Guest
Winston Churchill verwoordde het zo in 1947: “Democratie is de slechtste regeringsvorm met uitzondering van alle andere die we hebben geprobeerd.”
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
wibi zei:...en zat hij niet in de regering, want rechts heeft geen meerderheid in Nederland. Dat heb ik Samsom kwalijk genomen dat hij niet eerst andere mogelijkheden liet onderzoeken...
wibi zei:"NS past dienstregeling aan vanwege winterweer"... dit bedoel ik nu. Er ligt ergens een centimetertje sneeuw en gelijk rijdt de helft niet meer. Daar betaal je dan voor aan deze 'prutsorganisatie'..![]()
R-W zei:@wibi, dat was natuurlijk nooit gebeurd met Roemer als machinist? NS is al jaren een prutsorganisatie, daar kan je Rutte moeilijk de schuld van geven.
wibi zei:Volkomen mee eens !![]()
NS en winst maken doet mij denken aan vliegmaatschappijen die het niet zo nauw nemen met de veiligheid en daarop bezuinigen. Uit de lucht vallen doet een trein niet, maar als die niet kan stoppen ? Of een verkeerde wissel gebruikt ? Winst maken en minder uitgeven leidt tot ongelukken.
wibi zei:Pertinent niet waar RW. De tweede hit op google en de uitspraak is niet van de SP:
https://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/11_november/29/binnenland/aannemer-waarschuwt-voor-ongelukken-spoor.xml
wibi zei:De vijfde hit dan maar: [www.omroepwest.nl]
Exploitatiecontract 2015 - 2025
Na lange onderhandelingen met de minister van IenM is in november 2011 overeengekomen dat NS vanaf 2015 een nieuw exploitatiecontract krijgt voor het hoofdrailnet. Hierbij worden de binnenlandse hogesnelheidstreinen (Fyra) en hogesnelheidslijn geïntegreerd met het hoofdrailnet.
wibi zei:Eens kijken wat jullie hier van zeggen: https://www.rtvoost.nl/forum/reacties.aspx?sid=28961
met daarbij de ongelukken die daaruit voortvloeien. Daar zijn al genoeg voorbeelden van.
wibi zei:Mag aannemen dat de meerderheid van Nederland vindt dat extra winst maken leidt tot bezuinigingen met daarbij de ongelukken die daaruit voortvloeien. Daar zijn al genoeg voorbeelden van.
wibi zei:Mag aannemen dat de meerderheid van Nederland vindt dat extra winst maken leidt tot bezuinigingen met daarbij de ongelukken die daaruit voortvloeien
wibi zei:Als jij denkt dat er geen causaal verband is tussen bezuinigingen en ongelukken stel ik voor dat jij de eerste 10 jaar zo veel mogelijk bespaart op onderhoud van jouw auto.
Links laten liggen. De discussie ga je toch niet winnen. Niet met dit soort onzinargumenten. Ik kreeg het advies om mijn auto in elkaar te rijden om te kijken wat mijn verzekeraar zou doen. Kansloos dus.R-W zei:Jij maakt er ondertussen iets heel ander van, je punt was dat extra winst maken tot onveiligheid leidt en dat is stomweg niet zo.
wibi zei:Mag aannemen dat de meerderheid van Nederland vindt dat extra winst maken leidt tot bezuinigingen met daarbij de ongelukken die daaruit voortvloeien
Zoveel mogelijk bezuinigen op onderhoud van mijn auto zou kunnen inhouden dat ik er voor kies om er alleen voor te zorgen dat het ding veilig de weg op kan en het daarbij laten.
wibi zei:Als jij denkt dat er geen causaal verband is tussen bezuinigingen en ongelukken stel ik voor dat jij de eerste 10 jaar zo veel mogelijk bespaart op onderhoud van jouw auto.
michel1975 zei:Links laten liggen. De discussie ga je toch niet winnen. Niet met dit soort onzinargumenten. Ik kreeg het advies om mijn auto in elkaar te rijden om te kijken wat mijn verzekeraar zou doen. Kansloos dus.R-W zei:Jij maakt er ondertussen iets heel ander van, je punt was dat extra winst maken tot onveiligheid leidt en dat is stomweg niet zo.
