Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Nu hebben we allebei onze meningen kunnen vormen en proberen te verwoorden en komen er niet uit. Dat kan, maar ik ben zal niet degene zijn die daarover door gaat. Wil je gelijk dan krijg je gelijk....
Dit topic zou over politiek moeten gaan...

Ook een beetje goed nieuws voorgeestelijk gehandicapten. https://www.nu.nl/politiek/2973464/eigen-bijdrage-ggz-toch-weer-geschrapt.html

Als je met wibi of met wie dan ook in een eindeloze discussie verzandt, doe je daar volgens mij zelf net zo hard aan mee... Je zegt dat wibi per se gelijk wil hebben, maar blijkbaar heb je zelf nogal sterk de behoefte om hem - en ieder ander die meeleest - op niet mis te verstane wijze duidelijk te maken dat hij géén gelijk heeft. Je kan het op een gegeven moment ook gewoon laten voor wat het is, als je vindt dat iemand zich niet van zijn ongelijk wil laten overtuigen is het je eigen keus om daarop door te gaan.

En kom nou niet met dingen als "we moeten andere lezers beschermen tegen zijn onzin", want daarvoor is niet eens een discussie, maar een simpele post met een link naar de feiten voldoende.

En "bashen" is misschien te sterk uitgedrukt, maar het valt me wel op dat er een aantal mensen zijn die wibi (of ook anderen) maar al te graag op zijn fouten lijken te willen wijzen (vooral op een manier die het er flink inwrijft en geen subtiele hint meer is. Er zijn ook manieren waarop je iemand wat meer in zijn waarde kan laten. Maar het www wordt graag gebruikt voor het tegendeel daarvan...). Dat zegt natuurlijk wat over wibi, maar ook over de ander.

Anyway, rechtvaardig je gedrag hoe je wilt, ik zal je alvast vertellen dat ik mijn mening daarover toch niet verander. Scheelt weer een oeverloze discussie ;)

On topic:
Yay, mijn broer en stiefzoon zullen blij zijn...

Ben blij dat jij (als éénling) het hier openlijk voor mij durft op te nemen ! Ik weet van andere forummers (2; en ik noem géén namen) daar ook zo over denken als jij dat doet LMJ. Dank daarvoor...(y)
Verder is het nieuwsbericht goed nieuws voor geestelijk gehandicapten, want hierdoor raakt Nederland een beetje socialer. Zal wel uit de PvdA-hoed komen...

Och, het gaat me niet om jou specifiek, ik spreek gewoon uit als ik iets zie dat naar mijn mening niet helemaal klopt of terecht is. En de manier waarop ik iets zeg is meestal wat voorzichtiger dan veel anderen doen. Neemt niet weg dat ik in een slechte bui ook wel eens met de botte bijl los kan gaan (heb ik hier ook wel eens gedaan..). Ik ben het ook niet altijd met je eens maar je kan daar op verschillende manieren mee omgaan. Heb dat zelfde ook vaak bij bijvoorbeeld geelhoed of soloman, die ook graag onder vuur genomen worden. Soms vind ik dat ik anderen op het gebrek aan respect mag wijzen. En ik moet heel eerlijk bekennen dat dat ook aan het feit ligt dat ik dat niet in persoon hoef te doen. Ik ging een discussie nooit uit de weg, maar momenteel ontwijk ik gedoe liever als het dichtbij is... Leve het www! ;)

Anyway, de twee mensen die ik noemde hebben met de ggz te maken. Mijn stiefzoon heeft een goedbetaalde baan en woont bovendien nog bij zijn vader, dus die raakte het oude voorstel niet zo veel, maar mijn broer heeft een begeleide baan voor 16 u. per week en de rest is Wahjong uitkering dus die voelt dat soort grappen nogal in zijn portemonnaie. Vooral als instanties dan fouten maken, over langere periode teveel uitbetalen, en dat dan later doodleuk inhouden. En dat is niet de eerste keer dat er in mijn familie iemand door prutswerk van instanties in de problemen wordt gebracht.

