Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Hoe komen de kaarten te liggen? Poll TK 2025

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Sommigen hebben blijkbaar niet in de gaten dat er in NL nog wetten zijn waar 'men' zich aan moet houden. Helaas kan men Hari dus gewoon niet langer vasthouden. Dacht dat dat (ook) in de Telegraaf behoorlijk duidelijk is uitgelegd. Maar als je alleen de koppen leest :rolleyes:

TYN zei:
@LMJ

De ironie is juist dat als ál die mensen die menen 'dat stemmen toch geen zin heeft' zich samen organiseren, ze een gigantische politieke verschuiving kunnen bewerkstelligen. En wil je echte invloed, dan zul je uit je stoel moeten komen. Dat wordt je door de overheid niet zomaar gegeven, en dat is maar goed ook.

En dat "samen organiseren" gebeurt niet, te veel eigen belangen of angst voor het eigne hachie. "Opstand" zoals in het midden-oosten, met tienduizenden en meer, dat is in Nederland pas aan de orde als we soortgelijke omstandigheden krijgen als daar. Tot die tijd zit iedereen thuis. En "echte invloed" krijg je inderdaad niet door stil te zitten, daarvoor zal je precies de goede mensen moeten kietelen en precies de juiste zaken moeten doen en zeggen. M.a.w. niet wat je wilt doen/zeggen, maar wat de anderen willen zien/horen. Als je eerlijk bent over wat je wil, kom je nergens...

Ben er weer ! Terug van de vakantie naar Italië. En wat hebben we hier ? "Berlusconi"-achtige tafarelen ? Dit wil het volk blijkbaar niet, maar daar heb ik al voor gewaarschuwd. Maanden geleden. Nu met de peiling van onze "meesterpeiler" is het tij voor nieuwe verkiezingen.
33tp255.jpg

Stel voor dat we SP nu eens de kans gaan geven, want de partijen die er nu zitten maken er weer een potje van. Mee eens Solo ?

man hou eens op met je sp.

afgezien van de posts van wibi is het akelig stil rond de sp. alsof ze een radiostilte houden :)

@Wibi:
Meneer de hond zat er ten tijde van de TK2012 verkiezingen 20 zetels naast met zijn voorspellingen. Nu is het volgens jou ineens een betrouwbare peiler en moeten we alles van hem letterlijk aannemen?
Maar om toch in jouw straatje te blijven, zelfs in deze peiling heeft de VVD nog steeds meer zetels (en dus aanhangers) dan de SP. Die staan er dus nóg slechter voor...

Ik denk dat de SP ook vooral 'tegenstemmers' trok, beetje als de PVV daarvoor. Ben benieuwd waar VVD-PvdA nog mee gaan komen, gaat lastig worden om nog geloofwaardig te worden, denk ik.

A110-50 zei:
@Wibi:
Meneer de hond zat er ten tijde van de TK2012 verkiezingen 20 zetels naast met zijn voorspellingen. Nu is het volgens jou ineens een betrouwbare peiler en moeten we alles van hem letterlijk aannemen?

Staat ook tussen haakjes. Of moet ik uitleggen hoe dit gebruikt moet worden ?

wibi zei:
A110-50 zei:
@Wibi:

Er staat een woord tussen aanhaligstekens. Nergens haakjes te vinden... Maar de rest, de laatste zijn bijvoorbeeld, staat er zonder haken en tekens. Dáár had ik het natuurlijk over. :rolleyes:

wibi zei:
A110-50 zei:
@Wibi:

Doe eens, zie namelijk wel "..." maar geen (...) ;)
Hoe was het in Italië?

"of () maakt mij niet veel uit...
Off topic: Italië was leuk, prettig weer en vermoeiend ! Rome met zijn historie was mooi om eens in het echt te zien en Venetië was prachtig. De pizza "picanto" die hier als suggestie gegeven is heb ik daar gegeten. Die was OK, maar toch niet echt bijzonder. Gelukkig, smaken verschillen. Ook tegen mijn vrouw gezegd dat ze de pizza "Fruite di mare" moest proberen (zelf moet ik niets van garnalen, schelpdieren etc. hebben), maar ze prefereerde op dat moment een lasagna. Die heb ik geproeft en nog nooit zo'n lekkere lasagna gehad ! Voortreffelijk...:LOL:
Verder heel veel lopen bij de verschillende excursies.
Een beetje auto- (verkeers) gerelateerde informatie: Rome was, in mijn visie, geen chaos. Je moet weten wat de spelregels zijn. Als je je daaraan houdt is er werkelijk geen probleem. Dat betekent dat je altijd voorrang hebt bij een zebrapad, maar die moet je dan ook nemen. Dat verwacht een Romein. Verder, als je van rechts komt en iets eerder bij een kruising komt, gewoon doorrijden en voorrang "nemen". De ander stopt wel. Verder kan je beter ook een iets oudere auto hebben, want een deukje komt er wel in.
Andere gebruiksregels dan bij ons, maar als je die weet (en vooral toepast) is er niet veel aan de hand. De Italiaanse autostrada zijn (in ieder geval tot aan Rome) de beste berijdbare van Europa...