Zoveel mogelijk bezuinigen op onderhoud van mijn auto zou kunnen inhouden dat ik er voor kies om er alleen voor te zorgen dat het ding veilig de weg op kan en het daarbij laten.
TYN zei:Nieuwe formulering of niet, het blijft grote onzin. Waarom zou een stijging in de winst (wat is 'extra winst'?) volgens jou leiden tot bezuinigingen?
TYN zei:Nieuwe formulering of niet, het blijft grote onzin. Waarom zou een stijging in de winst (wat is 'extra winst'?) volgens jou leiden tot bezuinigingen?
wibi zei:@LMJ: je hebt gelijk. Ik zal in mijn stellingen het woordje "kan of kunnen" gebruiken, dus wordt het: Mag aannemen dat de meerderheid van Nederland vindt dat extra winst makenleidtkan leiden tot bezuinigingen en daar kunnen ongelukken uit voortvloeien.
wibi zei:Als het goed is staat dit er niet.
meeuw zei:@LMJ: Zonder wielen kan ik toch geen brokken maken?
wibi zei:TYN zei:Nieuwe formulering of niet, het blijft grote onzin. Waarom zou een stijging in de winst (wat is 'extra winst'?) volgens jou leiden tot bezuinigingen?
Als het goed is staat dit er niet. Extra winst door bezuinigingen kan tot ongelukken lijden
TYN zei:wibi zei:Als het goed is staat dit er niet.
Het staat er wel en dus is het fout, toch?
Enne, lijden?
R-W zei:Dit is je letterlijke tekst en itt wat LMJ denkt, gaat het me niet om je taalgebruik maar om de (vele) onjuiste beweringen, in dit topic maar ook in andere. Als je er 'kan' e.d. tussen gaat zetten, krijg je idd wel een kloppende bewering maar ook een met een andere inhoud. Het is de stelligheid van het verkondigen van deze onwaarheden en vaak het posten om het posten dat mij, en mij niet alleen nogal irriteert.
wibi zei:R-W zei:Dit is je letterlijke tekst en itt wat LMJ denkt, gaat het me niet om je taalgebruik maar om de (vele) onjuiste beweringen, in dit topic maar ook in andere. Als je er 'kan' e.d. tussen gaat zetten, krijg je idd wel een kloppende bewering maar ook een met een andere inhoud. Het is de stelligheid van het verkondigen van deze onwaarheden en vaak het posten om het posten dat mij, en mij niet alleen nogal irriteert.
Contradictie RW ! Het 'kan' wel kloppen, maar het is een 'onwaarheid'. Dat kan dus niet en daarmee diskwalificeer je jezelf. JIJ denkt dat het niet waar is, maar zeg dit dan ook !
(en LMJ heeft gelijk...-zie je wel...een wijziging)
ik had me voorgenomen niet meer op of over Wibi te reageren maar hier wil ik toch nog wat over zeggen. Dit heeft niets maar dan ook helemaal niets met iemand bashen te maken. Wibi mag een ieder voor leugenaar uitmaken teneinde zijn eigen punt te maken maar als daar dan tegen ingegaan wordt dan is dat opeens bashen. Prima dat jij tactvoller wilt zijn maar dat ben je nu met je opmerking "dat je geen namen wilt noemen en het onder Wibi bashen schaart" absoluut niet.LoveMyJeep zei:Ik denk niet dat het gaat om wibi's taalgebruik, maar om zijn woordkeuze/formulering. Door de manier waarop hij het hier stelt (zonder "kan" of "kunnen" op de juiste plek) wordt het gepresenteerd als een feit, terwijl het alleen een mogelijkheid is. Daardoor is zijn stelling dan ook onwaar en snap ik heel goed dat mensen daar even op in gaan - zoals jij R-W. Mag ik zelf ook graag eens doen, alleen probeer ik meestal iets tactvoller te blijven![]()
wibi is gewoon iemand met een sterke eigen waarheid en daarom uit hij die al gauw als feit. Dat leidt er dan toe dat hij wordt beticht van het verkopen van onzin, wat dan ook weer niet helemaal klopt. Bij hem heb je gewoon wat relativerend vermogen nodig.