LoveMyJeep zei:
Je kan het op een gegeven moment ook gewoon laten voor wat het is, als je vindt dat iemand zich niet van zijn ongelijk wil laten overtuigen is het je eigen keus om daarop door te gaan.

En "bashen" is misschien te sterk uitgedrukt, maar het valt me wel op dat er een aantal mensen zijn die wibi (of ook anderen) maar al te graag op zijn fouten lijken te willen wijzen (vooral op een manier die het er flink inwrijft en geen subtiele hint meer is. Er zijn ook manieren waarop je iemand wat meer in zijn waarde kan laten. Maar het www wordt graag gebruikt voor het tegendeel daarvan...). Dat zegt natuurlijk wat over wibi, maar ook over de ander....
Volgens mij stelde ik al vrij duidelijk dat het wat mij betreft klaar is want 'discussies' op deze manier win je toch nooit.

LoveMyJeep zei:
En kom nou niet met dingen als "we moeten andere lezers beschermen tegen zijn onzin", want daarvoor is niet eens een discussie, maar een simpele post met een link naar de feiten voldoende.

Anyway, rechtvaardig je gedrag hoe je wilt, ik zal je alvast vertellen dat ik mijn mening daarover toch niet verander. Scheelt weer een oeverloze discussie ;)

Dit is jouw eigen conclusie en waardeoordeel. En dat zegt meer iets over jou dan over mij.

LoveMyJeep zei:
want daarvoor is niet eens een discussie, maar een simpele post met een link naar de feiten voldoende.

...
Zelfs daar blijft hij tegenin gaan.

Maar over zelfreflecterend vermogen hoor ik je niet. Ik ben in jouw ogen de kwade genius maar Wibi mag in jouw ogen wel alles roepen want hij bedoeld het niet zo en hij is zielig en hij kan zich zo slecht uitdrukken.

wibi zei:
Zal me goed voor je uitdrukken Michel, want je wil dit blijkbaar: Nee, ik roep niet van alles, maar in 1 geval heb je pertinent ongelijk, dus lieg je !

Maar LMJ je hebt helemaal gelijk want ik moet maar gewoon over mijn kant laten gaan dat ik weggezet wordt als leugenaar. Volledig onderbouwt door Wibi uiteraard.

@lmj, klinkt leuk (zoals gewoonlijk) maar als je je even iets beter informeert, weet je ook dat je er naast zit. Maar je hebt in een ding gelijk, negeren is wellicht de beste optie. Wel jammer, houd niet zo van iemand compleet negeren.

michel1975 zei:
Maar over zelfreflecterend vermogen hoor ik je niet. Ik ben in jouw ogen de kwade genius maar Wibi mag in jouw ogen wel alles roepen want hij bedoeld het niet zo en hij is zielig en hij kan zich zo slecht uitdrukken.

Zal me goed voor je uitdrukken Michel, want je wil dit blijkbaar: Nee, ik roep niet van alles, maar in 1 geval heb je pertinent ongelijk, dus lieg je ! En ik zal iemand nooit gelijk geven als die het niet heeft. Alhoewel het wel beter is en ze in hun eigen waan moeten laten. Begrepen ? Beter uitdrukken gaat haast niet...

michel1975 zei:
LoveMyJeep zei:

Dit is jouw eigen conclusie en waardeoordeel. En dat zegt meer iets over jou dan over mij.
Ik stel niet dat iemand er mee komt, maar wil het alvast voor zijn voor het geval dàt... ;)
michel1975 zei:
LoveMyJeep zei:
want daarvoor is niet eens een discussie, maar een simpele post met een link naar de feiten voldoende.

...
Zelfs daar blijft hij tegenin gaan.
Wat ik bedoel, is dat je nadat je je punt hebt gemaakt met duidelijke feiten, zijn eventuele ongelijk al aangetoond is, of hij er nou nog tegenin gaat of niet. Dus wat hij er na nog brengt, dat maakt niet meer uit en daar hoef je dus niet op in te blijven gaan.
michel1975 zei:

Ik heb niet gezegd dat er iemand een kwade genius is, ik geef alleen aan dat ik vind dat sommigen wat te ver door blijven gaan. Sterker nog, je had zelfs uit mijn redenering kunnen opmaken, dat ik eigenlijk vind dat wibi "niet te helpen" is en dat ik denk dat jullie misschien beter in staat zijn om hem die ruimte te geven, dan hij in staat is om minder onweerlegbaar over te willen komen....