O ja...OT: wat is er allemaal gebeurd deze maand toen ik naar het zonnige Italië (max. 22 graden celsius) was ?

Spreektekst van Wilders waar ik (als Sp'er) toch mee eens ben...
https://www.pvv.nl/index.php/component/content/article/36-geert-wilders/6282-spreektekst-geert-wilders-bij-het-debat-over-de-regeringsverklaring.html

Toch niet helemaal, neem ik aan...
Luisteren naar Wilders is veelal een genoegen. Hij, of zijn tekstschrijver, is een ware taalkunstenaar. Maar zodra je gaat zoeken naar inhoud, blijkt dat hij problemen signaleert, vergroot, karikaturiseert en met een schijnoplossing komt. Knap, maar ik denk dat het effect steeds minder wordt.

meeuw zei:
Sommigen hebben blijkbaar niet in de gaten dat er in NL nog wetten zijn waar 'men' zich aan moet houden. Helaas kan men Hari dus gewoon niet langer vasthouden. Dacht dat dat (ook) in de Telegraaf behoorlijk duidelijk is uitgelegd. Maar als je alleen de koppen leest :rolleyes:

Dat is waar Meeuw, dat het goed is uitgelegd. Maar ik bedoelde iets anders (ik lees ook de tekst). Ik vind dat de regels moeten worden aangepast. Het is van de gekke dat ze zo'n losgeslagen idioot aan het woord laten en vrijlaten. Zoiets moet gewoon niet. Die man moet voorlopig niet meer op straat en een opvoeding krijgen. Nou zou je kunnen zeggen dat ik erg kort door de bocht ben, maar ik vind dat als iemand zich niet normaal kan gedragen keihard aangepakt moet worden.

Hij is trouwens weer aangehouden.

@wibi

Welkom terug!

Rome is inderdaad geen chaos, maar ik werd gek van de herrie en de drukte. Ik vond het erg dat de achterafstraatjes met pittoreske restaurantjes en terrasjes niet rustig waren. Veel scooters en benzinedampen! Wij vonden een enorm goed restaurant aan de andere kant van de Tiger, over de brug vanaf het Venezia-paleis, wijk heeft een bekende naam, ik weet hem alleen niet meer, waarbij we heel goed zijn geholpen en het eten fantastisch was, maar de boel werd verpest door voorbijscheurende scooters (straatje was meer een steegje).

Pizza's: Ja, dat valt tegen. Je verwacht tot heel wat in het land van de pizza, maar ik vond het maar allemaal zo zo. Op een (piccante) uitzondering na. Er zit trouwens veel verschil in restaurants daar. Ik was bang dat ik nooit meer Dr. Oetker of Dr. Wagner wilde zien na Italie, maar ik ben blij dat ik weer mijn oetkertje of wagnertje in de oven kan stoppen.

SP: Ik ben zwaar teleurgesteld in de PvdA, of liever, mijn eigen stemgedrag. De PvdA krijgt mijn stem niet meer, omdat de rijken worden ontzien en de armen en de klasse waar ik in val de zwaarste lasten moeten dragen. Voor mij is het afgelopen met PvdA, waar ik jaren voor ingezet heb. (Ik denk dat veel forummers er blij mee zullen zijn dat ik geen PvdA meer ben).

Soloman zei:
@wibi

Welkom terug!

Rome is inderdaad geen chaos, maar ik werd gek van de herrie en de drukte. Ik vond het erg dat de achterafstraatjes met pittoreske restaurantjes en terrasjes niet rustig waren. Veel scooters en benzinedampen! Wij vonden een enorm goed restaurant aan de andere kant van de Tiger, over de brug vanaf het Venezia-paleis, wijk heeft een bekende naam, ik weet hem alleen niet meer, waarbij we heel goed zijn geholpen en het eten fantastisch was, maar de boel werd verpest door voorbijscheurende scooters (straatje was meer een steegje).

