "how to make friends and influence people" van Dale Carnegie. Naar mijn mening een fantastisch boek met alles wat een mens zou moeten weten over het omgaan met anderen. Interesseert het je niet, dan zal wat ik zeg ook niet echt aankomen denk ik.
Overigens, R-W: het was je al opgevallen dat ik vaak veel woorden gebruik om iets te zeggen. Ik heb iets met begrepen willen worden, en gebruik daardoor vaak veel woorden om zoveel mogelijk duidelijk te hebben. Helaas loop ik wel eens aan mezelf voorbij en maak het juist onduidelijker, maar dat zie je meestal pas achteraf...