En er wordt door sommigen (ik noem geen namen) gretig gebruik gemaakt van dit sort dingen om eens lekker te wibi-bashen...
R-W zei:waarbij de meest achterlijke voorbeelden en beschuldigingen gebruikt worden en waarop dan idd gereageerd zal worden door mensen die er wel verstand van hebben, door hem meestal afgedaan als "experts". Het is zelfs een noodzaak om zijn posts te quoten, wil je niet te horen krijgen 'heb ik niet gezegd, bewijs maar'. Voorbeelden te over maar zie het /OT in dit topic en het topic over verzekeringen waar Michiel hierboven op doelt.
Zeker ook niet tactvol genoeg?
De tip aangaande het benzinestation is helemaal niet fout geweest. De schade op het benzinestation is minimaal gedeelde schuld danwel volledig eigen schuld. De enige manier om onder de schuld uit te komen was te kijken of het op de eigen aansprakelijkheid te verhalen was. In sommige gevallen is dit namelijk gedekt. In tegenstelling tot wat Wibi de alwetende hier beweerd. Daarnaast kom je nu met een argument dat jouw praktijkervaring boven alles uitstijgt. Kul!wibi zei:R-W zei:waarbij de meest achterlijke voorbeelden en beschuldigingen gebruikt worden en waarop dan idd gereageerd zal worden door mensen die er wel verstand van hebben, door hem meestal afgedaan als "experts". Het is zelfs een noodzaak om zijn posts te quoten, wil je niet te horen krijgen 'heb ik niet gezegd, bewijs maar'. Voorbeelden te over maar zie het /OT in dit topic en het topic over verzekeringen waar Michiel hierboven op doelt.
Zeker ook niet tactvol genoeg?
Hier wil ik op reageren. Ik geef geen achterlijke voorbeelden en beschuldig niemand. Er worden uitspraken van mij uit zijn verband gerukt. Ook worden er onwaarheden hier verteld door bijvoorbeeld Michel die als 'expert' in verzekeringen door het leven gaat. Ik heb zoiets van....praktijkervaring en iemand anders gaat dan vertellen dat dit niet waar is. Vreemd, ik heb het in de grote-mensen-wereld toch anders meegemaakt. Zijn tip aangaande de aanrijding op het tankstation was fout. Dat heeft TS aan de maatschappij voorgelegd en die zei dat het niet kon daar inzittende niet meerderjarig was. Daarmee maakt hij zich 'onbetrouwbaarder' als expert. (een excuses heb ik nergens gelezen).
Als ik geen gelijk heb zal ik snel mijn fout toegeven en mijn verontschuldigingen aanbieden. Als ik iets lees wat echt niet waar kan zijn ga ik daarover door. Wellicht een aanwijzing voor de ander om eens na te kijken of het wel klopt wat die schrijft....Politiek graag !
Vooral die laatste dikgedrukte zin. 1 woord, hilarisch. Hier staat precies wat we allemaal tegen je zegen. Namelijk als Wibi niet gelijk heeft dan haalt die wel zijn gelijk.wibi zei:Dank voor jouw woorden LMJ, want zo is het vaak wel. Ben niet zo goed in het 'schriftelijk overbrengen van gedachten'. Dat ging op de lagere school ook altijd fout. Zal voortaan wat tactvoller proberen te schrijven, maar kan niet beloven dat het meteen goed gaat. Schrijf dingen op met de beste bedoelingen zonder iemand te kwetsen. Vaak klopt het wel wat ik schrijf, maar duurt lang voordat dit een ander inziet of snapt wat ik bedoel.
Zo moet er ook het woordje 'kunnen' in mijn stelling gezien worden. Het staat er niet en geeft veel verwarring.
Als allen geen bezwaar hebben wil ik het verder over politiek hebben, want daar is dit topic voor bedoeld.![]()