Pizza's: Ja, dat valt tegen. Je verwacht tot heel wat in het land van de pizza, maar ik vond het maar allemaal zo zo. Op een (piccante) uitzondering na. Er zit trouwens veel verschil in restaurants daar. Ik was bang dat ik nooit meer Dr. Oetker of Dr. Wagner wilde zien na Italie, maar ik ben blij dat ik weer mijn oetkertje of wagnertje in de oven kan stoppen.

SP: Ik ben zwaar teleurgesteld in de PvdA, of liever, mijn eigen stemgedrag. De PvdA krijgt mijn stem niet meer, omdat de rijken worden ontzien en de armen en de klasse waar ik in val de zwaarste lasten moeten dragen. Voor mij is het afgelopen met PvdA, waar ik jaren voor ingezet heb. (Ik denk dat veel forummers er blij mee zullen zijn dat ik geen PvdA meer ben).

Rome: is een wereldstad met idd bijbehorende drukte, er zijn ook echt wel rustige plaatsen te vinden (meerdere malen geweest).

Pizza's: als jij blij bent met je Oetker/Wagner heb je niet goed geproefd of is een goede pizza gewoon niet aan je besteed. De Oetkers/Wagners en overige kartonnen broertjes en zusjes komen niet eens in de buurt.

SP: ik weet niet of men hier nu blijer is dat er 2 enthousiaste SP-roeptoeters rondhangen ;)

R-W zei:
Soloman zei:
@wibi

Welkom terug!

Rome: is een wereldstad met idd bijbehorende drukte, er zijn ook echt wel rustige plaatsen te vinden (meerdere malen geweest).

Pizza's: als jij blij bent met je Oetker/Wagner heb je niet goed geproefd of is een goede pizza gewoon niet aan je besteed. De Oetkers/Wagners en overige kartonnen broertjes en zusjes komen niet eens in de buurt.

SP: ik weet niet of men hier nu blijer is dat er 2 enthousiaste SP-roeptoeters rondhangen ;)

:)

Laten we maar afwachten wat de toekomst brengt. Eerlijk gezegd geeft de SP mij ook geen "tevreden volle maag"-gevoel. Ik heb een probleem met de PvdA omdat ze zwalkt, je kunt er geen vinger op leggen waar de partij voor staat. Mij gaat het aan omdat ik er lid van ben. Als de affiches zeggen "Socialer", dan wil ik meer diepgang erover.
Dat de toespraak van Rutte van gisteren totaal nietszeggend was, interesseert me niet. Rutte denkt alleen maar aan zichzelf.

Pizza: ik denk dat je gelijk hebt. Ik ben nu eenmaal een boer. Mij zul je nooit een olijfje zien prikken. Geef mij maar een gehaktbal
(dan weet je genoeg, en ik ben hartstikke eerlijk ;))

Nog even over Rome: wat cultuur betreft een prachtstad!! Zelden hebben gebouwen zulke indruk op me gemaakt. Het meest treffend vond ik de opgravingen bij de fora. Daar voelde ik echt kracht, de aanwezigheid van mensen van vroeger. Ik was er stil van.

Verder een andere indruk van Rome: de mannen lopen daar in dure pakken, met perfecte kapsels, uitstekend verzorgd. Schoenen waar je u tegen zegt. Ik vond het echter in schril contrast met hoe het in Italie is geregeld. En dan zitten ze in die peperdure kleren op stinkende scooters. Wel heel apart.
De taxichauffeur was illegaal. Strak in het pak wel, met schoenen waar je u tegen zegt. De Megane was echter lawaaiierig (wel schoon) en hij reed als een mafkees. Dat vond ik allemaal contrasterend.

Een gehaktbal met olijf is anders zeer smakelijk en juist een (echte) boer zou de pure, eerlijke smaken moeten kunnen waarderen ;)
Dat eea wat anders er uit ziet en anders smaakt dan wat men hier je soms wil doen geloven, dat klopt, probeer daar maar eens iets simpels als een komkommer bijv, ik denk dat je ze niet eens zal herkennen in de supermarkt.