Van sommige mensen verwacht je meer zelfreflecterend vermogen dan van anderen... ;)

Bovendien heeft veel te maken met hoe iets gebracht wordt. Heel basaal gesteld tast je iemand zijn waarheid aan, en dus zijn "wezen", door te stellen dat hij fout is. Bij vrijwel ieder mens lokt dat een verdedigingsreactie uit. En die verdediging is, dat men nog meer vasthoudt aan zijn eigen waarheid. Logisch, want ieder mens wil er toe doen, wil "belangrijk" zijn. Als je dan tegen iemand ingaat, is zijn bereidheid jouw waarheid te accepteren een stuk kleiner. Als je het anders aanpakt, laat iemand zich misschien veel makkelijker overtuigen...

Als het je iets interesseert, lees dan eens het boek "how to make friends and influence people" van Dale Carnegie. Naar mijn mening een fantastisch boek met alles wat een mens zou moeten weten over het omgaan met anderen. Interesseert het je niet, dan zal wat ik zeg ook niet echt aankomen denk ik.

Overigens, R-W: het was je al opgevallen dat ik vaak veel woorden gebruik om iets te zeggen. Ik heb iets met begrepen willen worden, en gebruik daardoor vaak veel woorden om zoveel mogelijk duidelijk te hebben. Helaas loop ik wel eens aan mezelf voorbij en maak het juist onduidelijker, maar dat zie je meestal pas achteraf...

wibi zei:
michel1975 zei:

Zal me goed voor je uitdrukken Michel, want je wil dit blijkbaar: Nee, ik roep niet van alles, maar in 1 geval heb je pertinent ongelijk, dus lieg je ! En ik zal iemand nooit gelijk geven als die het niet heeft. Alhoewel het wel beter is en ze in hun eigen waan moeten laten. Begrepen ? Beter uitdrukken gaat haast niet...

wibi, nou zit jij er naast... geen gelijk hebben staat niet gelijk aan liegen. Als Michel er van overtuigd is dat jij het fout hebt, heeft dat niets met liegen te maken, maar met hoe hij de werkelijkheid ziet. Hij zou pas liegen als hij wat anders zegt dan hoe hij het ziet...

Die tip van dat boek wat ik hierboven noem is wellicht ook wat voor jou, want ik denk dat je gezien je stelligheid vaker "botst" met mensen...

LoveMyJeep zei:
Ik heb niet gezegd dat er iemand een kwade genius is, ik geef alleen aan dat ik vind dat sommigen wat te ver door blijven gaan. Sterker nog, je had zelfs uit mijn redenering kunnen opmaken, dat ik eigenlijk vind dat wibi "niet te helpen" is en dat ik denk dat jullie misschien beter in staat zijn om hem die ruimte te geven, dan hij in staat is om minder onweerlegbaar over te willen komen....

Overigens, R-W: het was je al opgevallen dat ik vaak veel woorden gebruik om iets te zeggen. Ik heb iets met begrepen willen worden, en gebruik daardoor vaak veel woorden om zoveel mogelijk duidelijk te hebben. Helaas loop ik wel eens aan mezelf voorbij en maak het juist onduidelijker, maar dat zie je meestal pas achteraf...
Misschien dat juist door de vele woorden je boodschap bij mij in ieder geval niet zo aankwam. Maar ik laat me niet wegzetten door Wibi als leugenaar.

Effectief communiceren voor dummies? En bedankt..... ;)

Zal ongetwijfeld veel in staan wat de strekking van het boek wat ik al noemde.
Effectieve communicatie is essentieel om verder te komen in je werk. Maar hoe communiceer je op een krachtige manier en houd je je baas en je collega's toch te vriend? Dit vriendelijke boek behandelt zowel verbale als non-verbale communicatie
daar gaat dat hele boek over namelijk....

