Guest
Staat op een dooie hier, jammer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vlinderstrik zei:wibi zei:https://www.nu.nl/politiek/2977449/rutte-cruciale-momenten-onbereikbaar.html
Ja en nu?
Jij ziet alleen dat wat jij wilt zien.
Rutte heeft zich inderdaad van zijn slechtste kant laten zien. Maar ik zit nog minder te wachten op weer nieuwe verkiezingen.Dutch Finnatic zei:Vlinderstrik zei:wibi zei:https://www.nu.nl/politiek/2977449/rutte-cruciale-momenten-onbereikbaar.html
Ja en nu?
Jij ziet alleen dat wat jij wilt zien.
Nu ben ik ook niet zo'n wibi-fan en nu.nl zegt mij ook niet veel. Maar als het bericht komt uit een interview met 5 lijsttrekkers door het NRC wordt het een ander verhaal. Rutte komt er niet best vanaf, niet als een leider zeg maar gerust. En dat is slecht nieuws voor de huidige coalitie en dus "slecht voor het land". Overigens goed nieuws voor degene die tegen die coalitie zijn en nieuwe verkiezingen willen.
wibi zei:https://www.nu.nl/politiek/2978020/pvv-grootste-partij-in-peiling-hond.html
Dat 'decimeren' van Rutte is niet helemaal gelukt. Goed, het is een peiling van de Hond, maar dit is toch wel triest voor de huidige coalitie.
Dankzij de huidige samenwerking tussen VVD en PvdA zal Nederland de volgende periode wel eens geregeerd kunnen worden door het kabinet Wilders I...
wibi zei:@DF: Inderdaad...als het zo ver is durven weinigen nog echt te stemmen hoe ze over alles denken...
wibi zei:Wat heeft een toespraak hier mee te maken ?
Een reden om op de VVD te stemmen was: geen hypotheekrente-aftrek, iedere hardwerkende belastingbetaler €1000,-. Daarvan is alvast niets terechtgekomen en de VVD-stemmer stapt over naar eerlijke partijen....
Carfanatic zei:
Dutch Finnatic zei:wibi zei:Wat heeft een toespraak hier mee te maken ?
Een reden om op de VVD te stemmen was: geen hypotheekrente-aftrek, iedere hardwerkende belastingbetaler €1000,-. Daarvan is alvast niets terechtgekomen en de VVD-stemmer stapt over naar eerlijke partijen....
Ik was niet erg duidelijk, met "de rede" bedoelde ik "het verstand".
Ik neem aan dat je bedoelt geen beperking van hypotheekrente-aftrek? Dat ben ik wel met je eens. Die belofte van € 1.000 was m.i. nogal dom, maar ik denk dat ook de VVD-stemmer daar wel doorheen gekeken heeft.
Ben je overgestapt van SP naar PVV en vindt je die laatste een "eerlijke" partij? Als het om eerlijkheid gaat komt de VVD bij mij overigens wel voor in de ranglijst t.o.v. de PVV.
Van de HRA heb ik net anders geformuleerd. Hier is het duidelijk fout.
deWit zei:Mocht Wilders echt ooit premier worden, dan ga ik serieus kijken hoe emigreren in zijn werk gaat.
michel1975 zei:Als Wilders premier wordt zal een enkeltje buitenland zo'n beetje het enige nog zijn dat volledig gesubsidieerd wordt door de overheid.![]()
Inderdaad, als ik met mijn gezin emigreer, dan neemt het aandeel autochtone Nederlanders weer af...speedtouch zei:deWit zei:Mocht Wilders echt ooit premier worden, dan ga ik serieus kijken hoe emigreren in zijn werk gaat.
Als dat nog kan.....![]()
deWit zei:Over een poosje hebben we geen geld meer voor hoofdletters. Voor kleine letters is minder inkt nodig.![]()
dickey zei:, maar ik denk dat de crisis net pas gaat beginnen.
Soloman zei:Het is erg.
Ik krijg nu meer netto salaris en mijn vrouw ook. Samen een weekje boodschappen extra per maand.
Ik vind dat erg.
Waarom: AOW-ers betalen voor ons, dat is heel erg. Die gaan er met hetzelfde bedrag op achteruit. Wij hebben het gewoon goed. We komen niks te kort, houden geld over.
Wat betreft SNS die was net te groot om te laten vallen en dat kost dan uiteindelijk meer.
Mensen die banken de schuld geven dienen zich te realiseren dat het gaat om de mensen die de bank vormen en handelden naar de eisen en wensen van de mensen die gebruik maken van de diensten van die bank. Mensen wilde kapitalen lenen en met de wetenschap van nu is het heel eenvoudig om te zeggen dat dat niet zo verstandig was.maar dat is zoooooo makkelijk.
Nu klagen mensen omdat ze slachtoffer zijn geworden van hun eigen hebzucht.
dickey zei:Wat betreft SNS die was net te groot om te laten vallen en dat kost dan uiteindelijk meer.
Is dat zo? Ik heb nog nooit ergens een berekening gezien die dat onderbouwt. Waarschijnlijk is het ook niet exact te berekenen, maar ook inschattingen heb ik nergens gezien. Iedereen zegt dat het alternatief erger is, maar ik ben niet overtuigd. Ik denk namelijk dat het erger is om de zelfreinigende werking van de markt te verstoren. Als de bank failliet gegaan was, dan werd er orde op zaken gesteld. Nu kiest men voor pappen en nathouden. Zachte heelmeesters maken ook in dit geval stinkende wonden. En dan die directeur die een half miljoen moet gaan verdienen omdat ie anders incompetent zou zijn. En Rutte die m nog gaat verdedigen ook.