En vwb je aanvulling; da's aardig samen te vatten in 'temperamente!'. De Forum en het Colosseum zijn idd indrukwekkend, als je er tussen staat en het op je in laat werken. Sowieso is Rome echt een stad om je in onder te dompelen maar dat moet je wel kunnen en willen.

Maar ik heb me wel prima vermaakt in Rome. De restaurants waar we kwamen ook, de service was zeer zeer goed. Ik zal de stad niet snel vergeten.

Soloman zei:
meeuw zei:

Dat is waar Meeuw, dat het goed is uitgelegd. Maar ik bedoelde iets anders (ik lees ook de tekst). Ik vind dat de regels moeten worden aangepast. Het is van de gekke dat ze zo'n losgeslagen idioot aan het woord laten en vrijlaten. Zoiets moet gewoon niet. Die man moet voorlopig niet meer op straat en een opvoeding krijgen. Nou zou je kunnen zeggen dat ik erg kort door de bocht ben, maar ik vind dat als iemand zich niet normaal kan gedragen keihard aangepakt moet worden.

Tuurlijk vind ik ook dat zo iemand niet op straat thuishoort. Maar wat hij heeft gedaan moet eerst nog maar worden bewezen. Als hij straks slechts 4 maanden cel krijgt opgelegd (voor mishandeling) terwijl hij al een half jaar in voorarrest zat, mag de samenleving hem ook nog eens duizenden € € aan schadevergoeding/smartegeld betalen. En daar zit ook niemand op te wachten.

Bewezen?? Waarom zegt hij dan: Ik heb het gedaan omdat hij mijn vriendin beledigde (what must I say more;))

Rome: is een uitstekende aanrader (voor mensen die het overwegen). Hou wel met het volgende rekening: Let goed op waar je gaat zitten om te eten of te drinken (prijzen). Kies niet zo maar iets uit, want in de slingerende straatjes in de wijkjes zitten de allerleukste en lekkerste restaurants. De restaurants tegenover St.Pieter zijn vaak "geldverdieners". Voor de echte smaak moet je in de kleine straatjes zijn. Echt. Uitzoeken en een beetje rondlopen loont. Verder is het normaal dat je een hele fles water krijgt als je een watertje bestelt. Dan: veel bedelaars. Neem los geld mee en oordeel zelf wie je zou willen geven (zitten echt wel zielige stakkers tussen zonder armen of benen). Een bezoekje aan het Vaticaan is leuk, maar loop ook eens in de wijk ten noorden van de St. Pieterskerk. Ziet er mooi en luxe uit. Leuk om te wandelen.
Een paar uurtjes slenteren door oude wijken is ook leuk.

@ bewezen: Hij geeft alleen een corrigerend tik toe.

Beste aanrader voor Rome: Boek een fietstour met (NL) gids. Circa 3-3,5 uur en je komt langs de meeste belangrijke plaatsen. Dan weet je waar je later langs terug wilt gaan en hoe ver het vanaf je hotel (en elkaar) is.

Best aanrader voor Vaticaan: Boek ook een tour (met NL of Be gids), kost wel wat maar dan hoef je niet 3 uur uur de rij te staan en ga je direct aan de zijkant (vaticaanmuseum) naar binnen zonder rij.

@Solo: Is de wijk die je bedoelde (eten) niet Trastevere? Als je het weggetje met restaurants doorloopt krijg je verderop rechts een ijssalon met volgens de Romeinen (en onze fietsgids) het lekkerste ijs (voor een normale prijs).

Verder vond ik de prijzen wel meevallen, zeker van het eten. Pizza bij een reastaurant vanaf € 5-6, ongevraagd water en brood bij het eten werd vaak niet berekend. Inderdaad overal prima bediening en ook heel vlot. Wij zijn ook nergens genept. Wel irritant veel bedelaars en rommelverkopers. Sommige straten kon je nauwelijks doorlopen zonder 5 keer aangesproken te worden.

Ja, Trastevere, dat was 'm, bijzondere wijk met leuke restaurantjes. Als je het plein voor het paleis van Il Douce hebt overleeft!!!! (Oversteken).
Fietsen: heb je dat echt gedaan? Lijkt me niks, ik heb geen doodwens:T

Het vaticaanmuseum hebben wij zonder gids gedaan. We hebben 5 minuten in de rij gestaan, welgeteld. Wel opgemerkt: we zijn vroeg gegaan, zo'n beetje direct bij openingstijd, dat wel. Gids hadden we niet nodig. Begeleidende bordjes genoeg en je kunt je vergapen aan alle kunstwerken, wandkleden, geografische kaarten etc. Waar we wel onwetend doorheen zijn getrokken was een prive-appartement van een wijlen paus, waar ik juist heel nieuwsgierig naar was. De sixtijnse kapel was een domper, omdat dat helemaal volstond met mensen. Dan krijg je niks mee, behalve de bewakers die continu lopen te roepen dat je niet mag praten.