Je snapt dat 'effectief' hier het keyword is hè, niet dat je bij ieder antwoord het héle boek oplepelt :D

Ben ik een keer duidelijk is het weer niet goed. Vanuit het geval waar ik naar refereerde heb ik praktijkervaring. Praktijkervaring bij een rechter. Je weet wel...zo'n D66'er (meestal en blijft het politiek gerelateerd :)) en er is een expert die MIJ meldt dat dit niet waar kan zijn. Daar dacht een rechter toch anders over.

wibi zei:
Ben ik een keer duidelijk is het weer niet goed. Vanuit het geval waar ik naar refereerde heb ik praktijkervaring. Praktijkervaring bij een rechter. Je weet wel...zo'n D66'er (meestal en blijft het politiek gerelateerd :)) en er is een expert die MIJ meldt dat dit niet waar kan zijn. Daar dacht een rechter toch anders over.
Mijn allerlaatste reactie op jou. Als dat zo is heb je vast wel jurisprudentie en/of de uitspraak. Maar ik heb zo'n vermoeden dat je jezelf in een web van verzinsels hebt vastgedraaid. Ik zal je geen leugenaar noemen, eerder een fantast en daar zal ik het bij laten.

michel1975 zei:
wibi zei:
Mijn allerlaatste reactie op jou. Als dat zo is heb je vast wel jurisprudentie en/of de uitspraak. Maar ik heb zo'n vermoeden dat je jezelf in een web van verzinsels hebt vastgedraaid. Ik zal je geen leugenaar noemen, eerder een fantast en daar zal ik het bij laten.

En hier kan de geachte lezer zien dat zelfs mijn praktijkervaring in twijfel wordt getrokken door deze 'expert'. Tja, dan valt er toch nergens over te praten ?
En natuurlijk heb ik de uitspraak, maar (ook Michel) zal vast begrijpen dat dit 'privacy'gevoelige informatie betreft en die ga ik niet aan de grote klok hangen alleen maar om voor jou gelijk te krijgen ? Heb al de conclusie voor mezelf getrokken dat ik die toch niet krijg. De hele wereld kan dan wel een uitspraak van een rechter lezen. Daar bedank ik voor. Ook doe ik dit, omdat anderen dan denken dat jij gelijk hebt in deze kwestie en dat is niet zo. Mijn partner kon hard lachen om jouw nonsens...
Goed, jij gelooft het niet...is niet erg, maar ga dan wat anders doen en hier niet meer roepen dat wibi geen gelijk heeft...dat heeft hij namelijk wel en wibi zal niet rusten eer jij eens ophoudt met wibi te beschuldigen van verzinsels.

Soms is gelijk hebben niet zo belangrijk... Kijk maar naar de politiek, daar zitten ze er om de haverklap naast :D

meeuw zei:
Nou Wibi, een beetje nachtrust op zijn tijd lijkt mij wel nuttig.

Daar heb je helemaal gelijk in meeuw. Slaap er echter niet minder om.
Zouden we hier maar verder gaan met de politiek in Nederland met de VVD en PvdA voorop ?

Hooghartig egogezeik over wel of geen gelijk. Bah.
Daar gaat dit land kapot aan, ego's, egoïsten en graaiers.
Ga een ander helpen!

Vlinderstrik zei:
Hooghartig egogezeik over wel of geen gelijk. Bah.
Daar gaat dit land kapot aan, ego's, egoïsten en graaiers.
Ga een ander helpen!

Je zou beter kunnen weten...

R-W zei:
@vlinderstrik: beetje vroeg voor een kerstgedachte.
Das een feit zit nog vol in de Snterklaasgedichten.

Laat ik dat dan als brug gebruiken naar een politiek item weliswaar van gisteren maar ook Sinterklaasgerelateerd:

https://www.telegraaf.nl/binnenland/21126425/__Wethouder__Zwarte_Piet_uit_de_tijd__.html#comment-873396

Een discussie die ieder jaar weer oplaait.
Mijn mening? Ach laat ik het in de woorden van van Es zeggen.
Amsterdam werd ooit zonder van Es bestuurd.
Het wordt tijd om zonder van Es verder te besturen.