Mensen die banken de schuld geven dienen zich te realiseren dat het gaat om de mensen die de bank vormen en handelden naar de eisen en wensen van de mensen die gebruik maken van de diensten van die bank. Mensen wilde kapitalen lenen en met de wetenschap van nu is het heel eenvoudig om te zeggen dat dat niet zo verstandig was.maar dat is zoooooo makkelijk.
Nu klagen mensen omdat ze slachtoffer zijn geworden van hun eigen hebzucht.
Klopt allemaal, maar als de overheid niet garant zou staan voor alle leningen dan zouden de banken een stuk voorzichtiger zijn geweest. Nu konden de banken lekker veel risico nemen en winst maken en als het slecht zou gaan, zou de overheid bijspringen. Niet echt een gezonde situatie. Mensen die nu klagen omdat ze een te grote schuld hebben, moeten genegeerd worden. Ze moeten gewoon betalen. Ze waren er zelf bij toen ze die lening aangingen. Probeer dit eens te bekijken met gezond verstand, maar wel met de kennis van toen: https://www.youtube.com/watch?v=WfKj4DNWtiY
dickey zei:Met de kennis van nu kun je dingen zien aankomen waarvan de verantwoordelijken van nu in de toekomst zullen zeggen dat niemand het had kunnen zien aankomen. Ik zal je een voorzet geven. Momenteel staan er miljoenen vierkante meters bedrijfsruimte leeg. Onverkoopbaar en onverhuurbaar. De economie krimpt en door thuiswerk en internetwinkels zal er nog minder behoefte zijn aan die ruimte. De ruimte is niks waard, zelfs minder omdat er eigenlijk sloopkosten gemaakt moeten worden. Toch wordt er niet of nauwelijks afgeschreven. Waarom niet? Als jouw pensioenfonds in onroerend goed geinvesteerd heeft en denkt 100 miljoen te bezitten waarmee het pensioenen kan betalen en het blijkt nog niet de helft waard te zijn, dan breekt bij een aantal mensen het zweet uit. Niet bij de gepensioneerden, want die weten van niks. De bestuurders zeggen straks dat ze het niet zagen aankomen, of dat het de schuld is van ofwel de crisis ofwel het overheidsbeleid. Men probeert het nog te rekken in de hoop dat het vanzelf weer beter gaat, maar uiteindelijk zal de pijn genomen moeten worden. Let maar eens op.
Oh ja en de politiek zal wel weer proberen te redden wat er te redden valt, maar gelukkig is het geld op.
De PvdA-bewindsman rekende verder voor dat banken nog duurder uit geweest zouden zijn geweest als hij ze geen bijdrage van 1 miljard euro had gevraagd bij de nationalisatie van SNS Reaal.
De banken zouden dan de spaarders bij SNS schadeloos hebben moeten stellen volgens het depositogarantiestelsel. Hun kosten zouden dan op 5 miljard euro zijn uitgekomen.
Dijsselbloem gaat de nationalisatie van SNS nog evalueren. Daarbij komt ook de rol van De Nederlandsche Bank aan de orde. Volgens de minister is in het toezicht van DNB sinds het uitbreken van de financiële crisis veel verbeterd. Er is veel meer sprake van 'een gezonde afstand' van de financiële sector, zei hij.
dickey zei:Nu weet iedereen het, toen slechts een aantal mensen. Ik vind het een slecht excuus om je te verschuilen achter "de kennis van nu". Banken die leningen verstrekken moeten risico's inschatten en vooruit kijken. Een jong persoon een veel grotere lening geven dan hij eigenljk zou moeten kunnen dragen omdat hij in de toekomst meer zal gaan verdienen is gewoon altijd al stom geweest. Waarom niet eerst een kleine lening en later, als hij meer verdient, een grotere lening? Nee, de banken namen liever wat meer risico omdat het meer geld opbracht. En liefst alles proppen onder de NHG zodat het risico afgewenteld kan worden op iemand anders. De NHG is sowieso onzin. Waarom moet de overheid garant staan voor een lening die al gedekt zou moeten worden door een onderpand?
Toen wisten de mensen van de bank ook niet wat er stond te gebeuren en al helemaal op welke schaal. Ook al beweert een verdwaalde goeroe van wel.
Ja idd waarom nam het individu destijds geen genoegen met een kleine lening. Ze wilde de volle mep en nu is het de schuld van de bank dat ze zich 30 jaar aan schijtwoning hebben vastgeklonken.
Met de kennis van nu kun je dingen zien aankomen waarvan de verantwoordelijken van nu in de toekomst zullen zeggen dat niemand het had kunnen zien aankomen. Ik zal je een voorzet geven. Momenteel staan er miljoenen vierkante meters bedrijfsruimte leeg. Onverkoopbaar en onverhuurbaar. De economie krimpt en door thuiswerk en internetwinkels zal er nog minder behoefte zijn aan die ruimte. De ruimte is niks waard, zelfs minder omdat er eigenlijk sloopkosten gemaakt moeten worden. Toch wordt er niet of nauwelijks afgeschreven. Waarom niet? Als jouw pensioenfonds in onroerend goed geinvesteerd heeft en denkt 100 miljoen te bezitten waarmee het pensioenen kan betalen en het blijkt nog niet de helft waard te zijn, dan breekt bij een aantal mensen het zweet uit. Niet bij de gepensioneerden, want die weten van niks. De bestuurders zeggen straks dat ze het niet zagen aankomen, of dat het de schuld is van ofwel de crisis ofwel het overheidsbeleid. Men probeert het nog te rekken in de hoop dat het vanzelf weer beter gaat, maar uiteindelijk zal de pijn genomen moeten worden. Let maar eens op.
Wat jij bedenkt ben ik al vergeten. Ik verkocht in 2006 mijn bedrijfspand.