Fietsen was geheel ongevaarlijk. Hoefden maar enkele keren langs of over een drukke weg. Meeste ging over de stoep en door wandelstraten. Opvallend was hoe snel je met de fiets bij alle bezienswaardigheden kwam en er zelfs overal nog tijd werd genomen voor een uitleg door de gids.

Sistijnse kapel vond ik ook een tegenvaller. Was wel interessant doordat een gids eerst aan de hand van tekeningen (borden binnentuin) had uitgelegd hoe het allemaal in elkaar stak, wat en hoe het gerestaureerd is, etc., anders had het mij weinig gezegd.

Ben je trouwens (via de trappen) ook nog bovenop de St.Pieter geweest? Schitterend uitzicht over Rome.

Wij waren daar helaas op 1 van de drukste dagen van het jaar (laatste week september) en het was nog behoorlijk heet ook (>30). Op het St.Pietersplein stonden rijen van meer dan 3-4 uur, zigzaggend over het plein, grotendeels onoverdekt! Dan betaal ik toch liever een paar tientjes extra.

edit: was wel in de middag bij het Vaticaan

Nee, ik heb hoogtevrees! En er werd gewaarschuwd dat als je engtevrees had je ook niet moest gaan, dus we zijn niet gegaan.
In oktober was het trouwens ook vrij warm, maar heel goed te doen. Ons hotel was naast St. Pieter. Ze hadden een terrascafe daar. Prachtuitzicht! Acht hoog. Dat was de meerwaarde van het hotel (en een koude airco, schijnt het nog wel eens aan te schorten in Rome), en een uitstekende receptieman die we alles konden vragen als we ergens naar toe wilden (die wist alles). Man moet wel ontzettend moe van ons geworden zijn. Ik heb hem nog een fooi gegeven van 20 euri.

Dat vraagt om een (reis)verslagje van mij:

Florenzia: Mooie gebouwen, maar een rommelige stad. Veel straatverkopers en bedelaars. Mooie binnenstad en je moet van de gebaande weg af om nog iets betaalbaars te kunnen kopen. In de binnenstad was de cappuccino 3.00 euro, maar ik kocht deze voor 0.80 euro iets buiten de binnenstad(200 meter).
Rome: Prachtig met magniefieke oude Romaanse gebouwen, zoals het colloseum. Stad te duur en chaotisch, maar verkeerstechnisch absoluut niet gevaarlijk, ALS je jezelf aan hun regels houdt. Met de fiets niet aan te bevelen. (respect voor meeuw).
Fiuggi terme: rustig dorpje met een prachtig uitziend centrum. Erg decadent en duur. Op loopafstand buiten het dorp een restaurantje gevonden waar ik een croissant met cappuccino genomen heb voor 1.50 euro. Vrouwlief berstelde een Risotto, waarbij de ingrediënten nog voor gekocht moesten worden. Moesten daarop een half uur wachten, maar dat was ons verteld. Supervers en superlekker !
Assisi: Ongelooflijk prachtig dorp waar ik mijn 1e halve pizza kon eten. 3.50 euro...geen idee wat het was, maar nog nooit zo'n lekkere gehad.
Venezia: Zoals je kan verwachten. Heel mooi en wat duurder dan de rest van Italië. Dat zal het gevolg zijn van de toerisme. Cappuccino was daar 2.00 euro !
Daar een pizza picante gegeten (ook lekker prijzig) en vond ik niet erg speciaal. Smaken varschillen. Mijn vrouw pizza Fruitte di Mare aangeraden, maar nu wilde ze per se een lasagna. Even proeven (en werkelijk waar) ook nog nooit een betere gehad in Nederland.

Als bijzonderheid zag ik in Fiuggi Teme een Tata !! Snel een fotootje gemaakt...
2rnwu1l.jpg

Vaticaanstad zijn we ook geweest en hebben er langer moeten wachten dan Solo, zo'n 10 minuten. Weet nu wel, dankzij de gids, waar de paus slaapt...:)

Oh ja, viel me nog iets anders op:
Weinig Italiaanse merken onder de auto's. Veel Toyota's! :)

In Nederland rijden naar verhouding meer Italianen rond. De meeste Italiaanse auto's die je er zag waren Fiats (van die kleintjes). Heel weinig Alfa's.