Man wat een kul. Hoe kan je je links extremisitsche idealen op een kinderfeest loslaten?

R-W zei:

Beetje vroeg voor hypocriet gezwets he.

Ik help het hele jaar door anderen en niet alleen met Kerst.

Geef jij jouw hond alleen op 4 oktober een aai over z'n bol?

R-W zei:

Huuh, komt kerst er al aan?

Moet nog een gedicht schrijven. S.Klaas wordt overgeslagen, lootjes getrokken voor kerst.

Vlinderstrik zei:
R-W zei:

Beetje vroeg voor hypocriet gezwets he.

Ik help het hele jaar door anderen en niet alleen met Kerst.

Geef jij jouw hond alleen op 4 oktober een aai over z'n bol?

Nope maar wel alleen wanneer ik dat wil.
Ik heb je al eens gezegd, je bent kennelijk een stuk socialer ingesteld dan ik maar maakt mij dat dan meteen hypocriet? In jouw ogen kennelijk wel, jammer...

Zo dan, ik log net in en lees deze pagina, het gaat hier niet meer over politiek maar over 'gelijk heben', ik ben ongeveer drie keer over mijn nek gegaan van de stuitende arrogantie van de reaguurders die er ten volle van overtuigd zijn dat zij 'gelijk hebben' en de ander 'liegt', blijkbaar voelen deze personen zich heel wat en kunnen zij niet tegen kritiek. Ik heb het natuurlijk over de posts boven die van Meeuw over nachtrust, die in mijn ogen terecht was en van toepassing is op meerdere van de bovenstaande posts boven die van Meeuw:)

De eerste is al gesneuveld. Verdaas weg door zijn declaratiegedrag:
https://www.telegraaf.nl/binnenland/21137695/__Co_Verdaas_treedt_af__.html

ik snap het allemaal niet meer.

in heel Nederland komen nu uit alle hoeken en gaten dingen tevoorschijn die niet kloppen en die wel heel erg slecht naar buiten komen.
ach dat is politiek.

maar ik begin echt af te vragen of rutte niet naar Zwitserland moet gaan.
daar kunnen ze hun zaakjes nog regelen

A-morele zelfverrijkende uitvreters moeten worden aangepakt.
Kom uit een ondernemersgezin en heb geen enkele moeite met iemand die in de private sfeer veel geld verdient, zelfs niet tegen excessief veel geld.

Maar die lui in de (semi) publieke sector die die "snelle zakenman" met het geld van een ander willen uithangen moet je KEIHARD aanpakken. Opzouten met die lui en helemaal met die (s)linkse lui die prediken dat "de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen" en graaien als de burger de andere kant opkijkt.

Nissan GT-R zei:

in heel Nederland komen nu uit alle hoeken en gaten dingen tevoorschijn die niet kloppen en die wel heel erg slecht naar buiten komen.
ach dat is politiek.

Oh daar hebben ze hem niet nodig hoor.
Die Zwitsers kun je wel om een booschap sturen. Die laten zich niet in de luren leggen zoals wij!

NL tegen EU begroting ! Zouden ze daar hun conclusie uit trekken...?? https://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/21138784/__Nederland_stemt_tegen_EU-begroting_2013__.html

wibi zei:
NL tegen EU begroting ! Zouden ze daar hun conclusie uit trekken...?? https://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/21138784/__Nederland_stemt_tegen_EU-begroting_2013__.html

Ja jij misschien.

Maar Europa niet en Nederland ook niet. Maakt ook niet uit of je voor of tegen stemt want als het geld er uiteindelijk moet komen dan komt het er uiteindelijk.

Het is net zoiets als borg staan voor een verslaafde.....

Vlinderstrik zei:
Nissan GT-R zei:

ach dat is politiek.