@wibi: zie dat je aardig door Italië gehobt heb. Als je meer wilt zien kun je bijvoorbeeld de MilleMiglia-route (zie de groene lijn, er zijn wel een paar varianten) rijden. Je kunt wat afwijken voor bijvoorbeeld. Milaan, Venetië, Pisa (niet zo interessant). Route is ca. 1.600 km lang. Qua natuur wordt het trouwens pas vanaf/onder Rimini mooi, maar het leuke is dat je zo ca. 12 of meer steden kunt aandoen. Gewoon de oude stad inrijden en daar rondlopen/lunchen. Voor steden als Rome en Venetië heb je natuurlijk wel meer tijd nodig.
MMroute.jpg

Soloman zei:
Oh ja, viel me nog iets anders op:
Weinig Italiaanse merken onder de auto's. Veel Toyota's! :)

In Nederland rijden naar verhouding meer Italianen rond. De meeste Italiaanse auto's die je er zag waren Fiats (van die kleintjes). Heel weinig Alfa's.
Dat was mij inderdaad ook opgevallen. Italianen weten heel goed dat het mooie auto's zijn, maar de betrouwbaarheid laat te wensen over. Ook daar..
Vandaar de goedkopere en betrouwbare kleine fiatjes. Wellicht kan het ook te maken hebben met milieu en het betalen van minder belastingen voor kleine auto's. Daar rijden ook heel veel smart4two's rond. Voornamelijk in de grotere steden..

heeft vooral te maken met de beschikbaarheid van kleine lichte autootjes met kleine dieselmotortjes, niet ieder merk kan dat bieden. Denk niet dat Alfa's betrouwbaarheid veel onder zal doen voor Fiat, denk je wel? :rolleyes:

Onze Panda is best betrouwbaar. En heel veel auto voor weinig geld + rijdt prima.

Wat wel tegenvalt zijn diverse onderdelenprijzen en dat bepaalde onderdelen al na 50.000 km. vervangen moeten worden (tegen 100.000 km. bij Audi).
Dus ook daar zie je een duidelijk kwaliteitsverschil.

Bij kleine autootjes moeten trouwens sneller spullen vervanger worden, volgens mij.
Ja, ik vond het ook opvallend. Je zag trouwens wel veel kleine opeltjes.
In taxi's rijden geeft je trouwens een aardig inzicht in het rijden van de type auto. Ik heb twee illegale taxi's gehad: een Mercedes C, stijlvolle, luxe auto, maar het interieurgeluid was hoger dan in mijn camry. Megane, nieuw, ook stijlvol en opvallend ruim voor zijn klasse. Maar veel lawaai, hoog toerental.
De chauffeurs beiden in pak, konden zo directeur worden.
Legale taxi: Panda met deuken. Veel herrie en stoterig. Geen comfort, kwam bijna met botbreuken eruit:), zo erg. Chauffeur was onbleefd. t-shirtje, spijkerbroek, maar was voor een tientje klaar, dus ik mocht niet klagen (de andere waren stukken duurder). Chauffeur kon geen engels (de andere twee wel).

Soloman zei:
meeuw zei:

En juist dat moet nu nog bewezen worden. Als jurist die het recht nog steeds meester is durf ik te beweren dat er niets vreemd is aan zijn vrijlating (al zit hij nu weer vast).
Verbaast mij altijd dat mensen, niet gehinderd door enig gebrek aan kennis, allerlei stellige uitspraken doen. Allemaal emoties en de feiten blijven achterwege.

Ik ben geen jurist en achteraf gezien was mijn reactie te snel over de vrijlating. Maar hij zit nu weer vast.:)

Hij had een over een corrigerende tik. Dat schijnt dus wel te mogen. Ik snap dat het gaat om de beschuldiging van poging tot doodslag. Dat zoiets niet bewezen is, dat snap ik ook wel. Maar slaan moet gewoon bestraft worden. Corrigerend, tjonge, hoe kom je er op. En dat die twee nu in zak en as zitten omdat hij weer aangehouden is: sorry, ze moeten niet zeuren. Hij heeft iets gedaan dat consequenties heeft. Ik loop ook niet te klagen als ik gepakt word als ik te hard heb gereden. Eigen schuld, dikke bult.

Mee eens. Dat is de consequentie van zijn handelen. Wiens schuld dat is doet niet ter zake...

Vlinderstrik zei:
Verbaast mij altijd dat mensen, niet gehinderd door enig gebrek aan kennis, allerlei stellige uitspraken doen. Allemaal emoties en de feiten blijven achterwege.

Helemaal mee eens. Dat de gemiddelde Nederlander geen kennis heeft over de exacte voorwaarden van voorlopige hechtenis, prima. Maar doe daar dan ook geen boude uitspraken over. Recht is geen emotie.

Zijdelings gerelateerd: van de week stomverbaasd naar het programma 'Slag om Brussel' gekeken, waarbij men anti-Europa sentimenten 'onderzoekt' en afzet tegen de Europese praktijk. Ongelofelijk om te moeten constateren dat Tweede Kamerleden tegenwoordig zelfs de meest basale kennis over de werking van de EU missen. Ik verwacht zeker niet van elke politicus dat ze een studie Europees Recht volgen, maar is het teveel gevraagd om de Wikipedia-pagina over dit onderwerp eens door te lezen..?

Dan heb je geluk gehad, zag er inderdaad niet echt droog uit voor het nieuws. We wilden ook wel naar Venetie, maar we hebben er van afgezien omdat het daar zo duur is. Onze reis naar Rome was trouwens ook voor de hoofdprijs. Toen ik thuis het kasboekje opmaakte schrok ik wel. Voorbeeldje: het driedagen openbaar vervoer kaartje kost 30 euro per persoon (twee musea gratis, maar dan moet je dus wel naar twee musea gaan, wij hadden er een: Collosseum, het Vaticaan telt niet mee). Dat is erg duur, want een ritje met bus of metro kost hooguit een paar euro.
Maar we hebben het er wel van genomen. En daarna moest mijn vrouw nog even "naar huis" voor een paar weken. Dus voorlopig hebben we genoeg uitgegeven. We fietsen langzamerhand op Sinterklaas af. We houden het op een handjevol chocoladekikkers en dito muizen. En dan kan de kerstboom weer opgetuigd worden. Het gaat maar door.....:T

Persoonlijk vond ik Italië niet erg geweldig...heeft geen enorme indruk achter gelaten. Volgend jaar naar Innsbruck is de bedoeling en vooral wat rustiger aan ! Ben ook geen 18 meer...:)

Het is weliswaar een politiek topic toegespitst op Nederland maar hoe kijken we tegen de europese politiek aan? Zat net naar het journaal te kijken en zag de enorme stakingen in Zuid-Europa. Ik wist dat dit ging komen en weet dat er nog vele zullen volgen. Vaak vraag ik mij af "waar gaat dat naartoe"?

Hoe kijken jullie daar tegen aan?

Voel me meteen geroepen daar op te reageren.
Staken komt niet veel meer voor hier in Nederland en als ze dat doen doe ik mee. Maar ik zie het huidige kabinet niet eens 2014 halen...

Ik ben ook niet zo'n Italie-fan. We hebben het gehad, klaar. Ik had wel een geweldige keuken verwacht. Misschien heb ik de verkeerde plekken gehad. Parijs hebben we ook gehad, hop, afstrepen. Zelf ben ik meer iemand van eenzame bergen met hoge wouden, lage nevels waar je niemand tegen komt. Zo ziet hoop ik de hemel er ook uit. Mijn vrouw is meer van steden, maar steden vind ik verschrikkelijk. Veel te druk en veel te veel lawaai.
Een fijn Weihnachtsfest in een plat-duitssprekend boerendorp waar vrouwen gekleed gaan in een traditionele jurk kan me wel weer bekoren.

Ik verwachtte ook een goede keuken, maar na een dag of 8 pasta eet ik dat dit jaar niet meer ! En verder: het is net of ik mezelf hoor praten.
Innsbruck, volgend jaar, is nog niet zo druk en erg mooi om te zien. Daar kom je haast automatisch langs als je weer teruggaat vanuit Venetië...

@Vlinder
Gewoon lekker laten staken. Europa is nu eenmaal de toekomst, net als een globale economie. Het gaat steeds globaler worden. Ik ben gewend aan protesten. Hoort bij het leven. Ik ben zelf voor een grote Europese staat. Kleine landjes zoals de onze is niet meer van onze tijd.

Terug
Bovenaan