Oh daar hebben ze hem niet nodig hoor.
Die Zwitsers kun je wel om een booschap sturen. Die laten zich niet in de luren leggen zoals wij!

ja precies, dus daar kan Rutte nog wat van leren, echt de belasting daar is lager, er zijn minder handelsinkomsten.
ze hebben een andere munt. en toch.
de wegen zijn altijd op orde, de plaatsjes zijn altijd netjes, en in de steden vind je mooie auto's.
en dat voor een land dat nooit in het nieuws is, of zou het om bovenstaande reden zijn *sarcastisch* :D

Politici die aftreden krijgen een vette wachtgeldregeling en daarna worden ze voorzitter van een of subsidie verslindend stuurgroepje of onderzoekscommissie wat geen moer brengt. Dat moet lekker stoppen.

wibi zei:
Dat gaat geld kosten met dit 'zakkenvullers-gedrag' vrees ik...;)

Leg eens uit waarom dit zakkenvullers-gedrag is. Hij woonde in Zwolle (is geen Gelderland), schijnt een adres (huurapartement? ik weet het niet) in Nijmegen te hebben en declareerde Nijmegen-Arnhem (vanaf Nijmegen-zuid 38 km) terwijl hij Zwolle-Arnhem (vanaf Zwolle-zuid 64 km) reed. Mistig? ja. Correct? waarschijnlijk niet. Zakkenvullersgedrag? Naar mijn mening niet.

wibi zei:
Hij reed naar Zwolle...zijn eigen huis in Overijssel...

Wanneer hij dat met eigen vervoer gedaan had was er niets aan de hand geweest , nu heeft hij misbruik gemaakt van een dikke dienstwagen van de provincie Gelderland en heeft hij fraude gepleegd met declareren - terecht dat hij opgestapt is , wanneer hij het goed voor heeft met de nederlanders zou hij eigenlijk ook direct afstand moeten doen van "zijn" wachtgeld . Tijd trouwens dat dit direct met het wijzigen van de WW regels gelijk getrokken wordt want dit valt niet uit te leggen aan "gewone" mensen die zonder de boel besodemieterd te hebben hun baan verliezen .

Kizashi zei:
wibi zei:

Wanneer hij dat met eigen vervoer gedaan had was er niets aan de hand geweest , nu heeft hij misbruik gemaakt van een dikke dienstwagen van de provincie Gelderland en heeft hij fraude gepleegd met declareren - terecht dat hij opgestapt is , wanneer hij het goed voor heeft met de nederlanders zou hij eigenlijk ook direct afstand moeten doen van "zijn" wachtgeld . Tijd trouwens dat dit direct met het wijzigen van de WW regels gelijk getrokken wordt want dit valt niet uit te leggen aan "gewone" mensen die zonder de boel besodemieterd te hebben hun baan verliezen .

Krijgt alsnog wel ergens een herenbaantje. Zo gaat dat bij die s(linkse) lui.

Vlinderstrik zei:
Kizashi zei:
wibi zei:

Krijgt alsnog wel ergens een herenbaantje. Zo gaat dat bij die s(linkse) lui.
Nee daar doen ze bij de PvdA niet aan vraag maar aan Herfkens en Guusje Nadorst:)

Volgens mij maakt het niet uit Links of Rechts , als ze eenmaal aan het "pluche" geroken hebben dan is er maar 1 doel : zakken vullen !
Jammer dat ze het zelf niet inzien .....

Ik kan ook niet zo goed tegen dat gedrag, zelfs als er niet met bonnetjes wordt gesjoemeld.

Bij mij in de buurt werkt (hoge politieke functie) iemand bij de provincie in Haarlem. 2 auto's voor de deur en een bushalte hier en daar binnen 100 m. afstand. En dan nog met een dienstauto worden gehaald/gebracht. Nu is de provincie NH zo rijk dat die het zich kon veroorloven om miljoenen aan IJsland te schenken, maar toch.....
oh ja, van mijn partij (VVD), maar niet de inmiddels beruchte hele foute persoon

Integriteit is absoluut. Je bent het integer of niet. Een beetje integer bestaat net zomin als een beetje zwanger. En die dames en heren verdienen meer dan genoeg.
Zo'n verdaas, hoe zo'n vent zich alleen al kleedt. Dat heeft dan een dergelijke functie. Pfffffff

Of beter gezegd, hij had een dergelijke functie.

https://www.nu.nl/politiek/2977449/rutte-cruciale-momenten-onbereikbaar.html

Terug
Bovenaan